22 januari 2018, 06:32:48

Auteur Topic: Groep E  (gelezen 7803 keer)

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
Re: Groep E
« Reactie #30 Gepost op: 17 juni 2010, 10:12:40 »
Ja, dat is wel zo, wat betreft de eerste wedstrijden. Die zijn vaak vrij zuinig en niet echt heel leuk om te zien, maar toplanden winnen die wel gewoon. De eerste wedstrijd is een van de belangrijkste. Verlies je die, dan moet je echt gelijk de tweede wedstrijd aan de bak. En als je dan gewoon pech hebt lig je er wellicht in de groepsfase uit.

Kwalitatief gezien vind ik niet dat er echt een favoriet is te noemen. Alleen Spanje, want die hebben gewoon veel kwaliteit, maar als die niet gaan scoren komen ze niet ver. Met een beetje geluk wint een outsider de wereldtitel. De toplanden zijn minder goed geworden en de matige landen zijn gevaarlijker geworden. Conclusie: het kan een heel gek WK worden.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Guest »

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
« Reactie #31 Gepost op: 17 juni 2010, 14:09:08 »
Argentinië maakt een sterke indruk, mooie vierde goal ook, maar ik denk dat ze verdedigend (inclusief keeper) niet echt heel sterk zijn tegen een team als bijvoorbeeld Nederland of Duitsland.

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
« Reactie #32 Gepost op: 17 juni 2010, 16:00:17 »
Citaat van: "vdVaart"
Argentinië maakt een sterke indruk, mooie vierde goal ook, maar ik denk dat ze verdedigend (inclusief keeper) niet echt heel sterk zijn tegen een team als bijvoorbeeld Nederland of Duitsland.

Nederland maakt een sterke indruk maar ik denk dat ze verdedigend (inclusief keeper) niet echt heel sterk zijn tegen een team als bijvoorbeeld Argentinieof Duitsland...

:wink:

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
« Reactie #33 Gepost op: 17 juni 2010, 16:32:14 »
Ik heb het ook niet over Nederland, maar over Argentinië.

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
« Reactie #34 Gepost op: 17 juni 2010, 18:40:56 »
Dan zit je in de verkeerde topic, want dit is de poule van Nederland  :wink:

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
« Reactie #35 Gepost op: 17 juni 2010, 18:53:39 »
Klopt, daar heb jij weer een punt  :mrgreen:

Offline Maverick

• Forumbeheerder
  • Sterspeler
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1440
« Reactie #36 Gepost op: 19 juni 2010, 15:08:15 »
Zoals alles zich nu ontwikkelt is een belangrijke factor, een factor die in 1998 tegenzat, nu mee: welke landen kom je tegen op weg naar de finale?

De kwartfinale kan een grote clash worden, maar de achtste finale en halve finale zouden wel eens mee kunnen vallen.

Een halve finale als Nederland - Uruguay zit er nadrukkelijk in.
In 98 was dat Nederland - Brazilie.

Het spel moet wel beter, indien Kameroen wint met 1-0, dan mag je met minimaal 1-0 verliezen in de laatste wedstrijd. Dat zou een goede gelegenheid zijn in een wedstrijd om het eggie Kuijt, Affelay, Huntelaar en Elia te laten beginnen aan de wedstrijd.

Van Persie, VD Vaart en Sneijder komen opgeblazen over. Laat die drie maar even terug komen op aarde. Ze hebben gewoon slecht gespeeld.

Overigens speelt Nederland saai en voldoende, er zijn wel wat probleempjes maar de team organisatie is uitstekend. Dit is precies hoe een eerste ronde er uit moet zien: winnen met redelijk voetbal.

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
« Reactie #37 Gepost op: 19 juni 2010, 18:34:15 »
Totaal niet onder de indruk van Nederland, maar dat hoeft ook niet. We worden ook niet gelijk tot topfavoriet gebombardeerd dus dat scheelt. Het spel moet wel beter want tegen wat betere landen hou je op deze manier de 0 niet. Aanvallend is het ook matig.

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
« Reactie #38 Gepost op: 19 juni 2010, 19:04:08 »
Ik snap na vandaag in ieder geval waarom Van Marwijk niet met Elia begint in de basis. Hij maakte 2 enorme fouten, die tegen landen als Argentinië, of Spanje gewoon keihard worden afgestraft.

Laten we hopen dat Robben snel weer fit is, Van Persie zijn vorm terugvind en de volgende wedstrijd(en) niet uitmonden in gele kaarten voor De Jong, Vd Wiel en V Persie. De gele kaarten worden pas na de kwartfinale kwijtgescholden, dus het kan zomaar zijn dat je tegen Brazilië de kwartfinale zonder die 3 jongens moet spelen. Lijkt me niet ideaal.

Offline ricardo

• Algemene moderator
  • International
  • Live is uncertain, eat dessert first
    • Bekijk profiel
    • http://ajaxforum.nl
  • Favoriete Ajacied: Maarten Stekelenburg
« Reactie #39 Gepost op: 19 juni 2010, 21:49:57 »
Citaat
Nederland als eerste verzekerd van achtste finale
19/06/2010 22:24

Door de zege van Denemarken op Kameroen is Nederland zeker van een plaats in de achtste finale. De ploeg van Bert van Marwijk is het eerste land dat zich bij de laatste zestien plaatst.

Door de overwinning van Denemarken staan zowel de Denen als Japan op drie punten uit twee wedstrijden, maar omdat zij elkaar treffen in de laatste groepswedstrijd kan maar een van deze landen op zes punten komen.

Nederland heeft al zes punten, waardoor het zeker is van de achtste finale. Een gelijkspel tegen Kameroen is voldoende voor de groepswinst. Als Denemarken-Japan in een gelijkspel eindigt, is Nederland ook bij een nederlaag groepswinnaar.

Na ons als eerste Europeese land te hebben gekwalificeerd voor het WK zijn we nu als eerste verzekerd van de volgende ronde. Alleen koop je er niets voor als je geen wereldkampioen wordt.

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
« Reactie #40 Gepost op: 20 juni 2010, 08:33:15 »
Het moet aanvallend een stuk beter, we creëren veel te weinig kansen. Dit Nederland is geen team wat met 1-0 of 2-0 kan winnen. Dit team is meer een elftal wat met 3-1 of 4-2 moet winnen. Verdedigend zijn we te zwak om de 0 te houden tegen echt goede landen. Aanvallend horen we er altijd 2 of 3 te maken. Zelfs tegen goede landen. Want ook daar ben ik, qua verdediging, zeker niet van onder de indruk.

Offline Maverick

• Forumbeheerder
  • Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 20 juni 2010, 16:25:54 »
Nederland lijkt hersens te missen. Ik zie geen types als Jonk of Cocu die de lijnen uit kunnen zetten. Daarnaast mis je ook een type als Stam. Goede vorm is er ook niet bepaald. Dat breekt voorin op. Maar er is niemand die verzaakt. Dat is een groot pluspunt. Dit is een gelijkmatig elftal met enkele zeer goede spelers, maar zonder spelers in de buitencategorie zoals in 1990.

Het lijkt mij dat er voorin andere spelers opgesteld moeten worden, Van Persie is uit vorm. Ik zie een aanval met Robben op links, Kuijt op rechts, Huntelaar in het centrum en Sneijder erachter wel zitten.

Het gaat op dit moment richting een tweede ronde Nederland - Italië. Wellicht is, raar maar waar, tweede worden in deze poule beter. Dan speel je eerst tegen Paraguay ( zoals het nu gaat ) en dan tegen de winnaar van Portugal tegen Zwitserland of zo.

Maar tweede worden hebben we niet meer in eigen hand  :wink:

Italië staat momenteel twee goals en twee punten achter Paraguay met nog een half uurtje op de klok.

Word Nederland poule winnaar, dan mag je waarschijnlijk eerst tegen Italie en dan tegen de winnaar van Spanje - Brazilië.  :?

Goed nieuws voor alle andere landen is dat. Met name voor Argentinië. En, raar maar waar, Uruguay komt ook in beeld als kandidaat voor de titel als inderdaad van Spanje, Brazilie, Nederland en Italie maar één land de halve finale kan halen.

Voor Uruguay krijg je iets als dit:

Tweede ronde Griekenland
Kwartfinale Duitsland
Halve finale een kapot gespeeld Brazilie
Finale Argentinie

Overigens is alles enorm speculatief, zo kan Spanje gewoon eerste worden in zijn poule.

Offline joodkevin

• Speciaal Lid
  • International
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Toby Alderweireld
« Reactie #42 Gepost op: 20 juni 2010, 17:14:45 »
Ik vind jou wel erg gaan speculeren nu, en een beetje dromerig kijken.
v. Bommel en de Jong zijn echt wel slimme spelers, Boulahrouz is de type Stam.
Spanje wordt gewoon winnaar in zijn groep, Italië verslaan we net als 2 jaar terug. Dan hebben we precies een lekker opstapje naar Brazilië en dan is de halve finale Engeland of Mexico of Uruguay onze opponent. Ook dit is te doen (Sorry Steven:P). en dan de finale tegen Spanje.

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
« Reactie #43 Gepost op: 20 juni 2010, 17:28:36 »
Citaat van: "Maverick"
Nederland lijkt hersens te missen. Ik zie geen types als Jonk of Cocu die de lijnen uit kunnen zetten. Daarnaast mis je ook een type als Stam. Goede vorm is er ook niet bepaald. Dat breekt voorin op. Maar er is niemand die verzaakt. Dat is een groot pluspunt. Dit is een gelijkmatig elftal met enkele zeer goede spelers, maar zonder spelers in de buitencategorie zoals in 1990.

Het lijkt mij dat er voorin andere spelers opgesteld moeten worden, Van Persie is uit vorm. Ik zie een aanval met Robben op links, Kuijt op rechts, Huntelaar in het centrum en Sneijder erachter wel zitten.

Huh? Wat klets je nou? Geen spelers zoals in 1990?? Toen hadden we hele andere problemen, die we gelukkig nu niet hebben.

Het grootste probleem heeft helemaal niks met lijnuitzetters te maken, maar wat wij al een tijdje hebben is dat (kleinere) landen tegen ons met 9 verdedigers en 1 aanvaller spelen. Dan kunnen wij helemaal niets. Juist, helemaal niets! Je ziet het ook bij andere landen een enorm probleem worden. Die problemen hadden de teams in 1990 niet, want 20 jaar geleden was het divies: "Scoor meer dan de ander". Nu is het: "Zorg dat de ander niet scoort en misschien krijg je zelf een kans". Dat soort zakelijk kutvoetbal is de oorzaak dat we nu niet vol erop kunnen gaan. Maar we maken ons er zelf ook schuldig aan, dus klagen heeft ook geen zin. Het is gewoon zo en daarmee klaar.

Ook Huntelaar zou hiervan te lijden hebben. Je zou eens moeten weten hoe erg. Heb je de serie A gezien? Allemaal kutvoetbal en Huntelaar kan er niets klaarmaken, omdat hij geen ruimte krijgt.

Van Persie komt er wel. Het is een proces. Van Marwijk doet het prima. Het is niet mijn type spel (erger nog, ik gruwel momenteel van Oranje zijn spel), maar als je ermee kampioen wordt, dan maakt het me allemaal geen flikker uit.

Offline Maverick

• Forumbeheerder
  • Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 21 juni 2010, 18:50:25 »
Yiggi en JK, wat betreft de persoonlijke toonzetting: dat is je eigen ongelijk kracht bijzetten. Wie zich tot de persoon richt, verliest de argumenten uit het oog.

In 1990 werd er defensiever gespeeld dan nu, toen mocht de keeper de bal nog in de handen nemen. Tegenwoordig is een gelijkspel tegen landen die de kracht en macht missen om door een verdediging te breken trainbaar.

Maar er zijn manieren om te winnen tegen ingravers: goed van afstand schieten, sterke indivduele actie en snel combineren. Of, kan ook, op de nul spelen en 90 minuten lang positie spel spelen. Zo wint Nederland tegen ingravers. 75$ balbezit volstaat om tegengoals erg onwaarschijnlijk te maken en een enkel moment komt er altijd wel.

Ik vind spelers als De Jong en Van Bommel wel geschikt om snel combinatie spel te ondersteunen, maar niet geschikt om zelf op het nivo van Cocu en Jonk de boel te leiden. Ook Sneijder mist dat nivo.

Bouhlarouz is geen type Stam, want Stam is een Berlijnse muur in de verdediging en Boula eerder een soort slijptol.

Nederland heeft een aanval nodig die soepel gaat draaien en ook weinig balverlies lijd. Met name Van persie en VD Vaart acteren op dit moment op een te laag nivo om wereldkampioen te worden.

Er moeten nog stappen gezet worden.

Nogmaals, echte wereldtoppers missen in dit team, dus het team als geheel zal veel beter moeten gaan spelen.