15 december 2017, 21:12:27

Auteur Topic: WK 2010  (gelezen 10823 keer)

Offline DannyIsDeMan

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Daley Blind
Re: WK 2010
« Reactie #90 Gepost op: 14 juli 2010, 14:57:03 »
Citaat van: "lelystad"
Het zijn niet altijd de beste die winnen.

zo ken ik er ook nog wel een paar. winnen is de fundering van een topland. sprankelend en frivool spel zijn leuke bijkomstigheden.

de beste van dit toernooi was spanje. ze hebben gewonnen. klaar. dat maakt ze ook meteen een topland.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Guest »

Offline Ajax-4-ever

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
« Reactie #91 Gepost op: 14 juli 2010, 15:19:07 »
Winnen is de fundering? Volgens mij zijn o.a. een goede jeugdopleiding, genoeg financiële middelen en voldoende talent de fundering, winnen is volgens mij het uiteindelijke einddoel.

Spanje speelt op dit moment misschien het best van allemaal, maar voor 2008 wonnen ze nooit wat en kwamen ze nooit ver. Kun je dat over de jaren heen een topland noemen?

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
« Reactie #92 Gepost op: 14 juli 2010, 15:26:28 »
Citaat van: "ssvoogel"
Mexico, de VS, Chili, Paraguay, Zwitserland en Japan zijn ook elke keer aanwezig op grote toernooien maar dat maakt ze geen toplanden.

Dat komt door de te kleine concurrentie voor die landen. Zwitserland trouwens is echt neit elke keer aanwezig op grote toernooien. Chili heb ik 4 jaar geleden ook niet gezien op WK...

Citaat van: "Ajax-4-ever"
Mexico, de VS, Chili, Paraguay, Zwitserland en Japan zijn ook elke keer aanwezig op grote toernooien maar dat maakt ze geen toplanden.
Ik heb ze, behalve Zwitserland, anders niet op de EK´s gezien.

Joh, je meent het?  :?

Maar wat is dan wel een topland? Frankrijk dat al een aantal tournooien niets presteert? Italië idem dito. Duitsland gaat er in 2000 en 2004 ook in de poulefase uit. Brazilië is de enige uitzondering die, op het afgelopen WK na, standaard een halve finale haalt. Ik ben toch benieuwd wanneer je volgens jou dan, over een heel decennium gezien, wél een topland bent.

Brazilie dat standaard halve finale haalt? 2006 stonden ze OOK niet in de halve finale, evenmin als 2010.. Duitsland  is jusit het land dat op een WK de standaard de halve finale haalt. 2002 2e, 2006 en 2010 3e. en op EK 2 jaar terug ook nog 2e..
Mag je dus best top noemen...

Offline Ajax-4-ever

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 14 juli 2010, 15:36:43 »
Citaat van: "the real one"

Ik heb ze, behalve Zwitserland, anders niet op de EK´s gezien.

Joh, je meent het? :?
Nee, ik verzin het. Dat is nu precies ook wat ik aan wil geven. Dat het geen vergelijking is. Maar dat zijn we, gezien je commentaar op ssvoogel, met elkaar eens.

Citaat van: "the real one"
Maar wat is dan wel een topland? Frankrijk dat al een aantal tournooien niets presteert? Italië idem dito. Duitsland gaat er in 2000 en 2004 ook in de poulefase uit. Brazilië is de enige uitzondering die, op het afgelopen WK na, standaard een halve finale haalt. Ik ben toch benieuwd wanneer je volgens jou dan, over een heel decennium gezien, wél een topland bent.

Brazilie dat standaard halve finale haalt? 2006 stonden ze OOK niet in de halve finale, evenmin als 2010.. Duitsland is jusit het land dat op een WK de standaard de halve finale haalt. 2002 2e, 2006 en 2010 3e. en op EK 2 jaar terug ook nog 2e..
Mag je dus best top noemen...
Foutje. Dacht dat Brazilie-Frankrijk de halve finale was. Blijft toch nog steeds mijn punt staan. Duitsland is een uitzondering, maar voor de rest: welk land presteert elk WK top? Geen enkel land toch? Mag je daarom zeggen dat NL niet tot de wereldtop behoort?
« Laatst bewerkt op: 14 juli 2010, 18:26:54 door Ajax-4-ever »

Offline lelystad

• Sterspeler
  • can't undo past, but can certainly not repeat it
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1000
  • Favoriete Ajacied: Mounir El Hamdoui
« Reactie #94 Gepost op: 14 juli 2010, 15:51:16 »
Citaat van: "DannyIsDeMan"
Citaat van: "lelystad"
Het zijn niet altijd de beste die winnen.

zo ken ik er ook nog wel een paar. winnen is de fundering van een topland. sprankelend en frivool spel zijn leuke bijkomstigheden.

de beste van dit toernooi was spanje. ze hebben gewonnen. klaar. dat maakt ze ook meteen een topland.

Danny, volgens mij heb jij een ander idee van top(club/land) dan ik.

Als Ajax 13de wordt is het nog steeds een topclub. Mogelijk een topclub in (tijdelijk) verval maar nog altijd een topclub. Als Twente kampioen wordt leveren ze een topprestatie maar daarmee ben je nog geen topclub. Topclub of Topland moet in je hele systeem aanwezig zijn. Nederland is een topland. Niet op basis van resultaten maar op basis van uitgangspositie.

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 14 juli 2010, 21:30:41 »
Ik denk dat alle discussies nu door elkaar lopen.  :lol:

Zodra Twente de CL zou winnen, dan zou het ook een topclub zijn. Want alleen topclubs winnen de CL.

Spanje speelt op dit moment misschien het best van allemaal, maar voor 2008 wonnen ze nooit wat en kwamen ze nooit ver. Kun je dat over de jaren heen een topland noemen?

Yup, als je de EC en WK achter elkaar wint dan ben je top.