Auteur Topic: EK 2004: Zweden - Nederland 26 juni 20.45 uur  (gelezen 5799 keer)

Offline Nicolaes

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
    • http://
EK 2004: Zweden - Nederland 26 juni 20.45 uur
« Gepost op: 23 juni 2004, 22:44:36 »
Nu we dan toch door zijn (met grote dank aan de Tsjechen...bedankt Galasek 8)), open ik hierbij gelijk de topic over de volgende wedstrijd van Oranje.
Ben benieuwd wat de wedstrijd tegen Zweden gaat brengen.....Ik hoop dat ze de goede vorm doorzetten. Tegen de Letten hebben ze het toch heel netjes gespeeld, met uitzondering van begin tweede helft.
Ook is de wedstrijd natuurlijk speciaal omdat ook onze Zlatan Ibrahimovic meedoet......nou hoop ik toch dat hij zaterdag een minder goede dag heeft...
Het zal in ieder geval weer nagelbijten worden :)
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Nicolaes »

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2004, 23:08:54 »
Zweden begon goed tegen Bulgarije maar liet tegen Italië en Denemarken zien dat ze toch gepakt kunnen worden. Door de euforie (en liters bier) die ik nu heb zeg ik: we rollen die Zweden op! Maar morgen zal ik mijn mening heroverwegen.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door vdVaart »

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2004, 23:27:39 »
Ik ben benieuwd hoe de oranje meute op Zlatan regareerd. Je mag aannemen dat zeker 40% van de fans daar een teletekst fan van Ajax is. Maar er zullen ook "verkeerden" bij zijn.

Ik verwacht geen negativiteit, want Zlatan is nu vooral de man van de mooie goals. Bovendien spelen clubbelangen niet meer bij NL-11Tal publiek.

Enorm moeilijk voorspelbare wedtstrijd!

Op grond van de aanvallende kwaliteiten van ZW tegenover het gebrek aan schotkracht en de niet overtuigende verdediging bij NL is Zweden op grond van kwaliteiten favoriet, maar de wil bij NL om te winnen zal groter zijn, voor veel spelers is het nu of nooit.

Voor beide landen is dit een unieke kans om een titel te pakken, want er zijn al een aantal betere en gelijkwaardige landen naar huis.

Alleen Portugal, Tjechië en Frankrijk zijn duidelijk beter. Die laatste twee  zullen we niet voor de finale tegenkomen. Als Portugal morgen verliest, ligt de weg naar de finale voor zowel Zweden als NL open.

Zweden zal teveel ruimte weggeven en dat is het enige wat je niet moet doen tegen NL, Zweden viel tegen DK tegen, dus houd ik het op een overwinning in de eerste verlenging van NL.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Arend »

Offline RonnieTober

• Rotatiespeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2004, 08:12:55 »
Zweden begon goed aan het toernooi, maar zakten daarna weg. Tegen Denemarken hebben ze een beetje massel gehad met de goaltjes, maar echt goeie kansen hebben ze maar weinig gehad. Ik denk dat we wel van de Zweden kunnen winnen als Oranje weer kan spelen zoals tegen de Tsjechen en de Letten.

Zweden geeft idd vaak veel ruimte weg, dit heeft ze tegen de Denen ook de kop gekost. Vooral Robben zal optimaal gebruik kunnen maken van die ruimte. Ik gok dus op een kleine overwinning, want de Zweden hebben wel scorend vermogen in de ploeg.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door RonnieTober »

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
(Geen onderwerp)
« Reactie #4 Gepost op: 24 juni 2004, 09:15:32 »
tsja zullen ze die ruimte ook weggeven tegen oranje? Dat is nog maar de vraag. Toch denk ik dat oranje dit zweden moet kunnen pakken, op basis van de wedstrijden tegen tsjechie en letland.

Sweden will be the next victim  :twisted:
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door the real one »

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #5 Gepost op: 24 juni 2004, 09:32:37 »
Ik hoop dat we NIET zo spelen als tegen Tjechië en Zweden want op 20 minuten tegen Tjechië na was de hele eerste ronde onder de maat. Veel balverlies, veel gemiste kansen, slechts enkele spelers die in het tournooi gegreoid zijn.

Tjechië was typerend: na de 2-0 gingen ze veel risico nemen, een topploeg had ze vervolgens weggetikt, Nederland niet.

Achteraf gezien was het beter geweest als Nederland in de laatste wedstrijd was wakkergeschud.

In de verdediging kopt het nog steeds niet. In de aanval worden veel te veel kansne gemist, het middenveld speelt niet goed - en SCOORT niet!!! Daarom is iets meer zekerheid, maar wel op een Nederlandse manier, aan de orde.

Voor de komende 3 wedstrrijden teken ik voor een verdedigende variant op 4-3-3.

Heitinga moet op zijn eigen plek, Van Bronkhorst kan eruit voor De Boer, die als geen ander van achter uit Makaay en Robben kan aanspelen.

Reiziger - Heitinga - Stam - De Boer
Seedorf - Davids - Sneijder
Overmars - Makaay - Robben

Ik verwacht dat de basis elf tegen Zweden ongeveer hetzelfde zal zijn als in de eerste ronde, waarin we dus slecht gespeeld hebben.

Het is te hopen dat het werkt, want alhoewel ikdenk dat er een beter NL elftal mogelijk is (BV Melchiot had er bij moeten zijn, bijvoorbeeld Makaay moet gewoon spelen) - SLECHT kan je dit eftal nou ook weer niet noemen. Als er iedere dag een paar spelers in topvorm zijn, kunnen we kampioen worden.

Mocht Van Nistelrooy nu helemaal losbranden, wat niet ondenkbaar is, dan krijgt Advocaat het gelijk van de winnaar  :D

Na het EK is de vernieuwing onvermijdelijk, want ik verwacht dat een behoorlijk deel van dit elftal ermee stopt.

Offline RonnieTober

• Rotatiespeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #6 Gepost op: 24 juni 2004, 11:04:50 »
Citaat van: "Arend"
Na het EK is de vernieuwing onvermijdelijk, want ik verwacht dat een behoorlijk deel van dit elftal ermee stopt.

Er zijn inderdaad al een aantal die aangegeven hebben te zullen stoppen (Stam, Bosvelt, Overmars). Vernieuwing is dus sowieso noodzakelijk.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door RonnieTober »

Offline Ujio

• Toeschouwer
  • *
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #7 Gepost op: 24 juni 2004, 12:08:28 »
Heitinga moet op zijn eigen plek, Van Bronkhorst kan eruit voor De Boer, die als geen ander van achter uit Makaay en Robben kan aanspelen.

Dit lijkt me een zeer onverstandige zet. Dit zou namelijk betekenen dat Frank de Boer tegenover Ljunberg komt te staan. Ljungberg is een echte loper en Frank de Boer absoluut niet.

Reiziger - Heitinga - Stam - De Boer
Seedorf - Davids - Sneijder
Overmars - Makaay - Robben

Sneijder op linkshalf geeft hetzelfde probleem als Frank de Boer. Ljungber (again) bezit de kracht beide spelers eruti te lopen. Sneijder denkt alleen naar voren en Frank de Boer naar achteren. Er ontstaan een gat tussen de linies die Ljungberg met alle liefde voor ons vult.

We mogen van geluk spreken dat Edman geschorst is en ik zie Lucic niet optijd revalideren van een rug blessure. Nilsson is op zijn schoentjes na niet indruk wekkend dus daar liggen kansen voor het Nederlands Elftal (Robben). De Zweden weten dit natuurlijk en zullen daarom rots Mellberg de opdracht geven veel rugdekking te geven. Dat betekent dat Ruud ruimte krijgt en Jakobsson straalt uberhaupt niet veel vertrouwen uit. Ik denk dat v.d. Meyde een belangrijke rol gaat krijgen in deze wedstrijd.

Er zullen veel goals vallen. Zowel de aanval van Zweden en Nederland is sterk maar beide teams hebben grote mankementen in de Verdediging.

De winnaar van deze wedstrijd wordt Europees Kampioen.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Ujio »

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #8 Gepost op: 24 juni 2004, 12:31:19 »
Tot de laatste zin is het een stevig oinderbouwd verhaal  :D

Zweden en Nederland horen duidelijk bij de 3 landen die met mazzel bij de laatste 8 gekomen.

Voetbal is geen 100 meter sprint! Het gaat niet om hard lopen, maar om goals scoren. Als je gegroepeert speelt en vanachteren uit, dan staat alles zo dicht op elkaar achterin dat snelheid minder relevant word. Er bestaat ook nog zoiets als rugdekking.

Je kan proberen op de helft van de tegenstander te spelen, je kan ook je momenten kiezen om er uit te komen. Dat laatste lijkt mij tegen Zweden beter. Met Sneijder op het middenveld en De Boer linkachter heb je twee man die de bal over grote afstand scherp kunnen aanspelen. Bovendien zijn tot nu toe de opbouwende kwaliteiten van achter uit vaak niet goed  genoeg geweest.

Verder, je hebt een grote groep mee, als je steeds dezelfe laat spelen en je komt ver, dan zijn die spelers helemaal op als je ver komt. Alhoewel gisteren fysiek niet zwaar was.

Maar goed, ik ben benieuwd wat het word. Nog TWEE dagen!!!

Offline XJanX

• Vedette
  • Kennis is macht!
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Miralem Sulejmani
(Geen onderwerp)
« Reactie #9 Gepost op: 24 juni 2004, 15:23:25 »
Nederland groeit nu in het toernooi, ze mogen ook wel blij zijn denk ik dat ze Zweden tegenkomen, want dat vind ik toch een mooie tegenstander voor Nederland. Als je Italie tegenkomt dan lijkt me dat wel een zwaardere kluif maar ze hebben ook hele kluif aan Zweden.

Van Nistelrooy wordt ook steeds scherper dus die zal zeker wel in de basis beginnen alleen vond ik dat makaay ook een goede invalbeurt maakte. De verdediging bij Nederland zal toch wel het probleem worden met de aanvallende kwaliteiten zoals Larsson, Ibrahimovic( die een geweldig toeernooi speelt) en Ljungberg. maar ik denk toch dat we voor een wat ervaren verdediging moeten gaan. met de Boer in het centrum voor de lange ballen. Het middenveld vond ik tegen de Letten wel goed. Cocu speelt altijd wel lekker. Davids een echte bikkelaar die wat wil, en Seedorf die in het belang van het team speelt.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door XJanX »

Offline SneijderFanForever

• International
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
(Geen onderwerp)
« Reactie #10 Gepost op: 24 juni 2004, 18:41:51 »
Nederland gaat winnen, mooie wedstrijd met mooie aanvallen en mooie combinaties, en mooie counters, een 2-1 overwinnig word het naar mijn verwachting
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door SneijderFanForever »

Offline ricardo

• Algemene moderator
  • International
  • Live is uncertain, eat dessert first
    • Bekijk profiel
    • http://ajaxforum.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Maarten Stekelenburg
(Geen onderwerp)
« Reactie #11 Gepost op: 24 juni 2004, 22:12:02 »
Citaat van: "SneijderFanForever"
Nederland gaat winnen, mooie wedstrijd met mooie aanvallen en mooie combinaties, en mooie counters, een 2-1 overwinnig word het naar mijn verwachting

ook de mijne  :lol:
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door ricardo »

Offline Tapie®

• International
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #12 Gepost op: 24 juni 2004, 22:47:11 »
Ik heb ook een goed gevoel bij 2-1, al met al ben ik momenteel sowieso positief gestemd :?
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Tapie® »

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #13 Gepost op: 24 juni 2004, 23:11:52 »
Ik heb ook 2-1 voorspeld. En we moeten tegen de Portugezen als we doorgaan...   :?
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door vdVaart »

Offline Nicolaes

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #14 Gepost op: 26 juni 2004, 23:40:07 »
We moeten dus nu inderdaad tegen de Portugezen.
Maar ben wel heel gelukkig nu Nederland eindelijk eens wint met penalties.
Ik ben benieuwd wat de uitslag van de wedstrijd tegen Portugal gaat worden.......het wordt denk ik een wedstrijd met veel kansen voor beide teams.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Nicolaes »