17 juli 2018, 13:24:09

Auteur Topic: Groep E  (gelezen 8199 keer)

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
Re: Groep E
« Reactie #15 Gepost op: 14 juni 2010, 17:24:34 »
Citaat van: "the real one"
Lekker boeiend hoe er gewonnen is. Er is gewonnen en dat is het belangrijkste. Laat het goede voetbal maar zien als het ECHT nodig is...

Ik vind het wel boeiend ja. Als je zo speelt tegen onze Mofrikaanse oosterburen, dan wordt je afgeslacht

Citaat
Stonden op een gegeven moment trouwens 5 ajacieden (Wiel, Steek, Zeeuw, Rommedahl en Eriksen) in het veld..

Ex ajacieden heb ik maar niet geteld, dat waren er nog veel meer  :lol:  :mrgreen:

Tel Enoh er ook nog bij (die heeft net gespeeld voor Kameroen) en er stonden vandaag 6 Ajacieden op het WK.

Trouwens, we kunnen weer aan de bak. Japan heeft net gewonnen van Kameroen en die willen nu vast wel meer. Mochten we winnen van Japan en Kameroen-Denemarken wordt geen gelijkspel, dan is 2 overwinningen geen garantie voor de volgende ronde. Da's wel weer jammer.....
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Guest »

Offline NinjaKai

• International
  • The NinjA is everywhere
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
« Reactie #16 Gepost op: 14 juni 2010, 17:27:46 »
We zijn nu officieel titelkanidaat. Slecht beginnen, niet een troef (heel misschien elia) laten zien, geen indrukwekkende rushes van van der wiel, geen super strak combinatiespel vooral veel mislukte akties. In tegenstelling tot duitsland hebben wij echt helemaal niks laten zien. En ik ben er dol gelukkig mee. Normaal gesproken is het wervelend in groepsfases en drie keer niks als de knockout fase begint. Andersom hebben we ook gezien in 1988, hopelijk gebeurd nu iets soort gelijk. In de knockout fase moeten we knallen. De groepsfase boeit totaal niet, zolang je maar voldoende punten binnen haalt om door te gaan.

Offline NinjaKai

• International
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 14 juni 2010, 17:32:46 »
Citaat van: "Yiggi"
Trouwens, we kunnen weer aan de bak. Japan heeft net gewonnen van Kameroen en die willen nu vast wel meer. Mochten we winnen van Japan en Kameroen-Denemarken wordt geen gelijkspel, dan is 2 overwinningen geen garantie voor de volgende ronde. Da's wel weer jammer.....

Oh nee, als denemarken wint van kameroen en wij winnen van japan, dan zijn we zowiezo door want japan en denemarken moeten zowiezo tegen elkaar en dat betekend zowiezo punt verlies voor een van beiden (zoniet ze allebei). Alleen bij winst van kameroen is dat anders.

Wij moeten dus gewoon winnen van japan en dan zijn we voor 80% zeker van de volgende ronde, later op de avond kan dat 100% zijn indien denemarken van kameroen wint of als ze gelijk spelen.

Offline ricardo

• Algemene moderator
  • International
  • Live is uncertain, eat dessert first
    • Bekijk profiel
    • http://ajaxforum.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Maarten Stekelenburg
« Reactie #18 Gepost op: 14 juni 2010, 17:35:53 »
Laten we nu niet te hoog van de toren blazen en alles rustig afwachten.

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
« Reactie #19 Gepost op: 15 juni 2010, 14:35:39 »
Lekker boeiend hoe er gewonnen is. Er is gewonnen en dat is het belangrijkste. Laat het goede voetbal maar zien als het ECHT nodig is...

Ik vind het wel boeiend ja. Als je zo speelt tegen onze Mofrikaanse oosterburen, dan wordt je afgeslacht

Lees dan aub mijn hele bericht... Wacht, ik zal het 2e gedeelte voor je quoten:

Citaat
Laat het goede voetbal maar zien als het ECHT nodig is...

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 15 juni 2010, 21:24:59 »
Wanneer is ECHT mooi voetbal nou nodig? Het oog wil ook wel wat.

Dit was gewoon triest, maar dat is in dit toernooi ook niet echt iets bijzonders.

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 15 juni 2010, 21:36:40 »

Dit was gewoon triest, maar dat is in dit toernooi ook niet echt iets bijzonders.

Tsja wanneer het nodig is weet ik niet. Tegen betere tegenstanders zal je beter moeten spelen en dan heeft dat ook al gauw te maken met het oog dat ook wat wil...

Winst en vertrouwen en niet meteen vanaf het eerste begin favoriet zijn heeft ook wel wat...

Maar nee, het moet )"(_#)(_"$)(_&§")'&#'#)& ALTIJD met oogstrelend voetbal.

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 16 juni 2010, 04:58:24 »
Maar nee, het moet )"(_#)(_"$)(_&§")'&#'#)& ALTIJD met oogstrelend voetbal.

Nee, dat hoeft ook weer niet. Maar 60 minuten op de middenlijn voetballen is het andere uiterste

Offline NinjaKai

• International
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 16 juni 2010, 08:05:39 »

Ligt er natuurlijk aan wat je definitie van echt mooi voetbal is. Heb je het over goed positiespel en snelle combinaties om zo kansen te creeeren dan hebben we dat binnenkort al nodig, want dat heb je nodig tegen tegenstanders die zich gaan ingraven, en de kans is echt heel groot dat japan dat gaat doen. Sommige mensen vinden goed counteren mooi, en dat heb je dan weer nodig als je tegen sterkere/betere tegenstanders speelt (is nederland volgens mij ook het beste in trouwens in goed countervoetbal spelen). Voetbal met veel individuele akties en het vele panna werk is eigenlijk nooit nodig als het collectief goed functioneerd. maar zorgt wel voor iets extra's waardoor een team nog beter is. Functioneerd het elftal niet, dan heb je er in deze tijden van voetbal helemaal niks aan.

Dus het ligt een beetje aan je definitie van echt mooi voetbal of dat nodig is of niet.

Offline AJAXfanAPELDOORN

• Forumbeheerder
  • Legende
  • co za asy
    • Bekijk profiel
    • http://www.nba.com/pacers
  • Ajaxforum Bets: 1440
« Reactie #24 Gepost op: 16 juni 2010, 14:56:56 »
Tro heeft een punt. Winnen staat voorop. En dat mag wat mij betreft ook met slecht voetbal.

Wat hebben we vorige keer bereikt na ons meer dan mooie spel tegen Italië en de afslachting van Frankrijk (wat overigens niet eens zo mooi was, maar door 95% van Nederland als magistraal werd betiteld vanwege puur de uitslag)? We kregen de rol van titelkandidaat toegespeeld en dat leverden ons een soort van overschatting op in de wedstrijd tegen Rusland. Misschien was het niet pure overschatting, maar ik toendertijd niet het idee dat onze jongens er 200% voor gingen. Hoe zouden wij gespeeld hebben als we met slecht spel, of met geluk de poulefase waren doorgekomen? Waren we er tegen Rusland dan wel vol op geklapt?

Laat ons maar lekker in de luwte de poulefase doorkomen, gewoon als profs onze puntjes pakken en dan weer lekker tegen Italie die bewijzingsdrang tentoonstellen. Die bewijzingsdrang was namelijk een beetje afgezakt na de 2-1/4-1/6-1..

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 16 juni 2010, 16:00:01 »
En was Nederland - Italie en Nederland Frankrijk wel ECHT zo mooi voetbal? Ik vond het nog wel meevallen hoor. Het was voornamelijk dat toen alles goed viel en dat was toen gewoon te vroeg in het toernooi...

Tegen Italie kom je op voorsprong en heb je daarna bij de 2 doelpunten ALLE GELUK VAN DE WERELD. Bij de 2-0 haalt Bronckhorst nog net de bal van delijn en net voordat de 3-0 valt haalt Sar de bal op onmogelijk wijze uit het doel. Het was vooral goed omdat iedereen euforisch was vanwege 3-0 op de wereldkampioen... Het spel op zich was niet eens heel goed...

Tegen Frankrijk eigen idem dito. Nl weet precies wat er gedaan moet worden. De wedstrijd ervoor tussen Italie en ROemenie was gelijk waardoor NL bij winst al door was en poulewinnaar was. Men komt meteen in een zetel door een mooie goal, maar ook daarna was de uitslag zo mogelijk nog meer geflatteerd als tegen Italie op basis van de kansenverhoudingen...

Vanwege die ontzettende grote uitslagen tegen de nummer 1 en 2 van het vorige WK kwam Nederland in een favorietenrol. Ga de geschiedenis maar na: Elke keer als NL favoriet was/werd, ging het grandioos mis...

Offline ssvoogel

• International
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1440
  • Favoriete Ajacied: Nicolás Lodeiro
« Reactie #26 Gepost op: 17 juni 2010, 02:50:50 »
Weet je wat het is? Over 5 jaar weet niemand meer hoe slecht de wedstrijd tegen Denemarken was. Dan zien we alleen 2-0 en in samenvattingen komen we het hakje van van der Vaart tegen en zijn we gewoon blij dat we gewonnen hebben.

Laten we wel even redelijk blijven. We winnen met 2-0 van een team dat in de kwalificatie groepswinnaar word, in een groep met Zweden, Portugal en Hongarije. Dat is geen kattepis hoor. Dat we 2-0 winnen is gewoon een mooi resultaat. Dat we 2 keer scoren tegen een verdediging die bestaat uit een Liverpool-Palermo duo is gewoon uitstekend.

we hebben de 0 gehouden en dat is iets wat Italie, Brazilie, Spanje, Engeland en Portugal niet kunnen zeggen. Komende zaterdag onze 2e wedstrijd tegen Japan. Als we die goed doorkomen en winnen, dan zijn we er.

Dat negatieve gezeur altijd rondom Oranje is echt iets om gek van te worden. Als van Persie straks met een omhaal scoort, krijgen we nog te horen dat de bal de verkeerde kant op draaide. 2-0 winnen van Denemarken is iets wat ik niet veel teams zie doen en we zijn geen moment in de problemen gekomen. Bendtner was geen gevaar en ook Rommedahl kwam er niet doorheen op 1 of 2 schoten na

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 17 juni 2010, 06:02:58 »
Portugal heeft ook de 0 gehouden hoor.  :wink:

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
« Reactie #28 Gepost op: 17 juni 2010, 07:43:39 »
Ik krijg inderdaad een steeds beter gevoel. Niet echt wat betreft Oranje, dat gevoel is hetzelfde gebleven. We hebben een fantastische aanval en een zeer matige verdediging. Van te voren dacht ik: "dat lukt nooit".

Maar nu ik bijna alle ploegen in actie heb gezien ben ik nog niet echt ergens diep van onder de indruk.

Brazilië was matig en is verdedigend zwak. In de voorbereiding scoorde ook al Tanzania tegen Brazilië en nu weer een land als Noord Korea. Mochten we de Brazilianen tegenkomen dan is dit het juiste WK daarvoor.

Engeland: Een blunder van de keeper en de aanval was vrij matig. Een blunder van de keeper tegen een team als de VS mag nooit de doorslag geven.

Italië: Weinig eenheid in het elftal, veel spelers over the hill. Niet zo sterk als vier jaar geleden.

Spanje: best goed gespeeld, maar verliezen van Zwitserland mag op een WK natuurlijk nooit gebeuren als Europees kampioen.

Frankrijk: Als die vanavond niet winnen zie ik ze niet zo snel de tweede ronde halen. Ze scoren veel te weinig.

Duitsland: leuk gevoetbald, maar Australië was niet echt een test-case.

Argentinië heb ik niet gezien, dus die ga ik zo beoordelen tegen Zuid Korea.

Al met al vallen dus veel teams mij tegen. De verdediging van Nederland is nog steeds matig, maar er is nog geen ander land wat heel veel sterker oogt dan Nederland. De sterspelers van de landen weten nog niet te imponeren (Rooney, Ribery, Van Persie, etc) dus het wordt erg boeiend wat er nog gaat komen.

Offline NinjaKai

• International
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 17 juni 2010, 09:30:13 »
Citaat van: "vdVaart"
Ik krijg inderdaad een steeds beter gevoel. Niet echt wat betreft Oranje, dat gevoel is hetzelfde gebleven. We hebben een fantastische aanval en een zeer matige verdediging. Van te voren dacht ik: "dat lukt nooit".

Maar nu ik bijna alle ploegen in actie heb gezien ben ik nog niet echt ergens diep van onder de indruk.

Brazilië was matig en is verdedigend zwak. In de voorbereiding scoorde ook al Tanzania tegen Brazilië en nu weer een land als Noord Korea. Mochten we de Brazilianen tegenkomen dan is dit het juiste WK daarvoor.

Engeland: Een blunder van de keeper en de aanval was vrij matig. Een blunder van de keeper tegen een team als de VS mag nooit de doorslag geven.

Italië: Weinig eenheid in het elftal, veel spelers over the hill. Niet zo sterk als vier jaar geleden.

Spanje: best goed gespeeld, maar verliezen van Zwitserland mag op een WK natuurlijk nooit gebeuren als Europees kampioen.

Frankrijk: Als die vanavond niet winnen zie ik ze niet zo snel de tweede ronde halen. Ze scoren veel te weinig.

Duitsland: leuk gevoetbald, maar Australië was niet echt een test-case.

Argentinië heb ik niet gezien, dus die ga ik zo beoordelen tegen Zuid Korea.

Al met al vallen dus veel teams mij tegen. De verdediging van Nederland is nog steeds matig, maar er is nog geen ander land wat heel veel sterker oogt dan Nederland. De sterspelers van de landen weten nog niet te imponeren (Rooney, Ribery, Van Persie, etc) dus het wordt erg boeiend wat er nog gaat komen.

Is niet wat je nu opsomt typisch het begin van een wk, de meeste toplanden vallen tegen, spelen slecht voetbal en het is allemaal zeer zuinig. In de 2e en 3e ronde krijg je leukere wedstrijden omdat een aantal landen dan echt moeten winnen. Vanaf de knockout fase gebeurd het echt. Ik ben nog steeds van mening dat dit een goed wk voor nederland gaat worden. Niet zozeer door wat de andere landen lieten zien, maar juist doordat wij slecht zijn begonnen. Enigste waar ik me nog altijd zorgen over maak, is de linkerkant met gio als linksback. Er zijn toch aardig wat teams die een rechtsback hebben die komt opdraven en dit ook nog aardig tot goed doet. Dat gaat dus over onze linkerkant. En daar staat gewoon echt de allerzwakste schakel van het nederlands elftal.