Auteur Topic: OEF: Nederland - Frankrijk  (gelezen 4570 keer)

Offline Sar

• Legende
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Nicolás Lodeiro
(Geen onderwerp)
« Reactie #60 Gepost op: 1 april 2004, 17:34:14 »
Verdedigend? Hij speelde de bal zelfs een paar keer van 40 meter terug naar Sar :?
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Sar »

Offline muldertje

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Timothéé Atouba
(Geen onderwerp)
« Reactie #61 Gepost op: 1 april 2004, 18:36:32 »
Ik heb een klein stukje gekeken  :roll: en toen had ik zoiets van.. kan ik mijn tijd nuttiger besteden. :-k. ja dat kan ik. en toen ben ik voor school bezig gegaan
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door muldertje »

Offline SneijderFanForever

• International
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
(Geen onderwerp)
« Reactie #62 Gepost op: 1 april 2004, 20:47:16 »
ag die stomme oefeninterlands ook altijd
kijk nog liever naar de GGD
lol, maarja DE wedstrijden zien we wel op het EK
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door SneijderFanForever »

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
(Geen onderwerp)
« Reactie #63 Gepost op: 1 april 2004, 22:10:05 »
hoop je
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door the real one »

Offline AJAXfanAPELDOORN

• Forumbeheerder
  • Legende
  • co za asy
    • Bekijk profiel
    • http://www.nba.com/pacers
  • Ajaxforum Bets: 1440
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
(Geen onderwerp)
« Reactie #64 Gepost op: 2 april 2004, 13:47:33 »
Citaat
'Ik wilde erg graag bewijzen dat de bonds- coach ongelijk had om niet met mij te beginnen'

Sneijder - Van Bommel: 1-0
Door Maarten Wijffels

Wesley Sneijder (Ajax) en Mark van Bommel (PSV). Twee internationals, twee karakters, strijden voor het EK om één positie op het middenveld van het Nederlands elftal. Tegen Frankrijk speelde Van Bommel de eerste helft; Sneijder de tweede. Een tussenstand.

Het is een uur na de interland Nederland - Frankrijk wanneer Mark van Bommel zich meldt bij de uitgang van de Kuip. Hij heeft zeker niet slecht gespeeld, maar in de zone waar hij liep was zoveel ruimte dat de PSV'er daarmee meer had moeten doen. Nu bleef zijn inbreng vlak. Van Bommel wikt en weegt. Wat zal hij ervan zeggen. Hij had misschien nadrukkelijker de bal kunnen vragen, maar de anderen hadden hem misschien ook vaker kunnen inspelen. Zeg het maar, wat is wijsheid in deze?

Even later komt Wesley Sneijder voorbij. ,,Ik ben lekker ingevallen'', zegt de Ajacied meteen. ,,Op de bank had ik al gezien hoeveel ruimte er lag op het middenveld. Daar ben ik direct mee aan de slag gegaan. Ballen opeisen, vrijlopen. Op die positie móét je zelf het initiatief nemen. Bovendien wilde ik erg graag bewijzen dat de bondscoach ongelijk had om niet met mij te beginnen.''

Twee internationals, twee karakters en de strijd voor één positie. Hoewel de EK-campagne pas net is gestart, lijkt het daarop uit te draaien. Als bondscoach Advocaat blijft uitgaan van een veldbezetting met drie centrale middenvelders en één diepe spits, zal hij Rafael van der Vaart en Edgar Davids niet snel meer laten vallen. Sneijder of Van Bommel completeert de driehoek in het middenrif. Al zal natuurlijk ook worden gelet op de kwaliteiten van de tegenstander.

De keuze tussen hen is er een tussen zekerheid en avontuur. Tussen controleren en creëren. Om kort te gaan: Van Bommel koos tegen Frankrijk vijf keer de zekerheid van een terugspeelbal van grote afstand op de keeper. Sneijder draaide vrijwel elke ingespeelde bal juist 'door'.

Na woensdagavond staat de zeven jaar jongere Ajacied in de concurrentiestrijd met 1-0 voor na een wedstrijd tegen een topland waarin juist Van Bommel werd verwacht. Sneijder weet bovendien dat Van Bommel in het vervolgtraject meer moet overwinnen dan een minder uitgesproken karakter alleen. Waar de bondscoach liefhebber is van beide spelers, valt het brutaaltje Sneijder in de boezem van Oranje bij iederéén goed. Dat proef je. Dat voel je. Dat zie je.

Het zit hem soms in kleine dingen. Afgelopen maandag bij de eerste training voor het duel met Frankrijk speelde een aantal internationals een rondootje. Op een gegeven moment stond Davids in het midden en maakte Sneijder een fout. De regels schrijven voor dat er na elke interceptie wordt gewisseld. Maar Davids dacht een tel na en maande Sneijder te blijven staan. Jij hoeft niet in het midden. Ik ga nog wel een keertje. Het is moeilijk voorstelbaar dat Davids ten opzichte van Van Bommel zo'n gebaar maakt.

Een stilzwijgend verbond is er ook tussen Sneijder en Van der Vaart. Zij, de angry young men van het Nederlands voetbal, hebben Oranje gekozen tot hét podium om te tonen dat hun samenspel op één middenveld kan. Daar zullen de boezemvrienden voor strijden. Op het veld en als het moet daarbuiten. De 6-0 tegen Schotland heeft hun alvast een hoop vertrouwen gegeven. Het gevoel dat ze enig krediet hebben opgebouwd voor mindere tijden.

Bij Ajax geeft Ronald Koeman het duo de laatste weken ook opnieuw de kans, maar een buffer is er daar voor hun gevoel nog niet. Eén keer echt slecht spelen en de trainer zet het toch weer anders neer.

Over de opdoemende concurrentiestrijd ging het woensdagavond in de Kuip ook nog even. Voordat Mark van Bommel in de nacht verdween, zei hij nog niet te weten wat er gaat gebeuren. ,,Advocaat kan het middenveld ook nog heel anders neerzetten natuurlijk.''

Wesley Sneijder wilde zover niet eens meer denken: ,,Prima als Van Bommel en ik moeten concurreren. Van zo'n strijd word ik alleen maar beter.''

AD

Nu maar hopen dat Sneijder dit door kan zetten in zijn aankomende wedstrijd in de basis!  Dick kan nu namelijk even niet om Sneijder heen.  8)
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door AJAXfanAPELDOORN »

Offline ajax_elspeet

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
    • http://
(Geen onderwerp)
« Reactie #65 Gepost op: 4 april 2004, 12:13:13 »
ik vond het een grote kutwedstrijd
alleen al omdater niet gescoord werd :?
beetje jmmr
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door ajax_elspeet »

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
(Geen onderwerp)
« Reactie #66 Gepost op: 4 april 2004, 12:20:55 »
vorig jaar ajax-ac milan werd ook niet gescoord. maar dat was geen kutwedstrijd. een 0-0 kan ook best interessant zijn, dus een kutwedstrijd omdat er niet gescoord is vind ik een beetje vreemd
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door the real one »

Offline ajax_elspeet

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
    • http://
(Geen onderwerp)
« Reactie #67 Gepost op: 4 april 2004, 12:40:52 »
nee maar dat was een mede oorzaak
in de wedstrijd van nl tegen fr
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door ajax_elspeet »