Auteur Topic: Dennis Gentenaar  (gelezen 17077 keer)

Offline rasajacied

• Talent
  • **
    • Bekijk profiel
    • http://
Dennis Gentenaar
« Gepost op: 15 februari 2006, 14:28:29 »
Citaat
Ajax heeft voor komend seizoen weer drie doelmannen ter beschikking. Dennis Gentenaar maakt het seizoen af bij Borussia Dortmund en sluit daarna aan in Amsterdam. De dertigjarige keeper is transfervrij en tekent voor drie jaar.
Gentenaar vervangt Hans Vonk, die niet verder wil bij Ajax en zijn carrière hoopt voort te zetten in Zuid-Afrika. De voormalige doelman van NEC moet de concurrentie voor een plek onder de lat in De Arena aan met Maarten Stekelenburg (23) en Kenneth Vermeer (20).

Gentenaar is de enige van de drie die zich al ruimschoots heeft bewezen in de Eredivisie. 'Met Dennis Gentenaar trekken wij een keeper aan die zeer veel ervaring heeft', legde technisch directeur Martin van Geel uit.

Ajax legde eerder ook al Kenneth Perez (31, AZ) en Jaap Stam (33, AC Milan) vast. De club hoopt met de drie ervaren spelers meer evenwicht en leiderschap te krijgen in de jeugdige selectie.

Bron: http://http://www.vi.nl

Nou, we hebben een nieuwe keeper erbij, hij is binnen!!
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door rasajacied »

Offline NinjaKai

• International
  • The NinjA is everywhere
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: 15 februari 2006, 14:34:40 »
Citaat
Ajax contracteert Dennis Gentenaar  

Amsterdam, 15 februari 2006  
 Ajax heeft Dennis Gentenaar gecontracteerd. De 30-jarige keeper tekent een contract voor drie jaar, dat ingaat op 1 juli 2006. Dennis Gentenaar komt transfervrij over van Borussia Dortmund, waar hij op dit moment onder contract staat.  

Eerder was de keeper lange tijd vaste waarde voor NEC. Hij speelde maar liefst 170 wedstrijden voor de club uit Nijmegen. Technisch directeur Martin van Geel: ,,Met Dennis Gentenaar trekken wij een keeper aan die zeer veel ervaring heeft. Met Maarten Stekelenburg en Kenneth Vermeer maakt Dennis Gentenaar het trio keepers voor de eerste selectie compleet.''

bron: ajax.nl

En nu is het officieel want de site van ajax zegt het ook. Beter beter, wat ook opvalt is dat blind nu wel op de foto staat.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door NinjaKai »

Offline Laura

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2006, 14:35:04 »
He ik was helemaal hoopvol dat ik de eer zou hebben om De Grote Dennis Gentenaar-topic te kunnen openen maar helaas..;)

Verder ben ik ontzettend blij met deze aankoop, en ik hoop serieus (hoe lullig het misschien ook klinkt..) dat Dennis Stekelenburg snel uit de basis speelt! Ik denk dat Stekelenburg nog niet klaar is voor de echte top (misschien is dat deze zomer wel verandert, maar dat weten we nog niet natuurlijk :mrgreen: ), en bovendien vind ik Gentenaar een fantastische keeper! In zijn periode bij NEC was hij een van de betere (misschien zelfs wel de beste) keeper in de HCE, en mede dankzij hem hebben ze toen Europees gehaalt. ook de ervaring die hij in Duitsland heeft opgedaan telt natuurlijk behoorlijk mee.

Kortom, wederom een hele goede aankoop van Van Geel :thumleft:
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Laura »

Offline Q

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #3 Gepost op: 15 februari 2006, 14:46:17 »
Weer een mooie aankoop. Ik weet niet of Gentenaar zo aanwezig in de selectie, maar een ervaren doelman hadden we wel nodig. Tel daar bij op dat Lobont euro's heeft opgeleverd en Gentenaar gratis was. Slim gedaan. Dat dit de afgelopen seizoenen nooit heeft gekund, je gaat je toch afvragen wat die gasten al die tijd hebben zitten doen.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Q »

Offline m

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #4 Gepost op: 15 februari 2006, 15:03:36 »

Wat is dit voor shirt?????
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door m »

Offline Theo sik

• Talent
  • **
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #5 Gepost op: 15 februari 2006, 15:10:58 »
Keepersshirt volgend seizoen???please ajax:P NEE :evil: ...ik vind et er  niet uit zien, maarja...Gentenaar is welkom, en @ Q, volgens mij is hij in zijn tijd bij eneecee ook wel aanvoerder geweest..ik weet het niet zeker, maar hij was sowieso ene boegbeeld..ik denk dat je daarvoor wel een grote mond in de kleedkamer en naar publiek toe moet kunnen hebben
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Theo sik »

Offline Laura

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #6 Gepost op: 15 februari 2006, 15:25:20 »
Ik vind het een prachtig shirt!

En Dennis is idd een echte NEC'er, hij is echt een held hier in Nijmegen. Of hij aanvoeder was weet ik niet.. Maar belangrijk was hij wel!

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
(Geen onderwerp)
« Reactie #7 Gepost op: 16 februari 2006, 09:10:46 »
Vind het ook geen lelijk shirt hoor.

Trouwens wel opvallend dat er nu ineens wel ervaren spelers worden gehaald. Een goede zaak mijns inziens.

Topic even sticky gemaakt btw.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door the real one »

Offline Ujio

• Toeschouwer
  • *
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #8 Gepost op: 16 februari 2006, 10:16:15 »
Dat in het begin sommige topics sticky werden gemaakt is super makkelijk. Maar nu staat er een volledige pagina sticky waardoor sommige andere, leuke topics niet zo snel het daglicht zullen zien. Als je nu alle sticky's unstickyed wordt de boel weer een stuk overzichtelijker, niet?
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Ujio »

Offline johan_cohen

• Talent
  • **
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #9 Gepost op: 16 februari 2006, 10:46:09 »
tja  :roll:  waarom een hele pagina sticky maken?
je ziet door de bomen het bos niet meer
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door johan_cohen »

Offline huis5252

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #10 Gepost op: 16 februari 2006, 11:24:04 »
Citaat van: "Ujio";p="156144"
Dat in het begin sommige topics sticky werden gemaakt is super makkelijk. Maar nu staat er een volledige pagina sticky waardoor sommige andere, leuke topics niet zo snel het daglicht zullen zien. Als je nu alle sticky's unstickyed wordt de boel weer een stuk overzichtelijker, niet?

ga ik in de groep gooien
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door huis5252 »

Offline Laura

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #11 Gepost op: 16 februari 2006, 12:29:31 »
Citaat van: "AD"
Ajax strikt Gentenaar
Door SJOERD MOSSOU

AMSTERDAM - Ajax heeft voor het komende seizoen alvast één linie compleet: het doel is goed bezet.

Met Dennis Gentenaar heeft de Amsterdamse club weer drie keepers, naast eerste doelman Maarten Stekelenburg en de jonge Kenneth Vermeer. Gentenaar tekende een contract voor drie seizoenen bij Ajax.

De 29-jarige doelman komt transfervrij over van Borussia Dortmund, waar hij dit seizoen nog geen speelminuten kreeg. Gentenaar volgt bij Ajax Hans Vonk op, die zijn loopbaan het liefst in Zuid-Afrika wil vervolgen. Eerder werd Bogdan Lobont verkocht aan Fiorentina.

,,Dennis is gehaald als tweede doelman’’, zegt technisch directeur Martin van Geel. ,,Zo hebben we dat ook duidelijk afgesproken, vanaf de eerste besprekingen. Maar die rolverdeling wil niet zeggen dat er straks geen gezonde concurrentie is. Gentenaar gaat met Stekelenburg strijden voor een plaats onder de lat, zoals dat ook hoort bij topsport. Maar dat doet Dennis niet met een zaag in de hand. Hij kan zich vinden in zijn rol.’’

Gentenaar bevestigt de lezing van Van Geel. De keeper kon ook zijn contract in Dortmund verlengen, maar koos bewust voor Ajax. ,,Ik ben hartstikke blij met deze stap’’, aldus de keeper.

,,Bij Ajax word ik tweede doelman, maar het is wél een echte topclub. Dat is doorslaggevend geweest voor me. Dit was de kans om mee te maken wat dat is, spelen in de top. Dortmund is natuurlijk ook een prachtige club, maar ik denk dat ik bij Ajax een grotere kans heb om aan de Champions League of een landstitel te ruiken. Momenteel gaat het even minder, maar dankzij de play-offs is alles nog open.’’

Interesse was er volop voor Gentenaar. Naast zijn oude club NEC, was ook NAC Breda serieus geïnteresseerd in de keeper. ,,Ik heb ook nagedacht over NEC en een aantal andere clubs’’, zegt Gentenaar, die 20 jaar in Nijmegen speelde. ,,De interesse deed me goed. Maar de kans om daarna alsnog voor een grote club als Ajax te spelen, was in dat geval klein geweest.’’

Ajax polste eerder Sander Westerveld voor de rol van tweede keeper, maar de Tukker bedankte voor de eer. Daarna kwam Gentenaar al snel in beeld bij de Amsterdammers.

,,We hebben Dennis ook op trainingen van Dortmund bekeken’’, aldus Van Geel. ,,Daarnaast hebben we diverse trainers gesproken die met hem hebben gewerkt. Ook het mentale aspect was daarbij belangrijk. We wilden een Nederlandse sprekende keeper, die op het veld en in de kleedkamer een stimulerende rol speelt. ’’

Gentenaar is de vierde Ajax-aankoop voor het komende seizoen. Eerder werden Jaap Stam, Kenneth Perez en Michael Krohn-Dehli aangetrokken. Klaas Jan Huntelaar werd tussentijds gehaald.

,,We zijn zeker nog niet klaar’’, aldus Van Geel. ,,Dat kan ook niet, gezien het grote aantal spelers dat vertrekt of is vertrokken. We hebben nog wel wat financiële ruimte, het geld is niet op. Maar we zullen wel creatief moeten zijn.

,,Krohn-Dehli en Gentenaar hebben we bijvoorbeeld transfervrij gehaald. Dat zijn jongens die niet meteen op een basisplaats kunnen rekenen en dat weten ze ook. Voor Stam en Perez zien we die plek in principe wél: rechts in het verdedigingscentrum en op positie nummer 11. ’’

Op de beoogde plek van Stam heeft Ajax tevens John Heitinga en Zdenek Grygera onder contract staan. Laatstgenoemde kan zijn in 2007 aflopende contract verlengen, maar Ajax wacht nog op duidelijkheid van de Tsjech.

,,We zijn er nog niet in geslaagd een vervolgafspraak te maken’’, aldus Van Geel. ,,Er ligt een aanbieding van onze kant, we wachten nu op een antwoord van zijn zaakwaarnemers.’’ Grygera is de enige Ajacied die tot medio 2007 vastligt.

Offline NinjaKai

• International
  • The NinjA is everywhere
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #12 Gepost op: 16 februari 2006, 13:12:56 »
Dit stukje doet me deugd, vraag me wel af hoeveel geld er daadwerkelijk nog is wat we kunnen besteden voor volgend seizoen.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door NinjaKai »

Offline ricardo

• Algemene moderator
  • International
  • Live is uncertain, eat dessert first
    • Bekijk profiel
    • http://ajaxforum.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Maarten Stekelenburg
(Geen onderwerp)
« Reactie #13 Gepost op: 16 februari 2006, 20:48:21 »
Citaat van: "m";p="156025"

Wat is dit voor shirt?????

Dit shirt wordt ook gebruikt in Fifa 06
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door ricardo »

Offline joodkevin

• Speciaal Lid
  • International
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1440
  • Favoriete Ajacied: Toby Alderweireld
(Geen onderwerp)
« Reactie #14 Gepost op: 17 februari 2006, 07:03:08 »
Ja nog even over het sticky gebeuren, misschien gewoon een apart topic voor een linie (aanval, middenveld, verdediging,keepers)? of voor een bepaalde groep(vleugelspelers centrum spitsen...)?

ja dat shiort kwam mij ook bekend voor (ik dacht dat stekel hem ook al vaker heeft aangehad.)
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door joodkevin »