Auteur Topic: EK 2004: Nederland - Letland 23 juni 20:45u 3-0  (gelezen 8166 keer)

Offline shane

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
    • http://
(Geen onderwerp)
« Reactie #30 Gepost op: 23 juni 2004, 21:21:04 »
OLE OLE OLE 2-1 voor tjechie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
zit helemaal te trippen
kon de topic van die wedstrijd niet vinden :D
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door shane »

Offline shane

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #31 Gepost op: 23 juni 2004, 21:37:27 »
YEAH BABY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
we zijn door!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
oleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee oleeeeeeeeeeeeeeeeeee
oleeeeeeeeeeeeeeeee
SCHADE DEUTSCHLAND ALLES IST VORBEI!!!!!!!!!!!!!!!!

Offline Sirik

• Forumbeheerder
  • Basisspeler
    • Bekijk profiel
    • ajaxforum.nl
  • Favoriete Ajacied: Toby Alderweireld
(Geen onderwerp)
« Reactie #32 Gepost op: 23 juni 2004, 22:00:13 »
Ooh ik heb me zitten zappen onder de wedstrijd joh maar heb ook veel van het duitse voetbal gezien maar moet zeggen de duitsers hadden kansen en de tsjechen hadden ook heeeeel veel geluk

maja boeie we zijn door  :D/
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Sirik »

Offline shane

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #33 Gepost op: 23 juni 2004, 22:09:24 »
zappen??
2 tv's naast elkaar is beter :D

Offline Nicolaes

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #34 Gepost op: 23 juni 2004, 22:30:20 »
Jaaaaaaaaaaa toch nog door :lol: ......wat een ongelofelijke spanning deze avond. Toen de Tsjechen voorstonden met 2-1....wist ik dat het goed zou moeten komen.....uitendelijk is het toch nog een heerlijk avondje geworden!. Nu op naar de wedstrijd tegen Zweden.... :)
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Nicolaes »

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #35 Gepost op: 23 juni 2004, 22:55:48 »
Die Tjechen beheersem basisvaardigheid nummer 1: de bal op een plaats in het doel schieten waar de teegenstander niet bij kan.

Nederland heeft vandaag wellicht wel 25 keer op doel geschoten. Binnen 5 minuten hadden VD Meyde en Seedorf al een mogelijkheid geprutst. Advocaat blijft die spelers opstellen, waarmee we het niet gaan winnen. Tot nu toe hebben we eigenlijk niets bijzonders gepresteerd.

Dit is een vooral GROTE opluchting.

Het leukste is: we horen net als in 1978 schijnbaar bij de ploegen die per ongeluk bij de laatste acht zijn gekomen. Toen gingen het daarna 3 wedstrijden heel goed.  :D

We waren toen figuurlijk langs het ravijn gelopen, nu letterlijk.  :D

Deze ploeg kan heel ontspannen aan de wedstrijd tegen de Zweden beginnen.

Leuk dat we de KF hebben gehaald, meer niet, nu moet het elftal ECHT opstaan.

Iedereen heeft kunnen zien dat Makaay de beste man is voor de spits positie. Bij hem lijkt alles simpel. Maar hij is gewoon goed, het had een Tjech kunnen zijn  :!:

Helaas zal hij weer op de bank zitten tegen de Zweden.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Arend »

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
(Geen onderwerp)
« Reactie #36 Gepost op: 23 juni 2004, 23:03:05 »
Tja Makaay is uiteraard een prima spits, maar Van Nistelrooy filkt het wel om gedeeld topscorer van het toernooi te zijn. (na 1000 kansen, oke, maar toch.)
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door vdVaart »

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #37 Gepost op: 23 juni 2004, 23:10:57 »
scorebord journalistiek  :D

Die 1-1 tegen Dtsl was goed, maar met geluk, hij heeft niet naar de goal of kepper gekeken. Hij maakt ze vaker zo, dus OK: klassegoal. Dat is één en enig.

Die goal tegen de Tjechen was makkelijk EN buitenspel. Of het zou moeten zijn dat ik de regel "hinderlijk buitenspel" niet goed begrijp.

De 1-0 tegen Letland was makkelijk EN buitenspel. Die 2-0 tegen Letland was makkelijk.

Hij had er minimaal 7 moeten hebben op grond van zijn kansen. Voordeel is wel: het ego van spitsen doet niet aa n scorebord journsliatiek. XZijn zelfvertrouwen is nu groter dan zijn talent, en dat is altijd zijn kracht geweest.

De kwaliteit van de goals van Rooney was heel wat hoger.

Een HF Ned - Eng lijkt me HEERLIJK.

Zweden en Nederland zijn 2 van de 4 kleintjes in de KF, dus dat is mooi mazzel.

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #38 Gepost op: 23 juni 2004, 23:14:28 »
Citaat van: "Arend"
scorebord journalistiek  :D

Die 1-1 tegen Dtsl was goed, maar met geluk, hij heeft niet naar de goal gekeken. Die goal tegen de Tjechen was makkelijk EN buitenspel. De 1-0 tegen Letland was makkelijk EN buitenspel. Die 2-0 tegen Letland was makkelijk.

Hij had er minimaal 7 moeten hebben op grond van zijn kansen. Voordeel is wel: het ego van spitsen doet niet aa n scorebord journsliatiek. XZijn zelfvertrouwen is nu groter dan zijn talent, en dat is altijd zijn kracht geweest.

De kwaliteit van de goals van Rooney was heel wat hoger.

Een HF Ned - Eng lijkt me HEERLIJK.

Ten eerste: knap dat je vanuit buitenspel positie kan scoren wanneer je een penalty in het doel schiet.

Ten tweede: het maakt mij niks uit of het een omhaal is of een intikker als ie maar scoort. Van Nistelrooy doet dat, of het nou in buitenspel positie was of niet, dus ik zou geen reden kunnen verzinnen om ineens Makaay in de basis te laten beginnen.

Ten derde: het is wel logisch om Van Nistelrooy er na een uur af te halen, omdat hij dan echt op is en de tegenstander hem in de zak heeft zitten. Makaay is dán een prima invaller. Zelfde geldt voor Van Hooijdonk.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door vdVaart »

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #39 Gepost op: 23 juni 2004, 23:56:53 »
Oeps - blundertje!

Hier om de hoek zit een inrichting met allemaal mensen die geheugen problemen hebben wegens zwaar drankgebruik in het verleden, ik denk dat ik morgen al mijn spullen maar eventjes bij elkaar zoek en daar een kamertje vraag.

Gelukkig ben ik dat morgen alweer vergeten.

Ik had in mijn geheugen de buitenspelsituatie die aan de 2-0 vooraf ging bij de 1-0 geplakt.    

Als heel Nederland de ongeloofelijke blunder van Advocaat afgelopen zaterdag nu als een foutje ziet, mag ik ookwel een foutje maken dacht ik. Ik ga niet Hosana roepen omdat we dankzij een ander land in de KF staan.

Verder....Een topcoach durft het elftal aan te passen als het nodig is! Van Nistelrooy heeft kwaliteiten. Het is een Gert Muller, staat vaak goed, veel goals van dichtbij, maar heeft wel vaak veel kansen nodig.

Hij heeft een goed gevoel om op de juiste plaats te staan. Maar wat heeft Man Un gewonnen sinds hij daar speelt? Als rijkste club ter wereld? Van Nis scoort vooral tegen mindere tegestanders.  

Is Nederland in staat om de slag op het middenveld te winnen, dan is de keus tussen Kluivert en Van Nistelrooy. Ik zou Kluivert kiezen, omdat hij al heel vaak heeft bewezen er te staan als het er ECHT omgaat, en omdat het een betere voetballer is, maar een keus voor Van Nistelrooy valt te verdedigen - als je op het middenveld domineert.

Dat doet Nederland dus niet, waardoor het middenveld ver achter de spitsen komt. Maakt niet uit, want met snelle tegenaanvallen kun je ook winnen. Dan kom je toch echt bij Makaay en niemand anders terecht.

Verder moet er op het middenveld minimaal één speler bij die makkelijk scoort en moet Andy eruit voor Overmars.

Het gaat allemaal niet gebeuren.

Ik ben niet optimistisch. In 1978 is de boel volkomen omgegooid na een zeer matige eerste ronde, dat is nu ook echt nodig. Er is nu tevredenheid terwijl we met 4 lullige puntjes doorgaan. En dankzij het feit dat Duitsland en Letland nog slechter waren.

Het gevoel dat het helemaal anders moet leeft niet, de tekortkomingen waren vandaag weer te zien, maar het schijnt allemaal niet uit te maken want Dtsl is naar huis.

Een benedaring die niet thuis hooryt op een A J A X forum.

Het gaat om WINNEN. Dat doe je niet met middenvelders die niet scoren en aanvallers die de meeste kansen om zeep helpen.

20 minuten goed voetbal, dat is alles tot nu toe.

Ik ben WEL blij dat we nu 4-3-3 spelen. We kunnen dit EK nu zeker met een redelijk gevoel gaan afsluiten en ik hoop dat dat over anderhalve week is.

Offline RonnieTober

• Rotatiespeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #40 Gepost op: 24 juni 2004, 08:22:49 »
Gelukkig zijn we door en dat ten koste van de Duitsers, kan het mooier! En dan ook 'effe' met 3-0 winnen van de Letten, hoppa! weer 8 punten voor de poule. Met stip van 7 naar 3.

De eerste helft tegen de Letten speelde Oranje goed. Hadden we tegen de Tsjechen nog pech met de scheids, deze keer hadden we hem mee. De penal was heel erg makkelijk gegeven, bij de vrije trap stond Ruudje buitenspel... dus eigenlijk was alleen de derde goal goed! De tweede helft werd alles een beetje minder en ging Van der Meyde er eindelijk eens uit. Wat speelde hij weer als een natte krant zeg, het wil maar niet lukken. Volgende keer Overmars maar in de basis.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door RonnieTober »

Offline Ninove

• Toeschouwer
  • *
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #41 Gepost op: 24 juni 2004, 08:31:59 »
Oververdiende overwinning. Geen reden voor overmoed want Letland was zwak, de penalty was een zuivere schwalbe en de tweede goal was buitenspel.
Van Der Meyde eruit, Overmars erin, Van Nistelrooy hou je gewoon in de spits (mist kansen maar is wel voortdurend gevaarlijk), de centrale verdedigers vond ik niet altijd vol vertrouwen spelen. Verder alles ok. Halve finale is nabij.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Ninove »

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
(Geen onderwerp)
« Reactie #42 Gepost op: 24 juni 2004, 09:12:51 »
Citaat van: "Ninove"
Oververdiende overwinning. Geen reden voor overmoed want Letland was zwak, de penalty was een zuivere schwalbe en de tweede goal was buitenspel.
Van Der Meyde eruit, Overmars erin, Van Nistelrooy hou je gewoon in de spits (mist kansen maar is wel voortdurend gevaarlijk), de centrale verdedigers vond ik niet altijd vol vertrouwen spelen. Verder alles ok. Halve finale is nabij.

Onverdiende overwinning????  :shock:  Ik weet niet welke wedstrijd jij hebt zitten kijken maar nederland hield letland voortdurend onder druk. Die lui hebben niets, maar dan ook echt helemaal niets, in te brengen gehad. Ja misschien even na de rust toen eigenlijk de wedstrijd al gespeeld was, toen liet nederland ze even voetballen. Als je dit een onverdiende overwinning noemt, dan heb je totaal geen verstand van voetbal. Zelfs nog minder dan advocaat .....  :roll:
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door the real one »

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #43 Gepost op: 24 juni 2004, 09:23:07 »
Het enige wat Ninove zegt wat nergens op slaat: laat een spits die kansen mist maar staan. We hebben wel meer geveaarlijke spitsen.

Verder speelde Nederland in een laag tempo en viel Letland erg tegen. Ik mag aannemen dat voor hun de 3e wedtrijd in 8 dagen erg veel was.

Wat "oververdiend" in het Nederlands van ons zou betekenen weet ik niet. Wellicht bedoeld hij dat we wat makkelijk aan de 2-0 kwamen?

De overwinning was gewoon terecht.

Opnieuw waren veel passes niet goed en Nederland moet het duidelijk hebben van individuele kwailiteiten.

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
(Geen onderwerp)
« Reactie #44 Gepost op: 24 juni 2004, 09:27:19 »
Citaat van: "Arend"
Het enige wat Ninove zegt wat nergens op slaat: laat een spits die kansen mist maar staan. We hebben wel meer geveaarlijke spitsen.

.

hij scoort 4 keer in 3 wedstrijden. Lijkt me dus gewoon duidelijk dat hij blijft staan  :roll:
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door the real one »