21 september 2018, 17:29:52

Auteur Topic: Groep A  (gelezen 9853 keer)

Offline AJAXfanAPELDOORN

• Forumbeheerder
  • Legende
  • co za asy
    • Bekijk profiel
    • http://www.nba.com/pacers
  • Ajaxforum Bets: 1440
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
Re: Groep A
« Reactie #75 Gepost op: 24 juni 2010, 19:07:14 »
Citaat van: "m"

Ik stel dat vaderlandsliefde geen flikker te maken heeft me een favoriet sport team en daar blijf ik bij. Vandaar de voorbeelden die ik aanhaal. Voorkeur voor een sport(team) aanhalen als voortbeeld van vaderlandsliefde is lachwekkend als de andere sporten van sporters die je geliefde vaderland vertegenwoordigen aan je voorbij gaan. Wat je dan met je vrije tijd doet moet je zelf weten.
Echt geen idee wat ik hier eigenlijk op moet zeggen wat nut heeft voor de discussie behalve dan dat dit jouw gerespecteerde mening is maar gelukkig verre van een feit.

Ik kan wel wat voorbeelden aanhalen van Hollands succes, waar ik kriebels van krijg puur omdat het hollands succes is, omdat ik gevoelsmatig een binding heb met de sporters die dat succes behaald hebben. Was dat succes behaald door een willkeurig ander team/sporter die niet een rood/wit/blauw hart heeft had het mij iig minder gedaan. Misschien wel iets, omdat ik ook gewoon een sportfreak ben. Maar dit aanhalen heeft dus weinig nut voor de discussie als jij dat gevoel niet ervaart.

Wat betreft je laatste opmerking over de vrije tijd die je zelf moet indelen. Sorry, M, maar wat een heerlijke gedachtegang heb je toch soms :P  Niet denigrerend bedoelt overigens. Gewoon haaks op die van mij. En dat is mooi.

Wanneer ik 4 a 5 uur vrije tijd heb, 2 kinderen heb waar ik graag tijd aan wil en ook gewoon aan moet besteden, hoe kan ik dan een WK schaken kijken met een Nederlander erin, of uren lang het internetafstruimen om alle mogelijke resultaten op te zoeken, in alle sporten die maar te bedenken zijn, waar ook maar één Nederlander in participeert? En houd het dan op bij een WK zwemmen? Of telt het WK boomwerpen met dutcman dan ook nog mee? En moet ik het WK boomwerpen voor de dames dan ook mee pikken, of heb ik dan minder vaderlandsliefde? Alles bijhouden is onmogelijk, al zou ik 24uur per dag de tijd ervoor te hebben, dat lijkt me toch niet meer dan logisch? Omdat tijdgebrek gewoon een factor is zal je keuzes moeten maken en kan je gewoonweg niet van alles op de hoogte zijn.

Vaderlandliefde is dan ook niet dat je op voorhand weet wie wanneer speelt en tegen wie, maar dat je er trots op bent dat je kleine kikkerlandje het weer geflikt heeft om weer in iets uit te blinken, mocht je in de positie zijn om het spektakel te zien, of de uitslag te horen. En dan maakt het mij niet uit of dat dan het WK voetbal is, of de 8 roeimannen op een OS, of de korfbalmannen die weer laten zien dat het korfbal van Holland is al zal je de ene sport meer emotie met zich meebrengen, omdat de ene sport je meer ligt dan de ander.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Guest »

Offline ssvoogel

• International
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Nicolás Lodeiro
« Reactie #76 Gepost op: 24 juni 2010, 19:10:49 »
Is deze hele discussie nou een gevolg van mijn voorliefde voor het nationale team van Uruguay?

Offline AJAXfanAPELDOORN

• Forumbeheerder
  • Legende
  • co za asy
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: 24 juni 2010, 19:12:07 »
Het is jouw schuld ja  :lol:

Offline ssvoogel

• International
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: 24 juni 2010, 19:18:27 »
Lekker dan. Ik heb mezelf voorgenomen een eventuele halve finale tussen Uruguay en Nederland misschien niet te kijken. Ik zou niet weten hoe ik moet reageren bij een doelpunt  (van beide ploegen)

Offline m

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: 24 juni 2010, 20:02:13 »
Citaat van: "AJAXfanAPELDOORN"

Ik stel dat vaderlandsliefde geen flikker te maken heeft me een favoriet sport team en daar blijf ik bij. Vandaar de voorbeelden die ik aanhaal. Voorkeur voor een sport(team) aanhalen als voortbeeld van vaderlandsliefde is lachwekkend als de andere sporten van sporters die je geliefde vaderland vertegenwoordigen aan je voorbij gaan. Wat je dan met je vrije tijd doet moet je zelf weten.
Echt geen idee wat ik hier eigenlijk op moet zeggen wat nut heeft voor de discussie behalve dan dat dit jouw gerespecteerde mening is maar gelukkig verre van een feit.

Ik kan wel wat voorbeelden aanhalen van Hollands succes, waar ik kriebels van krijg puur omdat het hollands succes is, omdat ik gevoelsmatig een binding heb met de sporters die dat succes behaald hebben. Was dat succes behaald door een willkeurig ander team/sporter die niet een rood/wit/blauw hart heeft had het mij iig minder gedaan. Misschien wel iets, omdat ik ook gewoon een sportfreak ben. Maar dit aanhalen heeft dus weinig nut voor de discussie als jij dat gevoel niet ervaart.
Uiteraard is het volledig mijn bedoeling om mijn mening aan anderen op te dringen.
Oh nee, als we hier alleen feiten mochten neerzetten dan was het geen discussieforum geweest maar een soort prikbord. De tijd die anderen spenderen aan forum-spelletje spendeer ik liever aan zinloze discussies over een post die door de aanstichter al lang anders is geformuleerd.
Vooraf gezegd, ik vind het NL elftal op toernooien leuk..als het geen werkdag morgen zou zijn had ik het ook gebruikt als excuus om te zuipen vanavond.  Maar voor mij (weer mijn mening) is een wk tijdsvulling tijdens een lange zomerstop. Een blessure van Suarez zou ik veel erger vinden dan een blessure van Robben, Persie én bronkhorst bij elkaar. Wanneer dit wordt gezien als 'gebrek aan liefde voor het vaderland' reageer ik daar op. Op vakantie kan ik me ook een stuk meer ergeren aan een horde nederlandse boeren dan aan een verzameling zweedse vrouwen, of poolse vrouwen, of noorse vrouwen,
Toen M nog een emmetje was ging ik nog wel eens op wintersport, daar heb ik al heel vroeg geleerd dat er in het buitenland maar één volk is dat vervelender is dan duitsers en dat zijn de nederlanders. Maar die boeren in het buitenland dat is niet mijn vaderland, de 11 op het veld zijn niet mijn vaderland. Voor jullie zijn die 11 dat wel misschien... misschien zijn de plettepettendebielen, de wortelkoppen, de zeeuwse dames van plezier op die tribune voor jullie ook het vaderland, ook prima (als het zo zou zijn).. maar de opmerking van de langevent "ik heb naast mijn clubliefde Ajax ook een liefde voor mijn vaderland;)" vond ik ongepast en ook een beetje hypocriet en daar reageerde ik op, en volgens mij nog best netjes.

Citaat
Wat betreft je laatste opmerking over de vrije tijd die je zelf moet indelen. Sorry, M, maar wat een heerlijke gedachtegang heb je toch soms :P  Niet denigrerend bedoelt overigens. Gewoon haaks op die van mij. En dat is mooi.
Ik vind het vreemd dat het haaks staat op jouw gedachtengang. Vind jij dat je anderen je vrije tijd moet laten invullen? (Let op, ik bedoel écht vrije tijd, niet de verplichtingen die je met je kinderen moet doorbrengen (en als ik ook 'moet' nog nader moet verklaren dan houdt het op).
Ik bedoel het namelijk precies zoals het er staat, als jij klootschieten wilt kijken met je kinderen dan ga je toch lekker klootschieten kijken met je kinderen? Als jij diep in de nacht naar fatima de hockeyster wilt kijken bij het europees kampioen strippoker.. wie houdt je tegen? Alleen.. en daar kom ik weer terug op dat (ondertussen anders geformuleerde zinnetje waar ik in eerste instantie op reageerde en waar we lekker over doorgaan.. 'ik heb naast mijn clubliefde Ajax ook een liefde voor mijn vaderland;).' Is dermate suggestief dat de vragen die ik erop stelde om de bullshit die dat zinnetje suggereert op mijn manier aan de kaak te stellen. Dat zal ik trouwens blijven doen tot jullie me zat zijn en van het forum af schoppen of ik dit forum zat ben en niet meer inlog.

Citaat
Wanneer ik 4 a 5 uur vrije tijd heb, 2 kinderen heb waar ik graag tijd aan wil en ook gewoon aan moet besteden, hoe kan ik dan een WK schaken kijken met een Nederlander erin, of uren lang het internetafstruimen om alle mogelijke resultaten op te zoeken, in alle sporten die maar te bedenken zijn, waar ook maar één Nederlander in participeert? En houd het dan op bij een WK zwemmen? Of telt het WK boomwerpen met dutcman dan ook nog mee? En moet ik het WK boomwerpen voor de dames dan ook mee pikken, of heb ik dan minder vaderlandsliefde? Alles bijhouden is onmogelijk, al zou ik 24uur per dag de tijd ervoor te hebben, dat lijkt me toch niet meer dan logisch? Omdat tijdgebrek gewoon een factor is zal je keuzes moeten maken en kan je gewoonweg niet van alles op de hoogte zijn.
Prima, zie boven

Citaat
Vaderlandliefde is dan ook niet dat je op voorhand weet wie wanneer speelt en tegen wie, maar dat je er trots op bent dat je kleine kikkerlandje het weer geflikt heeft om weer in iets uit te blinken, mocht je in de positie zijn om het spektakel te zien, of de uitslag te horen. En dan maakt het mij niet uit of dat dan het WK voetbal is, of de 8 roeimannen op een OS, of de korfbalmannen die weer laten zien dat het korfbal van Holland is al zal je de ene sport meer emotie met zich meebrengen, omdat de ene sport je meer ligt dan de ander.
We lijken ergens te komen (behalve dan dat het voorbeeld niet op gaat aangezien het nederlands elftal het nog helemaal niet geflikt heeft om ergens in uit te blinken op dit wk).. maar de eerste 5 woorden lijken ergens op..
Ieder zal voor zich bepalen of hij/zij genoeg vaderlandsliefde heeft, of te veel, of te weinig.. uiteindelijk maakt het me geen flikker uit. Maar (toch nog één keer herhalen).. mijn post was een reactie op 'ik heb naast mijn clubliefde Ajax ook een liefde voor mijn vaderland;).' .. die (inmiddels anders geformileerde) zin suggereert dat iemand die niet met een wortel in zijn reet 'hup holland hup' roept geen vaderlandsliefde zou hebben... dus om je eigen 5 woorden te gebruiken Vaderlandliefde is dan ook niet dat je met een wortel in je reet 'hup holland hup' roept... wanneer iemand iets anders reageerd ga ik weer vragen of zijn of haar vaderlandsliefde niet een beetje beperkt is wanneer je het nederlands elftal projecteerd als je vaderland. Er is zoveel meer......

Offline AJAXfanAPELDOORN

• Forumbeheerder
  • Legende
  • co za asy
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: 24 juni 2010, 20:33:48 »
Ik heb iig niet beweerd dat je geen vaderlandliefde hebt wanneer je Oranje niet support. Iedereen is op zn eigen manier trots op zn land, of helemaal niet trots als je daar absoluut geen waarde aan hecht (ook prima). Is iemand die geen feeling heeft met sport en dus het wk niet volgt, oranje niet toejuicht geen trotse Nederlander? Onzin natuurlijk. Neemt niet weg dat wanneer je wel een sportfanaat bent, wel feeling hebt met Oranje, dat het niet raar is dat je Van der Wiel graag kapot terug ziet komen met een wereldkamioenschap onder zn naam. Er zijn mensen die trotser op Oranje zijn dan op Ajax. Niets mis mee en jij hebt al eerder aangegeven dat dit mogelijk is, alleen dat je die mening niet deelt. Ook prima. Wie ben ik, of wie is een ander, om dat af te keuren?

Vaderlandliefde is iig niet het netjes bijhouden van alle stats, op de hoogte zijn van alles wat maar Oranje getint is in de sport, dat is volgens mij waar ik puur op ingehaakt hebt.
Citaat
ik neem dus ook aan dat je hartstochtelijk juicht voor het nationaal korfbalteam, je me zonder op te zoeken kan vertellen wat de tegenstander en uitslag was van het nationale handbalteam? Of anders kan je me op zijn minst vertellen welke Nederlandse zwemster afgelopen weekend een paralympisch WERELDRECORD op 200 m schoolslag heeft gezwommen?
Bovenstaande impliceert dat je die stats zou moeten weten, wat ik in mn vorige post geprobeerd hebt om te weerleggen.

Iedereen heeft zn eigen belangen, zn interessen en laat iedereen nou maar gewoon lekker voor zichzelf beslissen wat hij of zij goed vind of niet. Heb je er zelf plezier mee, schaad het een ander niet, dan heb je zelf altijd gelijk. Wanneer jij het gevoel hebt dat Langevent beweert dat jouw opvattingen niet Oranje genoeg gekleurd zijn, is dat je goed recht om daar op te reageren. Persoonlijk kwam het iig bij mij niet over alsof Langevent jouw manier van denken daadwerkelijk afkeurd.

Offline m

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: 24 juni 2010, 20:55:03 »
Ik ga niet herhalen wat jij ook allemaal herhaalt hebt.. waarom ik de zin van langevent suggestief vindt en wat ik vind dat die zin suggereert heb ik in de vorige post alleen al een keer of 5 herhaalt. Waarom ik als reactie daarop die stats vroeg heb ik volgens mij ook wel uitgelegd nu. Wat langevent (of wie dan ook) aan mijn manier van denken al dan niet afkeurt zou meer langevent (of wie dan ook) zijn 'probleem' zijn dan het mijne. Ik acht mezelf gelukkig dat ik mijn mening niet laat afhangen van de goed- of afkeuring van langevent, van jou,van Maverick, van Lelystad, van Joodkeving, Yiggy, ballenpoetser, Rick van de Boog óf Johan Cruijff of Sjaak Swart óf de paus of wie dan ook.. ik hoop en ga ervanuit dat dit voor eenieder geldt (bij jou heb ik mijn twijfels  :wink: )

Maar voor de goede orde, de bewuste zin is door de bewuste poster dus al lang anders geformuleerd, de discussie is dus een non-discussie (nog altijd interessanter dan een 'waar denk je aan' game (dat is ook maar een mening)

Offline AJAXfanAPELDOORN

• Forumbeheerder
  • Legende
  • co za asy
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: 24 juni 2010, 20:58:58 »
Prima, pik.

Robben valt in. Gelukkig geen Ajacied, dus je kan met volle borst en 10 bier achter de keel hem aanmoedigen ;)

Offline m

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: 24 juni 2010, 21:12:44 »
Robben valt in.. benieuwd of hij de 4 minuten vol kan maken zonder blessure

Offline Langevent

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Siem de Jong
« Reactie #84 Gepost op: 24 juni 2010, 22:05:17 »
Ik ga niet herhalen wat jij ook allemaal herhaalt hebt.. waarom ik de zin van langevent suggestief vindt en wat ik vind dat die zin suggereert heb ik in de vorige post alleen al een keer of 5 herhaalt. Waarom ik als reactie daarop die stats vroeg heb ik volgens mij ook wel uitgelegd nu. Wat langevent (of wie dan ook) aan mijn manier van denken al dan niet afkeurt zou meer langevent (of wie dan ook) zijn 'probleem' zijn dan het mijne. Ik acht mezelf gelukkig dat ik mijn mening niet laat afhangen van de goed- of afkeuring van langevent, van jou,van Maverick, van Lelystad, van Joodkeving, Yiggy, ballenpoetser, Rick van de Boog óf Johan Cruijff of Sjaak Swart óf de paus of wie dan ook.. ik hoop en ga ervanuit dat dit voor eenieder geldt (bij jou heb ik mijn twijfels  :wink: )

Maar voor de goede orde, de bewuste zin is door de bewuste poster dus al lang anders geformuleerd, de discussie is dus een non-discussie (nog altijd interessanter dan een 'waar denk je aan' game (dat is ook maar een mening)
ooh maar M, begrijp me niet verkeerd, ik keur je manier van denken absoluut niet af. Dat is slechts 1 keer gebeurd.. :lol: , en toen dwaalde we (eigenlijk ik) zodanig af dat het niet de moeite waard was er een discussie over te houden.

Maar vergis je niet in me. Mijn liefde voor het land is even groot als voor Ajax, maar mijn liefde voor Ajax is groter dan voor die 11 die in het Nederlands elftal aan het werk zijn. :wink:

Citaat van: "AJAXfanAPELDOORN"
Is iemand die geen feeling heeft met sport en dus het wk niet volgt, oranje niet toejuicht geen trotse Nederlander? Onzin natuurlijk. Neemt niet weg dat wanneer je wel een sportfanaat bent, wel feeling hebt met Oranje, dat het niet raar is dat je Van der Wiel graag kapot terug ziet komen met een wereldkamioenschap onder zn naam.

hier sluit ik me verder bij aan.

Offline ssvoogel

• International
    • Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: 26 juni 2010, 15:10:58 »
GOL!!!! URUGUAY!!!!!

Suarez!