21 september 2018, 20:27:49

Auteur Topic: Nieuws omtrent EK 2008  (gelezen 5971 keer)

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
Re: Nieuws omtrent EK 2008
« Reactie #15 Gepost op: 3 juni 2008, 15:54:27 »
Citaat van: "DannyIsDeMan"
Citaat van: "Ajax-4-ever"
Citaat van: "SneijderFanForever"
Materazzi, god wat heb ik daar een schurfthekel aan af en toe. Dat is toch geen voetballer zeg  :roll:
Liever Canna dan Materazzi inderdaad....
Ik wou dat we er bij NL zo één hadden...

Hebben we ook: Boulha.

1 verschil: Boulha kan voetballen

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: Dus jij vindt Bouhla beter dan Materazzi?  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Guest »

Offline SneijderFanForever

• International
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
« Reactie #16 Gepost op: 3 juni 2008, 16:20:40 »
Voetballend wel ja, ben ik het zeker mee eens met Danny.

Voeballen kan Materazzi niet...houthakken (ook wel verdedigen genoemd) kan hij daarentegen als de beste!

Boulah --> voetballend beter
Materazzi --> verdedigend beter

Dat is hoe ik het zie :)

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 3 juni 2008, 19:43:21 »
Nee, hij kan niet voetballen. Hij staat voor jan met de korte achternaam al jaren in het Italiaanse elftal en bij INter in de basis. Al die trainers etc zullen hem enkel opstellen omdat het een houthakker is. Bouhlarouz zal wel bij Sevilla daarentegen wel niet spelen omdat hij eigenlijk veel te goed is voor dat team...

Kom op zeg, lame niet lachen

Citaat van: "SneijderFanForever"
Boulah --> voetballend beter
Materazzi --> verdedigend beter

O ja, dus verdedigen is neit voetballen?  :? Is in het hedendaagse voetbal belangrijker geworden dan aanvallen zo ongeveer...

Cruijff noemde ooit eens dat een voetballer TIPS nodig had. Techniek, Inzicht, P...? en Snelheid. (weet niet meer of ik het helemaal goed heb, maar volgens mij was het zo ongeveer). Een hedendaagse verdediger heeft ook techniek nodig. Daarnaast zeker niet minder inzicht en snelheid nodig als een aanvaller, omdat hij anders te zwak zou zijn om de aanvaller af te kunnen stoppen. Waar die P precies voor stond, weetik niet meer....

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 3 juni 2008, 21:34:08 »
Kom op zeg. Boulahroez is een killer verdediger. Dat heeft hij al bewezen. Dat hij bij Sevilla door een blessure vanaf oktober 2007 niet aan de bak kwam is gewoon dikke pech. Als je begint over niet opgesteld worden, dan is dat gewoon kul. Hij was geblesseerd. De kwaliteiten van Bhoula zijn hartstikke groot. Boulha is momenteel 27 en maakte zijn debuut op zijn 23ste voor Oranje. Hij heeft ook echt wel naam gemaakt bij RKC, HSV en Oranje als een goede betrouwbare verdediger met veel kracht en technische vaardigheden. Zo iemand wil iedere selectie er wel bij hebben.

Materazzi is echt een ouderwetse outspoetser. Neerhalen en wegrammen die bal. Hij debuteerde op zijn 28ste in het Italiaanse elftal omdat hij de ijskoude reputatie had dat hij eerder iemand een doodschop zou geven dan hem erlangs laten. Hij doet niets anders op het veld dan de hele tijd aan mensen hun kloten zitten, elleboogjes verkopen, enkeltjes trappen en provoceren. Voetballende kwaliteiten heeft hij bijna niet, behalve zijn kopballen. Daar weet hij hier en daar nog wel eens een goaltje mee te pikken (zoals de WK finale 2 jaar geleden).

Materazzi beter dan Boulahrouz?? In mijn ogen in ieder geval niet.

Offline m

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 4 juni 2008, 05:47:07 »
TIPS kwam toch niet van Cruijff?

Offline DannyIsDeMan

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Daley Blind
« Reactie #20 Gepost op: 4 juni 2008, 07:37:27 »
Citaat van: "Yiggi"
Kom op zeg. Boulahroez is een killer verdediger. Dat heeft hij al bewezen. Dat hij bij Sevilla door een blessure vanaf oktober 2007 niet aan de bak kwam is gewoon dikke pech. Als je begint over niet opgesteld worden, dan is dat gewoon kul. Hij was geblesseerd. De kwaliteiten van Bhoula zijn hartstikke groot. Boulha is momenteel 27 en maakte zijn debuut op zijn 23ste voor Oranje. Hij heeft ook echt wel naam gemaakt bij RKC, HSV en Oranje als een goede betrouwbare verdediger met veel kracht en technische vaardigheden. Zo iemand wil iedere selectie er wel bij hebben.

Materazzi is echt een ouderwetse outspoetser. Neerhalen en wegrammen die bal. Hij debuteerde op zijn 28ste in het Italiaanse elftal omdat hij de ijskoude reputatie had dat hij eerder iemand een doodschop zou geven dan hem erlangs laten. Hij doet niets anders op het veld dan de hele tijd aan mensen hun kloten zitten, elleboogjes verkopen, enkeltjes trappen en provoceren. Voetballende kwaliteiten heeft hij bijna niet, behalve zijn kopballen. Daar weet hij hier en daar nog wel eens een goaltje mee te pikken (zoals de WK finale 2 jaar geleden).

helemaal mee eens  :D

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
« Reactie #21 Gepost op: 4 juni 2008, 07:39:40 »
Kan er niks over vinden; ik zie alleen T.I.C. staan op google:
Techniek, Inzicht, Communicatie

Offline AJAXfanAPELDOORN

• Forumbeheerder
  • Legende
  • co za asy
    • Bekijk profiel
    • http://www.nba.com/pacers
  • Ajaxforum Bets: 1440
« Reactie #22 Gepost op: 4 juni 2008, 07:56:19 »
P staat voor persoonlijkheid. En Van Gaal was de bedenker van deze 'formule'. Volgens mij had Co er ook nog een aandeel in, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Offline m

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 4 juni 2008, 08:38:24 »
Citaat van: "AJAXfanAPELDOORN"
P staat voor persoonlijkheid. En Van Gaal was de bedenker van deze 'formule'. Volgens mij had Co er ook nog een aandeel in, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Mijn geheugen laat me ook een beetje in de steek hoor. Bij mij leeft de herinnering dat het TIPS ten tijde van 'daar hoorden zij engelen zingen' de kop op stak. Ik kan me recenter herinneren dat het TIPS niet zo'n groot succes was. Maar TIPS invoeren in google levert veel resultaten.. maar weinig handige.. dus ik zou er ook ver naast kunnen zitten.

Offline AJAXfanAPELDOORN

• Forumbeheerder
  • Legende
  • co za asy
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 4 juni 2008, 08:46:32 »
Het was idd geen succes. Co heeft als chef opleidingen de jeugd moeten vormen onder die formule. Het doorbreken van spelers liep daarna zeer gestaag. Of het éé echt aan het ander te wijten valt, geen idee. Ik was toen niet genoeg bezig met Ajax om daar een goed oordeel over te vellen.

Ook jammer dat je met tips+K geen woord kan vormen..Had veel gescheeld..

Offline NinjaKai

• International
  • The NinjA is everywhere
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 4 juni 2008, 10:40:18 »
Citaat van: "DannyIsDeMan"
Citaat van: "Yiggi"

helemaal mee eens  :D

Daar komt nog eens bij dat boula net zo hard kan zijn (getuige cristiano ronaldo). Boula veel meer snelheid heeft, en zich niet aansteld als hij zelf eens een tikje krijgt de echte uitdelen en ontvangen mentaliteit. Ook kunnen we huntelaar vragen voor wie hij meer angst heeft, materazzi sloeg hij twee jaar gelden (zo ongeveer) gewoon keihard terug toen deze hem probeerde te provoceren, zou hij dat ook bij boula durven??? (Daar staat dan een beetje los van dat boula hem niet zo proberen te provoceren, maar probren de wedstrijd uit te spelen, en als dat niet zou lukken doormidden zou trappen).

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 4 juni 2008, 11:29:23 »
Oke, dan verschil ik hier qua mening met de rest. Ik vind Materazzi een wereldverdediger (iets wat volgens jullie niet voetballen is dus) en een persoon die echt alles doet om een wedstrijd te winnen. Daar kan provoceren dus ook bij horen. Misschien zijn daarom Italianen wel beter dan Nederlanders. Hoorde het net nog op de radio, Nederland ontbeert over het algemeen de ECHTE wil om te winnen, het moet altijd mooi en als er met "gemeen" spel gewonnen wordt dan zit er een bepaald luchtje aan... Lekker boeiend hoe je uiteindelijk die beker mee naar huis neemt. Of denk je dat een Materazzi nu nog wakker ligt van het feit dat hij Zidane uitdaagde en een rode kaart aansmeerde?

Please wake up....

Italianen, Duitsers etc liggen daar totaal niet wakker van. Vandaar dat die landen tig keer meer succes hebben misschien dan Nederland. Hier zou je (als naar buiten was gekomen wat er was gezegd) compleet afgemaakt worden..

Offline AJAXfanAPELDOORN

• Forumbeheerder
  • Legende
  • co za asy
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 4 juni 2008, 12:10:30 »
Iedereen heeft zo zijn eigen definitie van een wereldverdediger. Ik kan mij voorstellen dat het gros die Schopper een slap aftreksel vinden van Boulahrouz. Maar ik kan ook begrijpen dat jij hem bij de toppers van de wereld plaatst.

Die kerel is gewoon goed in wát hij doet. Hij is niet goed in het verdedigen ansich. Daarmee doel ik op het kiezen van de juiste plaats, sliding maken met zn 'verkeerde' been, timing met instappen etc etc. Maar hij doet zn werk meer naar behoren door bijzaken ten volle 100% te benutten en vooral misbruiken die als 'legaal' gezien worden.

We moeten niet vergeten dat Italië een land is waar verdedigen tot een kunst verheven is. Als je dan al zo'n lange periode bij de top van je land hoort dan kan je echt wel wat.

Maar de vraag in deze is of we blij moeten zijn met de blessure van Cannavaro, of niet. Kijkend naar het team wat wij neerzetten, de stijl die wij hanteren..
M.i. is Materazzi ook een topper. Maar wel een topper met dus andere kwaliteiten. Ik zie onze lieve kleine mannetjes beter wendbaar om Materazzi heen dwarrelen dan om dat kleine stuk onvreten; genaamd Cannavaro. Onze 4-2-3-1 opstelling brengt zoveel verschillende aanvallende mogelijkheden met zich mee, zoveel mogelijkheden om van positie te wisselen, lastig om mee om te gaan als je als verdediger niet wendbaar bent. Hij mag van mij gerust onze aanvallers een tikkie geven, zo net buiten de 16. Robben valt naar alle waarschijnlijkheid toch met heel veel liefde neer en Sneijder legt de bal met nog meer liefde oh zo zachtjes in de kruising.

Maar goed, uiteindelijk wint Italië toch met 1 doelpunt verschil. Dat is een geschreven wet. Dus wat lullen we eigenlijk  :(

Offline SuperZlatan

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
    • http://sports.espn.go.com/mlb/index
« Reactie #28 Gepost op: 4 juni 2008, 15:11:02 »
Jongens waarom maken jullie je zo druk om Materazzi?

Citaat
Donadoni kiest voor Chiellini tegen Oranje
04/06/2008 13:23

De kans is groot dat de aanvallers van het Nederlands elftal in de groepswedstrijd tegen Italië te maken krijgen met Juventus-verdediger Giorgio Chiellini (23) als vervanger van de afgehaakte Fabio Cannavaro.

Bondscoach Roberto Donadoni heeft laten doorschemeren dat de tienvoudig international de meest geschikte kandidaat is om de plek naast Andrea Barzagli in het centrum van de Italiaanse defensie op te vullen.

NORMAAL GESPROKEN ZOU MARCO MATERAZZI NA HET GEBLESSEERD AFHAKEN VAN CANNAVARO DE GROOTSTE KANS MAKEN OP DIE PLEK, MAAR DE SPELER VAN INTERNAZIONALE IS NOG STEEDS NIET VOLLEDIG WEDSTRIJDFIT.

'Ik wil niet het risico lopen dat we na Fabio nóg een speler kwijtraken', verklaarde Donadoni zijn keuze in de krant La Stampa. Omdat Christian Panucci minder hoog in de pikorde staat bij Donadoni, krijgt Chiellini dus zijn kans.

Donadoni: 'Ik denk dat verdedigers als Barzagli en Chiellini het uitstekend gedaan hebben sinds ze zich twee jaar geleden hebben gemeld bij de nationale ploeg. Ze hebben eerder al bewezen het gemis van de geblesseerde Materazzi te kunnen opvangen.'

Vi.nl

:mrgreen:

Offline DannyIsDeMan

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Daley Blind
« Reactie #29 Gepost op: 4 juni 2008, 15:45:04 »
Vaag. Volgens mij is Chiellini een linkervlankverdediger. En dus niet een centrale verdediger