Auteur Topic: Algemeen selectie beleid  (gelezen 18959 keer)

Offline SneijderFanForever

• International
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
Algemeen selectie beleid
« Gepost op: 15 april 2010, 21:35:25 »
Het leek mij erg handig om een sticky topic te maken met betrekking tot "algemeen selectie beleid". Er zijn genoeg topics over spelers ansich, maar een algemeen selectie beleid topic leek van mij toegevoegde waarde.

Zeker gezien het onderstaande bericht, waar ik persoonlijk erg blij van werd. Ajax gaat namelijk flink de bezem door de selectie halen!

Citaat
Ajax haatl bezem door selectie

De selectie van Ajax telt met ingang van komende seizoen paar nieuwe gezichten. Huurling Mitchell Donald, Darko Bodul mogen vertrekken, zo bevestigd de hoofdcoach Martin Jol donderdag. Het duo, dat dit seizoen verhuurd is aan Willem II en Sparta Rotterdam, moet de club verlaten.

Ajax neemt daarnaast aan het eind van het seizoen definitief afscheid van tien spelers met een doorlopend- en aflopend contract. Dat zijn Javier Martina, Evander Sno, Jeffrey Sarpong, George Ogararu, Oleguer Presas, Rob Wielaert, Ismael Aissati en Kennedy Bakircioglu, Miralem Sulejmani. Ook Urby Emanuelson en Marko Pantelic gaan zonder z'n contract verlengen ook vertrekken.

De Amsterdammers club willen de andere huurling Daley Blind (FC Groningen) en Jan-Arie van der Heijden (Willem II) nog kans geven. Ajax overweegt maximaal nieuwe vijf spelers halen.

http://www.ajaxshowtime.com

Als ik zelf een bezem door de selectie zou halen dan zou ik dit doen:

Weg: Martina, Sno, Ogararu, Silva, Wielaert, Aissati, Bakircioglu, Bodul, Cvitanich, Emanuelson, Pantelic, Sarpong, Donald en Luque

Terugroepen: Blind en van der Heijden

Conclusie: MAAR LIEFST 14 spelers mogen van mij PER DIRECT weg na dit seizoen. Emanuelson heeft zijn langste tijd gehad bij Ajax. Volgens mij wil hij zelf inmiddels wel een keer weg, en ik zal hem eerlijk gezegd niet missen, al is hij een stuk constanter geworden dit seizoen. Pantelic wil blijkbaar niet ingaan op een 1 jarig contract, dan niet we kunnen wel wat anders halen. Sarpong en Donald bezitten niet het Ajax niveau mijn inziens. De rest spreekt als je het mij vraagt wel voor zich. Dit betekent dat we uit 14 verkopen/niet te verlengen spelers veel geld zullen ontvangen op het gebied van salarisbesparingen en van eventuele verkoopsommen.

Wat gaan we hier mee doen? Het volgende moet aangekocht worden:

* Linksback
* Rechtsback
* Centrale verdediger
* Linksmidden
* Vleugelspits
* Spits

14 spelers dumpen en daar 6 GOEDE GERICHTE aankopen van doen. Wat bedoel ik met GOEDE GERICHTE aankopen? Aankopen zoals in de afgelopen jaren zoals: enoh, de zeeuw, suarez, huntelaar. Kortom spelers die er gelijk staan, spelers met kwaliteit!

Dit moet overigens financieel toch wel haalbaar zijn 14 verkochte, niet verlengde of gedumpte spelers tegenover 6 GOEDE GERICHTE aankopen?

ALS Ajax dit voor elkaar krijgt, kom je met een veel sterkere en compactere selectie te zitten. Plus financieel zul je er een stuk beter voorstaan! Tel daarbij nog eens de inkomsten uit de CL bij (JA WIJ SPELEN HOE DAN OOK CL VOLGEND SEIZOEN  :mrgreen: ) en Ajax is GEWOON weer financieel gezond en je maakte een flinke stap in sportieve opzicht!!
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Guest »

Offline joodkevin

• Speciaal Lid
  • International
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1440
  • Favoriete Ajacied: Toby Alderweireld
Re: Algemeen selectie beleid
« Reactie #1 Gepost op: 15 april 2010, 23:48:00 »
Jatter van mijn idee:P

viewtopic.php?f=9&t=7436

Offline NinjaKai

• International
  • The NinjA is everywhere
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
« Reactie #2 Gepost op: 16 april 2010, 16:22:01 »
Allemaal leuk en aardig, maar er moeten aanbiedingen komen en de spelers moeten zelf ook willen natuurlijk. En dus is het allemaal makkelijker gezegd dan gedaan. Zeker met de salarissen die ajax betaald. Ook kunnen ze contracten afkopen vergeten, dat kost zoveel geld dat we meer hebben aan laten aflopen dan afkopen, zeker gezien de financiele situatie van ajax momenteel.

Alle spelers die geen contractverlenging krijgen was wel bekend dacht ik zo.

Offline SneijderFanForever

• International
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 16 april 2010, 18:23:28 »
Citaat van: "joodkevin"
Jatter van mijn idee:P

http://www.ajaxforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7436

Tja dit is een jaarlijks terugkerende topic. Mijn inziens is 1 algemeen selectie beleid topic een beter idee. Dan kun je dan centraal houden :)

Offline Langevent

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Siem de Jong
« Reactie #4 Gepost op: 17 april 2010, 11:31:29 »
overzicht spelerscontracten is ook al vrijwel zo'n topic als deze.. :wink:

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 17 april 2010, 18:33:21 »
Citaat van: "SneijderFanForever"

Zeker gezien het onderstaande bericht, waar ik persoonlijk erg blij van werd. Ajax gaat namelijk flink de bezem door de selectie halen!

Citaat
Ajax haatl bezem door selectie

De selectie van Ajax telt met ingang van komende seizoen paar nieuwe gezichten. Huurling Mitchell Donald, Darko Bodul mogen vertrekken, zo bevestigd de hoofdcoach Martin Jol donderdag. Het duo, dat dit seizoen verhuurd is aan Willem II en Sparta Rotterdam, moet de club verlaten.

Ajax neemt daarnaast aan het eind van het seizoen definitief afscheid van tien spelers met een doorlopend- en aflopend contract. Dat zijn Javier Martina, Evander Sno, Jeffrey Sarpong, George Ogararu, Oleguer Presas, Rob Wielaert, Ismael Aissati en Kennedy Bakircioglu, Miralem Sulejmani. Ook Urby Emanuelson en Marko Pantelic gaan zonder z'n contract verlengen ook vertrekken.

De Amsterdammers club willen de andere huurling Daley Blind (FC Groningen) en Jan-Arie van der Heijden (Willem II) nog kans geven. Ajax overweegt maximaal nieuwe vijf spelers halen.

http://www.ajaxshowtime.com

Het zit vol met taalfouten en ik denk niet dat Ajax nu plots geld heeft om maarliefst 5 nieuwe spelers te kopen en de contracten van Sno, Sarpong, Donald, Wielaert, Oleguer, Aissati, Kennedy en Sulejmani gaat ontbinden. Verkopen lukt ook niet zomaar, dus dit bovenstaande bericht geef ik de stempel:

bullshit

;)

Offline DJ-Mysterious

• Toeschouwer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 3 mei 2010, 10:20:50 »
Emanuelson weg? heb je hem de laaste weken gezien? Hij is minder nonchalant aan het voetballen, hij is veel meer bezig met het zakelijk (natuurlijk met zo nu en dan wat acties) voetballen, hierdoor heeft hij (in mijn ogen) veel dreiging.

Ik zou deze jongen zeker behouden.

Wel weg mogen: Ogararu, Silva, Wieleart, Sno, Lindgren, Aissati, Atouba, Kennedy, Pantelic, Sulejmani (als zijn motivatie niet snel veranderd), Sarpong, Bodul, Cvitanich, Donald, Kerlon, Martina, Ze Eduardo, Luque

Hier zitten vast spelers tussen die volgend jaar al niet meer bij ons zitten, maar ik heb gekeken naar wie dit seizoen nog bij Ajax een contract hebben (weet niet zeker of Luque nu verhuurd is en na dit seizoen weg is, of echt direct verkocht was).

Verder hoop ik dat we onze basis bij elkaar kunnen houden, al vrees ik voor een hete transfer zomer voor Ajax. Zo zullen Suarez, vd Wiel & Vertonghen behouden moeten worden willen we volgend jaar wel die 3e ster hebben. Ik ben bang wanneer Suarez vertrekt, we het volgend jaar ook moeilijk gaan krijgen. Ondanks zijn mindere vorm de laatste tijd heeft hij toch altijd twee verdedigers bij zich en zorgt hij voor veel dreiging wat de rest van het team weer ruimte geeft om te kunnen voetballen.

Voor komend seizoen is het dus van belang om de selectie uit te dunnen door de overbodige spelers van de hand proberen te doen. Hieronder ook nog enkele net niet talenten, echter ben ik hier niet van op de hoogte dus noem ik geen namen.
En verder de selectie bij een te houden, met wellicht nog 1 of 2 versterkingen.
« Laatst bewerkt op: 3 mei 2010, 19:10:45 door DJ-Mysterious »

Offline Maverick

• Forumbeheerder
  • Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 3 mei 2010, 11:00:50 »
De kans is groot dat Urby bij een andere club snelle progressie zal maken, en bij Ajax zal iedere mindere wedstrijd meteen het gevoek losbrengen "zie je wel!!!".

Urby heeft nu als extra motivatie dat hij voor een contract speelt. Die extra motivatie is weg als hij een contract heeft.

Beter is Urby wegschuiven en Verthongen naar het middenveld halen. Met een verkoop van VD Wiel en het terughalen van Blind ben je spekkoper, Blind past beter bij de nederlandse competitie ( aanvallend meer dreiging ) en in Nederland zijn we nog niet goed genoeg, want we zijn weer tweede. Voor het geld van VD Wiel kan je wel een leuke voorstopper halen. Dus je krijgt een betere back voor Nederland en ook nog een flinke som geld. Win - win, zo komt Ajax terug aan de top.

Tuurlijk het is jammer als Urby volgend jaar ergens de pannen van het dak speelt, maar Verthongen is beter op linkshalf dan Urby en op linksvoor moet je uiteindelijk toch een speler hebben die meer scoort.

Over dat hele tweede eftal vol volvreters: daar wil ik het niet lang over hebben. Allemaal op Sulejmani na afkopen of verkopen. Aissati zie ik wel naar Twente gaan voor zeg 3 miljoen. Wellicht betrekken in een aankoop van Douglas. Sulejmani moet je een jaar verhuren aan een club waar hij tot zijn recht komt, daarna levert hij wel geld op en nu niet.

Urby naar psv heeft als voordeel dat samenwerking met andere clubs ( spelers bij voorkeur in Nederland houden ) uiteindelijk meer voordeel bied dan allemaal bij voorkeur aan het buitenland verkopen.

Offline lelystad

• Sterspeler
  • can't undo past, but can certainly not repeat it
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1000
  • Favoriete Ajacied: Mounir El Hamdoui
« Reactie #8 Gepost op: 3 mei 2010, 18:21:38 »
Als verwijzing naar "it's the economy, stupid" zou ik hier inmiddels kunnen zeggen "it's the midfield, stupid".

Allemaal logisch wie mag vertrekken. Maar op basis van wat blijft zie ik geen enkele reden om te investeren in een spits, rechtsback, centrale verdediger en vleugelspits. Alleen linksback is direct nodig en voor de rest twee sterke aankopen op het middenveld. Beter nog gooi iedereen eruit die niet nodig is en stop het hele budget in een type Rijkaard. De rest van de selectie volgt dan vanzelf naar het gewenste niveau.

Maar ja dat roep ik al zolang als ik hier langs kom.  :roll:

Mijn voorstel gooi alles op Seedorf. Met een goed verhaal en Jol als aanvulling moet dat mogelijk zijn. Het alternatief is volgens mij dat Ajax moet berusten in de gedachte dat dit seizoen voor de komende jaren het hoogst haalbare was.

Ook voor PSV zou Seedorf de missing link zijn. Wie van de twee Seedorf binnenhaalt wordt volgend jaar kampioen en speelt zich in 2012 minimaal bij de laatste 8 van de CL waarbij halve finale niet uitgesloten moet worden.

Offline DJ-Mysterious

• Toeschouwer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 3 mei 2010, 19:10:08 »
@ lelystad
ik vind het wat kortzichtig om te zeggen dat wanneer Seedorf bij de selectie komt, we zeker kampioen worden.
Volgens mij is Ajax afgelopen halve seizoen onklopbaar gebleken, dat wordt je niet met een matig middenveld.

We hebben te lang voortgesukkeld met het opstellen van Aissati en Sulejmani, allebei leuke voetballers, maar missen de wilskracht en het bravour om bij Ajax te kunnen slagen.
Sulejmani zal misschien nog wel handig kunnen zijn als Suarez vertrekt, want Jol zegt zelf ook dat Sulejmani een goede voetballer is, alleen de pech heeft dat Suarez zelfde type speler is. Als deze dus vertrekt kan Sulejmani deze rol op zich nemen (zwervende spits) maar dan meer vanaf links.

Het is goed dat Eriksen heeft kunnen ruiken aan het eerste, volgend jaar zou ik deze jongen echter uitlenen aan club waar hij elke week spelen kan om nog meer eredivisie ervaring op te doen ditzelfde geldt voor Rodney Sneijder, laat deze jongen maar vast ruiken aan het hogere niveau.  
Eriksen is goede speler, maar ik denk dat Siem de Jong en Lodeiro voor komend seizoen de nummer10 moeten bezetten.

Wel zou ik inderdaad een middenvelder toevoegen aan de selectie zodat je die posities dubbel bezet heb met Enoh, Gabri en De Zeeuw.

Offline Maverick

• Forumbeheerder
  • Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 3 mei 2010, 19:27:55 »
Seedorf zou dit aanstormende team wel eens uit balans kunnen brengen, want hij is een leider en die hebben we al. In 1993 werd Rijkaard meteen als leider geaccepteert, hij en Blind vulden elkaar ook goed aan, maar Suarez - Seedorf... Ik zie het noet. Dan zou ik nog eerder voor Schaars kiezen.

Ik heb twijfels over zijn vermogen op CL nivo, in het NL elftal vond ik hem ook niet echt overtuigend, maar hij ziet het spel wel en dat zou flink helpen om gewoon ieder jaar rond de 85 punten te halen in Nederland.

Eerst moeten er zoals bekend spelers weg echter.

Offline m

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 3 mei 2010, 19:35:48 »
Spelers die terugkomen om in de nadagen van hun carriére rustig af te bouwen hoeven van mij niet per sé terug te komen. Aan Davids hebben we goed kunnen zien dat zo'n speler niet van toegevoegde waarde hoeft te zijn. Zelfde eigenlijk voor Stam. Een Seedorf zie ik eigenlijk alleen maar terugkomen als Milan hem niet meer nodig heeft omdat hij te oud wordt, in zo'n geval zie ik liever een talent op die plek staan. Dat slaat niet op Seedorf persoonlijk maar meer voor iedereen die lekker terug wil komen terwijl de beste dagen ver achter hem liggen.

Verder hoop ik en heb ik het gevoal dat Jol en vd Boog het aan de meeste spelers weten te verkopen dat het niet erg is om nog een jaartje bij Ajax te blijven en ze altijd nog naar het buitenland kunnen. Maar goed.. als een speler bij spurs veel kan verdienen en daar heen wilt dan kan je zo'n speler niet tegenhouden. Alleen al het salaris en de reputatie van de competitie is altijd een stap vooruit. Maar zoals elke transferperiode blijft het afwachten, Pantelic zal vertrekken neem ik aan. Emanuelson wil misschien toch nog praten las ik voor het weekend.. ik ben benieuwd.

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
« Reactie #12 Gepost op: 3 mei 2010, 21:09:03 »
Citaat van: "Maverick"
Seedorf zou dit aanstormende team wel eens uit balans kunnen brengen, want hij is een leider en die hebben we al. In 1993 werd Rijkaard meteen als leider geaccepteert, hij en Blind vulden elkaar ook goed aan, maar Suarez - Seedorf... Ik zie het noet. Dan zou ik nog eerder voor Schaars kiezen.

Ik heb twijfels over zijn vermogen op CL nivo, in het NL elftal vond ik hem ook niet echt overtuigend, maar hij ziet het spel wel en dat zou flink helpen om gewoon ieder jaar rond de 85 punten te halen in Nederland.

Eerst moeten er zoals bekend spelers weg echter.

Ik hoop dat je dit vetgedrukte bedoelt voor Schaars en niet voor Seedorf?  :wink:

Offline Maverick

• Forumbeheerder
  • Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 3 mei 2010, 23:29:48 »
Ik bedoelde Schaars, maar in het Ajax systeem is Seedorf nooit de sterkste schakel geweest. Hij was rechtshalf, en in de finale 95 gewisselt lang voordat de 1-0 viel. Hij is weggegaan ook omdat hij te maken had met Ronald de Boer neem ik aan.

Dus ja, nu ik er over na ga denken zijn ze allebij niet goed genoeg voor de basis in een typisch Ajax. Seedorf zou wel een fantastische speler zijn voor de breedte zijn, maar daar is hij het zelf vast niet mee eens.

Even serieus: Seedorf lijkt mij voor het huidige Ajax een enorme aanwinst, maar echt een 4-3-3 speler is het niet. Te langzaam. Kom vooral tot zijn recht in spel rond de middenlijn. Ik heb Seedorf als mens erg hoog zitten, maar als speler vind ik het een type voor 4-4-2, wat nou echt een systeem is voor net-niet teams ( behoudend, achter uit lopen ) die kampioen worden als de net-wel teams ( pressie, lef, moed, vooruit lopen) het dat jaar net niet hebben. 4-4-2 is makkelijker, daardoor vaak beter, maar een goed uitgevoerd 4-3-3 is het beste.

Zie Twente.  :?

Offline lelystad

• Sterspeler
  • can't undo past, but can certainly not repeat it
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1000
  • Favoriete Ajacied: Mounir El Hamdoui
« Reactie #14 Gepost op: 3 mei 2010, 23:53:19 »
Seedorf is niet het type dat nog een laatste jaartje komt uitbuiken. Stam en Davids waren leuk voor erbij maar zij zijn onvergelijkbaar met Rijkaard, Cocu en ook onvergelijkbaar met Seedorf.

Wat het leiderschap betreft. Suarez was als 'leider' aanstekelijk door zijn enthousiasme. Maar het gaat nooit meer goedkomen met Ajax als van een mogelijke komst van Seedorf wordt afgezien omdat Ajax al leider Suarez heeft.

Schaars ziet het spel zeer goed maar is geen leider, heeft geen body en mist de uitstraling. Gaat hij ook niet krijgen. Schaars aantrekken als toekomstig leider is net zo zinvol als Afellay de aanvoerdersband geven.

En tenslotte las ik nog iets over Eriksen uitlenen? Ik ga niet terugkijken wie dat zei dus deze reactie heeft niets te maken met wie dat voorstel deed. Maar mijn enige reactie op dat voorstel is een zucht, een hele diepe zucht.