23 januari 2018, 14:52:44

Auteur Topic: Kwartfinales  (gelezen 16759 keer)

Offline joodkevin

• Speciaal Lid
  • International
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1440
  • Favoriete Ajacied: Toby Alderweireld
(Geen onderwerp)
« Reactie #30 Gepost op: 2 juli 2006, 08:00:27 »
Citaat van: "SuperZlatan";p="172141"
Citaat van: "joodkevin";p="172139"
Deutschland!

:puker:

Ja vind ik ook, maar het is een land dat nu mooi, fris aanvallend voetbal speelt daar hou ik van. Dus die verdienen het echt.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door joodkevin »

Madretsma

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #31 Gepost op: 2 juli 2006, 09:12:00 »
Qua conditie en inzet een wereldkampioen, dus daar zullen wel weer wat dokters aan te pas gekomen zijn.

Qua spelnivo halen ze zeker het nivo fc utrecht, geen combninaties op het middenveld waarmee ze versnelingen forceren, geen sublieme passes waarmee kansen gecreeërd worden, geen oogstrelende acties waarmee uit niets iets gemaakt word. Uitsluitend pure armoede.

Zo nu en dan een leuke voorzet, slechts een enkele keer bereiken spelers elkaar in de burt van de goal. Toevalsvoetbal dus, met een gelijkspel als hoogste ambitie tegen de betere landen en hopen op penalties.

Mag allemaal, maar mooi?? Hooguit zeer degelijk.

Zowel Duitsland als Portugal hadden in de KF moeten stranden, Portugal heeft goed "geloot" en Duitsland heeft een betere tegenstander verslagen.

Dus laat dan in iedere geval de HF hun eindstation zijn.

Duitsland komt weer helemaal terug, maar nu is het nog geen schim van de elftallen die ze tot 1994 steeds naar de WK's stuurden.

Overigens, over Engeland: ongeloofelijk hoe slecht de penalties weer waren. Het spel was zeker de eerste helft eindelijk weer herkenbaar, maar het zichzelf opblazen weer als vanuits. Rooney heeft meer talent dan hersens.

Het enige wat dat voetbal toekomst kan geven is een jeugdbeleid waarbij de beste spelers niet tot hun 23e bij de grote Engelse clubs op de bank zitten, maar waarbij ze bij kleinere clubs spelen. Er komen al enkele jongere Engelse spelers richting Nederland, dat zou wel eens toe kunnen nemen.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Madretsma »

Offline Nebuk

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
    • http://
(Geen onderwerp)
« Reactie #32 Gepost op: 2 juli 2006, 09:31:02 »
hupa brazillie er uit:D nu duitsland nog en het wk is toch nog goed gekomen, als frankrijk wint! 8)
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Nebuk »

Offline roodwit_0506

• Bankzitter
  • **
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #33 Gepost op: 2 juli 2006, 09:31:36 »
hmmm,

doe me dan maar frankrijk als ik het lijstje nu zie.

Niveau is wel weer omhoog gegaan de laatste wedstrijd, ze dwongen het gewoon meer af, en eindelijk, eindelijk, we hebben er het halve toernooi op moeten wachten zagen we Zinedine weer is aan de bal tijdens aan wedstrijd. Nou goed ik wil niet die duitsers, hoe oogstrelend voetbal ze ook spelen,
arrogant in eigenland, opgehemeld en niet opgewassen tegen de degelijkheid van Italie.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door roodwit_0506 »

Madretsma

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #34 Gepost op: 2 juli 2006, 12:26:54 »
Ik sta inmiddels eerste in een pool voor 30 man  :D

Heb Italië als kampioen en heb Portugal en Italië goed als halve finalisten

Winnaar pakt iets van 160 Euro

Offline Svensson

• Vedette
    • Bekijk profiel
    • http://www.kvsk.be
(Geen onderwerp)
« Reactie #35 Gepost op: 2 juli 2006, 12:29:19 »
Nou Ronaldinho heeft me toch ontgoocheld dit tornooi. Waar bleef hij met zijn nieuwe passeerbewegingen, ik heb ze alvast niet waargenomen. Een leider was er niet in het Braziliaans team en laat dat nu zijn wat zo'n man moet doen. Zijn ploeg uit de nood helpen en op sleeptouw nemen.

Dan kan/moet hij nog veel leren van Zidane, die met enkele zalige bewegingen zo door dat middenveld sneed en zo ruimte kon maken voor een Ribery of Vieira. Dat doelpunt van Frankrijk liet ook nog maar eens zien hoe slecht het gesteld is met hun oude mannetjes-verdediging. 4 man blijft gewoon staan, zodat de Fransen 2 man op overschot hebben in het strafschopgebied en zo'n kans moet je Henry natuurlijk niet geven.

Waar Domenech in de eerste ronde nog verwijten kreeg dat hij te verdedigend speelde, trok hij nu toch volop de kaart voor de aanval, hoewel Frankrijk al voorstond. Had Domenech niet dezelfde fout willen maken als Pekerman van Argentinië? Hij gooit er Saha, Govou en Wiltord in, wat later een uitstekende keuze bleek, want zo bleef Frankrijk Brazilië achteraan onder druk zetten en konden ze zelf maar moeilijk uitbreken.
Neenee die Braziliaanse aanvallers zaten in de achterzak van mannen als Sagnol, Thuram, Makelele en Gallas.

Van mij mogen ze nu winnen van die Portugezen  :wink:
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Svensson »

Madretsma

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #36 Gepost op: 2 juli 2006, 13:25:07 »
Brazilië word nu al voor de tweede keer in 8 jaar gewoon weggetikt door Frankrijk.

Het ligt niet zo zeer aan oude mannen of zo, het altijd al minder georganiseerde Brazialiaanse voetbal is gewoon minder dan het Franse voetbal.

Om de techniek van de Brazilianen af te bluffen, moet je gewoon goed en snel spelen, dan komen de momenten dat de Brazilianen kansen gaan weggeven vanzelf. Brazilië - Nederland in 94 is daar ook een voorbeeld van, toen Nederland hoog tempo speelde vlogen de ballen erin, toen Nederland weer naar achteren ging lopen ( Advocaat!!! ) kregen we zelf een goal om de oren.

Wat bij dit Brazilië wel gescheeld zou hebben  is het passeren van in ieder geval één grote naam, zodat de rest weet dat ze moeten oppassen. Immers, ze vinden allemaal zichzelf de belangrijkste, maar als een Ronaldo of Carlos gewoon thuisgelaten was, of allebij, dan hadden ze allemaal gedacht: naar deze trainer kan ik maar beter goed luisteren! Nu liepen ze erbij alsof ze nog 40 jaar op een basisplaats konden rekenen.

Dus, een veel betere coach zou geen kwaad kunnen, er zat geen enkele lijn in het spel.

Al met al heeft Brazilië niet veel beter gepresteerd dan Engeland, Zweden of Nederland, allemaal landen met veel minder talent. Dit kan niet zonder gevolgen blijven in Brazilië. Waarom sturen ze mannen aan het eind van hun loopbaan als ze het meeste talent van de hele wereld hebben?

Het was schrijnend om te zien hoe bij Brazilië iedereen stil stond als de bal ergens anders op het veld was, iedereen knpate wel werk op in zijn eigen zone maar daar buiten moest een ander het maar doen, dat is dus voetbal van 40 jaar geleden.

Ronaldhino speelde in de CL finale al minder. Barcelona is beter dan Brazilië, op dit WK laten alleen Frankrijk en Italië voetbal zien dat superieur is aan clubvoetbal. Dus spelers komen bij Brazilië gewoon niet in hun spel. In het Braziliaans elftal liep niemand een meter voor een ander en dat is voor een speler als Ronaldhino funest.

Ook Kaka had hier last van. Wat moet die een hoofdpijn hebben gekregen van dit elftal.

Dit Brazilië lijkt veel op Real Madrid, een groot marketing succes maar tegenvallende sportieve prestaties in een lui en onsamenhangend elftal.

Als je ziet dat Zidane met Frankrijk wel een enorm hoog nivo haalt, ook een speler van Madrid, ook een speler die niet goed was dit jaar, dan is het verschil overduidelijk. Brazilië heeft meer dan wat ook als team gefaald. Op de momentendat ze versnelde, raakten ze de bal steeds meteen kwijt, omdat simpelweg niemand wist wat de ander ging doen. Je vraagt ze af of ze sowieso wel getraind hebben, of alleen de bal hoog gehouden hebben voor de 89 camera's bij iedere training.

Goede spelers zijn zonder een goed team plotseling niet meer dan aardige spelers. Als een goed springpaard zonder ruiter.

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
(Geen onderwerp)
« Reactie #37 Gepost op: 2 juli 2006, 15:20:57 »
Mijn (anderhalf jaar geleden voorspelde) kampioen zit er nog steeds in.

Forza Italia!
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door the real one »

Madretsma

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #38 Gepost op: 2 juli 2006, 15:46:16 »
Ik begon bij Nederland - Italië een flauw vermoeden te krijgen, er was een behoorlijk verschil in spelnivo.

Om een pool te winnen moet je ook kiezen voor een land dat absoluut tot de beste behoort, maar niet veel genoemd word als nieuwe kampioen. Italië, Brazilië en Argentginië waren mijn kandidaten, Framrkijk niet op grond van het matige spel in de kwalificatie.

Brazilië - Dtslnd was de droomfinale van Adidas, Nike. Nu krijgen we wellicht Puma in de finale, terwijl ze maar één land sponsoren.

Als je kijkt naar het spelnivo is Italië - Frankrijk een veel betere finale.

Offline Sar

• Legende
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Nicolás Lodeiro
(Geen onderwerp)
« Reactie #39 Gepost op: 4 juli 2006, 11:59:40 »
http://www.ihateronaldo.com

Ik ben benieuwd of hij zich nog in Engeland durft te vertonen....
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Sar »

Offline Laura

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #40 Gepost op: 4 juli 2006, 13:54:29 »
Wat een ophef om niks zeg.. Tuurlijk is het niet oké van C-Ronaldo, en persoonlijk zou ik me er ook even niet mee bemoeit hebben, maar hij mag reageren zoals hij wil. Die rode kaart van Rooney was gewoon terecht.

Maar na het kijken van dat filmpje op die site vraag ik me wel af of die kaart nou gegeven werd voor dat natrappen of niet. Want de scheids reageert wel vrij traag..
« Laatst bewerkt op: 4 juli 2006, 13:59:32 door Laura »

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
(Geen onderwerp)
« Reactie #41 Gepost op: 4 juli 2006, 13:58:12 »
Tuurlijk is het een smerige overtreding en terecht. Maar op de manier en hoe snel C Ronaldo naar de scheids komt om hem daar van bewust te maken, gaat alle grenzen te buiten.

Daarna dat knipoogje en aan het einde van de wedstrijd het uitdagende gedrag tegen het Engelse publiek.

Kortom: Het gaat hier om meer dan 1 ding.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door the real one »

Offline muldertje

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Timothéé Atouba
(Geen onderwerp)
« Reactie #42 Gepost op: 4 juli 2006, 15:12:37 »
Vind het sowieso niet goed wat hij heeft gedaan. Maar hij doet dat ook nog bij zijn eigen team genoot
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door muldertje »

Offline Forza

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
    • http://www.manutd.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #43 Gepost op: 4 juli 2006, 17:22:44 »
Smerige vent is het ook hoor..  :roll:
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Forza »

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #44 Gepost op: 4 juli 2006, 18:37:41 »
Wayne Rooney: "I will break him in two pieces"...

:lol: zal leuk worden in Manchester vanaf nu
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door vdVaart »