23 juli 2018, 09:08:32

Auteur Topic: Poule B  (gelezen 20229 keer)

Offline Laura

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
    • http://
(Geen onderwerp)
« Reactie #15 Gepost op: 18 mei 2006, 22:51:11 »
Ik zal dan meteen maar even mn vers-geadopteerde landje komen representen hier 8)

Voor mij is Trinidad de enige ploeg waar ik niet veel van verwacht. Leuk dat ze mee doen, maar ik zie ze echt niet genoeg punten halen om door te gaan naar de volgende ronde. Verder denk ik dat het nog een interessante strijd kan worden, waar het er meer om zal gaan wie waar punten laat liggen.

Engeland is een hele wisselvallige ploeg. Gezien het spelersmateriaal moeten ze de volgende ronde makkelijk kunnen halen, maar ze laten het imo veel te vaak liggen. Maar in een poule met een altijd gevaarlijke maar toch vaak als outsider beschouwde ploeg als Zweden kunnen met name de onderlinge duels spannend en cruciaal worden. Ook Paraguay is een ploeg die je niet moet onderschatten. Hebben een de kwalificaties een aantal goede wedstrijden gespeeld en belangrijke overwinningen behaalt. Bovendien hebben ze toch de status van underdog, en hebben ze dus in feite niks te verliezen. In principe zouden dus zowel Engeland als Zweden de volgende ronde moeten (kunnen) halen, maar dit zullen ze puur op eigen kracht moeten doen. Dit is typisch zown poule waarin punten laten liggen in tegen een 'mindere' tegenstander meteen fataal kan zijn.

In principe zie ik dus voor alle ploegen, behalve Trinidad, zeker mogelijkheden. En ik zou er niet van opkijken als Paraguay er met de tweede plaats vandoor zou gaan en zo een van de twee 'toplanden' al vroegtijdig uitschakelt.

FORZA  PARAGUAY
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Laura »

Offline Sar

• Legende
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Nicolás Lodeiro
(Geen onderwerp)
« Reactie #16 Gepost op: 19 mei 2006, 18:13:26 »
Er zit trouwens iemand met Trinidadse roots in mijn werkgroep. Erg leuk om met hem over voetbal te praten (al is cricket de populairste sport in Trinidad).

Hij is wel realistisch; maar er is natuurlijk niemand die verwacht dat Trinidad hoger eindigt dan de vierde plaats in de poule... Het is al een klein wonder dat ze erbij zijn.
Ik heb hem nog gevraagd of hij Beenhakker nog gebeld heeft om te vragen of hij misschien een keertje mocht meedoen, maar hij dacht niet dat hij daar goed genoeg voor was.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Sar »

Offline Theo sik

• Talent
  • **
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #17 Gepost op: 19 mei 2006, 20:53:58 »
Ik ben afgelopen week in Londen geweest, en heb zodoende met nogal wat engelsen gesproken, ook over het WK..en zij vinden allemaal Nederland een grote kanshebber.. Ze denken dat, wil Engeland een kans maken, dan moeten ze Rooney hebben, anders is die kans bijna weg.. En voer de selctie van Walcott: De meningen zijn niet heel erg verdeeld,. de argumenten tenminste..Bijna iedereen vindt hem beter dan Defoe en Bent, maar bijvooreeld Defoe heeft wel meer internationale ervaring. De meesten zijn dus gewoon vóór zijn selectie
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Theo sik »

Offline hengellaar

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #18 Gepost op: 19 mei 2006, 21:24:24 »
Even wat info over "mijn" ploeg:

De WK-selectie Trinidad en Tobago:

Doel
Kelvin Jack (Dundee FC), Shaka Hislop (West Ham United), Clayton Ince (Coventry City)

Verdediging
Dennis Lawrence (Wrexham), Cyd Gray (San Juan Jabloteh), Marvin Andrews (Rangers), Brent Sancho (Gillingham), Ian Cox (Gillingham), Atiba Charles (W Connection), Avery John (New England Revolution)

Middenveld
Silvio Spann (Yokohama FC), Chris Birchall (Port Vale), Aurtis Whitley (San Juan Jabloteh), Anthony Wolfe (San Juan Jabloteh), Densill Theobald (Falkirk), Carlos Edwards (Luton Town), Russell Latapy (Falkirk)

Aanval
Stern John (Coventry City), Kenwyne Jones (Southampton), Collin Samuel (Dundee FC), Jason Scotland (St Johnstone), Dwight Yorke (Sydney FC), Cornell Glen (LA Galaxy)

Niemand verwacht natuurlijk iets van T&T, en daar ligt ook gelijk de kans.
Meeste kans is er nog tegen Paraguay.
Engeland is al bang dat Rooney niet mee doet en daarnaast kennen veel spelers uit T&T het engelse spel, dus misschien een gelijk spelletje.
Totaal 4 punten.
Zweden wint alles en wordt groepshoofd met 9 punten.
Paraguay speelt gelijk tegen engeland, dus T&T door,

Om toch maar optimistisch te blijven, omdat we anders al niet eens hoeven te beginnen:

Eindstand poul B:
1. Zweden          3-9
2. Trinidad          3-4
3. Engeland         3-2
4. Paraguay        3-1
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door hengellaar »

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
(Geen onderwerp)
« Reactie #19 Gepost op: 20 mei 2006, 10:50:49 »
Citaat van: "Theo sik";p="167396"
en heb zodoende met nogal wat engelsen gesproken, ook over het WK..en zij vinden allemaal Nederland een grote kanshebber.. Ze denken dat, wil Engeland een kans maken, dan moeten ze Rooney hebben, anders is die kans bijna weg..

En zo praten ze ook in Duitsland, ook In Frankrijk, ook in Argentinie etc etc.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door the real one »

Offline Theo sik

• Talent
  • **
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #20 Gepost op: 20 mei 2006, 20:15:00 »
Citaat van: "the real one";p="167439"
en heb zodoende met nogal wat engelsen gesproken, ook over het WK..en zij vinden allemaal Nederland een grote kanshebber.. Ze denken dat, wil Engeland een kans maken, dan moeten ze Rooney hebben, anders is die kans bijna weg..

maar niet zo stellig als die Engelsen..zij gooien gelijk al hun hoop weg als Wayne Rooney niet mee doet
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Theo sik »

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #21 Gepost op: 20 mei 2006, 22:07:34 »
Citaat van: "the real one";p="166940"
Citaat van: "Ajaxfan2000";p="166900"
TT heeft zich geplaatst... zegt toch genoeg kunnen vast onwijs spelen misschien wel stunten dus ik wacht het nog af.
verder denk ik wel dat ze eruit gaat maar ik hoop op stuntjes.

(behalve bij de nederlandse poule)

Ik hoop eerlijk gezegd VOORAL in de Nederlandse poule op een stunt van onze jongens door zich ten koste van 2 andere landen te plaatsen voor de volgende ronde.

Trinidad heeft zich geplaatst, en heeft er dus gewoon recht op. Dat ze er niets te zoeken hebben is een heel ander verhaal....

T&T heeft helemaal geen recht op plaatsing. Dat komt alleen doordat de FIFA corrupt is en omdat Mexico in één van de laatste wedstrijden de punten kado gedaan heeft. Landen als Guatemala zijn nog wel wat beter.

Voor wat betreft de corrupte FIFA: op basis van sportieve gronden heeft Noord Amerika hooguit recht op één plaats rechtstreeks en één plaats voor een KO tegen een land van een ander continent. Nu zijn landen als Uruguay, Nigeria en Turkijë er niet bij.

De FIFA wil duidelijk dat de VS aan ieder tournooi meedoet, omdat op die manier het voetbal daar populairder kan worden. Vandaar dat CONCACAF meer plaatsen heeft dan redelijk is. 3 plaatsen plus een play off tegen een land uit Azië is echt teveel voor een bond waar vandaan nog nooit een land de finale gehaald heeft. De VS heeft ooit de laatste 4 gehaald. Da's alles.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Arend »

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #22 Gepost op: 20 mei 2006, 22:12:59 »
Citaat van: "Theo sik";p="167495"
Citaat van: "the real one";p="167439"

maar niet zo stellig als die Engelsen..zij gooien gelijk al hun hoop weg als Wayne Rooney niet mee doet

Mooi we hebben dan wel geen goed team, volgens anderen hebben we wel een goed team.

Veel hangt af van de loting, landen als Engeland hebben meer reden om bang voor ons te zijn dan landen als Italië. Eigenlijk denk ik dat Italië voor ons de lastigste tegenstander is, omdat ze de zwakke plekken van de tegenstander optimaal kunnen benutten. Engeland?

Nederland - Engeland zou een leuke finale zijn.

Laat Engeland Italië er maar uit ketsen.

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #23 Gepost op: 21 mei 2006, 15:13:38 »
Citaat
De FIFA wil duidelijk dat de VS aan ieder tournooi meedoet, omdat op die manier het voetbal daar populairder kan worden. Vandaar dat CONCACAF meer plaatsen heeft dan redelijk is. 3 plaatsen plus een play off tegen een land uit Azië is echt teveel voor een bond waar vandaan nog nooit een land de finale gehaald heeft.

Hoeveel plaatsen moet Afrika dan hebben? Die laatste zin van jou zegt eigenlijk dat 28van de 32 landen uit Zuid Amerika en Europa moeten komen. Dan spreek je nauwelijks meer van een Wereldkampioenschap..

Offline Ajaxfan2000

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #24 Gepost op: 21 mei 2006, 17:55:11 »
Azie heeft toch ook nog plaatsen...
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Ajaxfan2000 »

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #25 Gepost op: 21 mei 2006, 18:43:06 »
Azie heeft ook nog nooit de finale gehaald. Afrika ook niet, en Noord Amerika ook niet. Dus die moeten (volgens Arend) 1 plaats en een play off plaats of zo krijgen.

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #26 Gepost op: 22 mei 2006, 11:34:11 »
Ik bedoel niet dat het aantal behaalde finale plaatsen het criterium of het enige criterium moet zijn.

Wat bijvoorbeeld een redelijke oplossing zou zijn, is de kampioen van ieder continent behalve Oceanië direct toegang te geven en daarna de overige landen kwalificatie wedstrijden te laten spelen waarin voorrondes en poules worden samengesteld op grond van de prestaties bij de laatste drie competities om de Wereld Beker.

5 continentale kampioenen, één organiserend land en één wereldkampioen geef je rechtstreeks toegang. De overige 25, 26 of 27  plaatsen geef je aan 25, 26 of 27 poule winnaars. Poules van 6 landen, want na 10 wedstrijden komt de beste wel boven drijven.  

Bij de huidige opzet is Blatter heel populair bij de landen die in de CONCACAF spelen, omdat hij die bond 3 directe plaatsen geeft en een play offs tegen een Aziatisch land. Dat levert Blatter veel stemmen op uit die  bond. Daarnaast is de NIKE heel blij omdat  deelname van de VS aan het tournooi goed is voor de populariteit van voetbal is de VS. Dat levert Blatter geld op.

80 miljoen Turken en 100 miljoen Nigerianen worden nu achtergesteld op een paar doldwaze eiland bewoners. In 2002 waren wij de pineut. Nu andere grote voetballanden. Kanshebbers op de winst zitten thuis, kanslozen doen mee.

Met een eerlijker kwalificatie systeem is het zo goed als onmogelijk dan landen als Saoedi Arabië en Trinidad en Tabago als figuranten mee mogen doen aan het WK.

Overigens vind ik de opzet van het eindtournooi, met 32 landen en 4 KO wedstrijden, ook niet de best denkbare.

Offline bjorn2321

• Toeschouwer
  • *
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #27 Gepost op: 22 mei 2006, 12:22:31 »
Bij de Concacaf strijden 40 voetballanden eerst om 6 plaatsen in de eindpoule. Daarvan plaatsen zich 3 rechtstreeks en 1 krijgt een wedstrijd tegen een land uit Azie.

De AFC heeft 46 leden (inclusief Australie, die vreemd genoeg in de kwalificatie wel strijden met de andere landen uit Oceanie) De Aziaten strijden om 4 wk-plaatsen en een play-off tegen de nummer 4 van de Concacaf.

De OCF (rest van Oceanie) heeft nog 11 leden over. En strijd dus met Australie om een play-off tegen de nummer 5 van Oceanie.

De Afrikaanse CAF heeft 53 leden.

De Conmebol van Zuid-Amerika heeft slechts 10 leden en strijden om 4 wk plaatsen en een Play off tegen de winnaar van Oceanie.

De Uefa heeft 52 leden en 14 plaatsen (inc Duitsland)

De meest eerlijke verdeling zou men kunnen maken op basis van de Fifa Ranking en wie staan daar op plaats 4 en 5? Mexico en USA...
Het is een eerlijke manier om dit te bepalen en je gaat gewoon de lijst af zoals die is na het wk..

Nu zou dit betekenen:
Europa: 15 plaatsen
Zuid-Amerika: 4 plaatsen
N-Midden-Amerika: 3 plaatsen
Afrika: 6 plaatsen
Azie en Oceanie (samen): 3 plaatsen
En natuurlijk het organiserende land

Een andere optie is een wereldwijde kwalificatiereeks.
Waarbij de onderste 60 landen van de ranglijst eerst tegen elkaar spelen om 15 plekken in de kwalificatie van 60 naar 30 naar 15. (Er zijn 205 landen hierna blijven er 160 over)
Vervolgens start de kwalificatie met 20 poules van 8 landen. De nummer 1 plaatst zich rechtstreeks en de nummers 2 spelen een play-off.
Zo heb je 30 landen.
Het organiserende land en regerend kampioen maakt dan 32.
Ik denk dat dan wel op neer komt dat het een Amerikaans-Europees onderonsje word.

Maar misschien moet deze discussie elders verder gevoerd worden in een nieuwe toppic?
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door bjorn2321 »

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #28 Gepost op: 22 mei 2006, 12:53:24 »
Als Mexico en de VS hoog staan in die ranking klopt die ranking niet.
Australië is pas zeer recent overgestapt naar Azië.
T en T speelt in poule B, terwijl ze helemaal niet op het WK thuishoren.

Met een eerlijker systeem zou T en T redelijk kansloos voor plaatsing zijn.

Offline hengellaar

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #29 Gepost op: 22 mei 2006, 15:13:35 »
Citaat van: "Arend";p="167590"
Als Mexico en de VS hoog staan in die ranking klopt die ranking niet.
Australië is pas zeer recent overgestapt naar Azië.
T en T speelt in poule B, terwijl ze helemaal niet op het WK thuishoren.

Met een eerlijker systeem zou T en T redelijk kansloos voor plaatsing zijn.

Hehe, niet mijn geadopteerde landje de grond in trappen he ;)
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door hengellaar »