26 september 2018, 10:46:51

Auteur Topic: EK 2004: Halve finales  (gelezen 6778 keer)

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
(Geen onderwerp)
« Reactie #15 Gepost op: 29 juni 2004, 09:01:23 »
Citaat van: "Arend"
Citaat van: "vdVaart"
Citaat van: "RonnieTober"
Portugal tegen Nederland wordt gefloten door de Anders Frisk. Hopelijk heeft Frisk (een Zweed!) er niet zoveel moeite mee dat we van de Zweden hebben gewonnen!

Collina fluit trouwens Tsjechië tegen Griekenland. Jammer genoeg voor hem heeft ie niet de finale gekregen. De finale is toegewezen aan de Merk (Dui).

Dus als we de finale halen, hopen we natuurlijk dat Merk het ook niet al te moeilijk heeft met het feit dat we de Duitsers indirect uitgeschakeld hebben. Al is het bij Nederland - Tsjechië moeilijk kiezen.

Maar ik ga er vanuit dat deze topscheidsrechters gewoon netjes hun werk doen.

Naar aanleiding van het WK 2002?  :D

Geintje... Bij de UEFA valt het tot nu toe wel mee met de scheidsrechters, de lotingen zijn soms WEL verdacht.

Idd, de komende 10 jaar zullen we wel bij elk toernooi en elke kwalificatiegroep bij Tsjechië in de poule zitten  :twisted:
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door vdVaart »

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #16 Gepost op: 29 juni 2004, 09:10:05 »
Dicks keuze:

Van der Sar;
Reiziger, Stam, Bouma, Van Bronckhorst;
Seedorf, Cocu, Davids;
Van der Meyde/Makaay, Van Nistelrooy, Robben;

Mijn keuze:

Van der Sar;
Reiziger, Stam, Heitinga, Van Bronckhorst;
Sneijder, Seedorf, Davids;
Makaay, Van Nistelrooy, Robben;

Offline SneijderFanForever

• International
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
(Geen onderwerp)
« Reactie #17 Gepost op: 29 juni 2004, 11:12:26 »
Citaat
Mijn keuze:

Van der Sar;
Reiziger, Stam, Heitinga, Van Bronckhorst;
Sneijder, Seedorf, Davids;
Makaay, Van Nistelrooy, Robben;

gewoon helemaal mee eens  :burn:
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door SneijderFanForever »

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #18 Gepost op: 29 juni 2004, 13:38:36 »
Seedorf moet eruit, maar dat gebeurd niet. Hij laat veel te vaak zijn man lopen. Als je met 3 aanvallers speelt, moeten de 3 middenvelders alle drie meeverdedigen.

Tegen Portugal verlies je daardoor.

Maar Advocaat doet dat niet. Ik verwacht wel dat Heitinga speelt, in het centrum, omdat het allebij nieuwe spelers zijn en Heitinga het beter gedaan heeft.

Wellicht komt Sneijder erin op rechts.

Ik zou op het middenveld spelen met Sneijder , Davids en Van Der Vaart. Seedorf houd zich niet aan zijn taken, Cocu speelt het hele tournooi niet goed. Davids is ook niet super, maar die heeft geen 120 minuten gespeeld tegen Zweden.

Als je de finale haalt, dan heb je dus veel spelers beschikbaar die geen 5 wedstrijden in de benen hebben. Met name voor de middenvelders is dat belangrijk.

Maar Advocaat zal kiezen voor 4-3-3, met min of meer dezelfde spelers.

Terwijl Nederland met 2 rustdagen minder eigenlijk verse spelers de wei in moet sturen. En terwijl we spelers nodig hebben die SCOREN.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Arend »

Offline Sar

• Legende
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Nicolás Lodeiro
(Geen onderwerp)
« Reactie #19 Gepost op: 29 juni 2004, 15:37:24 »
Seedorf moet er absoluut uit. Hij eist alle vrije trappen en corners voor zich op, om ze vervolgens grandioos te verprutsen (behalve dan die ene vrij trap in de slotfase tegen Zweden). Het enige probleem is dat hij de baas lijkt te zijn en niet Advocaat :roll:

Zet Sneijder er nou eindelijk eens in, zonder hem stond Nederland niet eens op het EK!
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Sar »

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #20 Gepost op: 29 juni 2004, 15:42:19 »
Citaat van: "Sar"
Seedorf moet er absoluut uit. Hij eist alle vrije trappen en corners voor zich op, om ze vervolgens grandioos te verprutsen (behalve dan die ene vrij trap in de slotfase tegen Zweden). Het enige probleem is dat hij de baas lijkt te zijn en niet Advocaat :roll:

Zet Sneijder er nou eindelijk eens in, zonder hem stond Nederland niet eens op het EK!

Daar ben ik het wel mee eens. Maar Arend het lijkt me duidelijk dat Advocaat voor Bouma kiest als je de persconferentie gezien hebt.

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #21 Gepost op: 30 juni 2004, 08:54:59 »
Ik vind het geen goede vrije trap. Het zag er leuk uit, maa hij was niet in de hoek.

Zelfs de Zweedse keeper kon erbij  :lol:

Advocaat kiest voor de inbreng van Seedorf in het team, valt wat voor te zeggen. De wil om te winnen en het vertoruwen in eigen kunne is groot. Zijn beperking is dat hij vedette neigingen heeft, hij vind kennelijk dat hij zijn man mag laten lopen. Ook moet hij die vrije trappen gewoon niet nemen. Nu is het wel zo: waarom eist Makaay die bal niet gewoon op? Die moet dat toch ook kunnen?

Je hebt kans dat Van der Vaart en Sneijder het nog niet aankunnen. Ik heb liever coaches die die gok wel nemen, omdat Van der Vaart en Sneijder WEL scoren.

Het voordeel is wel dat  Van der Vaart en Sneijder scherp aan de kwalificatie voor het WK beginnen. De eventuele uitschakeling zal hun niet aangerekend worden. Zoals een eventueel verlies vanavond geen woede zal losmaken, zolang het maar geen vernederende uitslag is.

Ik zouliever zien dat spelers die niet 100% als teamspeler denken er naast gezet worden. Dat is toch de basis.

Offline RonnieTober

• Rotatiespeler
    • Bekijk profiel
    • http://
(Geen onderwerp)
« Reactie #22 Gepost op: 30 juni 2004, 09:27:51 »
Citaat van: "Sar"

Sneijder ipv Cocu lijkt me ook een goed idee. Cocu speelt niet echt goed, en is gewoon iets te traag. Sneijder heeft met zijn tweebenigheid een veel hogere snelheid waarmee hij de ballen verwerkt en kan beter spelers voorzien van mooie passjes.... dus Sneijder ipv Cocu, en Davids inzetten als controlerende middenvelder....
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door RonnieTober »

Offline Anja

• Talent
  • **
    • Bekijk profiel
    • http://www.anjaa.web-log.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #23 Gepost op: 30 juni 2004, 11:39:50 »
jaaaaaaaaa TUURLIJK gaan we winnen  8)
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Anja »

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #24 Gepost op: 30 juni 2004, 13:00:35 »
Je zou zelfs kunnen zeggen dat Van der Meyde geen echte kans krijgt. omdat Seedorf weigert uit de positie te spelen. Davids liep zich ook 3 slagen in de rondte tegen Zweden. Als andere spelers verzaken of de opstelling deugt niet, dan is Davids de lul. Want die ziet alles wel. Pakt vervolgens kaarten en/of moet teveel meters maken.

Tjechië uit in de kwalificatie is een klassiek voorbeeld.

Voor at betreft dit torunooi" na de wedstrijd is Seedorf de uitblinker (omdat hij zo mooi de keeper heeft ingeschoten) en heeft Davids slecht gespeeld  :?:  :?:  :?:

Davids heeft duidelijk het inzicht, het lijkt me een leuk en intresant als hij nog eens coach word.

Advocaat ziet alles ook en vind de ervaring en de pluspunten van Seedorf ( niet voor niets 3 keer CL gewonnen ) kennelijk belangrijk dan zijn tekortkomingen. Dat kan ( helaas ).

Want reken maar dat een Nedved of een Figo het helemaal niets vind als ze door een jeugdspeler of talent helemaal weg worden gespeeld.

Kortom kies gewoon voor kwaliteiten en ook niet iedere keer voor dezelfe ploeg, want dat breekt je op in de eventuele finale.

Alhoewel het vermoedelijk over is vandaag. Wellicht wel OMDAT we met dezelfde spelers spelen.

Kleine achterstand bij rust, daarna verkeerde omzettingen en alles is weer zoals het voor de wedstrijd tegen Zweden was.

Behalve het penalty trauma  8)

Dat ligt nu uitsluitend aan de andere kant van de Noordzee.

Offline Ninove

• Toeschouwer
  • *
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #25 Gepost op: 30 juni 2004, 20:38:57 »
1-0 dus bij de rust. En een knal van Figo op de paal... het wordt moeilijk
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Ninove »

Offline Ninove

• Toeschouwer
  • *
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #26 Gepost op: 30 juni 2004, 21:52:47 »
Mja, verdiende overwinning en Portugal-Tsjechië is de verdiende finale. Nederland komt nog goed weg met 2-1. Geen enkele kans gecreëerd.

De vervanging van Overmars begreep ik niet. De enige speler waarvan enige dreiging uitging. Hij had Robben er moeten uithalen als hij absoluut een extra spits wilde inbrengen. En ja, het Nederlandse driemansmiddenveld kwam tekort tegen de 4 Portugezen (Deco is een geweldige voetballer) en vooraan kreeg men dan ook geen enkele bruikbare bal. Ik heb het niet zo voor hem, maar ik moet het hem nageven: Van Der Sar was outstanding.

Opmerkelijk eigenlijk: 2 gelijke spelen, 2 nederlagen en 1 overwinning tegen een voetbaldwerg en toch halve finalist.  :D
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Ninove »

Offline Nicolaes

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #27 Gepost op: 30 juni 2004, 22:31:04 »
Portugal heeft verdiend gewonnen, ze speelden gewoon veel scherper, doortastender en geniepiger.
Bij Oranje lag het tempo toch te laag om echt te kunnen verrassen, het liep ook gewoon niet echt lekker, mede door het goede spel van de Portugezen.
Al vond ik Frisk wel een thuisfluiter, veel onnodige vrije trappen voor Portugal........jammer dat het EK voor Oranje voorbij is, maar gezien de wedstrijd kon er maar 1 de winnaar zijn en dat was Portugal.
En dan nog te bedenken dat Oranje niet eens zelf heeft gescoord.....
We mogen blij zijn dat het geen 4-0 of 5-0 geworden is......
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Nicolaes »

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #28 Gepost op: 30 juni 2004, 23:12:27 »
Ik hoop dat Sar doorgaat. We hadden een goed keeper vandaag dan is het logisch dat je geen 4 of 5 tegengoals krijgt.

Nederland heeft laten zien terecht in de KF te staan, terecht 2e in de poule.

Zweden en Nederland verdienden geen van beide een plaats in de HF.
Nederland kwam zwaar tekort.

Cocu was niet goed. Seedorf ook niet.
Davids wel.

We hebben geen kansen gemist, want we hebben ze niet gehad. Dat is redelijk uniek.

Voor VD Vaart was dit een klote tournooi, hij is ook niet goed ingevallen, maar ja, je zet een voetballende speler in een niet draaiend elftal. Heel vreemd dat Sneijder er niet in ging. Van der Vaart is beter als er gevoetbald word, maar als je kiest voor oppurtunisme, dan heeft Sneijder een betere pass.

Advocaat heeft het niet goed gedaan.

Maar bedankt voor de penaltie reeks.

Offline RonnieTober

• Rotatiespeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #29 Gepost op: 1 juli 2004, 08:23:52 »
Tja, helaas een verdiende nederlaag voor Oranje. Portugal was scherper, agressiever en speelde als team beter. Daarbij maakte Oranje ook een hoop kleine foutjes (vooral Stam, Cocu en Seedorf) en hadden we ook nog eens de pech dat de scheidsrechter een vakantie in Portugal heeft gekregen.  :wink:

Wordt tijd voor vernieuwingen, te beginnen met de coach. Het wordt tijd voor een coach die Oranje weer met lef en bluf laat voetballen. Advocaat is toch wat te behoudend en neemt heel erg weinig risico's. Dit heeft samen met een hoop massel geleid tot een gelukkige halve finale.

Daarnaast hebben een aantal spelers laten zien dat ze over-the-hill zijn. Andere spelers hebben aangetoond nog steeds Oranje-waardig te zijn bv Sar en Davids. Ik zie al uit naar de kwalificatie-reeks voor het WK 2006 en ben benieuwd hoe Oranje er dan uit zal zien.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door RonnieTober »