Auteur Topic: hello again and a bit confused  (gelezen 545 keer)

*]23[*Dushi

• Gast
hello again and a bit confused
« Gepost op: 27 november 2003, 08:18:20 »
long time no see! ff korte update, had geen internet thuis en nu weer wel so I'm back! en nog een grotere ajaxfan dan hiervoor :D
Maarre ff kort een vraagje, koeman vertelde gisteren dat ajax vergeleken bij celta er onderling beter voor stond. Huh, dacht ik, ze stonden 5-5 allebei (ok krijg nu ff een helder moment, kan zijn dat de 1-1 er nog niet bijgeteld was, dan is t ajax 5-5 en celta 6-6, maakt dat verschil?) Anyway mn vader zei dat t uitdoelpunt dubbel telde voor ajax. als ik mij niet vergis, 3-2, daar had hij het ook over. maar dat telt dan toch niet dubbel aangezien het geen gelijk spel was? want anders snap ik er helemaal niets meer van, vorig seizoen werd het ook 3-2, uit doelpunt zou dan ook dubbel tellen volgens zijn beredenering dus zou ajax naar de finale gaan. tsja.. wiskunde is niet mijn beste vak :D
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door *]23[*Dushi »

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
Re: hello again and a bit confused
« Reactie #1 Gepost op: 27 november 2003, 08:57:03 »
Citaat van: "*
23[*Dushi"] Anyway mn vader zei dat t uitdoelpunt dubbel telde voor ajax. als ik mij niet vergis, 3-2, daar had hij het ook over. maar dat telt dan toch niet dubbel aangezien het geen gelijk spel was? want anders snap ik er helemaal niets meer van, vorig seizoen werd het ook 3-2, uit doelpunt zou dan ook dubbel tellen volgens zijn beredenering dus zou ajax naar de finale gaan. tsja.. wiskunde is niet mijn beste vak :D

Bij onderling resultaat kijkt de uefa eerst naar het aantal gemaakte doelpunten. in amsterdam werd het 1-0 voor ajax en in spanje 3-2 voor celta. Onderling komen ze dus op een gelijkspel van 3-3. Dan gaat de uefa kijken naar het gemaakt aantal uitdoelpunten. ajax scoorde 2 maal in spanje terwijl celta geen een keer in amsterdam scoorde. Op basis van die 2 uitdoelpunten heeft ajax dus een beter onderling resultaat dan celta.

Met betrekking tot vorig jaar bij milan: De uitdoelpunten tellen alleen dubbel als de stand over 2 wedstrijden gelijk is. Dat was toendertijd niet het geval aangezien milan er 3 maakte en ajax 2  :wink:
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door the real one »