Auteur Topic: Nederland op weg naar het WK 2010  (gelezen 20414 keer)

Offline AJAXfanAPELDOORN

• Forumbeheerder
  • Legende
  • co za asy
    • Bekijk profiel
    • http://www.nba.com/pacers
  • Ajaxforum Bets: 1440
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
Re: Nederland op weg naar het WK 2010
« Reactie #30 Gepost op: 7 september 2008, 07:08:52 »
Ik sluit me aan. Ik heb echt van jongs af aan alles gekeken. Van oefenpotjes tot ek/wk. De laatste 2 jaar is het steeds minder geworden. Gister had ik de wedstrijd wel aan staan, maar misschien 10 min in totaal naar het scherm gekeken. En ik blijf er al lang niet meer voor thuis..De vraag in deze: word ik ouder, boeit het me allemaal gewoon minder, of zijn die wedstrijden gewoon écht tien keer meer bagger?

Het boeide mij dan nog wel dat ze verloren hadden aangezien ik 10 euri op winst had gezet. Het leek mij wel een veilige bet...
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Guest »

Offline Mloesje

• Rotatiespeler
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
« Reactie #31 Gepost op: 7 september 2008, 10:07:09 »
Waren wij nou zo goed op het EK, of was de rest nou zo slecht  :roll:

Nederland - Australië 1-2
Roemenië (dat dus echt niks waard is zonder Chivu, Mutu en Rat) - Letland 0-3
Oostenrijk - Frankrijk 1-3

Italië heeft met pijn en moeite gewonnen met Cyprus.

Ik zal waarschijnlijk woensdag toch wel weer gaan kijken naar Nederland, maar da's misschien ook wel tegen beter in, want de kans is enorm (zeker met een land als Macedonië als tegenstander) dat het weer een draak van een wedstrijd gaat worden.

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
« Reactie #32 Gepost op: 7 september 2008, 19:29:42 »
Mloesje.... twee dingen:
Roemenië verloren met 0-3 van Litouwen en Oostenrijk WON met 3-1 van Frankrijk...

En nee, wij waren niet goed op het EK, anders waren we wel verder gekomen dan de tweede ronde.

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 8 september 2008, 06:11:49 »
Citaat van: "vdVaart"
En nee, wij waren niet goed op het EK, anders waren we wel verder gekomen dan de tweede ronde.

Daar sluit ik me niet bij aan. Hiddink heeft ons gewoon een tactisch foefje geflikt waar Marco geen antwoord op had. Slecht waren we echt niet op het EK.

Offline Mloesje

• Rotatiespeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 8 september 2008, 12:50:41 »
Mloesje.... twee dingen:
Roemenië verloren met 0-3 van Litouwen en Oostenrijk WON met 3-1 van Frankrijk...

Zooo hoe bedoel je niet wakker. Dat wist ik natuurlijk best. Roemenië - Litouwen heb ik zelfs nog een stuk naar zitten kijken.  :lol:  Maar verder ben ik niet blond hoor.  :mrgreen:

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
« Reactie #35 Gepost op: 8 september 2008, 17:23:42 »
Citaat van: "Yiggi"

Daar sluit ik me niet bij aan. Hiddink heeft ons gewoon een tactisch foefje geflikt waar Marco geen antwoord op had. Slecht waren we echt niet op het EK.

Onzin. De defensie van Nederland was gewoon veel te zwak. Het middenveld werd overlopen. Tegen Italië speelde Nederland echt goed, maar Italië was ook totaal niet in goede doen. Frankrijk was minstens gelijkwaardig aan Nederland, maar Van der Sar redde Oranje. Tegen Roemenië speelde de B-keus en ging het al een stuk minder. Tegen Rusland was alles gewoon slecht. Dus Oranje was zeer matig op het EK. Zeker wanneer het moet, was Nederland de mindere. Tegen Italië en Frankrijk gingen we als underdog de wedstrijden in. Dat speelt een stuk lekkerder.

En de tactische foefjes van Hiddink hebben natuurlijk wel geholpen bij de wedstrijd van Rusland-Nederland maar Oranje kwam voor de rest op alle fronten tekort. En voor de rest was Rusland ook niet denderend op het EK.

Offline NinjaKai

• International
  • The NinjA is everywhere
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 8 september 2008, 18:22:41 »

Onzin. De defensie van Nederland was gewoon veel te zwak. Het middenveld werd overlopen. Tegen Italië speelde Nederland echt goed, maar Italië was ook totaal niet in goede doen. Frankrijk was minstens gelijkwaardig aan Nederland, maar Van der Sar redde Oranje. Tegen Roemenië speelde de B-keus en ging het al een stuk minder. Tegen Rusland was alles gewoon slecht. Dus Oranje was zeer matig op het EK. Zeker wanneer het moet, was Nederland de mindere. Tegen Italië en Frankrijk gingen we als underdog de wedstrijden in. Dat speelt een stuk lekkerder.

En de tactische foefjes van Hiddink hebben natuurlijk wel geholpen bij de wedstrijd van Rusland-Nederland maar Oranje kwam voor de rest op alle fronten tekort. En voor de rest was Rusland ook niet denderend op het EK.

Nee nu schiet je iets te ver door, tegen italie was het utistekend, tegen frankrtijk waren we veel doeltreffender, tegen roemenie deden we het gewoon degelijk (ook al was het de b keus, nauwelijks een kans tegen en twee keer scoren tegen roemenen die zowel italie als frankrijk op een gelijkspel weten te houden, kan niet matig genoemd worden). En tegen rusland gingen we gewoon ten onder aan onze eigen karakter (er werd te simpel gedacht en daardoor kwam konden we afgetroefd worden). Het under en upperdog verhaal heeft bij nederland niks met druk te maken, maar des te meer met onderschatting en spelen naar onze daadwerkelijke kwaliteiten. (aan de andere kant, ons nederlands elftal is zo ongeveer altijd zo geweest niet).

maar ff iets anders:

Citaat
Dirk Kuijt klinkt geïrriteerd in een interview met Sportweek. De spits die doorgaans de vuile was binnenhoudt, uit zijn frustratie over zijn rol als bankzitter bij het Nederlands elftal.

'Ik móét er gewoon instaan. Ik wil gewoon spelen en ik vind ook dat ik moet spelen. En ik ga ervoor zorgen dat ik speel', zegt de 28-jarige aanvaller van Liverpool. 'Ik zal me nooit neerleggen bij een rol als twaalfde man. Een reserverol vind ik onacceptabel.'

Afgelopen zaterdag begon Kuijt weer eens op de bank, ditmaal tijdens het oefenduel met Australië. De 43-voudig internatonal kwam na rust in het veld voor Robin van Persie. En enkele weken eerder mocht hij in Moskou het laatste half uur meespelen tegen Rusland.

Kuijt wijst naar zijn status bij Liverpool, de ploeg waarmee hij in de laatste twee seizoenen reikte tot de halve finale én de finale van de Champions League. Dit seizoen kwam hij viermaal in actie, telkens als basisspeler. 'Mijn rol bij Liverpool is veranderd, ik speel momenteel bijna alles.'

'Als je een vaste waarde bent bij Liverpool, moet je bij Oranje soms wel even slikken. Ook omdat het niveau vaak minder is. Tijdens het EK zijn we tegen Italië en Frankrijk boven onszelf uitgestegen, maar dat waren uitschieters. Dat niveau hebben we in de jaren ervoor nooit gehaald.'

'Europese topteams zijn sowieso beter dan landenploegen, de spelers zijn veel beter op elkaar ingespeeld. Bij Liverpool heb ik een bepaald niveau bereikt dat ik graag wil doorontwikkelen bij Oranje, maar daar word je dan in afgeremd.'

vi

Voor mijn gevoel blaast kuijt iets te hoog van de toren. Hij heeft ook ff wat spelers voor zich zeg. Vooral van Persie die standaard op rechtsspeelt, dat toch wel ff niet zo maar iets wat je voor je moet dulden. In de spits vind ik het ook niet zo gek dat hij het en aflegt tegenover van nistelrooij en nu tegenover Huntelaar, zijn voor mijn gevoel allebei beter in het maken van doelpunten en laat dat nou zo ongeveer de belangrijkste kwaliteit zijn van een spits.

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
« Reactie #37 Gepost op: 8 september 2008, 21:48:56 »

Euh. De rest in de poule was gewoon nog slechter dan Nederland. Nederland was echt niet zo overdreven goed op het EK hoor... De uitzondering daarop was de 1e helft tegen Italie want toen werd er WEL goed gevoetbald. 2e helft was al een stuk minder en tegen Frankrijk hadden we een engeltje aan onze zijde en tegen Roemenie deed het er niet meer toe dus daar heb ik geen aandacht aan geschonken...

Ik heb zaterdag niet tot nauwelijks gekeken. Vond mijn glas bier dat op de bar stond vele malen interessanter. Zal woensdagavond naar alle waarschijnlijkheid niet veel anders zijn..

Offline Maarten-Nieuwlande

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
    • http://www.bergwandelen.nl
  • Favoriete Ajacied: Maarten Stekelenburg
« Reactie #38 Gepost op: 9 september 2008, 14:32:48 »
Ik vind het Nederlands Elftal met Sneijder op het middenveld toch een stuk gebalanceerder en gevaarlijker dan zonder. Die maakte ook het verschil tegen Frankrijk en Italie, maar die had zijn dag tegen Rusland ook niet.  Zoals het er naar uit ziet is hij de volgende interlands in ieder geval weer van de partij en kan van Bommel er weer vanuit. Ik vind nog steeds jammer dat hij er weer bij is had van mij niet gehoeven.

Offline AJAXfanAPELDOORN

• Forumbeheerder
  • Legende
  • co za asy
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 9 september 2008, 17:24:29 »
De terugkomst van Sneijder zal niet ten koste gaan van Van Bommel. De Jong-Bommel is volgens mij het defensieve blok voor de toekomst, in de ogen van Van Marwijk.

Ik zou het echt niet weten hoe we moeten gaan spelen, we hebben zoveel luxepaarden...

Zo speelde wij:

Stekelenburg;
Heitinga, Ooijer, Mathijsen, Van Bronckhorst;
Van Bommel, De Jong,
Van Persie, Van der Vaart, Babel;
Huntelaar;

Zouden we nu zo gaan spelen?:

Stekelenburg;
Heitinga, Ooijer, Mathijsen, Van Bronckhorst;
Van Bommel, De Jong,
Van Persie, Sneijder, Robben;
Huntelaar;

Alleen zo jammer dat Van Persie dan 'misbruikt'  wordt. Hieronder een probeersel.

Die jongen is op zn top in een centrale rol..Maar dan staat Sneijder weer buiten zn eigen positie. Al denk ik dat je meer rendement haalt als Van Persie gebruikt wordt en Sneijder misbruikt dan andersom.
Melchiot als back zodat Sneijder iig meer naar binnen kan trekken en Melchiot de voorzetten van rechts kan geven. Ander voordeel is dat Mathijsen dan uit de basis gewipt word. Heitinga op links met een rechterbeen lijkt mij nog altijd beter.

Stekelenburg;
Melchiot, Ooijer, Heitinga, Van Bronckhorst;
Van Bommel, De Jong,
Sneijder, Van Persie, Robben;
Huntelaar

Offline XJanX

• Vedette
  • Kennis is macht!
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Miralem Sulejmani
« Reactie #40 Gepost op: 9 september 2008, 17:28:31 »
En wat te denken van Marcellis? Misschien zou je hem in je probeersel op de plaats van Melchiot kunnen zetten, of Ooijer eruit gooien en Heitinga terug naar rechtscentraal en dan Marcellis links centraal.

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 9 september 2008, 17:29:19 »
Ik ben benieuwd hoe Van der Vaart, Sneijder en Robben samen gaan spelen bij Real. Dat kan nogal een doorslag geven ten nadele van Van Persie, Kuijt en Babel.

Offline NinjaKai

• International
  • The NinjA is everywhere
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 9 september 2008, 17:33:08 »
Ik ben benieuwd hoe Van der Vaart, Sneijder en Robben samen gaan spelen bij Real. Dat kan nogal een doorslag geven ten nadele van Van Persie, Kuijt en Babel.

Mwaa nooit voor van persie, met arjan 'de man van glas' robben in de basis, kan je er van uitgaan dat om de interland, met het elftal geschuift word zodat van persie in de basis kan starten. Ik snap persoonlijk ook niet waarom we zo vasthouden aan robben, geweldige voetballer, maar is vaker geblesseerd dan dat hij voor het nderlands elftal speelt.

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
« Reactie #43 Gepost op: 9 september 2008, 22:16:00 »
Het kan puur aan mij liggen, maar ik zie toch ECHT liever Babel dan Robben...

is een 32131 systeem niet iets voor Holland?  :P

----------------Steek-----------------
marcellis------Heit---------------Gio
---------Bommel----Jong------------
---------------Sneijder---------------
Persie----------Vaart----------Babel
---------------Huntelaar--------------

De jong heeft toch ook nog wel een aantal keren als echte verdediger gespeeld en zou dat moeten kunnen. Sneijder kan ook iets terugzakken (enkel) voor de opbouw en eigenlijk is dit dus ook een verkapte 4231

Offline AJAXfanAPELDOORN

• Forumbeheerder
  • Legende
  • co za asy
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 9 september 2008, 22:46:18 »
Ik heb zo n idee dat alles dan wel erg in een trechter gaat lopen. Aanvallers die allemaal voor centraal hun voorkeur hebben. In principe niet erg zolang er dan maar aanvoer komt vanaf de wing, van een opkomende back. Echter die zijn er in jouw opstelling niet.
Iedereen met hetzelfde doel, daardoor lekker voor elkaars voeten lopen..Met spelers als Sneijder en Huntelaar, die passend erg sterk, moet er wel ruimte voor ze zijn om dat vrije mannetje te vinden. Spel breed houden is echt belangrijk bij die luxepaarden die we voorin hebben zodat ze gebruik maken van de acties die ze kunnen maken.