Auteur Topic: [WK 2010] Achtste finales  (gelezen 9196 keer)

Offline ssvoogel

• International
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1440
  • Favoriete Ajacied: Nicolás Lodeiro
Re: [WK 2010] Achtste finales
« Reactie #75 Gepost op: 28 juni 2010, 22:06:35 »
Ik vrees dat het 2-1 of 3-1 voor Brazilie word al hoop ik dat we het achterin dicht kunnen houden. Robben en Elia moeten voor de spanning zorgen van Nederlandse kant
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Guest »

Offline Langevent

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Siem de Jong
« Reactie #76 Gepost op: 28 juni 2010, 22:13:52 »
Citaat van: "ssvoogel"
Ik vrees dat het 2-1 of 3-1 voor Brazilie word al hoop ik dat we het achterin dicht kunnen houden. Robben en Elia moeten voor de spanning zorgen van Nederlandse kant
En Huntelaar als het aan mij ligt, haal die van Persie er maar uit, heeft vandaag weer eens niets toegevoegd in mijn ogen.

Offline Langevent

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Siem de Jong
« Reactie #77 Gepost op: 28 juni 2010, 22:14:35 »
Citaat van: "SuperZlatan"
Ik denk dat Nederland de wedstrijd gaat domineren qua balbezit, maar dat Brazilie via razendsnelle counters de wedstrijd gaat winnen. Een beetje zoals Ajax altijd tegen Italiaanse ploegen speelt in de Europa Cup... Het is overigens geen schande om van Brazilie te verliezen.
zoals meerdere mensen al zeiden: als er een WK is om van Brazilie te winnen, is het dit wk, het is nog niet het team zoals eerder, maar het begint nu wel vorm te krijgen.

Offline lelystad

• Sterspeler
  • can't undo past, but can certainly not repeat it
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1000
  • Favoriete Ajacied: Mounir El Hamdoui
« Reactie #78 Gepost op: 28 juni 2010, 23:16:57 »
Ik heb nu het doelpunt van Robben heel vaak teruggezien. En steeds wordt de loopactie van Van Persie genoemd. Maar in de beelden zie ik geen van de drie spelers in hun beweging reageren op Van Persie. Zie ik het niet of speelde Van Persie werkelijk geen rol in het doelput en was het puur Robben?

Offline NinjaKai

• International
  • The NinjA is everywhere
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
« Reactie #79 Gepost op: 28 juni 2010, 23:21:43 »
Citaat van: "Yiggi"
Citaat van: "ssvoogel"
Het maakt overigens geen hol uit. De halve finale is een eitje vergeleken met de kwartfinale. Halve finale word Uruguay of Ghana en dat is niets vergeleken met Brazilie. Liever wat meer risico en 2 spelers missen tegen Uruguay of Ghana dan op safe spelen en eruit liggen

Dat maakt wel een hol uit. Wat zou er door het hoofd van Vd Wiel, of De Jong gaan als ze Kaka, of Robinho op zich af zien rennen??? Die maak ik af, of neem ik het risico niet??

De Jong nam vandaag duidelijk het risico niet. We moeten maar zien of hij dat wel doet op vrijdag.

Brazilië is een kutploeg om tegen te voetballen. Zakelijkheid tot en met met een paar snelle mensen aan de zijkant en snoeiharde verdedigers, aangevuld met 2 controlerende middenvelders achterin.

Als we 1-0 voor komen te staan, zie ik Brazilië nog een probleem hebben, maar hetzelfde geld andersom. Het wordt een 50/50 wedstrijd.

Halve finale is een ander verhaal. Maar zorg maar dat je in die halve finale komt, dan lullen we weer verder.

50/50 is een goede inschatting. En Brazilie is inderdaad een kutploeg om tegen te voetballen, maar blijkbaar is nederland dat ook. En wat betreft dat counteren, dat kunnen wij zelfs beter, omdat er toevallig een kleine speler genaamd sneijder een nederland loopt, die twee benig is en wel een erg splijtende pass in de benen heeft, of het nu over 25 of 65 meter. Dat is gewoon niet normaal, hoe makkelijk hij met dat soort passes strooit.

Grote verschil is, is dat de verdediging van brazilie gewoon beter en vele malen harder is. Ook de standaard situaties bij brazilie (vooral corners) leveren veel meer gevaar op dan de nederlandse. Maar als dat fout gaat en de bal komt bij sneijder dan zijn we weg en zo snel zijn maicon,lucio en juan (als ik het goed heb) nou ook weer niet. Dan moet je dus alleen bastos afschudden, die verdedigend nou niet echt sterk te noemen is.

Wat betreft die gele kaarten, precies hetzelfde verhaal speelt ook bij brazilie. En bij hun staat die juan (centrale verdediger) ook nog op scherp, terwijl dat bij onze centrale verdedigers niet het geval is. Ook Kaka staat op scherp dus die moet zich ook afvragen bij een countermogelijkheid van nederland, de handrem erop of toch aan iemand anders over laten. Elke ploeg heeft wel in meer of mindere mate last van dit probleem. Slaat eigenlijk ook helemaal nergens op, de gele kaarten hadden best kwijtgescholden kunnen worden na de 1/8 finales, vooral als je ziet hoe makkelijk er door bepaalde scheidsrechters een kaart getrokken wordt.

Citaat van: "lelystad"
Ik heb nu het doelpunt van Robben heel vaak teruggezien. En steeds wordt de loopactie van Van Persie genoemd. Maar in de beelden zie ik geen van de drie spelers in hun beweging reageren op Van Persie. Zie ik het niet of speelde Van Persie werkelijk geen rol in het doelput en was het puur Robben?

Nee is gewoon lulkoek van de bovenste plank. Heel misschien (en daar twijfel ik wel nog over) brengt hij de derde centrale verdediger, die nog een wanhoopssliding maakt (volgens mij skretel) nog ff aan het twijfelen, doordat hij van persie aan ziet stormen en daardoor niet meteen op robben afduikt, maar een nano seconde twijfelt. Dan is het doelpunt een heel klein beetje tot stand gekomen met de hulp van van persie, maar dan hebben we het echt over 1% ofzo.

Offline ricardo

• Algemene moderator
  • International
  • Live is uncertain, eat dessert first
    • Bekijk profiel
    • http://ajaxforum.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Maarten Stekelenburg
« Reactie #80 Gepost op: 29 juni 2010, 09:56:00 »

Je zag wel dat de verdedigers reageerden op de loopactie van Van Persie, dus hij speelde naar mijn mening een kleine rol in de goal van Robben.

Offline lelystad

• Sterspeler
  • can't undo past, but can certainly not repeat it
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1000
  • Favoriete Ajacied: Mounir El Hamdoui
« Reactie #81 Gepost op: 29 juni 2010, 10:29:36 »
Citaat van: "ricardo"

Je zag wel dat de verdedigers reageerden op de loopactie van Van Persie, dus hij speelde naar mijn mening een kleine rol in de goal van Robben.

Dan ben ik wel benieuwd wanneer je die reactie ziet, want ik zie ze echt alle drie volledig op Robben richten. In de hele beweging van Van Persie als hij in het midden opkomt en daarna bij de zijwaartse sprint zie ik geen van de drie Slowaken enige aandacht voor Van Persie hebben. En dat was ook niet nodig want ze wisten dat Robben naar binnen zou komen en ze wisten dat hij zelf op het doel zou schieten.

Offline Maverick

• Forumbeheerder
  • Sterspeler
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1440
« Reactie #82 Gepost op: 29 juni 2010, 10:51:40 »
Ik hoop dat Van Persie er uit gaat. In de kwalificatie en bij Arsenal speelde hij vaak met veel medespelers vlak bij hem, maar daar is op het WK geen sprake van. Nederland speelt zo zuinig mogelijk en Van Persie komt weinig in het spel voor. Dat ligt hem niet,

Huntelaar wacht totdat het team de bal brengt en gaat dan meevoetballen, en kan dat. Veel betere optie tegen Brazilië.

Van Marwijk houd tot in het extreme vast aan dezelfde ploeg, zo lijkt het. Maar Van Persie speelt gewoon niet goed.

Overigens, Van Persie was niet erg blij met zijn wissel, spelers schoten vaak op doel ook als er afspeelmogelijkheden waren...... Nee het was niet best allemaal, in meerdere opzichten.

Nu Brazilie dus. Dat moet dan maar een mazzeloverwinning worden. Of Nederland moet beter gaan voetballen.

Offline DannyIsDeMan

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Daley Blind
« Reactie #83 Gepost op: 29 juni 2010, 11:15:02 »
Brazilië speelde ook beroerd. de overwinning danken ze aan de 20 tot 30 fouten die de Chilenen maakten.

Offline NinjaKai

• International
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: 29 juni 2010, 12:37:36 »
Ben het wel enizins met mav eens. Van persie kreeg een kans of drie en dan moet er gewoon minimaal een erin zitten. Hij schiet altijd zo slapjes vind ik. Gisteren ook weer, hij maakt een paar goede kapbewegingen en dan volgt er weer zo'n rollertje op doel. Ook die kopkans, was gewoon een zeer goede kans, en die wordt geeneens op doel gekopt. Hij had geluk dat de bal nog een slowaakse schouder/rug raakte, anders was het geen eens een corner geweest.

Van persie wilde perse in de spits spelen, maar hij maakt het tot nu toe niet gewoon niet waar. En op bepaalde momenten merk je gewoon te goed dat het geen echte spits is.

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
« Reactie #85 Gepost op: 29 juni 2010, 14:56:36 »
Ik begrijp ook niet waarom Robin en Dirk niet af en toe van plek wisselen. Dan maak je het voor de tegenstander ook moeilijker

Offline NinjaKai

• International
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: 29 juni 2010, 15:14:56 »
Citaat van: "Yiggi"
Ik begrijp ook niet waarom Robin en Dirk niet af en toe van plek wisselen. Dan maak je het voor de tegenstander ook moeilijker

Simpel zat, gisteren deden ze het ff, maar op het moment dat er verdedigt moest worden zag ik kuyt mee terugverdedigen en van persie in de spits staan. Mij bekruipt het gevoel dat van persie te veel de ster van het elftal wilt zijn en last heeft van ronaldo trekjes (maar dan in veel mindere mate dan ronaldo zelf natuurlijk).

Offline ricardo

• Algemene moderator
  • International
  • Live is uncertain, eat dessert first
    • Bekijk profiel
    • http://ajaxforum.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Maarten Stekelenburg
« Reactie #87 Gepost op: 29 juni 2010, 17:11:16 »
Citaat van: "ricardo"

Dan ben ik wel benieuwd wanneer je die reactie ziet, want ik zie ze echt alle drie volledig op Robben richten. In de hele beweging van Van Persie als hij in het midden opkomt en daarna bij de zijwaartse sprint zie ik geen van de drie Slowaken enige aandacht voor Van Persie hebben. En dat was ook niet nodig want ze wisten dat Robben naar binnen zou komen en ze wisten dat hij zelf op het doel zou schieten.

Sorry, je hebt gelijk. Ik heb me vergist..