Auteur Topic: EK 2004: Halve finales  (gelezen 6683 keer)

Offline SneijderFanForever

• International
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
(Geen onderwerp)
« Reactie #30 Gepost op: 1 juli 2004, 09:02:15 »
vernieuwingen ??

nou dan weet ik het al wel :

------------------Sar------------------
-----------------------------------------
de jong--heitinga--bouma--bronkhorst
--------------------------------------------
-----bommel-----------sneijder---------
---------------v persie--------------------
--------------------------------------------
---de ridder----nistelrooij------robben-

Coach: van Basten
Assisttent: ??

zo zie ik het graag voor 2006
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door SneijderFanForever »

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
(Geen onderwerp)
« Reactie #31 Gepost op: 1 juli 2004, 09:17:27 »
maar dat wordt niet hier besproken sneyderfan
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door vdVaart »

Offline Ninove

• Toeschouwer
  • *
    • Bekijk profiel
    • http://
(Geen onderwerp)
« Reactie #32 Gepost op: 1 juli 2004, 09:22:29 »
Ah, het ligt niet alleen aan de coach. Nederland heeft een paar absolute toppers maar ook teveel overschatte middelmatige spelers om de echte topploegen aan te kunnen. De verdediging is niet beter dan die van om het even welk behoorlijk voetballend land (Stam is verdedigend heel goed, maar opbouwend zwak, Reiziger, Van Bronckhorst, Bouma, Cocu zijn goede voetballers maar op internationaal niveau ook niet meer dan dat; geen toppers) en op het middenveld moeten ze het tegen de echte toppers vaak afleggen. Gelukkig staat Davids daar nog en heb je vooraan echte killers als Van Nistelrooy en Makaay.

Je zag dat al in de kwalificaties, in de oefenmatchen en nu opnieuw op het EK. Halve finale is al bij al een mooi resultaat, waar je trots op mag zijn, meer zat er echt niet in.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Ninove »

Offline kluivertfan12

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #33 Gepost op: 1 juli 2004, 09:34:56 »
14 portugezen tegen 11 nederlanders, dat is niet te doen natuurlijk....
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door kluivertfan12 »

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #34 Gepost op: 1 juli 2004, 09:48:27 »
Die scheids was irritant, maar daar lag het niet aan. De vrije trap vlak voor tijd kregen we makkelijk mee. Verder: Nederland probeerde heel vaak vrije trappen uit te lokken en dat helpt ook niet echt.

De wissels waren niet goed. De opstelling was niet goed.

Neem als voorbeeld Cocu, speelt het hele tournooi niet goed maar blijft gewoon staan.

Verder, de Portugezen gingen zover terug, dat het wachten was op die ebe kans voor Nederland, maar die is niet gekomen. Dat betekend niet alleen dat de verkeerde spelers in het veld stonden, het betekend ook dat de spelers die er stonden niet gedaan hebben wat ze moesten doen.

Als de tegestander helemaal teruggaat, moet je het middenveld in handen nemen, maar Nederland gooide alles blind naar voren. Lekker makkelijke manier om balverlies op het middenveldte voorkomen en verder volstrekt nuttelooos.

Als je zwaar verdedigd komt de bal steeds weer terug (portugal) en dan is een goal eigenlijk onvermijdelijk. Maar als de andere ploeg (Nederland) daar niets zinnigs meedoet komt OOK voor Nederland de bal steeds terug.

Zo zijn de laatste 20 minuten voorbij gegaan zonder dat er iets gebeurde.

Verder: DRIE centrale Spitsen? Beetje kansloos. Eigenlijk zag je nadat we met drie spitsen hetzelfde speelbeeld hadden als uit in Ierland in 2001. Geen gebruik van de zijkanten en geen creativiteit.

Ajax heeft in zijn goede jaren vaak resultaat gepakt door te blijven voetballen. Nederland 1988, 1998, 1978 idem dito. De resultaten waren niet altijd kampiosnchappen, maar bijvoorbeeld: een late treffer tegen Argentinië in de finale na een voorzet van de zijkant, dus verlenging. Een late treffer tegen Brazilië in 1998, ook verlenging. 2-1 tegen Westduitsland in 1988 terwijl Duitsland ook massaal naar achteren leunde.

Ajax: 2-2 uit tegen Atlectico in 1997 omdat we middenvelders hadden die kunnen scoren.

Kortom als Advocaat vertrekt is dat een goede zaak.

Dit Nederlands elftal had een te laag Ajax gehalte.

Advocaat kan wel klagen over het feit dat de verdediging steeds naar achteren loopt, maar als je met 2 verdedigende middenvelders en 4 echte verdedigers speelt, is dat logisch. Zet je een middenvelder centraal achterin, dan heb je een ander team.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Arend »

Offline kluivertfan12

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #35 Gepost op: 1 juli 2004, 10:04:21 »
Het probleem lag ook bij Bronkhorst,, zetten nooit een sliding in, maar liep steeds van de bal af, ook liet hij bij de goal zijn mannetje vreselijk lopen.

Over die eerste goal: davids was veel te laat en had nooit ongeinteresseerd tegen die paal moeten hangen, als hij naar de bal gekeken had, had hij hem MAKKELIJK kunnen stoppen, omdat hij uit een verkeerde houding kwam EN niet goed naar de bal keek , was hij te laat en ging hij er in.

Bij de 2de goal stond iedereen te slapen en was Vd Sar kansloos.
Als ik in de krant lees dat Vd Sar een 5 kreeg omdat hij 2 fouten maakte dat doelpunten werden , vindt ik dat diep triest.
Vd Sar heeft ons af en toe geweldig overeind gehouden, ik doel op schoten van Deco, en bij de doelpunten was hij licht kansloos.

Een opstapeling van verdedigende fouten zorgde er ook nog eens voor dat Robben en co. steeds op eigen helft stonden om mee te helpen-triest voorbeeld : overmars moest 2 keer ingrijpen omdat de verdedging in geen kilometer te zien was- , waardoor de aanval ook niet lekker doorkwam.

Kortom: deze verloren wedstrijd was een optelsom van domme fouten van de defensie.

Offline Sar

• Legende
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Nicolás Lodeiro
(Geen onderwerp)
« Reactie #36 Gepost op: 1 juli 2004, 10:13:55 »
En wat heb ik me weer zitten ergeren aan Seedorf. Hij nam wéér alle corners en vrije trappen, geen enkele kwam goed aan. Verder veel slechte passes, verprutste ballen, etc. Als ik hem alleen al zie lopen, dat gesjok, dan wordt ik al moe van hem... Ik hoop dat de nieuwe bondscoach inziet dat Seedorf GEEN versterking voor het Nederlands elftal is en hem daarom ook NIET meer selecteert :kots:
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Sar »

Offline kluivertfan12

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #37 Gepost op: 1 juli 2004, 10:28:50 »
Makkelijk hoor.

Tgen tsjechie en Letland scoorde hij al ruime voldoendes van de kenners, en voor het EK was hij ook al uitblinker.

Cocu is een groot foutenfestival, heel het ek al, mag blijven staan.
VD meyde scoort alleen maar vijfen, mag blijven staan.
Robben valt alleen maar, mag blijven staan.

Maar als de grote zondebok een matige wedstrijd speelt moet hij eraf.

Nee, als we dan toch gaan ruimen, dan eerst: Cocu, bouma, Robben, Vd meyde, Bronkhorst, Bosvelt, Vd Vaart.

Offline Sar

• Legende
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Nicolás Lodeiro
(Geen onderwerp)
« Reactie #38 Gepost op: 1 juli 2004, 10:32:14 »
Robben, VDV en Bronckhorst eruit? :?
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Sar »

Offline kluivertfan12

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #39 Gepost op: 1 juli 2004, 10:54:47 »
Tja, als jij ook op een wedstrijd beoordeelt over Seedorf, doe ik dat ook  :wink:

IK wil er maar mee zeggen dat Seedorf tegen Tsjechie en Letland en ook de wedstrijden voor het EK elke keer een ruime voldoende haalde.
de krant kan er wel eens naast zitten, maar alle kranten en altijd liojkt mij niet.  :wink:

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #40 Gepost op: 1 juli 2004, 13:41:58 »
Het gaat vooral om de instelling. Maar ja, de mannen voor de vrije trappen en corners zaten op de bank. Dus wat kan je Seedorf kwalijk nemen.

Dus advocaat zat fout. Die was bang om voor kwaliteit te kiezen.

Goed het viel allemaal mee dus ervan uitgaande dat Advocaat er mee kapt,  vind ik het allemaal wel goed. Zo goed was deze groep nou ook weer niet. Iedere linie had tekortkomingen. Bovendien: het gaat om het WK, DAT is het hoogst haalbare. Het EK winnen - dat is de mooiste troostprijs van de wereld. Vooral leuk voor landen die nog nooit wat gewonnen hebben en zelden ver komen in tournooien.

Seedorf deed te weinig voor anderen. Dat kan je van de andere spelers behalve inderdaad Robben niet zeggen. Echter, balverlies linksvoor en rechtsvoor mag bij een actie. Dreigen over de zijkanten en ruimte maken in het midden, dat is het idee.

Er ligt nu een goede basis voor het WK en er is dit tournooi veel duidelijk geworden.

We hebben meer dan 3 goede middenvelders en dat is maar goed ook.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Arend »

Offline Emiel

• Talent
  • **
    • Bekijk profiel
    • http://www.jcstek.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #41 Gepost op: 1 juli 2004, 13:51:32 »
Je kan er allemaal een hoop over zeggen maar gisteren voetbalde we gewoon klote, scheids en grensrechters zaten ook niet mee. Maar daar mag 't niet van af hangen. 2-0 was een domme fout van jezelf, die portugezen zijn van die gruiperige voetballers en moet je altijd in de gaten houden...... hoewel die wel mooi ingeschoten was....

Ik hoopte eigenlijk dat C. Ronaldo nog een goal zou maken en weer zijn shirt uit zou doen en de goal vervolgens afgekeurd zou worden.......
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Emiel »

Offline RonnieTober

• Rotatiespeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #42 Gepost op: 1 juli 2004, 14:32:05 »
Citaat van: "Emiel"
Ik hoopte eigenlijk dat C. Ronaldo nog een goal zou maken en weer zijn shirt uit zou doen en de goal vervolgens afgekeurd zou worden.......

of naar de wc zou gaan zonder het Frisk even te vragen  :wink:
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door RonnieTober »

Offline Nicolaes

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #43 Gepost op: 1 juli 2004, 22:00:49 »
Griekenland heeft zojuist van Tsjechie gewonnen in de extra tijd!
Ik had dit echt niet verwacht en ben dus wel een beetje verrast.
Ik had Tsjechie-Portugal een leukere finale gevonden denk ik. Jammer dat Nedved uitviel met een blessure, die hij overigens zelf veroorzaakte.
Ik moet zeggen dat de Grieken zeer uitgekookt gespeeld hebben......ik ben benieuwd hoe ze de Portugezen gaan bestrijden.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Nicolaes »

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
(Geen onderwerp)
« Reactie #44 Gepost op: 1 juli 2004, 22:03:27 »
Zeker, ik gun het die Grieken ook wel, al was ik na Tsjechië-Duitsland 100% fan van de Tsjechen.

Griekenland moet het EK maar winnen dan. Ze hebben tenslotte toch ijzersterke landen uitgeschakeld.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door vdVaart »