Auteur Topic: Discussiepunten topic EK  (gelezen 1837 keer)

Offline joodkevin

• Speciaal Lid
  • International
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1440
  • Favoriete Ajacied: Toby Alderweireld
(Geen onderwerp)
« Reactie #15 Gepost op: 11 juni 2004, 09:55:38 »
het heeft wel nut alleen moeten ze in de wedstrijd hardschieten en tog ook gecontroleerd kijk maar naar het wk 74 die ene waar die een keer overgenomen moest worden die werd hard en tog op het goal gericht maar hij zat wel en dat is het belangrijkste hard en op het doel schieten dat leren verder nier :wink:  :wink:  :P
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door joodkevin »

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
(Geen onderwerp)
« Reactie #16 Gepost op: 11 juni 2004, 09:58:17 »
Vijf keer was het op een groot toernooi raak voor Oranje: een penaltyserie. En hoeveel hebben we er daarvan verloren? Vijf! Dat soort dingen spelen allemaal mee in al die koppies. Ze zijn gewoon niet in orde.

(Zoals Frank de Boer al zei: Euro2000 zal hem zijn hele leven achtervolgen)  :shock:
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door vdVaart »

Offline muldertje

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Timothéé Atouba
(Geen onderwerp)
« Reactie #17 Gepost op: 11 juni 2004, 12:35:51 »
Als je dat niet kan vergeten, dan gaat dat natuurlijk wel door je hoofd als je weer naar de stip toeloopt in een balngrijke wedstrijd. mischien zetten ze zich wel te veel onder druk
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door muldertje »

Offline AJAXfanAPELDOORN

• Forumbeheerder
  • Legende
  • co za asy
    • Bekijk profiel
    • http://www.nba.com/pacers
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
(Geen onderwerp)
« Reactie #18 Gepost op: 11 juni 2004, 23:02:23 »
Stelling 2 (als dat mag van topicstarter TRO (?)

Als Nederland van Duitsland verliest, hebben we meer kans om van Tsjechië te winnen
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door AJAXfanAPELDOORN »

Offline RonnieTober

• Rotatiespeler
    • Bekijk profiel
    • http://
(Geen onderwerp)
« Reactie #19 Gepost op: 12 juni 2004, 00:12:40 »
Citaat van: "AJAXfanAPELDOORN"
Als Nederland van Duitsland verliest, hebben we meer kans om van Tsjechië te winnen

Oef.... een lastige.... ik denk dat het niet uitmaakt. Als we winnen van de Duitsers krijgen de spelers een goed gevoel en kunnen ze ook van de Tsjechen winnen.

Als ze van de Duitsers verliezen, willen en moeten ze van de Tsjechen winnen.

Het kan dus beide kanten op, dus ik ben het niet met de stelling eens.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door RonnieTober »

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #20 Gepost op: 12 juni 2004, 04:28:07 »
Volgens mij gaat het echt meteen om de wedstrijd van dinsdag. Als Nederland die verliest, liggen we eruit. Tsjechië zie ik als sterkste in de poule en die zullen de eerste wedstrijd tegen Letland zeker winnen, en dus spelen ze zichzelf meteen in vorm.

Ik ben het dus ook niet met de stelling eens.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door vdVaart »

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
(Geen onderwerp)
« Reactie #21 Gepost op: 12 juni 2004, 07:51:14 »

nee :P

Op de stelling: Er vanuit gaande dat Tsjechie wint van Letland, zouden Duitsland en Tsjechie op 3 punten staan en Nederland op 0. Nederland zal dus veel meer moeten tegen Tsjechie dan andersom. Dat speelt de Tsjechen net in de kaart: ze kunnen dan afwachten en counteren. Dat is juist het spelletje dat ze mijns inziens het beste beheersen. De stelling is dus wat mij betreft absolute onzin.

Mocht Nederland winnen van Duitsland dan zie ik juist wel meer kansen tegen de tsjechen  :)
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door the real one »

Offline AJAXfanAPELDOORN

• Forumbeheerder
  • Legende
  • co za asy
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #22 Gepost op: 12 juni 2004, 09:19:22 »
Citaat van: "the real one"

nee :P

Op de stelling: Er vanuit gaande dat Tsjechie wint van Letland, zouden Duitsland en Tsjechie op 3 punten staan en Nederland op 0. Nederland zal dus veel meer moeten tegen Tsjechie dan andersom. Dat speelt de Tsjechen net in de kaart: ze kunnen dan afwachten en counteren. Dat is juist het spelletje dat ze mijns inziens het beste beheersen. De stelling is dus wat mij betreft absolute onzin.

Mocht Nederland winnen van Duitsland dan zie ik juist wel meer kansen tegen de tsjechen  :)

Op zich best een leuk punt dit.

Ik denk dat het iets anders zit.

er zal iig geen verschil in de speelwijze zal zijn van Tsjechië, ook al heeft Nederland evenveel punten, of 3 minder. Dat afwachten en counteren zullen ze ook doen als Nederland ook gewoon 3 punten heeft weten te pakken in hun eerste pot. Tsjechië zal ook counteren als ze 3 punten meer hebben dan Nederland. Tsjechië zal geeneens van hun eigen speelwijze afwijken -behalve in de laatste 5 minuten- als Nederland weet te winnen van Duitsland en Tsjechië verliest van Letland. Wij zullen inderdaad wel aanvallender spelen bij puntverlies tegen Duitsland en dus meer ruimte weggeven achterin, maar dat veranderd de denkwijze niet van Tsjechië. Die zullen gewoon hun ding blijven doen. Dat wij meer ruimte acherin weggeven wil niet zeggen dat Tsjechië daarvan kan profiteren met een winst op ons. Ik denk namelijk dat wij ons (het moeten aanvallen) spelletje beter kunnen spelen dan zij die van hun. Wij kunnen denk ik zelfs het ek winnen, als wij alles op de aanval/vleugels gooien, want dan zijn we op ons best en we zijn dus niets op ons best, als we niet allemaal het idee hebben dat we die Tsjechen kapot moeten spelen met een totale pressie.

Tsjechië mag dus hopen dat wij winnen van Duitsland. Want als wij winnen van Duitsland hoeven wij niet te winnen van Tsjechië. Dan krijgt Tsjechië een Nederlands elftal tegenover zich die (zich) weer behoudend(er) gaat opstellen. En met een behoudende speelwijze zullen wij dit middenveld nooit open kunnen rijten. Nederland heeft dan immers genoeg aan een gelijkspel om iig 2de te worden (ervan uitgaan dat Letland geen probleem gaat zijn) en zal dus nooit voor de volle 100% gaan. En iedereen weet wat voor leuk en goed voetbal dat oplevert :roll: Bij winst op Duitsland zal dus de kans groot zijn dat Nederland-Tsjechië een gelijkspel worden. Maar als wij verliezen van Duitsland.... :P

ajaxniek

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #23 Gepost op: 13 juni 2004, 14:21:06 »
het maakt niet uit want als we van de duister winnen dan krijgen ze een goed gevoel en winnen ze dus vast ook wel van de tsjechen.
maar als ze verliezen dan weten ze dat ze dan moeten winnen en dat zal wel een een schakel kunnen omzetten
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door ajaxniek »

Offline AJAXfanAPELDOORN

• Forumbeheerder
  • Legende
  • co za asy
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #24 Gepost op: 16 juni 2004, 21:11:13 »
Stelling: Dick Advocaat heeft er goed aan gedaan, om zijn definitieve opstelling 2 uur voor de wedstrijd bekend te maken aan zijn spelers.

Offline Jeepie

• Toeschouwer
  • *
    • Bekijk profiel
    • http://www.dapprestrijders.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #25 Gepost op: 16 juni 2004, 21:53:08 »
Doet niet echt ter zake ben ik van mening, of je nu een opstelling 2 uur van te voren bekend maakt of eerder. als het qua resultaat bekijkt heeft ie er geen goed aan gedaan :lol:  maar ja dat was te verwachten met nederland heh  :oops:
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Jeepie »