18 december 2017, 09:54:40

Poll

Wat vind je ervan?

Totaal aantal stemmen: 36

Poll gesloten: 6 april 2004, 18:55:42

Auteur Topic: Ciao Marco!  (gelezen 32427 keer)

Offline NinjaKai

• International
  • The NinjA is everywhere
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
Re: Ciao Marco!
« Reactie #60 Gepost op: 16 oktober 2007, 19:59:40 »
Citaat van: "the real one"
Citaat
Maar betreffende duitsland hoe die op het wk gepresteerd hebben wil het niet over hebben aangezien ze in de groepsfase drie oefenpotjes hadden waar ze konden oefenen. Bij de eerste de beste tegenstander van formaat die wel nog kon voetballen waren ze kansloos. Dus dat zegt me vrij weinig.

Ja. Tegen Argentinie waren ze inderdaad kansloos ja...  :roll:  :roll: Ze wonnen alleen wel. Het waren dan wel pingels, maar dat doet niet terzake...

Ja dat doet wel terzake argentinie vergat het af te maken dat duitsland door ging lag aan argentinie en niet aan duitsland.

Vind het wel lachen dat ze nu wel weer vertrouwen hebben in het team daar bij onze buren. Hoop dat we tegen ze mogen en dat we ze met dikke mazzel weer naar huis sturen gewoon een smerige een - nul alla de hand van god.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Guest »

Madretsma

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: 17 oktober 2007, 01:08:56 »
Citaat van: "the real one"
Citaat
Maar betreffende duitsland hoe die op het wk gepresteerd hebben wil het niet over hebben aangezien ze in de groepsfase drie oefenpotjes hadden waar ze konden oefenen. Bij de eerste de beste tegenstander van formaat die wel nog kon voetballen waren ze kansloos. Dus dat zegt me vrij weinig.

Ja. Tegen Argentinie waren ze inderdaad kansloos ja...  :roll:  :roll: Ze wonnen alleen wel. Het waren dan wel pingels, maar dat doet niet terzake...

Citaat
Ik heb ze sinds het WK niet meer gezien, ik was toen niet onder de indruk, alhoewel ik ze tegen Polen erg goed vond. Argentinië hielden ze ook aardig van zich af. Maar ze hebben wel uitsluitend thuiswedstrijden gespeeld......

Wat die thuiswedstrijden betreft: Dat heeft Nederland ook gehad als je kijkt naar de supportersaantallen die in het stadion zaten. Niet zulke grote verschillen als bij Duitsland, maar toch..
Nederland deed er weinig tot niets mee, Duitsland des te meer...

Citaat
Topvoetbal is sowieso niet atractief meer

Dan moet Van Basten ook  niet beginnen over attractief spelen....

Citaat
Nederland heeft geen superieure verdediging.

Ze krijgen wel weinig doelpunten tegen en ze scoren ook weinig. Als je het dus puur cijfermatig bekijkt, is de verdediging zo slecht nog niet in het team....

Citaat
wie zich niet als een prof gedraagd word door hem gewoon afgeserveerd.

Je bedoelt eigenlijk te zeggen dat iedereen als een stel makke lammetjes achter Marco moet aanlopen, puur omdat hij niet om kan gaan met bepaalde persoonlijkheden?

Wat Nederland van Duitsland kan leren is meer inzet. Dat heeft hun behoorlijk geholpen, zo door de jaren heen. Tegen Argentinië zijn ze tot op grote hoogte weggespeeld, Argentinië sla ik technisch hoger aan dan Brazilië, maar op één punt was Duitsland beter, ze zaten er vaak net wat korter op, omdat ze op HET MOMENT vaak net dat decimetertje extra hebben, dat zijn de details waar Cruijff het altijd over heeft: precies op tijd komen, niet te vroeg, niet te laat.

Van Basten heeft aan het begin van zijn loopbaan als trainer veel punten benoemt waar het spel zou moeten veranderen. Om atractiever te worden. Hij heeft het maar te doen met de regels zoals die er nu zijn. Dat atractief voetbal moeilijk te realiseren is wil niet zeggen dat je er niet naar niet naar moet streven, want je leert er heel veel van, Het doel is echter: winnen. DAT gaat voor, atractief spel is HET middel, maar niet het enige middel.

Nederland krijgt weinig goals tegen omdat ze 4-3-3 spelen, waardoor je de tegenstander ver van je doel vandaan houd. Een goed middenveld en een goede veldbezetting voorkomt meer tegengoals dan een goede verdediding. Stel, je hebt een goede keeper maar een matige verdediging. Dan krijg je veel goals tegen. Andersom is niet het geval.

Zo kan een goed middenveld ook veel goals tegen voorkomen, en drie spelers voorin betekend dat de tegenstander met 4 verdedigers moet spelen en niet al te aanvallend kan denken op het middenveld.

Ik denk dat het geheel bij Nederland tegengoals voorkomt, en niet de verdediging op zich. Je hebt bij Roemenië - Nederland kunnen zien dat als we onder druk komen, onze verdediging niet best is. Dat is erg jammer, het is te hopen dat het voor het WK 2010 dat beter word. Het EK 2008 boeit mij niet zo. Laat ze maar een paar leerzame wedstrijden spelen.  De manier waarop hij 4-3-3 speelt spreekt mij sterk aan.

Hij botst niet met grote persoonlijkheden, hij zet spelers op hun plaats. Qua houding dan. Gasten als Van Bommel die daar niet tegen kunnen, hebben gewoon niet de juiste mentaliteit. Verder heeft iedereen zich geschikt, dat is geen één andere coach gelukt bij NL, de meeste coaches waren meer van lang leve die lieve vrede, en DAT is pas een slechte manier om om te gaan met grote ego's. Die moet je de grens laten zien EN voelen. Mocht Ajax hem kunnen binnenhalen, dan denk ik dat we een paar grote stappen vooruit kunnen maken.... Hij heeft zowel van Michels als Cruijff veel geleerd en je ziet beiden in zijn stijl terug.

Slecht punt is dat hij geen wedstrijden naar zijn hand kan zetten met goede wissels, zoals Hiddink. Wat dat betreft zou je kunnen denken aan een assistent die dat weer wel kan. Echter is de basis heeft hij de juiste aanpak en visie.

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
« Reactie #62 Gepost op: 17 oktober 2007, 15:40:36 »
Citaat
Ja dat doet wel terzake argentinie vergat het af te maken dat duitsland door ging lag aan argentinie en niet aan duitsland.

Waarom doet het terzake hoe je doorgaat? Duitsland heeft toch geen mallemoer mee te maken dat Argentinie het vergeet af te maken??? Dat is de fout van argentinie. Er zal daar vorig jaar geen 1 Duitser van wakker hebben gelegen me dunkt.. Duitsland maakte het vervolgens WEL af....

Citaat
Vind het wel lachen dat ze nu wel weer vertrouwen hebben in het team daar bij onze buren.

Ik vind het ten eerste meer opvallend dat men hier in Nederland zoveel vertrouwen heeft in het team (lees: in de bondscoach..)

Citaat
Hoop dat we tegen ze mogen en dat we ze met dikke mazzel weer naar huis sturen gewoon een smerige een - nul alla de hand van god

Als we tegen ze winnen, dan wil ik het winnen op een normale manier en niet op de manier alla Maradona in 1986 tegen Engeland....
Dat je het op die manier wil winnen, zegt mij al genoeg....

Ik zie trouwens dat we deze gehele discussie (ben ik zelf ook schuldig aan) voeren in een totaal verkeerd topic. Kunnen we niet verdergaan (mits dit zin heeft) in de topic over de EK Kwalificatie?

Offline flyingstevie

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Eyong Enoh
« Reactie #63 Gepost op: 13 mei 2008, 01:31:48 »
Heerlijk, reageren op iets uit 2004:

Ik zie aan het begin van deze topic een post (1e post) over iets wat ik denk dat een mvb compilatie is en ik ben verrekte benieuwd. Termen als tranentrekker, complimenten over de gekozen muziek en mijn kortstondige relatie met windows movie maker, maken dat ik deze misschien rare vraag stel:

Heeft iemand een idee of ik het nog ergens kan vinden???

Offline Maverick

• Forumbeheerder
  • Sterspeler
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1440
« Reactie #64 Gepost op: 18 mei 2009, 09:55:09 »
http://www.youtube.com/watch?v=fXJRNbNnBq0&NR=1

Kwam ik tegen op youtube - MvB in den haag shirt

Zouden spelers nu niet meer doen

Offline joodkevin

• Speciaal Lid
  • International
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1440
  • Favoriete Ajacied: Toby Alderweireld
« Reactie #65 Gepost op: 18 mei 2009, 10:22:41 »
ook echt:

Veel wisten we aan het begin van het seizoen, maar dat Marco van Basten in het shirt van de FC den Haag de beker zou beindigen zou absoluut nieuws zijn geweest