21 april 2018, 11:42:01

Auteur Topic: WK 2010  (gelezen 11340 keer)

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
WK 2010
« Gepost op: 7 februari 2010, 12:27:50 »

Groep A
Zuid-Afrika
Mexico
Uruguay
Frankrijk

Groep B
Argentinië
Nigeria
Zuid-Korea
Griekenland

Groep C
Engeland
Verenigde Staten
Algerije
Slovenië

Groep D
Duitsland
Australië
Servië
Ghana

Groep E
Nederland
Denemarken
Japan
Kameroen

Groep F
Italië
Paraguay
Nieuw Zeeland
Slowakije

Groep G
Brazilië
Noord-Korea
Ivoorkust
Portugal

Groep H
Spanje
Zwitserland
Honduras
Chili
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Guest »

Offline Zonneveld

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
Re: WK 2010
« Reactie #1 Gepost op: 8 april 2010, 12:44:21 »
Ik zie spanje als grote favoriet. Nederland kan ook ver komen.

Offline Maarten-Nieuwlande

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
    • http://www.bergwandelen.nl
  • Favoriete Ajacied: Maarten Stekelenburg
« Reactie #2 Gepost op: 8 april 2010, 13:22:43 »
Korte voorspelling wie doorgaan als 1 en 2:
Poule A: Frankrijk, Uruguay
Poule B: Argentinië, Zuid Korea
Poule C: VS, Engeland
Poule D: Duitsland, Servië
Poule E: Denemarken, Nederland
Poule F: Italië, Slowakijje
Poule G: Brazilië, Ivoorkust
Poule H: Spanje, Zwitserland

Offline Maverick

• Forumbeheerder
  • Sterspeler
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1440
« Reactie #3 Gepost op: 8 april 2010, 13:45:27 »
Ik ga zo weinig mogelijk eerste ronde kijken, bij vorige tournooien merkte ik dat dat je dan bij de KF al aardig moe bent.

Er gaat meestal wel een favoriet af in de eerste ronde, in nomineer Duitsland...... Lastige poule waar iedereen tegen iedereen punten kan laten liggen..... In de meeste poules zie je wel een land dat geen kans maakt, maa in de poule van Duitsland is dat dus niet zo.

Ik zie Honduras en Nieuw Zeeland meedoen, maar Turkije en Polen niet. Die aparte kwalficatie voor Noord + Midden Amerika en Oceanie zou eigenlijk afgeschaft moeten worden, zou nog goed zijn voor de opbrengst van TV rechten ook.

Maar helaas, door zijn stuctuur is de FIFA tamelijk corrupt.

Vanaf de KO fase speelt geluk een cruciale rol. Engeland heeft als voordeel in een makkelijke poule te zitten. Hoe zwaar de eerste ronde was en hoe zwaar de tegenstand richting de F maakt veel uit op die laatste dag.

Nederland kan je op 10% winstkans inschatten, Nederland is wereldtop maar niet de wereldtopper. Spanje en Brazilie kan je op 20% inschatten.

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
« Reactie #4 Gepost op: 8 april 2010, 15:31:11 »
@ MAv: Jij zegt dat er een favoriet gaat sneuvelen in de eerste ronde en je nomineert Duitsland.

Zou jij jouw favorieten eens willen noemen (of kanshebbers of hoe je het ook wilt zien) dan kan daar misschien meerdere mensen een "eerste ronde slachtoffer" uit kiezen?

Persoonlijk zie ik Frankrijk er eerder uitvliegen dan Duitsland. Dus ik nomineer dan Frankrijk bij deze  :wink: (portugal (als je dat ook als favoriet kan zien en waarom niet? Vorige keer werden ze 4e)) zie ik ook nog niet 123 doorgaan...

Offline Maverick

• Forumbeheerder
  • Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 8 april 2010, 17:15:30 »
......

Nou, laten we Duitsland eigenlijk maar een "usual suspect" noemen  8)

Die zou je zelfs met 11 zeehonden nog in de gaten moeten houden, als het maar Duitse zeehonden zijn.

De poule van Frankrijk... de grote auw-factor daar is dat als de complot theorie die voorschrijft dat het gastland altijd de kwartfinale dient te halen opgaat, dan kan er van Mexico, Uruguay en Frankrijk maar eentje door. Maar hoeveel voordeel heeft Zuid Afrika nodig om door te gaan? Dat team is niet al te best geloof ik, ze missen het atletische dat midden-afrikaanse landen vaak brengen en echt goed voetballen doen ze ook al niet....... Is mijn indruk.....

Maar het is wel het thuisland, en dus moeten de rest rekening houden met "Penalties out of nowhere". Dat kan de boel op zijn kop zetten. Verder, zowel Mexico als Uruguay zijn in staat Frankrijk pijn te doen.....

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
« Reactie #6 Gepost op: 9 april 2010, 19:28:48 »
Brazilie en Portugal gaan het nog moeilijk krijgen met Ivoorkust. Als de rust daar op tijd terug is in het elftal, dan zie ik een van de 2 eruit vliegen ter faveure van Coté de Ivore

Offline Maverick

• Forumbeheerder
  • Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 9 april 2010, 22:36:10 »
Portugal lijkt me voor Brazilie altijd een lastige tegenstander. Zowel Portugal als Ivoorkust zullen voluit gaan in de eerste ronde. Brazilie niet, of pas na puntverlies. Noord Korea zou 1 keer een punt kunnen halen.

De commerciele belangen rond Brazilie zijn enorm, dus indien ze in de problemen komen zeg voor de F dan kan je partijdige leiding verwachten.

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/NtR-9bLcNLs&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/NtR-9bLcNLs&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube:e11d40x9]

Minuut 1, zuivere goal afgekeurd.

Of deze

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/_GC1laiGlWE&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/_GC1laiGlWE&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube:e11d40x9]

Romario trekt voordeel uit buitenspel bij de 1-0.
2-0 is wel een zuivere goal.

( de huidige buitenspel regel was net ingevoerd geloof ik )

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/B9Z5wLJ7BUE&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/B9Z5wLJ7BUE&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube:e11d40x9]

Ik zie voor het eerst dat de 1-1 buitenspel was. Of ik begrijp de regel met nieuwe spelfases niet......

Het ging mij om een niet gegeven penalty vlak voor tijd, die kan ik zo snel niet vinden

maar deze wel :)

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/p9pJXIZ2ALE&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/p9pJXIZ2ALE&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube:e11d40x9]

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 10 april 2010, 10:56:48 »
We moeten ook rekening houden met het klimaat. Voor Ivoorkust een groot voordeel ;)

Offline ssvoogel

• International
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Nicolás Lodeiro
« Reactie #9 Gepost op: 10 april 2010, 11:25:14 »
Citaat van: "Yiggi"
We moeten ook rekening houden met het klimaat. Voor Ivoorkust een groot voordeel ;)

5 graden is geen voordeel voor Ivoorkust hoor. Afhankelijk van waar ze spelen, maar in juni kan het zelfs vriezen in Bloemfontein en Johannesburg. Het is winter in juni in Zuid Afrika

Offline Maverick

• Forumbeheerder
  • Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 10 april 2010, 12:28:16 »
Ivoorkust heeft vooral psychologisch voordeel. Ze spelen in Afrika, in Zwart Afrika bovendien. Zuid Afrika zit wel in een andere fase van zijn geschiedenis. Het heeft ook een andere geschiedenis dan landen in Midden Afrika.

Wie daar meer over wilt weten, Internet staat er vol van.

Momenteel is het onrustig, indien het snel erger word, kan je er geen WK houden. Dat is nu nog niet aan de orde.

Landen als Nederland hebben , net als in 1978, voordeel van het klimaat. De tribunes zullen zeker nadat Zuid Afrika er uit ligt op de hand van landen als Ivoorkust zijn. Veel potentiele bezoekers uit landen buiten Afrika blijven weg, er dreigen zelfs half lege stadions te zijn hier en daar.

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 10 april 2010, 13:34:09 »
Daar hebben Japan en Zuid Korea al een oplossing voor bedacht. Je geeft de kaarten aan locals, die gehuld in de kleuren van het land wat speelt gaan zitten juigen

Offline Maverick

• Forumbeheerder
  • Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 10 april 2010, 15:02:47 »
@ Yiggi: en daar nog voor betalen ook.....

In de voorbeschouwingen voor dit WK moet je ook een oog houden op de politieke onwikkelingen daar. De economie zal daar niet ingrijpend veranderen, je kan wel verwachten dat de Afrikaanse landen wat meer fans meekrijgen dan normaal gesproken het geval is. Maar volle stadions kan je wel vergeten.

De FIFA heeft zich vertilt, het WK combineren met een trip naar de VSA was voor veel Europeanen aantrekkelijk, in zowel de VSA als in Oost Azie is men ook in grote aantallen op het event afgekomen. Dat gaat in Zuid Afrika niet gebeuren, te weinig mensen met geld. De FIFA heeft ook lopen rotzooien in samenwerking met vliegtuigmaatschappijen. Een enkele vliegtuigmaatschappij heeft de voordelen gekregen, waardoor andere maatschappijen geen wervende acties kunnen doen. Er zal geen hype loskomen voor wat betreft bezoek aan Zuid Afrika. Main stream Europe blijft thuis, niemand gaat gezellig met vrouw en kinderen naar dit tournooi. Geen lokale kopers van kaarten, weinig touristen. Dus veel leeg ogende stadions.

De politieke situatie speelt ook op. Wurst case scenario is dat daar een burgeroorlog losbarst, dan zal het WK verplaatst worden naar een groot Europees land, neem ik aan. Voor de hand liggend scenario is dat het daar langzaam maar zeker onrustiger word. Het land word zeker relatief steeds armer dus het onderdrukken van etnische tegenstellingen zal steeds moeizamer worden. Ook brokkelt de politieke steun voor een multi cultureel Zuid Afrika af en in verschillende gebieden hebben verschillende etnische groepen de meerderheid.  Een aanhoudend onrustig Zuid Afrika zal veel mensen weg houden uit dat land en betekend ook dat mensen daar andere zaken aan hun hoofd hebben dan voetbal.

De kans dat het daar volmaakte vrede word acht ik klein, in zie dat land helaas afglijden naar burgeroorlog. Of het zal lang onrustig blijven. Dit alles was toen Zuid Afrika het WK kreeg niet te voorzien, maar het speelt nu zeer zeker een rol.

Normaal gesproken word dit een moeizaam verlopend tournooi, met Europese touristen die na de eerste overvallen op touristen als ze al komen alleen maar in het hotel zitten en in het stadion, met teams die ook alleen maar het hotel en de stadions zien en met een wereldkampioen die bij wijze van spreke meteen van het  stadion naar het vliegveld gaat.....

Hier zouden Afrikaanse teams een voordeel hebben, die maken dit alles wel vaker mee.

Overigens heb je kans dan er spelers zijn die vanwege de situatie daar alsnog besluiten niet naar het WK te gaan.

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 13 april 2010, 04:44:19 »
Citaat van: "Maverick"
Main stream Europe blijft thuis, niemand gaat gezellig met vrouw en kinderen naar dit tournooi. Geen lokale kopers van kaarten, weinig touristen. Dus veel leeg ogende stadions.

Deze gaan wel!

RpdLCbIHEx0&[/youtube:377rul2g]

Offline ajaxrotterdam

• Rotatiespeler
    • Bekijk profiel
    • http://
« Reactie #14 Gepost op: 13 april 2010, 10:10:37 »
Citaat van: "Yiggi"
Deze gaan wel!

RpdLCbIHEx0&[/youtube:h0rxozae]