Auteur Topic: Jeugdspelers..  (gelezen 37514 keer)

Offline Vermaelen

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
    • http://
Jeugdspelers..
« Gepost op: 22 december 2004, 21:34:39 »
Is de jeugd een beetje bekend bij jullie? Wie geven jullie een kans om bij Ajax te blijven, wie zal er verhuurd/verkocht worden?
Welke spelers zal Koeman mee nemen naar Afrika? Over wie zijn jullie wel positief, over wie niet? Misschien is dit topic ook handig om bij de rest die de jeugd van ajax niet kennen, beetje up to date te houden..

[quote5d][b5d]Aborah [/b5d]
[b5d]Babel [/b5d]
[i5d]Bechan vertrokken naar Groningen[/i5d]
Boakye  
[b5d]De Mul [/b5d]
[b5d]De Ridder[/b5d]
Emanuelson  
Esajas
Filipe
Kras  
Krohn-Dehli RKC
Lindgren
Maduro
[b5d]Mitea[/b5d]
Niklas Moisander
Henrik Moisander  
Muller van Moppes KOMT NIET MEER IN ACTIE
[b5d]O'Brien[/b5d]
[b5d]Obodai[/b5d]
Promes RKC
Quansah HERACLES ALMELO
Rusculleda
Sahadewsing
Sangoy
Schilder
[b5d]Soetaers [/b5d]
[b5d]Stekelenburg [/b5d]
Sterk
Tiberkanine
Timisela Die weet ik niet? Geloof weer terug naar zn eigen land?
[b5d]Trabelsi [/b5d]
[b5d]Vermaelen[/b5d]
Vermeer
Zwinkels
[/quote5d]

Lijstje is van ajax.nl geplukt. Posities daar kloppen niet, zo is Lindgren geen verdediger en Zwinkels geen middenvelder.. Dikgedrukt is al reeds eerder een keer gespeeld in t eerste. Sterk en Schilder komen vanuit de a1, hebben echter nog geen wedstrijd gespeeld met jong en trainen ook nog nie mee
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Vermaelen »

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: 22 december 2004, 21:38:56 »
Wat doen Trabelsi en Soetaers in godsnaam in die lijst?  :roll:
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door vdVaart »

Offline Vermaelen

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: 22 december 2004, 21:42:45 »
Dacht ff dat je hem ging slotteren :P

Op deze lijst staan spelers die dit seizoen hebben gespeeld voor Jong Ajax. Soetaers omdat Nordin en Mitea de voorkeur krijgen. Trabelsi omdat hij wedstrijd ritme op moest doen. Lobont zal er straks wel bij komen. Soetaers komt, als hij geen club vindt, definitief terug naar Jong Ajax voor de rest van het seizoen.

Van de dikgedrukte spelers is Vermaelen de enige '90-minutenspeler'

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
(Geen onderwerp)
« Reactie #3 Gepost op: 22 december 2004, 21:59:29 »
Ow oke, de Ajax 2 spelers dus van dit seizoen. Vond het een beetje raar om te zien staan jeugdspelers terwijl Trabelsi vergeleken met heel Ajax al vrij oud is.

En hoezo dacht je dat ik hem op slot ging doen?  :twisted:
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door vdVaart »

Offline Vermaelen

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #4 Gepost op: 23 december 2004, 11:02:50 »
Omdat ik goed ben in slotjes verzamelem *angelface*

Maar goed, back to the point.. toch wel een leuk topic, aangezien wij de beste jeugd van t land hebben :D

Om de onbekende spelers in the picture te brengen, t gaat dus om:

Emanuel 'Ymma' Boakye
Urby Emanuelson, deze hebben we dus kunnen zien tegen Barca
Etienne Esajas
Filipe Kasmirski, gezien tegen Barca
Ruud Kras
Rasmus Lindgren gezien tegen barca
Hedwiges Maduro idem
De broertjes Moisander
Robin MVM
Sebastian Rusculleda
Jerginhio Sahadewsing
Gaston Sangoy
Robert Schilder
Marijn Sterk
Rachid Tiberkanine
Kenneth Vermeer
Robert Zwinkels

Offline Tarik

• Toeschouwer
  • *
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #5 Gepost op: 24 december 2004, 13:42:25 »
Edgar Manucharyan ? Mag hij blijven ? Speelde tegen Barcalona.

Per Weigrauch, Het Deense talent, welk elftal gaat hij spelen?
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Tarik »

Offline JoodForever2003

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
    • http://www.f-side.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #6 Gepost op: 24 december 2004, 14:01:20 »
die Edgar is nu geblesseerd 3 maand Ajax beslist in de winterstop meende ik als hij een herkansing krijgt , en die Petr Weigrauch heb ik nog nix verder gehoord.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door JoodForever2003 »

Offline Vermaelen

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #7 Gepost op: 24 december 2004, 18:07:37 »
Per maakte geloof ik zijn seizoen af in zijn eigen land.. In ieder geval ging de 1e keus altijd al naar Charisteas, daarom geloof ik ook niet dat de zekerheid pas met de laatste paar dagen kwam.

Ik verwacht ook dat Manucharyan een nieuwe kans krijgt, zoveel goede aanvallers heeft ajax namelijk ook niet. Maar dit zou wel nadelig zijn voor Sangoy aangezien hij een gehuurd is voor een jaar met optie tot koop.. Mocht wesley geen club vinden gaat ook hij inderdaad naar Jong Ajax, en moet hij volgens de regels de meeste minuten maken.. Wat dus inhoudt dat Sangoy wissel wordt, met Edgar erbij.. Dan vraag ik me af hoeveel kans die jongens hebben om zich in de tweede seizoenshelft te bewijzen

Offline ChantalBoers

• Toeschouwer
  • *
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #8 Gepost op: 4 januari 2005, 14:17:44 »
euhm... misschien moeten jullie een keertje gaan kijken naar een training op de toekomst of naar een wedstrijd van de beloftencompetitie... dan weet je het  :D
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door ChantalBoers »

Offline Vermaelen

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #9 Gepost op: 4 januari 2005, 19:19:06 »
Chantal.. niet iedereen heeft de mogelijkheid daar zo vaak naar toe te gaan.. Tom de Mul mag ook weer bij t lijstje  :roll:

Offline Vermaelen

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #10 Gepost op: 4 januari 2005, 22:41:27 »
Vanaf een ander forum, waar ze nieuwschierig waren naar Sangoy en Rusculedda (Ging een discussie aan vooraf, van iemand die zei dat Sebastian een arrogante flirt was, gebaseerd op 10 sec. die hij had gezien.. was ik t niet mee eens, vandaar t ietwat rare verloop van mijn tekst):

Citaat
Verder zal Sebastian het eerste niet halen.. Daar ontbreekt hem nog te veel aan. Dit neemt echter niet weg dat het inderdaad wel een goede voetballer is, met kwaliteiten en mentaal schort er ook niets aan. En dit bevestigd ook zeker niet jouw gelijk

Citaat
Tussen de regels door..

Sangoy is een ijskoude killer die het niet moet hebben van trucjes ala zlatan. Zodra hij de bal aangespeeld krijgt knalt hij in een keer op doel. Hij heeft een vlammend/vlijmend schot, hoe noem je dat, en dat is zijn sterkste punt. Ook als hij niet zoveel aan de bal is loopt hij de hele wedstrijd binnen de 16 te bikkelen om zo de verdediging te breken. Zijn grote minpunt is zijn karakter.. Hij is nog te eigenwijs, weet alles beter. Dit was ook het grote struikelblok waardoor hij ondanks het spitsenprobleem, nog niet bij het eerste heeft gezeten (Ook nog geen trainingen)
Nog een nadeel is zijn onervarenheid. Zijn dodelijke schot gebruikt hij te pas en te onpas, dwz niet afwachten of je misschien in een betere schotpositie kan komen, maar gelijk richting doel knallen. Maar vergeleken met in het begin speelt hij in wedstrijden de bal al sneller af dan voor eigen succes gaan. Alleen op trainingen wil dit nog wel eens irriteren.. Dan knalt hij ze inderdaad alle kanten op, maar dat boeit niet, in wedstrijden is hij vooruit gegaan!

Sebastian Rusculleda heb ik nog niet zien spelen, alleen op trainingen. Maar volgens mij heb ik mijn verhaal over hem ook al 30 keer getikt hier.. Maar goed, alle feiten nog ff kort op een rijtje:
Minpunt: Spelinzicht, het lijkt alsof hij niet verder kan kijken dan zijn directe tegenstander. Ook zijn afstandsschot is verre van goed/precies. Hier werkt hij wel aan.
Pluspunt: Sebas is wel een goede kaatser, staat er wanneer hij er nodig is, weet de tegenstander goed dwars te zitten. Echt veel meer kan ik zo niet over hem zeggen.. Maar wat ik al eerder zei, Sebas zal nooit in het eerste terecht komen.

Citaat
Citaat
Verder zal Sebastian het eerste niet halen.. Daar ontbreekt hem nog te veel aan. Dit neemt echter niet weg dat het inderdaad wel een goede voetballer is, met kwaliteiten en mentaal schort er ook niets aan.

Reden: Hij is er een uit een dozijn, niks speciaals. Hij is niet te geblesseerd, had een enkelblessure die hem een maand aan de kant hield, maar dat is al 2/3 weken geleden. Hij voegt echter niks extra's toe waardoor zijn trainers net zo lief MVM (tot zijn blessure dus), Emanuelson, Aborah, Lindgren, Moisander die sinds kort ook weer terug is, Tiberkanine.. Bij de selectie zetten.

Even op een rijtje:
1. Jong FC Twente niet bij de selectie.
2. Jong Vitesse, viel in in de 68e minuut.
3. Jong Willem 2, niet bij de selectie
4. Jong Heracles Almelo, niet bij de selectie
5. Jong PSV, niet bij de selectie
6. Jong Excelsior, viel in in de 81e minuut
7. Jong Volendam, niet bij de selectie.
8. Jong ADO, wel bij de selectie, niet gespeeld.
9. Jong Heerenven (Beloften competitie) Wel bij de selectie, niet gespeeld.
Het weekend erna raakt jerginhio Rusculedda naar op zijn enkel tijdens de zaterdagtraining. Ruculedda is dusdanig geblesseerd dat hij niet meer in actie komt.

Citaat
Klopt, gehuurd voor het gehele seizoen 04/05, evenals Sangoy en Filipe. Filipe is een replica van Maxwell, Koeman is gecharmeerd van hem, indien Maxwell vertrekt na dit seizoen zal Filipe zeker gekocht worden. Sangoy's contract zal denk ik verlengd worden, maar niet verder komen dan Jong Ajax (zoals ik het momenteel zie). Indien hij wel mag debuteren in het eerste voorzie ik een Aborah-herhaling. Een paar mooie acties maar daarna totaal afzakken naar ja wat eigenlijk.. totaal niets. Sangoy heeft nogal een prestatiedrang en zal zich in het eerste forceren, een beetje zoals Sonck, de actie willen maken en uiteindelijk tegen jezelf voetballen.

Rusculleda zal niet verder komen dan een reisje Argentinie.

Overigens kwam een dag later dit bericht op diverse forums/ajaxsites:
Citaat
Ajax wil niet verder met Rusculleda
2 januari 2005
Ajax wil na dit seizoen niet verder met Sebastian Rusculleda. De Argentijn, die afgelopen zomer door de Amsterdammers voor één seizoen werd gehuurd van Boca Juniors, heeft in Nederland nog niet kunnen imponeren. John van den Brom en Fred Grim, de coaches van Jong Ajax, doen slechts zelden een beroep op de negentienjarige middenvelder en hebben de clubleiding van Ajax dan ook afgeraden Rusculleda een contract aan te bieden.

Over Rusculleda's landgenoot Gastón Sangoy is de technische staf van Jong Ajax wel tevreden, maar of de huurling definitief zal worden ingelijfd hangt vooral af van de nog te nemen beslissing over de toekomst van Yannis Anastasiou. De Griekse routinier heeft in De Arena een aflopend contract.

Hetgeen ik een beetje raar vond.. Omdat van den Brom nog nooit zijn mening had laten blijken, niet naar de pers, niet naar de spelers en niet naar de fans. Geen idee waar dit vandaan is gehaald..

Misschien een beetje warrig maar ik hoop dat dit een indruk geeft

Offline JoodForever2003

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
    • http://www.f-side.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #11 Gepost op: 5 januari 2005, 17:42:26 »
De wedstrijden die Aborah in Ajax 1 speelde vond ik 10x niks die mag wel in het 2e blijven voetballen
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door JoodForever2003 »

Offline SuperZlatan

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
    • http://sports.espn.go.com/mlb/index
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
(Geen onderwerp)
« Reactie #12 Gepost op: 5 januari 2005, 18:12:53 »
Ja we hebben genoeg talenten die nu al bij het 1e zitten, en we hebben zeker genoeg spelers voor de nummer 10 positie.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door SuperZlatan »

Offline Vermaelen

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #13 Gepost op: 7 januari 2005, 21:05:43 »
Aborah is zelfs in het tweede niks.. niet na zijn debuut in het 1e althans

Offline Vermaelen

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #14 Gepost op: 14 januari 2005, 20:00:58 »
Youness Ramzi, Broertje van, verdedigende middenvelder, nu ook op proef voor een week