25 september 2018, 11:02:03

Auteur Topic: Nederland naar WK 2006  (gelezen 80218 keer)

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #30 Gepost op: 8 september 2004, 23:15:37 »
Het was geen 100% penalty. Het is mazzel dat de scheids in een hoek staat waarvandaan het zoeken van de tegenstander en het makkelijk gaan liggen goed naar voren kwam. Als De Jong de tegenstander echt geschopt had, had de scheids hem echt wel gegeven, nu is het interpretatie en dat pakte goed uit.

De Jong had niet de intentie de tegenstander neer te leggen, hij probeert de bal te spelen en is te laat. Een sportieve tegenstander ( waar vind je ze nog... ) had geprobeerd te springen. De tegenstander zocht bewust de penaltie en werd niet beloont.

Pure klasse dat NL direct uit de tegenaanval scoort.

Zou het toeval zijn dat Tjechië met zijn sluwe speelstijl juist tegen Nederland soms zelf de kous op zijn kop krijgt?

Nederland heeft twee keer de verdediging van Tjechië helemaal aan hort gespeeld, de Tjechen hebben twee kansen voor open doel weggeven.

Nederland heeft fanatiek verdedigd, vaak hadden de Tjechen bij kansen de hoek niet voor het uitzoeken en dat is lekker keepen. De pure finesse was er vaak niet, maar deze groep heeft meer potentie om een prijs te gaan pakken dan de vorige. De vorige groep kwam grotendeels tot stand nadat de groep van 88 stopte en heeft nooit goed met het verwachtingspatroon overweg gekunt.

Deze groep heeft talent in alle linies en er zit veel voetbal in. Het is ook een GROEP met goede mix tussen oude en jong. Onder Advocaat was dat niet zo.

Mazzel, ja, maar als je de balans van de laatste 4 ontmoetingen met Tjechië opmaakt dan denk ik dat Tjechië met 2 overwinningen goed wegkomt.

Mooie wedstrijd, dankzij Marco.

Hiervoor houden we van voetbal. Veel strijd, actie voor de goals en goed voetbal.

Deze overwinning is meer dan 3 punten waard. Tjechië zal nu risico's moeten gaan nemen. In de uitwedstrijd kunnen we, als we bijvoorbeeld 3-1 verliezen, op onderling resultaat boven Tjechië blijven. Als dat geld tenminste.

Tjechië is in een klap van favoriet nummer 3 geworden, want Roemenië heeft al 3 van de 8 potjes tegen de andere 4 achter de rug en is al een heel eind weggelopen.

Als Tjechië thuis niet wint van Roemenië zitten ze er net zo lekker bij als wij 4 jaar terug na Nederland - Ierland.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Arend »

Offline SuperZlatan

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
    • http://sports.espn.go.com/mlb/index
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
(Geen onderwerp)
« Reactie #31 Gepost op: 9 september 2004, 01:10:39 »
Ik denk dat we hardstikke blij mogen zijn met dit resultaat, de kop is er af. Het is gewoon goed voor het vertrouwen dat ze deze wedstrijd gewonnen hebben, en eindelijk weer eens van die tjechen gewonnen hebben.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door SuperZlatan »

Offline huis5252

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
    • http://
(Geen onderwerp)
« Reactie #32 Gepost op: 9 september 2004, 07:19:48 »
Spannende wedstrijd, goeie sfeer en Sar maar ook Kuyt waren hoogtepuntjes. Alleen jammer dar Castelen op links echt als een rechtsbenige speelde.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door huis5252 »

Offline Sar

• Legende
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Nicolás Lodeiro
(Geen onderwerp)
« Reactie #33 Gepost op: 9 september 2004, 08:07:34 »
Van der Sar 8)
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Sar »

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
(Geen onderwerp)
« Reactie #34 Gepost op: 9 september 2004, 08:28:14 »
Het is niet omdat hij bij feyenoord speelde hoor, maari k vond kuyt gewoon ronduit zwak. Hij had welgeteld 1 goede voorzet en die ging er dan ook maar meteen in. Maar dat was op het moment dat tsjechie alle risico's nam voor de gelijkmaker.

Absolute uitblinkers waren sar, hooydonck en ook davids was heel belangrijk. (Beetje toevallig dat dat juist de 3 zijn die buiten de nederlandse grenzen speelden en ook de 3 met de meeste ervaring???). Ik denk het niet. Nederland speelde niet dominant en aanvallend zoals van Basten graag wilde, maar het resultaat is er wel en dat is het belangrijkste.

Wie gaan er door?

Ik denk dat dat nog steeds Nederland en Tsjechie zijn. Roemenie heeft dan al wel 3 wedstrijden gewonnen, een echte tegenstander hebben ze nog niet gehad en als ik me niet vergis was de 2e wedstrijd nog in de 87e minuut ook. (thuis tegen macedonië, toch niet echt een voetballand bij uitstek). Roemenie heeft dus al wel veel punten, maar ze moeten nog 2 maal tegen de tsjechen en tegen nederland. De eerste wedstrijd van die 4 is binnenkort en uit naar tsjechie. Laat het daar maar een gelijkspelletje worden, dan ben ik allang tevreden  8)
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door the real one »

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #35 Gepost op: 9 september 2004, 08:51:27 »
Ik vond Kuijt wél goed spelen, niet omdat hij op rechtsbuiten zo geweldig speelde, maar omdat hij er echt voor ging, vroeg veel om de bal, ging steeds goed in het duel, en dat soort spelers heeft het NL elftal nodig.

Castelen speelde goed, maar ik heb toch liever Robben op links, dat is een pure linksbuiten. Verder vond ik Van Hooijdonk erg sterk spelen, beter dan Van Nistelrooij doorgaans doet.

Davids was goed, Van Bommel matig, Sneijder en Van der Vaart oké, Heitinga oké, Ooijer erg goed, Van der Sar toppie en De Jong oké.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door vdVaart »

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #36 Gepost op: 9 september 2004, 09:02:22 »
Ik ben met je eens dat hij er voor gevochten heeft wat hij waard was, (en dat is ook niet meer dan normaal) maar om te zeggen dat hij een wereldpot speelde: neu

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #37 Gepost op: 9 september 2004, 10:15:53 »
Inderdaad geen wereldpot, maar om nou te zeggen dat hij ronduit zwak speelde vind ik niet kloppen.

En tja het hoort heel normaal te zijn, maar ik heb een Kluivert, Seedorf etc. lang niet zo zien vechten voor wat ie waard was als Kuijt. Marco moet mij er maar eens inzetten!  :twisted:

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #38 Gepost op: 9 september 2004, 10:17:12 »
Dit elftal had juist een goede balans tussen ervaring en talent. Je hebt geen 11 spelers met veel ervaring nodig, want dan kom je al snel frisheid en conditie te kort.

De hele opzet van een elftal is ook dat je het samen mogelijk maakt dat je toppers tot grote presataties komen. Het middenveld werd gecontroleerd door van bommel en Davids, dat is de reden dat de Tjechen wel gevaarlijk werden, maar ons middenveld niet konden overlopen. Waardoor ze niet zoals in Portugal een reeks niet te missen kansen kregen. Ik moet zeggen dat de Tjechen ind e afwerking ook gweoon slordig waren.

Omdat Nederland naar voren probeerde te spelen, werd het een echte wedstrijd die leuk was om te zien. Dat het niet lukt komt door de kracht van de tegenstander.

Echter, je kan ook stellen dat de tegenstander zich gedwongen voelt om het inititiatief te pakken met alle risico's die daar bij horen. Immers, het nederlands elftal laten komen, daar heeft vrijwel geen één land goede ervaringen mee.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Arend »

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #39 Gepost op: 9 september 2004, 10:27:23 »
[Bijdehand mode]
Btw Arend: Het is Tsjechië en niet Tjechië
[/Bijdehand mode]

Wat is de volgende wedstrijd van Nederland?

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #40 Gepost op: 9 september 2004, 10:41:36 »
uit naar macedonië op 9 oktober aanstaande  :) das op zaterdagavond 8) en 4 dagen later thuis tegen finland

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #41 Gepost op: 9 september 2004, 10:59:57 »
Citaat van: "the real one";p="98219"
uit naar macedonië op 9 oktober aanstaande  :) das op zaterdagavond 8) en 4 dagen later thuis tegen finland

Zaterdag avond  8)

Misschien kom ik dan wel ff langs in Elspeet  :lol:

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #42 Gepost op: 9 september 2004, 11:07:50 »
best joh. IK houd je niet tegen  :P

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #43 Gepost op: 9 september 2004, 11:14:23 »
Citaat van: "the real one";p="98221"
best joh. IK houd je niet tegen  :P

Als er bier te vinden is, hou ik mezelf ook niet tegen  8)

Offline ricardo

• Algemene moderator
  • International
  • Live is uncertain, eat dessert first
    • Bekijk profiel
    • http://ajaxforum.nl
  • Favoriete Ajacied: Maarten Stekelenburg
(Geen onderwerp)
« Reactie #44 Gepost op: 9 september 2004, 11:29:04 »
Ik hoopte wel dat het duel tussen Grygera en Kuyt gewonnen werd door Grygera, alleen helaas gebeurde dit niet.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door ricardo »