26 september 2018, 15:35:41

Auteur Topic: Nieuws omtrent EK 2008  (gelezen 5978 keer)

Offline NinjaKai

• International
  • The NinjA is everywhere
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
Re: Nieuws omtrent EK 2008
« Reactie #30 Gepost op: 4 juni 2008, 16:53:46 »
Citaat van: "AJAXfanAPELDOORN"
Iedereen heeft zo zijn eigen definitie van een wereldverdediger. Ik kan mij voorstellen dat het gros die Schopper een slap aftreksel vinden van Boulahrouz. Maar ik kan ook begrijpen dat jij hem bij de toppers van de wereld plaatst.

Die kerel is gewoon goed in wát hij doet. Hij is niet goed in het verdedigen ansich. Daarmee doel ik op het kiezen van de juiste plaats, sliding maken met zn 'verkeerde' been, timing met instappen etc etc. Maar hij doet zn werk meer naar behoren door bijzaken ten volle 100% te benutten en vooral misbruiken die als 'legaal' gezien worden.

We moeten niet vergeten dat Italië een land is waar verdedigen tot een kunst verheven is. Als je dan al zo'n lange periode bij de top van je land hoort dan kan je echt wel wat.

Maar de vraag in deze is of we blij moeten zijn met de blessure van Cannavaro, of niet. Kijkend naar het team wat wij neerzetten, de stijl die wij hanteren..
M.i. is Materazzi ook een topper. Maar wel een topper met dus andere kwaliteiten. Ik zie onze lieve kleine mannetjes beter wendbaar om Materazzi heen dwarrelen dan om dat kleine stuk onvreten; genaamd Cannavaro. Onze 4-2-3-1 opstelling brengt zoveel verschillende aanvallende mogelijkheden met zich mee, zoveel mogelijkheden om van positie te wisselen, lastig om mee om te gaan als je als verdediger niet wendbaar bent. Hij mag van mij gerust onze aanvallers een tikkie geven, zo net buiten de 16. Robben valt naar alle waarschijnlijkheid toch met heel veel liefde neer en Sneijder legt de bal met nog meer liefde oh zo zachtjes in de kruising.

Maar goed, uiteindelijk wint Italië toch met 1 doelpunt verschil. Dat is een geschreven wet. Dus wat lullen we eigenlijk  :(

Je vergeet hier iets heel belangrijks, er is een verschil tussen gemeen zijn en hard zijn. Hard zijn dat was jaap stam, gemeen zijn dat is materazzi. Wat je ook vergeet Nederland behoort een zekere air van arogantie (en dan niet als nagatieve lading maar meer als we zijn gewoon beter) over zich te dragen over een voetbalveld, dat hoort gewoon bij nederland. Duitsers stralen uit wij zijn onverslaanbaar, nederlanders horen uit te stralen we gaan jullie van de mat aftikken en hier kunnen jullie helemaal niks tegen doen, want wij zijn gewoon beter. Probleem die air vervalt meestal naar een a twee goede potjes op een eindronde, en daar komt dan gemakzucht voor n de plaats. Een keer hielden we dat vol tot het einde. In 88 nederlanders stonden te wachten in de spelerstunnel, duitses kwamen opgefokt naar buiten, opgefokte duurde precies tien seconden dat was precies de tijd waarop de hele duitsersspelersgroep de kopjes van de toenmalige internationals zag. Verder is het nooit meer gelukt o zo'n air van arogantie een heel toernooi lang vast te houden. Zo'n soort gelijk iets geld in misschien zelfs wel meerdere mate voor ons aller ajax. Las niet zo lang terug een inerview in de vi van pothuizen ofzo en die zei vroeger als je tegen ajax moest spelen, had je de wedstrijd al verloren voordat je e tunnel uit kwam, je zag 23 mensen die je het gevoel gaven je helemaal van de mat te tikken en het enige wat je wou doen is zo min mogelijk tegen krijgen, die angst is er tegenwoordig niet meer.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Guest »

Offline SuperZlatan

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
    • http://sports.espn.go.com/mlb/index
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
« Reactie #31 Gepost op: 4 juni 2008, 17:14:44 »
Citaat van: "DannyIsDeMan"
Vaag. Volgens mij is Chiellini een linkervlankverdediger. En dus niet een centrale verdediger

Het ging mij meer om het nieuws dat ook Materazzi geblesseerd is...

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 4 juni 2008, 17:23:16 »
Niet fit is niet geblesseerd.

Van Persie is ook niet fit, maar hij kan mogelijk wel gewoon spelen aanstaande maandag ;)

Offline AJAXfanAPELDOORN

• Forumbeheerder
  • Legende
  • co za asy
    • Bekijk profiel
    • http://www.nba.com/pacers
  • Ajaxforum Bets: 1440
« Reactie #33 Gepost op: 4 juni 2008, 17:38:19 »
Citaat van: "NinjaKai"
Je vergeet hier iets heel belangrijks, er is een verschil tussen gemeen zijn en hard zijn. Hard zijn dat was jaap stam, gemeen zijn dat is materazzi.

Het er niet over hebben wil niet zeggen dat ik het vergeet. Volgens mij is het niet van belang in deze discussie. De beste man riskeert meer kaarten/schorsingen. Maar in de wedstrijden die hij wel speelt is het gewoon een pain in the ass als welk andere topper. Alleen wel op zijn manier. Of dit rechtvaardig is en of een verdediger met de hardheid van Stam meer respect verdient of wat dan ook doet er niet toe. Vergeet niet dat wij maandag tegen ze ballen en wij geen baat hebben bij een schorsing van Materazzi. Hij zou dus 88 minuten zn getrek en gezeik vol kunnen houden en er in de 89ste minuut uitgestuurd kunnen worden. Maar goed, volgens SZ is dat al geen optie meer.
Citaat van: "NinjaKai"
Wat je ook vergeet Nederland behoort een zekere air van arogantie over zich te dragen over een voetbalveld, dat hoort gewoon bij nederland.
Snap even niet waarom je dit aanhaalt. TRO heeft hier volgens mij iets over gezegd. Ik niet.

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
« Reactie #34 Gepost op: 4 juni 2008, 17:41:38 »
Citaat
Je vergeet hier iets heel belangrijks, er is een verschil tussen gemeen zijn en hard zijn. Hard zijn dat was jaap stam, gemeen zijn dat is materazzi.

O zo ken ik er nog wel een paar.  Heb dit seizoen vele wedstrijden van Inter gezien, en dat gemene valt echt REUZE MEE!!! Materazzi heeft de naam gemeen te zijn. OP het WK 2006 kreeg hij door die naam een rode kaart in de wedstrijd tegen Australie. Er gebeurde toen namelijk helemaal niets... Andere voorbeelden van gemeen spel en een naam hebben zijn bijvoorbeeld de schwalbes van Suarez. Doordat hij de naam had veel schwalbes te maken, kregen we in de competitie een paar wedstrijden voor het eind in Enschede een paar minuten voor tijd geen pingel....

Materazzi gebruikt gewoon alle mogelijkheden om zijn tegenstander uit het spel te halen. Provoceren, tikje hier, tikje daar. Een sporter die maar 1 ding wil en dat is ten koste van ALLES winnen. Zouden veel Nederlandse voetballers een voorbeeld aan kunnen nemen. Echt een type speler die Nederland mist op het EK. We hebben er wel 1, die zit nu ergens in Munchen aan een halve liter bier....

Offline SuperZlatan

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
    • http://sports.espn.go.com/mlb/index
« Reactie #35 Gepost op: 4 juni 2008, 18:12:40 »
Citaat van: "Yiggi"
Niet fit is niet geblesseerd.

Van Persie is ook niet fit, maar hij kan mogelijk wel gewoon spelen aanstaande maandag ;)

Niet gaan muggenziften nu! ;)

In dat stukje staat dat Donadoni geen risico met hem gaat nemen, en dat hij Chielini een prima vervanger vind. Daaruit maak ik toch echt op dat Materazzi niet gaat spelen...

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 4 juni 2008, 19:22:31 »
Citaat van: "SuperZlatan"
Niet gaan muggenziften nu! ;)

Ok ok ;)

Citaat van: "SuperZlatan"
In dat stukje staat dat Donadoni geen risico met hem gaat nemen, en dat hij Chielini een prima vervanger vind. Daaruit maak ik toch echt op dat Materazzi niet gaat spelen...

Hij wil Materazzi waarschijnlijk sparen voor de pot tegen Frankrijk. Ja, daar zitten ze in Parijs echt op te wachten. Maar goed, het kan ook gewoon een tactisch spelletje zijn van Donadoni. Zo werkt het nou eenmaal. Je roept het 1 en doet het ander. Chielini is bijvoorbeeld al geen echte vervanger voor Materazzi. Gamberini zou dat wel kunnen zijn, maar die wordt niet genoemd.

Citaat van: "the real one"
Materazzi gebruikt gewoon alle mogelijkheden om zijn tegenstander uit het spel te halen. Provoceren, tikje hier, tikje daar. Een sporter die maar 1 ding wil en dat is ten koste van ALLES winnen. Zouden veel Nederlandse voetballers een voorbeeld aan kunnen nemen. Echt een type speler die Nederland mist op het EK. We hebben er wel 1, die zit nu ergens in Munchen aan een halve liter bier....

yup, we missen Van Bommel allemaal..... Behalve ik  :slaap:

Offline SneijderFanForever

• International
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 4 juni 2008, 19:48:49 »
Ach TRO, valt allemaal erg mee, komop zeg? tikje hier, tikje daar? Laat me niet lachen,.....

http://www.youtube.com/watch?v=EpG4AHlZrL4

Says enough. Kom alsjeblieft niet aan met "dit zijn een paar slechte voorbeelden, het valt allemaal wel mee". Dit is gewoon abnormaal gedrag, dit ventje is gefrustreerd tot op het bod en moet maar lekker op kickboxen gaan bijvoorbeeld. Hoop dat hij zelf nog eens een flinke karateschop op z'n kop krijgt...

0:50 t/m 0:53 natrappen van de hoogste categorie!
1:09 t/m 1:11 paar ribben door midden schoppen?
1:48 t/m 1:58 die is voor zijn leven impotent....
2:02 t/m 2:06 scheenbeen breken 1e klas!

Hoop dat zijn kop eens een flinke schop zal incasseren, heeft die vent verdient.

Beelden om misselijk van te worden, valt me nog mee dat hij geen Kokmeijer/Eduardo moment heeft gehad in zijn loopbaan. Dat is de enige manier om zijn ogen te openen, vrees ik....

Voetbal is een mannensport en mag agressief zijn, met opstootjes en af en toe een groffe tackle. Maar daar houdt het mijn inziens ook echt op...

Offline NinjaKai

• International
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 4 juni 2008, 19:53:11 »
Citaat

O zo ken ik er nog wel een paar.  Heb dit seizoen vele wedstrijden van Inter gezien, en dat gemene valt echt REUZE MEE!!! Materazzi heeft de naam gemeen te zijn. OP het WK 2006 kreeg hij door die naam een rode kaart in de wedstrijd tegen Australie. Er gebeurde toen namelijk helemaal niets... Andere voorbeelden van gemeen spel en een naam hebben zijn bijvoorbeeld de schwalbes van Suarez. Doordat hij de naam had veel schwalbes te maken, kregen we in de competitie een paar wedstrijden voor het eind in Enschede een paar minuten voor tijd geen pingel....

Nou volgens mij toch niet, suarez en matterazi vergelijken is het zelfde als appels en peren vergelijken, Ik heb toch ook niet over spelers die andere spelers kaarten proberen aan te smeren, ik heb het over het verschil tussen twee verdedigers, die allebei niet vies zijn va stevig injgrijpen alleen gaat de een geregeld net ff te ver.Maar er klopt wel een ding aan je vergelijking tussen suarez en matterazi, ze doen/deden allebei aan schwalbes, want matterazi kan er ook wat van.
En alle mogelijkheden gebruiken om te winnen, dus de aktie van bouaouzan op niels kokmeijer dus geweldig en een echt voorbeeld van de wil om te winnen. (en dit is granny smiths met elstars vergelijken ligt dus een stuk dichter bijelkaar) Zo ver gaat matterazi net niet. Maar vaak genoeg scheelt het alleen de opspringende beweging van zijn directe tegenstander. Nog een verschil tussen matterazi en suarez, suarez deed er alles aan om van die naam af te komen en tot aan zijn interlands met uraguay ging dat zeer behoorlijk, matterazi??

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 4 juni 2008, 20:01:36 »
Hier wil ik graag op reageren met mijn voorbeeld van de naam hebben en de schalbe icm Suarez. Daar kun je ook een mooie compilatie van maken. Alle schwalbes achter elkaar zetten. Is dat dan een reëel beeld? Nee, want Suarez heeft veel meer laten zien dan enkel schwalbes.
Dit terugkoppelend aan dit filmpje icm Materazzi: Is dit een reëel beeld? Nee, want hij heeft veel meer laten zien dan enkel gemeen spel.

Dat het geen lieverdje is weet ik ook wel, maar iemand zo neerzetten is ook niet eerlijk. Zet er dan als je een kerel bent ook achter bijv. die onterechte rode kaart tegen Australie,  Het terugtrekken van zijn been in de finale tegen (ik dacht) Malouda (toen frankrijk WEL een pingel kreeg) die geweldige gelijkmaker tegen Frankrijk, de penalty die hij nam in die finale enz enz...

Citaat
Nou volgens mij toch niet, suarez en matterazi vergelijken is het zelfde als appels en peren vergelijken, Ik heb toch ook niet over spelers die andere spelers kaarten proberen aan te smeren

Het ging mij om gemeen spel. Materazzi is gemeen zegt hier zo ongeveer iedereen. Hij heeft nu eenmaal de naam. Nogmaals het is geen lieverdje...
Echter het maken van schwalbes zoals Suarez zeker een tijdje heeft gedaan is ook gewoon een bepaalde vorm van gemeen spel. Hij heeft nu eenmaal de naam. Het was dus een vergelijking aangezien beiden iets gemeens in hun spel hebben. Zeker geen appels met peren dus.

Wat dat gemene in hun spel is, DAT is wel appels met peren vergelijken...

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 4 juni 2008, 20:27:42 »
Citaat van: "SneijderFanForever"
Ach TRO, valt allemaal erg mee, komop zeg? tikje hier, tikje daar? Laat me niet lachen,.....

http://www.youtube.com/watch?v=EpG4AHlZrL4

Says enough. Kom alsjeblieft niet aan met "dit zijn een paar slechte voorbeelden, het valt allemaal wel mee". Dit is gewoon abnormaal gedrag, dit ventje is gefrustreerd tot op het bod en moet maar lekker op kickboxen gaan bijvoorbeeld. Hoop dat hij zelf nog eens een flinke karateschop op z'n kop krijgt...

0:50 t/m 0:53 natrappen van de hoogste categorie!
1:09 t/m 1:11 paar ribben door midden schoppen?
1:48 t/m 1:58 die is voor zijn leven impotent....
2:02 t/m 2:06 scheenbeen breken 1e klas!

Hoop dat zijn kop eens een flinke schop zal incasseren, heeft die vent verdient.

Beelden om misselijk van te worden, valt me nog mee dat hij geen Kokmeijer/Eduardo moment heeft gehad in zijn loopbaan. Dat is de enige manier om zijn ogen te openen, vrees ik....

Voetbal is een mannensport en mag agressief zijn, met opstootjes en af en toe een groffe tackle. Maar daar houdt het mijn inziens ook echt op...

ff een kleine aanvulling. 2:30 een achterwaardse flying kick. Zoiets zie je in Bruce Lee films niet eens omdat het gewoon laf is.

Filmpje laar verder ook weinig aan de verbeelding over.

Offline m

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 4 juni 2008, 20:50:24 »
Ik ben het eens met TRO.. dat filmpje is een minuut of 5 uit ik weet niet hoeveel X 90 minuten voetbal. Wanneer je goed gaat zoeken op internet denk ik dat je een filmpje van dezelfde lengte kunt plakken dat hij een tegenstander voor of na een tegenstander een hand geeft of misschien zelfs omhelst.. of dat hij met zijn kind naar de dierentuin gaat.. dan is het ook niet ineens een te lieve man..

Offline AJAXfanAPELDOORN

• Forumbeheerder
  • Legende
  • co za asy
    • Bekijk profiel
    • http://www.nba.com/pacers
  • Ajaxforum Bets: 1440
« Reactie #42 Gepost op: 4 juni 2008, 21:00:14 »
Al zal je zo'n soort filmpje over Materazzi sneller in elkaar kunnen zetten, omdat het eenvoudiger zal zijn om beelmateriaal te vinden, dan wanneer je een filmpje gaat maken van bijna elk andere voetballer op deze planeet ;)

Neemt niet weg dat iedereen weet dat Materazzi een vieze rat is. Dat heeft TRO ook al aangegeven. Ondanks dat schakelt hij daarmee wel zijn man uit. Naait hij zn tegenstanders zo op waardoor ze slechter presteren etc etc. Hij heeft zijn kwaliteiten.

BTW, die trap zo schuin op de knieholte bij de cornervlag is echt niet normaal.

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 5 juni 2008, 11:39:03 »
Materazzi is gewoon een sporter pur sang. Heeft er alles voor over om te winnen. Een winnaarsmentaliteit waar vele Nederlandse sporters een voorbeeld aan kunnen nemen. Winnen ten koste van alles... Als daar dan een tegenstander voor een rotschop krijgt, so be it. Doel heiligt de middelen.

Dat soort speler missen wij dus echt bij het Nederlands elftal. Iemand die gemeen is tot op het bot, puur om het feit dat hij wil winnen! Tsja, we hebben er wel 1, maar die zit nu ergens in Zuid Duitsland aan een halve liter bier...
Hier in Nederland moet het altijd maar mooi en eerlijk. Italie moet het, hoe maakt niet uit. Ook al is het vals en lelijk...

Offline NinjaKai

• International
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 5 juni 2008, 19:32:14 »
Materazzi is gewoon een sporter pur sang. Heeft er alles voor over om te winnen. Een winnaarsmentaliteit waar vele Nederlandse sporters een voorbeeld aan kunnen nemen. Winnen ten koste van alles... Als daar dan een tegenstander voor een rotschop krijgt, so be it. Doel heiligt de middelen.

Dat soort speler missen wij dus echt bij het Nederlands elftal. Iemand die gemeen is tot op het bot, puur om het feit dat hij wil winnen! Tsja, we hebben er wel 1, maar die zit nu ergens in Zuid Duitsland aan een halve liter bier...
Hier in Nederland moet het altijd maar mooi en eerlijk. Italie moet het, hoe maakt niet uit. Ook al is het vals en lelijk...

Tro, volgens mij zat ik er niet ver naast met het bouaouzanverhaal. Wou ook ten koste van alles een counter voorkomen en de bal hebben. Maar kom op een sporter pur sang heeft ook gewoon met sportiviteit te maken, af en toe een gemeen trekje oke, maar zoals ik je al zei stam en matterazzi, stam vond ik de sporter ten voeten uit, greep hard in soms zelfs een tikkie te, maar nooit echt vuil. Het hoeft niet altijd allemaal even eerlijk, maar het is wel de bedoeling dat je tegenstander van het veld af kan lopen voetbal is geen K1.