Auteur Topic: Dit was niet mijn Nederlands Elftal!!  (gelezen 17419 keer)

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #45 Gepost op: 29 juni 2006, 02:31:40 »
Dani was in ieder geval goed geïntregeerd. Snoof er op los, zorgde voor veel burengerucht en nam het nou niet zo nauw met de regels.

Dat is het voorbeeld wat veel mensen van Nederlandse afkomst aan nieuwkomers geven, dus dat verhaal van aanpassen: doe maar niet! We hebben meer dan 1 miljoen alcohilisten,  massa's mensen aan de anti depresiva, steeds meer mensen die vinden dat regelks in het verkeer er alleen voor anderen zijn, en, het ergste van alles, er zijn zeker 1 miljoen mensen in dit land met sympathieke gevoelens voor feyenoord!!!!

Niets erger dan een allochtoon op de tribune in een feyenoorshirt, net hier en nu al verpest.  :wink:

Kortom, dat verhaal van aanpassen aan de Nederlandse cultuur vind ik onzin. Heel erg in de mode, maar onzin. Op het moment dat je enige dwang gebruikt, is het overigens ook in strijd met de (geest van) de mensenrechten.

Ik vind het meer dan genoeg als nieuwkomers de wet respecteren.

Ik zou het zeker fijn vinden als in ieder geval ministers de wet respecteren, maar Verdonk doet dat niet. Immers, de wet geeft aan dat uitzonderlijke talenten een NL Paspoort mogen krijgen zonder al te veel problemen. De taal is dus helemaal niet zo relevant. Hij heeft overigens bijna zijn toetsgehaald, dus natuurlijk snapt hij veel Nederlands.

En als Verdonk tegen Cruijff zijn oordeel in gaat voor wat betreft het oordeel over Kalou zonder dat ze wil aangeven wie haar geadviseerd heeft, dan mag Cruijff echt wel tiot een oordeel over Verdonk komen, want dit is natuurlijk belachelijk en bovendien heeft het handelen van  Verdonk alles weg van manipulatie van een eerlijke rechtsgang omdat ze haar eigen doelen nastreeft.

Dat soort handelen door ministers is een aanval op de democratie en iedere Nederlander, dus ook Cruijff, mag een minister daar keihard op aan vallen.

Verdonk heeft al zoveel mensen beschadigd, zo langzamerhand zou eens bekeken moeten worden of het geen strafrechtelijke vervolging waard is. Na de fik bij Schiphol - waar enkele doden zijn gevallen - wist ze ook al heel snel te melden dat de beveiliging niet gefaald had.

Hoe kan ze dat nou na een dag vaststellen? Dat kan dus gewoon niet.

Kortom, Verdonk heeft de boel belazerd in de zaak Kalou en daar mag Cruijff haar echt wel hard op aanvallen.

Verder, Kalou is gerust wel een voorbeeld voor de jeugd, net zoals bijvoorbeeld Ronaldo dat is. En wij, Nederlanders, sluiten ons af voor spelers die erbij willen komen, waardoor we op internationaal vlak minder goed presteren.

Het geeft de tijdsgeest aardig aan.

Wij zijn bijvoorbeeld ook afwachtend als het om Poolse werknemers gaat. Ierland niet, en alle hoog opgeleide Polen zitten inmiddels in Ierland. Tegen de tijddat wij de grenzen ook opengooien, is alles wat je heir graag wilt hebben al elders aan het werk en komt alles wat je hier niet wilt hebben deze kant op.

Het lijkt wel alsof op het gebied van immigratie wij nooit de juiste toon kunnen vinden, waardoor we steeds weer wel de immigranten krijgen die we niet willen en niet de immigranten krijgen die we goed kunnen gebruiken.

Eerst was alles hier veel te lief, nu is het helemaal doorgeslagen naar de andere kant.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Arend »

Offline Martinho

• Toeschouwer
  • *
    • Bekijk profiel
    • http://www.sportcluboverdinkel.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #46 Gepost op: 29 juni 2006, 08:32:08 »
Arend, ik begrijp toaal niet waarom je zo verbitterd bent.

1. Kalou wordt overschat
2. Castelen was in topvorm voor in aanloop naar WK-selectiedeadline

Hoeveel spelers die in het Nederlands elftal hebben gespeeld hebben op zo'n korte (4 a 5 jaar) termijn hun paspoort gekregen? Alle surinamers en mollukers e.d. die voor het Nederlands elftal hebben gespeeld zagen Nederland als hun thuisland of in ieder geval als een gelijkwaardige daaraan. Kalou wilde alleen die klapper maken naar Tjelski en met een nederlands paspoort was dat een stuk makkelijker voor hem geweest. Nu wil ie plotseling toch voor Ivoorkust gaan spelen! Gek he? 75% van de gespeelde interlands van het jaar meedoen is genoeg voor een werkvergunning. KATCHING! En Tjelski maar rammelen met die kassa!

Het hele integratieverhaal vind ik dan nog niet eens zo belangrijk. Ik twijfel veel erger aan de integriteit van Kalou. Daar komt bij dat Kalou inderdaad geen uitzonderlijk talent is. Over 2 jaar komt er vast wel weer een pareltje uit de Ajaxschool die onze prijzenkast komt aanvullen. Een Nederlander dus! Die hier is opgegroeid!

We willen toch geen Belgie worden die overal broodvoetballers vandaan halen om hun elftal enigszins op sterkte brengen?
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Martinho »

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #47 Gepost op: 29 juni 2006, 14:32:58 »
Wel of geen Kalou maak ik me niet druk om, maar hij had wel of niet gekozen moeten worden op grond van zijn technische vaardigheden. Omdat hij volgens de wet recht had op een paspoort. Waar ik helemaal niet goed van word is een dat conservatieve viswijf dat zich niet aan de wet houd, maar alles haar eigen kant op draait. Machtsmisbruik.

Dat soort mensen helpt dit land naar de knoppen. Dat maakt me inderdaad niet vrolijker. Dit onderwerp is breder dan alleen voetbal. Het gaat om politici die over de rug van het voetbal scoren. Van Basten heeft Kalou gevraagd, Kalou wilde wel, gezien de wet leek er geen vuiltje aan de lucht. Het geval Kalou verschilt ook niet enorm van eerder gevallen waarin sporters een paspoort kregen. Maar Verdonk zag een mogelijkheid om te scoren, en heeft dat gedaan.

Het zou jammer zijn als het kabinet nu valt, maar als dat gebeurd hadden ze maar beter moeten nadenken voordat ze iemand als Verdonk binnenlieten.

Voetbal is voor mij vermaak, alleen de grootste nederlagen raken mij, maar dit is anders. Dit gaat over mensenlevens. Dit gaat over opkomende vreemdelingenhaat en buitenlandersvrees. En over machtwellustige politici die daar misbruik van maken.

Bijvoorbeeld door het voetbal te misbruiken.

Arend

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #48 Gepost op: 29 juni 2006, 14:41:35 »
Citaat van: "Martinho";p="171950"
2. Castelen was in topvorm voor in aanloop naar WK-selectiedeadline

Ik ook.

Castelen is gewoon te beperkt. Daar win je niet mee van grote landen. Topvorm maakt dat niet uit. De huidige oplossing was veel beter.

Opvallend overigens: Van Basten is weer niet aangevallen op de persconferentie. De beleefdheid naar hen toe kan ik waarderen,  maar er had gerust wel wat kritischer gereageerd mogen worden op het onsmakelijke spel.

Offline Martinho

• Toeschouwer
  • *
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #49 Gepost op: 30 juni 2006, 08:30:17 »
Dat is gebleken, maar toch had ik verwacht dat hij er bij zou zitten. (lees: op de bank)

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
(Geen onderwerp)
« Reactie #50 Gepost op: 30 juni 2006, 08:43:55 »
Arend: Als ik het goed begrijp neem jij het Verdonk dus kwalijk dat Kalou niet mee kon?

JIj had hem er wel bij willen hebben?
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door the real one »

Madretsma

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #51 Gepost op: 30 juni 2006, 09:21:34 »
Verdonk moet zich gewoon aan de wet houden en dat doet ze alleen als het haar uitkomt of als ze gedwongen word, dat is een bedreiging voor de democratie. In het algemeen heb ik daar niet eens veel moeite mee, het is volstrekt onacceptabel.

Kalou is slechts één van haar slachtoffers.

Kalou had recht op een paspoort, alleen al omdat de bondscoach hem goed genoeg voor de selectie vond, en ik vind hem goed genoeg voor het NL XI tal.

Ik hou van goede voetballers, bij de ontmoetingen met feyenoord dit jaat kreeg ik ook de indruk dat Kuijt zonder Kalou niet zo heel veel voorstelt.

Kalou zijn actie is goed, zijn schot is goed en ten opzichte van bijvoorbeeld Robben heeft hij een veel betere pass en veel beter overzicht, waardoor hij gevaarklijker is dan Robben.

Samen met Cocu en Sneijder behoorde hij tot de zeer spaarzame spelers in Nederland die het spel in de hoogste versnelling kunnen zien terwijl ze spelen, en het zien is het belangrijkste.

Ik ben overigens blij voor Kalou dat hij bij feyenoord weg is.

Kortom, Ja, hij moest mee.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Madretsma »

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
(Geen onderwerp)
« Reactie #52 Gepost op: 30 juni 2006, 10:01:45 »
Kortom: Het nationale voetbal verandert steeds meer richting het clubvoetbal. Je kan gewoon een elftal bij elkaar kopen.

Kalou heeft zo goed als niets met Nederland, enkel dat hij bij 010 speelt en daar houdt het mee op. Hij wil het Nederlands paspoort gebruiken (lees: misbruiken) om sneller naar een topclub te kunnen in het buitenland.

Arend begint de topic met : Dit was niet mijn Nederlands Elftal op basis van het vertoonde spel. Op zich ben ik het wel met hem eens, maar dat vertoonde spel moet (mijns inziens) niet komen door spelers die niets met ons land hebben, te naturaliseren om daardoor beter te presteren.

Dan is de charme van land tegen land totaal verdwenen.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door the real one »

Offline Martinho

• Toeschouwer
  • *
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #53 Gepost op: 30 juni 2006, 10:24:56 »
Volledig mee eens! Als we net zo'n team bij elkaar gaan rapen als belgie dan verbrand ik mijn Nederlands elftal-shirt.

Madretsma

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #54 Gepost op: 30 juni 2006, 13:09:33 »
Als je het niet eens bent met Van Basten, prima, word lid van de KNVB, stem het bestuur weg, ga met rotte eieren gooien, weet ik veel.

Waar ik wel moeite mee heb is dat iedereen er aan voorbij gaat dat Kalou gewoon recht had op een plaats in het Nederlands elftal.

Onze minister ( nou niet de mijne dat wijf hoort in een banenereupbliek thuis ) echter, heeft op grond van een adviseur die ze niet bij naam wil noemen besloten dat EN Van Basten EN Cruijff het verkeerd gezien hebben. Bijzonder dubieus, gewoon machtsmisbruik. Heeft ze ook gedaan in andere kwesties, waar elders een topic over is.

De essentie wil maar niet doordringen: of er mensen zijn die vinden dat jeugdvoetballers die hier zo'n 5 jaar wonen en zijn opgeleid niet in het NL elftal horen, of er mensen zijn die vinden dat spelers moeten spelen omdat ze zwart zijn, Of er mensen zijn die vinden dat er helamaal niets zwarts in het elftal hoort, of er mensen zijn die vinden dat er geen homo's Joden zigeneurs enz enz enz dat maakt allemaal niets uit. Dat is allemaal een eigen voorkeur, soms begrijpelijk. soms om te kotsen soms gewoon irritant.

Het gaat om de WET die mensen moet beschermen tegen DICRIMINATIE en Verdonk heeft Kalou ZWAAR genaaid door hem op feitelijk illegale wijze buiten de selectie te houden.

Ik begin me een beetje een roepende in de woestijn te voelen hier.

Als je Kalou niet in het elftal wil, moet je stemmen op een partij die de wet wil veranderen. Echter, zittende ministers moeten de huidge wet uitvoeren.

Offline Svensson

• Vedette
    • Bekijk profiel
    • http://www.kvsk.be
(Geen onderwerp)
« Reactie #55 Gepost op: 30 juni 2006, 13:09:37 »
Citaat van: "Martinho";p="172046"
Volledig mee eens! Als we net zo'n team bij elkaar gaan rapen als belgie dan verbrand ik mijn Nederlands elftal-shirt.

België is wel een land van 2 grote gebieden, dat kan je dus niet echt vergelijken met een vreemdeling die Nederlander wil worden.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Svensson »

Madretsma

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #56 Gepost op: 30 juni 2006, 13:12:46 »
Citaat van: "Svensson";p="172059"
Citaat van: "Martinho";p="172046"

België is wel een land van 2 grote gebieden, dat kan je dus niet echt vergelijken met een vreemdeling die Nederlander wil worden.

Ook al doet het niet ter zake, want uitzinderlijke talenten hebben ook zonder achtegreonden in NL recht op een paspoort, Kalou is geen vreemdeling, maar het resultaat van een Nederlandse jeugdopleiding.

Offline Martinho

• Toeschouwer
  • *
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #57 Gepost op: 30 juni 2006, 13:20:03 »
Jongens kom nou toch, als je dat paspoort wil krijgen moet je echt Nederlander willen worden. Kalou wilde geen Nederlander worden... Kalou wilde een Europees paspoort! Zijn motieven zijn fout!!!