Auteur Topic: Charisteas heeft de uitstraling van een loser, maar dat had  (gelezen 10836 keer)

Offline superjari

• Vriend van AjaxForum
  • Legende
    • Bekijk profiel
    • http://www.footygoal.net
Charisteas heeft de uitstraling van een loser, maar dat had
« Gepost op: 2 september 2006, 15:25:11 »
Citaat
Wat opviel donderdagavond toen bekend werd dat Charisteas de nieuwe spits wordt, is dat veel Feyenoord-supporters de boosheid voorbij waren. Eentje dacht serieus aan een grap. Een ander, een goeie vriend, kreeg de slappe lach alsof hij een iets te groot stuk hasjcake had gesnoept.

Mijn primaire gevoelens? Ongeloof. Er was een moment dat ik meende dat de Griek als huurling niet eens zo’n slechte zet is. Je berooft Ajax wél van zijn pinchhitter. Maar Charisteas bleek wel degelijk te zijn gekocht - en ook nog eens voor drie miljoen.

Ik zoek naarstig naar een manier om er een positieve draai aan te geven. Eh, het is geen Kluivert geworden, een voetballer die in de regio Rijnmond nooit goed heeft gelegen. Charisteas heeft geen verleden. Oprecht hoop ik dat de supporters van Feyenoord die jongen niet kapot fluiten. Hij kan er ook niets aan doen, en zo slecht is hij niet. Eind vorig seizoen, nog onder Blind, liep hij keurig 1 op 2. Naar verluidt had Henk ten Cate liever Rosenberg zien gaan. Misschien heeft Charisteas de uitstraling van een loser, maar dat had Joszef Kiprich ook. De Griek zou ook zomaar eens een cultfiguur kunnen worden, al moet hij dan wel scoren.

Veel positiever kan ik het niet maken vandaag. We weten het nu al: net als bij Ajax zal Charisteas niet echt mislukken maar zeker ook niet slagen. Dat is ook een hele opgave. De erfenis van Kindval werd pas dertig jaar later door Van Hooijdonk ingelost. In de tussentijd mislukten veel midvoors, had je wat twijfelgevallen en enkele meevallers. De meeste spitsen bezwijken trouwens onder de druk in de Kuip. In dat opzicht mag ik hopen dat Charisteas vooral op mentaliteit en karakter is gescout. Maar is hij wel gescout? Bij Feyenoord kunnen ze nog zo beweren dat hij geen noodgreep is, wie vier uur voor de deadline wordt aangekocht is toch echt zeventiende keus.

Hij heeft heel wat wedstrijden gezien in het buitenland, dus hoe zag het lijstje spitsen, alternatieven voor Kuijt, van Wim Jansen er nou uit? Nu de financiële situatie deze week iets transparanter is geworden, moet de technische leiding van de club eens openbaren welke spitsen er naast Cruz en Pizarro allemaal niet genegen waren om naar Rotterdam-Zuid te komen. Ik hoor de directie van Feyenoord al sputteren. Maar daarmee zal het begrip voor Charisteas toenemen.

Het probleem is: Feyenoord heeft niets te bieden. Geen Champions League en geen extreme salarissen. Het lichtend voorbeeld heet AZ. Die club is Feyenoord definitief voorbij gesneld. Dirk Scheringa, Marcel Brands en Louis van Gaal sloegen in mei en juni reeds hun slag op de transfermarkt. De grootste jonge talenten in Nederland, Dembélé, Jenner en Luirink, lagen in de lente al vast. Cziommer ook. Wim Jansen wilde hem vorig seizoen niet eens voor een appel en een ei. De middenvelder doet het voortreffelijk.

Dat de koele schutter Danny Koevermans doorbreekt in Noord-Holland in plaats van in zijn eigen regio is pijnlijk. AZ haalde hem voor 800.000 euro op vorig seizoen. De beste aankopen zijn natuurlijk Demy de Zeeuw (100.000 euro) en Stijn Schaars geweest. Niet Feyenoord (PSV en Ajax trouwens ook niet en zo duur was laatstgenoemde hij niet, amper 3 miljoen) kocht de speler van Vitesse maar AZ. Voor afvallers (Huysegems) of spelers op leeftijd (Perez, Landzaat) wordt zelfs nog geld gevangen. Vanzelfsprekend van Feyenoord en Ajax. AZ heeft weinig zeperds. Ja, Ikedia. David Mendes da Silva zal het trouwens ook niet redden.

Nee, dan Feyenoord. Toen ik zes jaar geleden bij Feyenoord A1 stond te kijken werd ik uitgelachen omdat ik Danny Buijs (geen grote voetballer maar wel een Rotterdams karakter) de nieuwe Ben Wijnstekers noemde. Nou, ze lieten hem gaan. Deze week werd hij teruggekocht voor 750.000 euro. Geen godsvermogen maar wel zondegeld.

Terwijl ze bij Feyenoord (en PSV) de afgelopen week in paniek achter de feiten aanliepen, kocht AZ ene Donk van wie wordt gezegd dat hij een groeibriljant is. Als AZ zo'n jongen inlijft, is die kans groot.

De voorsprong van AZ op Feyenoord lijkt onoverbrugbaar geworden. De les van deze zomer: Feyenoord moet snel een voetbalmaffe suikeroom vinden.

Door HUGO BORST
Bron: AD

Ingestuurd door rob
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door superjari »

Offline Rob

• Rotatiespeler
    • Bekijk profiel
    • http://
(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: 2 september 2006, 15:41:11 »
Citaat
Naar verluidt had Henk ten Cate liever Rosenberg zien gaan.

Met "naar verluidt" kan je toch niet zoveel lijkt me? Ten Cate heeft het dus niet letterlijk gezegd, dat lijkt me duidelijk. En het AD is ook niet altijd even betrouwbaar. Dus ik betwijfel of het wel waar is.. Want in VI stond een keer dat Ten Cate had gezegd dat Charisteas weg mocht, al een paar weken geleden. Over Rosenberg heeft hij niks gezegd. Dus nogmaals, ik betwijfel het.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Rob »

Offline superjari

• Vriend van AjaxForum
  • Legende
    • Bekijk profiel
    • http://www.footygoal.net
(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: 5 september 2006, 19:14:17 »
Over het algemeen is het AD de meest betrouwbare krant die er is, het gaat hier echter om een column waarin Hugo Borst zijn mening wekelijks ventileert. Doorgaans hele leuke columns om te lezen. Ik denk dat er best een kern van waarheid in zit, Rosenberg is toch (nog) niet de spits op nummer 9 (evenals Babel) die Ajax nodig heeft, het zijn wel twee jonge spelers die veel moeten spelen. Charisteas heeft al diverse keren voor een kentering in de wedstrijd gezorgd en zou dus een ideale pinchhitter zijn als het met het oorspronkelijke voetbal niet lukt...
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door superjari »

Offline jodinnetje

• Basisspeler
  • "In Nomeni Patri Et Fili Spiritus Sancti."
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Miralem Sulejmani
(Geen onderwerp)
« Reactie #3 Gepost op: 6 september 2006, 10:39:33 »
:?:  :?:  :?:
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door jodinnetje »

Offline de hunter

• Toeschouwer
  • *
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #4 Gepost op: 9 september 2006, 09:52:49 »
Wel jammer voor Charisteas hij verdiend toch wel beter dan feyenoord
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door de hunter »

Offline Ajaxfan2000

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #5 Gepost op: 9 september 2006, 10:34:28 »
hij zat bij beter dan feyenoord maar daar kon hij niets laten zien dus dan ga je omlaag of elders heen maar niemand wilde het geld ophoesten behalve feyenoord dus dan moet hij daar maar heen.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Ajaxfan2000 »

Offline Timber

• Toeschouwer
  • *
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #6 Gepost op: 25 april 2007, 16:53:31 »
edit
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Timber »

Offline Langevent

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Siem de Jong
Re: Charisteas heeft de uitstraling van een loser, maar dat had
« Reactie #7 Gepost op: 27 januari 2009, 11:21:07 »
Citaat van: superjari
[quote93]
Het probleem is: Feyenoord heeft niets te bieden. Geen Champions League en geen extreme salarissen. Het lichtend voorbeeld heet AZ. Die club is Feyenoord definitief voorbij gesneld.

inmiddels niet alleen AZ..
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Guest »

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
« Reactie #8 Gepost op: 27 januari 2009, 11:35:08 »
Moet je voor zo'n oneliner een topic van 2 jaar oud omhoog schoppen?   :wink:

Dat is niet echt de bedoeling, Langevent...

Offline Langevent

• Vedette
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 27 januari 2009, 15:57:55 »
ik loop maar te ouwehoeren;)

Offline SneijderFanForever

• International
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
« Reactie #10 Gepost op: 27 januari 2009, 16:27:54 »
Daar hebben we niet veel aan, zou je je willen richten op het posten in relevante topics, die nog gaande zijn, of tenminste niet ouder dan een jaar of 2?

Bij voorbaat dank!

Offline Langevent

• Vedette
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 18 februari 2009, 23:23:25 »
no problemo, ben inmiddels op andere topics zat actief zoals je vast wel heb gezien