Auteur Topic: Algemeen selectie beleid  (gelezen 18961 keer)

Offline DJ-Mysterious

• Toeschouwer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Algemeen selectie beleid
« Reactie #15 Gepost op: 4 mei 2010, 09:39:08 »
Citaat van: "lelystad"
En tenslotte las ik nog iets over Eriksen uitlenen? Ik ga niet terugkijken wie dat zei dus deze reactie heeft niets te maken met wie dat voorstel deed. Maar mijn enige reactie op dat voorstel is een zucht, een hele diepe zucht.

Dat was ik Lelystad.

Het ging mij er niet om dat hij uitgeleend moest worden omdat hij niet goed genoeg is, maar omdat we al meerdere opties hebben voor die positie (Siem de Jong, Lodeiro, en dan nog aantal spelers die daar ook uit de voeten kunnen)

Het zou voor Eriksen dus beter zijn om echt elke week te spelen bij bijvoorbeeld Heracles. Hij is nog erg jong en heeft er baat bij elke week te spelen, hierdoor lijkt het mij geen slechte optie hem een jaartje uit te lenen.

Het gaat dus nogmaals niet omdat hij niet goed genoeg is nog voor het eerste, maar het is juist voor zijn ontwikkeling goed!
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Guest »

Offline Maverick

• Forumbeheerder
  • Sterspeler
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1440
« Reactie #16 Gepost op: 4 mei 2010, 09:56:23 »
Eriksen kan beter alles spelen in het tweede en flink wat minuten pakken in het eerste. Fysiek is het net geen Jaimicaan immers.  :?

Je moet hem goed brengen, anders leg je de basis voor een Robben Twee, een speler die van blessure naar blessure hobbelt.

Maar Eriken is een enorm talent, dus die breekt normaal gesproken door als hij het ook fysiek aankan.

Ik denk dat LLS gelijk heeft voor wat betreft Seedorf / Suarez. Wie de baas is, dat regelt zich wel in de kleedkamer. Dat kunnnen er ook meerdere zijn.

Maar voorlopig is er nog niemand weg, dus kunnen we Seedorf minimumloon plus riante bonusregeling bieden.  :?

Offline Langevent

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Siem de Jong
« Reactie #17 Gepost op: 10 mei 2010, 15:58:16 »
Citaat
Cruijff: 'Ajax moet terug naar de mensen die echt van de club houden'

Maandag, 10 mei 2010 om 08:43 |  Wed € 50 euro gratis op wedstrijden

Johan Cruijff ergert zich aan het feit dat er nauwelijks iets wordt gedaan om clubs professioneler te gaan leiden. De oud-international wil dat bestuursleden worden opgeleid vanuit de geest van de bedrijfstak. "Die niet alleen als sportman de sport begrijpen, maar ook begrijpen hoe het zakelijk binnen de sport werkt. Mensen die inzien dat je bijvoorbeeld met de 6+5-regel veel geld uitspaart. Je versterkt de opleiding en tegelijk wordt er minder geld aan transfers uitgegeven."

"Als ik dan lees dat Ajax na dit seizoen een tekort van twintig miljoen heeft, dan irriteert me dat", vertelt Cruijff in De Telegraaf. "Maar als de verhalen kloppen dat de trainer rond de drie miljoen euro per jaar krijgt, dan begin ik het probleem te begrijpen. Want hoe kan hij dan meedenken in het terugbrengen van de spelerssalarissen? Zolang ik er gespeeld heb, hadden alle spelers een laag basissalaris en hoge premies. Zo werd voorkomen dat als het elftal niet presteerde, de club toch het volle pond moest betalen. Zoals je extra veel verdiende als je veel presteerde."
"Zo ben ik altijd bij Ajax opgevoed, tot mijn laatste contract aan toe. Dat was trouwens wel heel creatief samengesteld. De club had het toen financieel ook niet ruim en kon me eigenlijk niet betalen. We bereikten alsnog een akkoord, omdat ik alleen zou verdienen aan de extra recettes die Ajax na mijn komst binnen zou halen. Zo werd voorkomen dat de club de begroting bij moest stellen."
"Dat ging na twee jaar alweer fout, omdat de extra recettes zo hoog waren geworden, dat ik ook veel verdiende", vervolgt Cruijff. "Dat vond het bestuur ineens te veel van het goede en kon ik vertrekken. Terwijl ik de club nog steeds niks kostte en Ajax door al die extra's ook nog extra verdiende. Dat vond ik ook het mooie van Frank Rijkaard en Pep Guardiola, die bij Barcelona met gewone salarissen begonnen zijn. Die werden pas verhoogd toen er extra goed werd gepresteerd. Dat zegt wel wat over de betrokkenheid van die twee met de club waarvoor ze werken."
"Helaas zit het ook wat dat betreft niet goed bij Ajax", besluit Cruijff. "Als de club met verstand zou handelen, dan staat het binnen een jaar weer op de rails. Maar eerst zal Ajax terug moeten naar de mensen die echt van de club houden. Het zal voor veel personen heel hard zijn, maar er zullen veel andere poppetjes op veel verschillende plekken moeten komen. De ironie is alleen, dat de mensen die dit zouden moeten doen, niet toe zullen staan dat er veranderingen komen."

Goal

Offline lelystad

• Sterspeler
  • can't undo past, but can certainly not repeat it
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1000
  • Favoriete Ajacied: Mounir El Hamdoui
« Reactie #18 Gepost op: 10 mei 2010, 16:51:36 »
Ajax heeft de laatste 6 jaar hele goede spelers gehad voor de eredivisie. Kijk naar de huidige basisspelers en de vaste reserve spelers van Oranje voor het WK en het is bijna schokkend hoe veel spelers daarvan een Ajaxachtergrond hebben. Ook dit jaar had Ajax een speler die elke andere top 6 club kampioen had gemaakt. Tel daar de sterke verdediging nog eens bij en de meest prestatiegerichte trainer. En toch, en  toch...........

Blijkbaar gaat er dan toch iets mis in het totale selectie of Ajax gebruikt de verkeerde tactiek voor het optimaal gebruik van de topspelers.

Offline NinjaKai

• International
  • The NinjA is everywhere
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
« Reactie #19 Gepost op: 10 mei 2010, 18:02:22 »
Ajax heeft de laatste 6 jaar hele goede spelers gehad voor de eredivisie. Kijk naar de huidige basisspelers en de vaste reserve spelers van Oranje voor het WK en het is bijna schokkend hoe veel spelers daarvan een Ajaxachtergrond hebben. Ook dit jaar had Ajax een speler die elke andere top 6 club kampioen had gemaakt. Tel daar de sterke verdediging nog eens bij en de meest prestatiegerichte trainer. En toch, en  toch...........

Blijkbaar gaat er dan toch iets mis in het totale selectie of Ajax gebruikt de verkeerde tactiek voor het optimaal gebruik van de topspelers.

Simpel zat, ajax heeft altijd wel goede spelers gehad, het was ook haast altijd geen team. De trainers die op dat punt vooruitgang boekte, kwamen allemaal dicht bij een titel (jol, ten cate). In het geval van ten cate was hij weg naar een seizoen, dus weet je niet wat er allemaal nog mogelijk was geweest. In het geval van jol lijkt een titel alleen een kwestie van tijd, tenzij die ook vertrekt voordat zijn werk gedaan is.

Om terug te komen op cruijff, makkelijker gezegd dan gedaan, terug naar mensen die van ajax houden. Van Basten heeft er een puinhoop van gemaakt, maar ik heb niet het idee dat hij niks met ajax had. Rijkaard wilde geen eens komen toen we hem aan het begin van dit seizoen polste is toch niet echt een persoon die niks met ajax heeft. De boer en bergkamp hebben we gewoon weten te binden. Enigste wat afgelopen jaren wat beter had gekund was eventueel molenaar aanstellen als ad.

Wat betreft salaris dat is reeds meer gericht op prestaties door alleen premies toe te kennen als je daadwerkelijk prijzen pakt en niet langer voor de gewonnen potjes tegen willem 2, nec en dergelijke.

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
« Reactie #20 Gepost op: 10 mei 2010, 18:22:06 »
Wat willen we nou? Een goed team en een goede trainer? Dan moeten we ook willen betalen binnen onze mogelijkheden. Jol was echt niet gekomen als je hem een ton aanbood en als hij kampioen zou worden + EL winnen er 3 miljoen van gemaakt wordt. Dat is gewoon niet reëel.

Ik vind Jol een goede trainer en die hebben we nodig. Kost dat 3 miljoen, dan kost dat 3 miljoen.

Offline Martijn_Cruijff

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
« Reactie #21 Gepost op: 11 mei 2010, 07:57:51 »

Ajax heeft het dit seizoen gewoon goed gedaan. Dat Twente buitengewoon goed was dit seizoen, daar heb je zelf geen invloed op. Bovendien is het voor Ajax moeilijker om kampioen worden dan elke andere club in Nederland. Ajax wekt zoveel weerstand op, dat elke andere ploeg 200% geeft tegen ons... zeker in de uitwedstrijden. Dat heeft Twente veel minder ervaren.

Ik vind overigens 3 miljoen wel veel geld voor een trainer, hoe goed Jol het ook mag doen. Het zou hem sieren als hij ook een paar ton zou willen inleveren en zodoende bijvoorbeeld spelers als Emanuelson net dat zetje te geven om te blijven.

Offline joodkevin

• Speciaal Lid
  • International
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Toby Alderweireld
« Reactie #22 Gepost op: 11 mei 2010, 10:17:28 »
Volgens de VI is het maar 2.2 miljoen

Offline DannyIsDeMan

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Daley Blind
« Reactie #23 Gepost op: 11 mei 2010, 12:30:55 »
Citaat van: "joodkevin"
Volgens de VI is het maar 2.2 miljoen

zo..... dat is weinig?

Offline lelystad

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 11 mei 2010, 14:40:44 »
Citaat van: "NinjaKai"
Simpel zat, Ajax heeft altijd wel goede spelers gehad, het was ook haast altijd geen team. De trainers die op dat punt vooruitgang boekte, kwamen allemaal dicht bij een titel (jol, ten cate). In het geval van ten cate was hij weg naar een seizoen, dus weet je niet wat er allemaal nog mogelijk was geweest. In het geval van jol lijkt een titel alleen een kwestie van tijd, tenzij die ook vertrekt voordat zijn werk gedaan is.

HTC haalt het niet bij Jol. Dat Jol 1 punt te kort kwam is het gevolg van een topprestatie. Dat HTC een doelpunt te kort kwam is het gevolg van een wanprestatie. Van nog een jaar HTC was Ajax echt niet beter geworden.

Offline DannyIsDeMan

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Daley Blind
« Reactie #25 Gepost op: 11 mei 2010, 14:46:01 »
waarom denk je dat hij naar Chelsea ging? ja, voor het geld. maar ook omdat hij wist dat hij niets meer kon halen met het elftal wat hij had. Henk de prutser. ik heb nooit achter zijn aanstelling gestaan, maar dat is geen geheim.

Offline joodkevin

• Speciaal Lid
  • International
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Toby Alderweireld
« Reactie #26 Gepost op: 15 juli 2010, 15:55:02 »
Citaat
1. Maarten Stekelenburg
2. Gregory van der Wiel
3. Toby Alderweireld
4. Jan Vertonghen
5. Vurnon Anita
6. Eyong Enoh
7. Miralem Sulejmani
8. Christian Eriksen
10. Siem de Jong
11. Urby Emanuelson
12. Kenneth Vermeer
15. Nicolás Lodeiro
16. Luis Suarez
17. Daley Blind
18. Rasmus Lindgren
20. Demy de Zeeuw
21. Hyun Jun Suk
22. Ismaïl Aissati
23. Oleguer
24. Marvin Zeegelaar
25. Mitchell Donald
26. Jan-Arie van der Heijden
27. Jeffrey Sarpong
28. Roly Bonevacia
29. Thimothée Atouba
30. Jeroen Verhoeven
31. Darko Bodul
32. Nicolai Boilesen
33. Aras Özbiliz
34. Marco Bizot
Zo te zien word er nog een spits bijgehaald, want de nummer 9 is nog leeg. En een reserve linksback komt er ook nog nummer 13?

Offline lelystad

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 15 juli 2010, 16:03:24 »
Citaat van: "joodkevin"
Zo te zien word er nog een spits bijgehaald, want de nummer 9 is nog leeg. En een reserve linksback komt er ook nog nummer 13?

Nummer 13? Komt Ooijer terug naar Ajax ????  :lol:

Offline ricardo

• Algemene moderator
  • International
  • Live is uncertain, eat dessert first
    • Bekijk profiel
    • http://ajaxforum.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Maarten Stekelenburg
« Reactie #28 Gepost op: 15 juli 2010, 19:09:23 »
Volgens mij wordt nummer 13 niet gebruikt door Ajax.....

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
« Reactie #29 Gepost op: 15 juli 2010, 19:15:31 »
Citaat van: "ricardo"
Volgens mij wordt nummer 13 niet gebruikt door Ajax.....

Edgar Davids was de laatste