23 juli 2018, 03:25:10

Auteur Topic: Column  (gelezen 4079 keer)

Offline superjari

• Vriend van AjaxForum
  • Legende
    • Bekijk profiel
    • http://www.footygoal.net
Column
« Gepost op: 7 maart 2006, 16:47:33 »
Citaat
Als een team slecht presteert zit de media driftig naar oorzaken te zoeken. En het kunnen er zoveel zijn, je hoort tientallen oorzaken maar duidelijkheid is er niet over. Veel analisten zeiden dat het kwam door dat er spelers alleen maar met hun hoofd bij een transfer zitten. Daar zit best wel wat in, vind ik. Gelukkig is een deel van die spelers alweer weg. Natuurlijk worden er ook weer naar van die bekende oorzaken gezocht, de coach, het beleid, het bestuur, blablabla.
Het is jammer dat de media zoveel vertrouwen bij de mensen weg kan nemen. Als de media zelf geen vertrouwen meer heeft in een team gaan ze ook veel sneller negatief doen. Voorbeeld: Huntelaar had 2 wedstrijden bij Ajax gespeeld en in Voetbal International stonden meteen al negatieve dingen over het functioneren van hem bij Ajax. Natuurlijk hadden ze niet een tè grote mond, want het kon natuurlijk gebeuren dat hij het toch ineens super goed ging doen. Ik had eerder zoiets van: Laat die jongen 2 maanden voetballen zonder te veel aandacht aan hem te geven en kijk dan eens hoe hij het heeft gedaan, en geef dan commentaar. Alle spelers moeten gewoon inkomen, maar er werd meteen negatief gedaan, door het weinige vertrouwen. Niet veel later scoorde Huntelaar aan de lopende band. Wat superbelangrijk was bij Huntelaar was dat druk gewoon helemaal niks met hem doet. Hij trekt zich nergens wat van aan, hij concentreert zich alleen op Ajax, niet op de dingen er omheen.
Wat dat betreft is Blind een heel goeie coach. Ik weet niet veel van hem als coach, maar hij heeft wel uitstraling. Vergelijk zijn gedrag naar de media eens met die van bijvoorbeeld Dick Advocaat. Dan is het gedrag van Blind veel beter voor een team.
Maar terug naar het vertrouwen.. Ajax won met 6-0 van RBC en stond een paar dagen later tegenover Inter. Die prestatie is super vergeleken met prestaties die Ajax eerder dit seizoen heeft geleverd. Iets belangrijks tijdens deze wedstrijd was weer het vertrouwen dat een beetje terugkwam na de overwinning op RBC. Ik weet bijna zeker dat die wedstrijd heel anders was geëindigd als de zondag ervoor Ajax-Utrecht (1-4) was geweest.
Ajax heeft nu 5 keer op rij gewonnen in de competitie en het vertrouwen is weer een stuk meer terug. Dit zal ook weer meetellen tijdens de wedstrijd tegen PSV, komende zondag. Ik zeg hier dus niet mee dat ze winnen, maar dat er wel met een andere instelling aan wordt begonnen dan aan de wedstrijden eerder dit seizoen. En als het vertrouwen blijft, dan komt het heus wel weer goed...

Door: rasajacied
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door superjari »