Auteur Topic: Dit was niet mijn Nederlands Elftal!!  (gelezen 17527 keer)

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #15 Gepost op: 27 juni 2006, 14:00:47 »
Cocu speelde omdat er in de jongere categorie geen vergelijkbare klasse schijnt rond te lopen.

Wellicht kon hij niet goed spelen omdat Sneijder hem geen steun kon geven. Sneijder is ook helemaal geen middenvelder voor 4-3-3 zonder inschuivende verdediging. Zeker niet als er nog een middenvelder is die steun nodig heeft.

Ons middenveld was als geheel gewoon naadje, niet zozeer Cocu. Dat terighalen van Van Bommel was wellicht toch onterecht, want hij is de schoppartij begonnen en Landzaat heeft veel minder moeite in dienst van anderen te spelen. De Jong / Cocu / Landzaat was een aardig middenveld geweest. Sneijder had rechtsvoor gekund en op basis van het hele tournooi kom ik eerder tot de conclusie dat Mourinho gelijk heeft over Robben en niet anderen. Robben speelt zo nu en dan aardig en meestal gewoon slecht. Weinig tot geen rendement. Gewoon een domme speler die niets kan behalve acties maken en schieten, makkelijk te verdedigen als hij niet in topvorm is.

Een aanval Sneijder / Huntelaar / Van Persie was wellicht het beste geweest, en is wellicht de beste voor de komende jaren.

GOED genoeg hierover. NL op WK is voor mij een dichtgeslagen boek. Emotie is voorbij, analyse is gemaakt, we gaan nu naar het EK kijken.

Waar ik overigens snel mee zal kappen als dit slechte voetbal zo doorgaat.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Arend »

Offline ssvoogel

• International
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1440
  • Favoriete Ajacied: Nicolás Lodeiro
(Geen onderwerp)
« Reactie #16 Gepost op: 27 juni 2006, 14:36:18 »
Citaat van: "Martinho";p="171766"
En Cocu dan? Dat was in mijn ogen verreweg de slechtse man dit WK.......hij is op!!! Dat had Van Basten ook moeten zien! In een team als PSV kan hij nog sturen, maar op zo'n groot podium kun je niet op 75 procent spelen. Volle bak en anders niks!

Dat was 2 jaar geleden op het EK ook al zo. Cocu kan het simpelweg niet aan om een heel seizoen volle bak te spelen en vervolgens nog een groot toernooi te spelen.

Dat is hem, qua leeftijd, niet kwalijk te nemen. Wel het feit dat hij blijft doorgaan ondanks dat duidelijk is dat hij het niet meer aankan
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door ssvoogel »

Offline bron

• Talent
  • **
    • Bekijk profiel
    • http://
(Geen onderwerp)
« Reactie #17 Gepost op: 27 juni 2006, 14:46:38 »
cocu heeft de beste overzicht van het veld in onze elftal...

hij maakt uitstekende passen. Wie kan Cocu opvolgen???

Maduro nog niet, en davids is een andere type speler.

Ik vond hem prima...
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door bron »

Offline Martinho

• Toeschouwer
  • *
    • Bekijk profiel
    • http://www.sportcluboverdinkel.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #18 Gepost op: 27 juni 2006, 15:00:41 »
Helaas pindakaas dan heb je het echt verkeerd gezien. Wie is er verantwoordelijk voor dat hij speelt? De bondscoach toch? Ik had echt verwacht dat Maduro veel meer speeltijd zou krijgen dit WK. Helemaal door het opzichtige falen van Cocu.

Ik was een aantal jaren terug een grote fan van zijn spel, maar het is toch echt over voor hem en spijtig genoeg voor ons is dat dit WK zeer pijnlijk duidelijk geworden. Ik denk dat De Zeeuw de nieuwe controleur kan gaan worden. Ik vind hem toch iets scherper dan Maduro, hoewel laatstgenoemde wel een fantastische speler gaat worden!
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Martinho »

Offline ssvoogel

• International
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1440
  • Favoriete Ajacied: Nicolás Lodeiro
(Geen onderwerp)
« Reactie #19 Gepost op: 27 juni 2006, 15:07:28 »
Cocu had als controlerende man moeten spelen. Dan hoeft hij minder meters te maken en is het voor hem nog enigszins bij te benen.

Als opvolger als linkshalf staat Schaars al klaar. Hij en van Bommel kunnen, samen met een controlerende middenvelder, het middenveld sterk houden.

Het is echter meer de vraag wie de controlerende man wordt.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door ssvoogel »

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #20 Gepost op: 27 juni 2006, 15:59:16 »
Als we het over de toekomst hebben: Van Bommel moet weg, want die is het volgend WK te oud. Op tijd saneren. Nu al weg.

Comtroleur? allemaal modern gelul. Zet er drie spelers neer die duels kunnen winnen en elkaar aanvullen. De Jong / Vd Vaart / Schaars of zo. VD Vaart zou best wel eens een goede klassieke mid mid kunnen zijn. Is te proberen. Laatste kans voor hem, dat wel, want in 4-3-3 kan je eigenlijk niet erg veel met hem. Op Mid mid krijgt hij veel ballen. Heeft hij nodig.

Zoekt Van Basten maar uit, die kan dat wel. Ik zou alleen wel Sneijder van het middenveld halen, zet hem rechtsvoor en laat Robben maar weg, die gast speelt lang niet altijd goed.

Met dit schaamteloze kut elftal heb ik het in ieder geval helemaal gehad. Wat hebben ze er een zooitje van gemaakt en niemand die toegeeft dat het helemaal fout was.

Offline Laura

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #21 Gepost op: 27 juni 2006, 22:40:15 »
Citaat van: "Arend";p="171794"
Als we het over de toekomst hebben: Van Bommel moet weg, want die is het volgend WK te oud. Op tijd saneren. Nu al weg.

Comtroleur? allemaal modern gelul. Zet er drie spelers neer die duels kunnen winnen en elkaar aanvullen. De Jong / Vd Vaart / Schaars of zo. VD Vaart zou best wel eens een goede klassieke mid mid kunnen zijn. Is te proberen. Laatste kans voor hem, dat wel, want in 4-3-3 kan je eigenlijk niet erg veel met hem. Op Mid mid krijgt hij veel ballen. Heeft hij nodig.

Zoekt Van Basten maar uit, die kan dat wel. Ik zou alleen wel Sneijder van het middenveld halen, zet hem rechtsvoor en laat Robben maar weg, die gast speelt lang niet altijd goed.

Met dit schaamteloze kut elftal heb ik het in ieder geval helemaal gehad. Wat hebben ze er een zooitje van gemaakt en niemand die toegeeft dat het helemaal fout was.

Ik snap niet waarom je steeds zegt dat Sneijder rechtsvoor moet :? Zeker omdat ik dacht dat je eerder zei (Forgive/correct me if I'm wrong..) dat je spelers op hun 'natuurlijke' plek moet zetten. Dat vind ik iig zelf wel. Liever een iets minder goede linksbuiten dan een goede spits op linksbuiten.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Laura »

Offline Martinho

• Toeschouwer
  • *
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #22 Gepost op: 28 juni 2006, 10:03:49 »
Wat betreft een controlerende man geef ik De Zeeuw een zeer goeie kans. Ik vind hem zelfs ietsje beter dan Schaars.

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #23 Gepost op: 28 juni 2006, 11:03:19 »
Citaat van: "Laura";p="171825"
Citaat van: "Arend";p="171794"

Ik snap niet waarom je steeds zegt dat Sneijder rechtsvoor moet :? Zeker omdat ik dacht dat je eerder zei (Forgive/correct me if I'm wrong..) dat je spelers op hun 'natuurlijke' plek moet zetten. Dat vind ik iig zelf wel. Liever een iets minder goede linksbuiten dan een goede spits op linksbuiten.

Hij heeft op het hoogste nivo niets op een drie mans middenveld te zoeken, te weinig kracht. En altijd is er wel wat met die gozer, dit keer was het weer een blaar waardoor hij niet mee kon verdedigen.

Je hebt niets aan een speler met goede passes als hij verdedigend te weinig brengt. Zet hem rechtsvoor, en je hebt voordeel van zijn sterke punten zonder dat je middenveld overlopen word. Hij kan een man uitspelen, dat hoeft niet op snelheid, dat kan ook anders. Ik zie in hem gewoon een buitenspeler a la Figo ( dus voor wat betreft de voetballer Figo, niet zijn verder inbreng in het spel).

Van iets minder goede spelers moet je er echt hooguit één hebben. Het is funest voor goed combinatie voetbal. Met Kuijt en Mathijssen zaten we al over onze tax.

Goede spelers kan je altijd op meerdere posities zetten, Sneijder is iemand als middenvelder achter de spits of aan de zijkant in 4-4-2, of als links of rechtvoor in 4-3-3.

De inschuivende man is achterhaald, daarvoor zijn alle clubs en landen veel te goed geworden in de omschakeling, dus moet je het zoeken in opkomende backs en een middenveld van graniet. De linksvoor en rechtvoor zouden meer moeten functioneren als valse nummer tien, veel van positie wissellen dus, en de backs moeten regelmatig voor dreiging over de flank zorgen. Het middenveld moet er gewoon voor zorgen dat backs regelmatig kunnen aanvallen en dat de bal steeds weer snel in de ploeg komt.

Middenveld - Dan denk ik aan De Jong, Van Bommel ( liever niet gezien zijn leeftijd) wellicht De Zeeuw, Schaars, VD Vaart als hij zich iets meer ontwikkeld tot complete middenvelder voor 4-3-3. Dan denk ik niet aan Sneijder.

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #24 Gepost op: 28 juni 2006, 11:12:37 »
Rita Verdonk dient Cruijff van repliek

DEN HAAG, 28 juni 2006 08:46 - Minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken heeft Johan Cruijff van repliek gediend. De maestro stelde in zijn column in de Telegraaf de bewindsvrouw medeschuldig aan de uitschakeling van het Nederlands elftal op het WK. Cruijff doelde op de afwezigheid van Salomon Kalou bij Oranje. Verdonk weigerde de aanvaller uit Ivoorkust versneld een Nederlands paspoort te vestrekken, waardoor hij moest afzien van een zekere plek in de WK-selectie van bondscoach Van Basten.

Verdonk is het niet eens met de analyse van Cruijff: ''Het was toch de bedoeling dat Kalou op rechts zou spelen? Daar stond met Van Persie onze beste man.'' Wel zei ze dat de bondscoach ''heel goed werk'' heeft geleverd en dat ze zich had zitten verbijten tijdens de laatste wedstrijd. ''Maar ik ga niet over de inhoud van het voetbal. Nu is het niet gelukt, volgende keer beter.''

Overdrijft Cruijff in deze kwestie of heeft 'ie een punt? Laat het weten via de reactiebutton boven aan de pagina.

VOL

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #25 Gepost op: 28 juni 2006, 11:16:34 »
Ongeloofelijk, onze whisky minister die allang weggestuurd had moeten worden, die zich staande houd met steun van achterlijke  danwel misleide mensen, meent zelfs over voetbal te moeten gaan meepraten.

Robben speelde eigenlijk een kut tournooi, is absoluut geen effectieve speler. Zwaar overschat. Zeer wisselvallig en alleen goed tegen wat mindere clubs en landen. Kaloe had volgens de wet alle recht op een paspoort en woont al jaren in Nederland.

Heel vreemd dat dat soort mensen in partijen die zichzelf serieus nemen mogen blijven zitten.

Offline rasajacied

• Talent
  • **
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #26 Gepost op: 28 juni 2006, 11:45:32 »
Ik vind het schandalig dat Cruijff zo denkt, met alle respect voor Cruijff. Alsof onze successen af moeten hangen van een buitenlander! Dan maar geen wereldkampioen..!
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door rasajacied »

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #27 Gepost op: 28 juni 2006, 12:16:10 »
Kaloe is niet zomaar een buitenlander, hij woont hier al jaren. Heeft al veel betekend voor het Nederlands clubvoetbal, al is het voor feyenoord.

Verdonk is een zwaar irritant wijf, ze scoort over de rug van Hirss Ali, over de rug van het voetbal, heeft schijt aan wetten en probeert steeds over de rug van anderen de pers te halen om mensen die last hebben van buitenlandervrees aan zich te binden. Het is het aloude recept: ga met domme mensen mee in het aanwijzen van de zondebok, om zo zelf macht te krijgen. Altijd de agenda van politici met machthonger en zonder inhoud.

Volgens de wet heeft Ali recht op een paspoort, maar Verdonk wil het afpakken. Ali is geen lieverdje, maar wel iemand die op zijn minst een zorgvuldige aanpak verdiend.

Verdonk heeft er ook geen moeite mee Homo's terug te sturen naar Iran en om gegevens over politieke tegenstanders van het bewind in Syrië te verstrekken aan Syrië.

Verdonk loopt aan te pappen met enge nationalisten als Pastoors, Verdonk is gewoon de voorvrouw an de Nederlandse variant op het Vlaams Blok. Wil de VVD rcihting nationalsime, richting behoorlijk rechts duwen.

Het hoort bij deze tijd mensen achtegronden hebben in meerdere landen, dus daar moeten we maar aan wennen, of het zou moeten zijn dat we oorlog tegen minderheden willen, want die mensen gaan echt niet vrijwillig terug naar landen zonder werk, zou ik ook niet doen.

Er is een wet die beplaat dat grote talenten een NL paspoort moeten krijgen

Verdonk heeft schijt aan de wet en heeft dus schijt aan jou en mij.

Het is frustrerend dat teveel mensen niet inzien dat politici die schijt hebben aan de volksvertegenwoordiging en wetten een bedreiging zijn voor de democratie.

Een democratie is gebasseerd op wetten en het respect daarvoor.

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #28 Gepost op: 28 juni 2006, 12:35:15 »
Verdonk laat net zo goed zien hoe goed het met ons land gaat als het Nederlands elftal.

Zo snel als ik een grote klapper heb gemaakt heb ben ik weg hier.

Naar een leuk rustig land als Nieuw Zeeland.

Het zijn juist mensen als Cruijff die normaal blijven denken.

Kaloe had recht op een paspoort en krijgt het niet omdat Verdonk, tegen de mening van Cruijff en Van Basten in, vind dat Kaloe geen uitzonderlijk talent is.

Nederland gaat naar het WK zonder rechtsbuiten, en gaat er een ronde eerder dat wat normaal is voor een voetballand van ons nivo er uit zonder te hebben kunnen overtuigen, onder andere door te weinig kwaliteit op de flanken.

Mensen die hun leefongeving hebben zien veranderen reageren alles af op Kaloe, wat gewoon een hardwerkende serieuze jongen lijkt te zijn, precies zoals we buitenlanders graag zien dus.

Verdonk pakt dat op en word op die manier populair, over de rug van buitenlanders dus.

Een beetje Ajacied, of hij nou van buitenlanders houd of niet, prikt daar doorheen.

Cruijff is met zijn foundation heel goed bezig en juist met mensen als Kaloe sla je de brug tussen Nederlanders, want of je het leuk vind of niet, er zijn heel veel Nederlands met achtergronde in andere landen.
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2006, 12:42:38 door Arend »

Offline Martinho

• Toeschouwer
  • *
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #29 Gepost op: 28 juni 2006, 12:40:19 »
Beste Arend, je loopt jezelf nu een beetje voorbij. Tuurlijk was met een speler als kalou meer smaak in de voorhoede voorhanden geweest. Dit was ook zo geweest met Castelen. Kalou is een goede voetballer, maar ik twijfel in dit geval aan het inschattingsvermogen van Cruyff en Van Basten (Sorry sorry sorry, ik durfde het zelf al bijna niet te zeggen).

Daar komt bij dat Kalou niet kon aantonen dat hij voor langere tijd in Nederland zou blijven en wees nu eerlijk.....iedereen die een beetje verderdenkt had echt wel in de gaten dat hij enkel en alleen dat Nederlandse papiertje wilde om een transfer na een topclub te kunnen maken. Deze transfer heeft hij nu alsnog gemaakt, maar het is nog maar de vraag of hij uberhaupt aan spelen toekomt. (Het hele Engelse werkvergunningenverhaal). Kortom; Kalou is een geldwolf en anders niets.

Het stuit me meer tegen de borst dat een vluchteling als Nando Rafael toendertijd geen verblijfsvergunning kreeg.