Auteur Topic: EK 2004: Halve finales  (gelezen 6604 keer)

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
EK 2004: Halve finales
« Gepost op: 24 juni 2004, 14:09:35 »
Woensdag 30 juni, 20:45u:
Portugal - NEDERLAND

Donderdag 1 juli, 20:45u:
Griekenland - Tsjechië

LET OP: Geen wedstrijdtopics meer openen, beide halve finales kunnen hier besproken worden! Anders hebben we te veel dubbele topics.
« Laatst bewerkt op: 2 juli 2004, 10:37:08 door vdVaart »

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2004, 21:57:30 »
Vooral Portugal - Nederland zal dus een wedstrijd worden. Tsjechie gaat naar de finale, dat lijkt me bijna zeker. Als Portugal wint van Nederland wordt Tsjechië Europees Kampioen, als Nederland wint van Portugal wordt Nederland kampioen. Portugal wordt het dus zeker niet  :lol:.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door vdVaart »

Offline RonnieTober

• Rotatiespeler
    • Bekijk profiel
    • http://
(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: 28 juni 2004, 09:41:11 »
De Tsjechen zullen de Grieken wel wakker schudden uit hun droom. De Grieken hadden de mazzel dat Frankrijk heel erg slecht was. De Tsjechen zullen vast wel een maatje te groot zijn voor hun. Ik denk dat het een simpele 2-0 wordt.

Tja, en dan de kraker Portugal - Nederland. De Portugezen hebben twee dagen meer kunnen uitrusten, hetgeen in hun voordeel zal uitpakken als het een verlenging wordt. Daarom zal Oranje de winst in de regulier speeltijd moeten gaan pakken. Het spel tegen de Zweden geeft echter geen reden tot juichen, dus zal het heel moelijk worden. Maar toch denk ik dat Oranje met een beetje geluk zal zegevieren. Dus 1 - 2 voor Oranje!

PS: deze voorspelling is onder voorbehoud van de scheidsrechter... als Veissierre (Fra) fluit dan gaan de Portugezen winnen, want hij is de grootste thuisfluiter die er rondloopt.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door RonnieTober »

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #3 Gepost op: 28 juni 2004, 10:15:16 »
Ik zie Nederland niet al na 90 minuten winnen. Maar alles kan.

Een verdedigend middenveld met Makaay en Robben voorin met  Van Nistelrooy als aanspeelpunt in het midden zou ideaal zijn. Countervoetbal binnen het 4-3-3 concept dus.

Griekenland staat in de HF, dus dat is niet alleen mazzel. Gezien de tegenstanders die ze opzijgeschoven hebben, kan daar geen sprake van zijn. Het zal voor Tjechië een stuk moeilijker zijn dan tegen Denemarken, wat al niet helemaal goed ging, want die Tjechen geven het middenveld niet voor de lol weg. Weliswaar bleef Tjechië continue beter, maar ze moesten wel ver terug. Tjechië is ook nog steeds de ploeg die met heel veel moeite van Letland won.

Tegen een zeer verdedigend en redelijk sterk team als de Grieken opstellen moet je maar eventjes zien te winnen...
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Arend »

Offline kluivertfan12

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #4 Gepost op: 28 juni 2004, 10:20:22 »
Ik hoop op Nederland ( uiteraard) en op Griekenland, dat zou de ideale finale zijn, aangezien ik voor beide landen persoonlijk erg veel voel.

Maargoed, Tsjechie is denk ik wel wat te sterk voor de Grieken, maar ik hoop op een wonder  [-o<
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door kluivertfan12 »

Offline Sar

• Legende
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Nicolás Lodeiro
(Geen onderwerp)
« Reactie #5 Gepost op: 28 juni 2004, 10:21:27 »
Nou, als er één team is dat het verdient de finale te halen, dan is het Tsjechië wel...
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Sar »

Offline kluivertfan12

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #6 Gepost op: 28 juni 2004, 10:27:45 »
Dankzij Tsjechie zijn we door ja.

Maar zoals Griekenland met het minimale het maximale halen heb ik toch ook erg veel respect voor, meer als met goede spelers ver komen.
Ik zal ook nooit in de CL voor real staan, maar eerder voor de underdog.

Ik heb absoluut niks tegen tsjechie, maar Griekenland doet mij persoonlijk veel meer. :wink:
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door kluivertfan12 »

Offline RonnieTober

• Rotatiespeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #7 Gepost op: 28 juni 2004, 11:53:51 »
Portugal tegen Nederland wordt gefloten door de Anders Frisk. Hopelijk heeft Frisk (een Zweed!) er niet zoveel moeite mee dat we van de Zweden hebben gewonnen!

Collina fluit trouwens Tsjechië tegen Griekenland. Jammer genoeg voor hem heeft ie niet de finale gekregen. De finale is toegewezen aan de Merk (Dui).

Offline Sar

• Legende
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Nicolás Lodeiro
(Geen onderwerp)
« Reactie #8 Gepost op: 28 juni 2004, 13:47:18 »
Ik vind Frisk tot nu toe eigenlijk de best fluitende scheids van het toernooi :)
Kan me ook niet voorstellen dat hij Nederland gaat benadelen vanwege de uitschakeling van Zweden [-(
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Sar »

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #9 Gepost op: 28 juni 2004, 14:20:16 »
Citaat van: "RonnieTober"
Portugal tegen Nederland wordt gefloten door de Anders Frisk. Hopelijk heeft Frisk (een Zweed!) er niet zoveel moeite mee dat we van de Zweden hebben gewonnen!

Collina fluit trouwens Tsjechië tegen Griekenland. Jammer genoeg voor hem heeft ie niet de finale gekregen. De finale is toegewezen aan de Merk (Dui).

Dus als we de finale halen, hopen we natuurlijk dat Merk het ook niet al te moeilijk heeft met het feit dat we de Duitsers indirect uitgeschakeld hebben. Al is het bij Nederland - Tsjechië moeilijk kiezen.

Maar ik ga er vanuit dat deze topscheidsrechters gewoon netjes hun werk doen.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door vdVaart »

Offline SneijderFanForever

• International
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
(Geen onderwerp)
« Reactie #10 Gepost op: 28 juni 2004, 14:24:02 »
mooie wedstrijd tussen nederland en portugal
ik hoop dat nederland de wedstrijd kan winnen door in de reguliere speeltijd te scoren, ag en anders doen we tog penalty's  :D   :wink:
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door SneijderFanForever »

Offline RonnieTober

• Rotatiespeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #11 Gepost op: 28 juni 2004, 14:28:09 »
Citaat van: "vdVaart"

Dus als we de finale halen, hopen we natuurlijk dat Merk het ook niet al te moeilijk heeft met het feit dat we de Duitsers indirect uitgeschakeld hebben. Al is het bij Nederland - Tsjechië moeilijk kiezen.

Stel dat we de finale halen... dan denk ik dat de Tsjechen uiteindelijk de Duitsers meer geflest hebben dan Oranje... dus zal Merk hopelijk toch het voordeel van de twijfel aan Oranje geven... maar eerst de Portugezen maar 'even' verslaan. En Frisk is idd een goeie scheids, al was zijn laatste optreden niet echt goed.

Offline Van Basten9

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #12 Gepost op: 28 juni 2004, 14:41:49 »
Om te winnen heb je geen scheidsrechter nodig..
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Van Basten9 »

Offline RonnieTober

• Rotatiespeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #13 Gepost op: 28 juni 2004, 15:33:10 »
Citaat van: "Van Basten9"
Om te winnen heb je geen scheidsrechter nodig..

Om uberhaupt een wedstrijd te spelen heb je een scheids nodig, en dan bij voorkeur een goeie!  :lol:

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #14 Gepost op: 29 juni 2004, 00:07:40 »
Citaat van: "vdVaart"

Naar aanleiding van het WK 2002?  :D

Geintje... Bij de UEFA valt het tot nu toe wel mee met de scheidsrechters, de lotingen zijn soms WEL verdacht.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Arend »