Auteur Topic: Vandaag 15 jaar geleden  (gelezen 3338 keer)

Offline ssvoogel

• International
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1440
  • Favoriete Ajacied: Nicolás Lodeiro
Vandaag 15 jaar geleden
« Gepost op: 24 mei 2010, 09:52:34 »
Vandaag is het precies 15 jaar geleden dat we ons laatste hoogtepunt beleefden. Ajax won, na een geweldig seizoen waarin titelverdediger AC Milan al 2 keer verslagen was, in de finale na een doelpunt van Patrick Kluivert.

Toen ik de finale bekeek was ik 10 jaar oud. Ik kan het me nog herrineren als de dag van gisteren. Ik zat te kijken, spanning gierde door mijn lichaam en naast mij zat mijn stiefvader, Feyenoord-supporter in hart en nieren.

De hele wedstrijd was het billenknijpen en mijn stiefvader bleef maar zeggen "Het komt wel goed."

En hij had gelijk! Kluivert scoorde, ik werd gek! Ik rende de straat op en stond te feesten met mensen uit de straat die ik nog nooit eerder had gezien (we woonden daar pas een paar maanden) en heb tot een uur of 2 feest gevierd.

Wat zijn jullie herrineringen aan die dag, vandaag exact 15 jaar geleden?
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Guest »

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
Re: Vandaag 15 jaar geleden
« Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2010, 10:28:46 »
Ik was toen 18 jaartjes jong en woonde bijna in het centrum van Amsterdam aan het museumplein. Het moment dat Ajax de wedstrijd begon zaten ik met mijn vrienden vol spanning te kijken. Het doelpunt was een ontlading vanjewelste. Maar niet alleen bij ons. Het raam stond open en overal om ons heen hoorden we gejuich.

De wedstrijd liep af met nog een billenknijpmoment vlak voor het einde. Maar toen was het zover. Iedereen naar buiten. Het was een geweldig volksfeest wat dagen voortduurde. Ongekend. De enige keer dat ik iets soortgelijks heb mogen meemaken was in '88 oranje en in '87 (europacup 2). Maar dat stond in mijn ogen in een schril contrast met dit enorme volksfeest.

Ik ben blij dat ik het heb mogen meemaken.

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
« Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2010, 10:32:50 »
Pfff. Ik was overdag  nog naar school geweest en we waren de dag erop vrij want toen was het Hemelvaartsdag (als ik het me goed herinner)

Van leren en opletten kwam die dag weinig terecht. Iedereen (en ook mensen die voor F en FC Lamp waren) had het maar over 1 ding die dag en dat was de wedstrijd. Was om 3 uur thuis en het kon me niet snel genoeg gaan. Laat het ajb 20.45 zijn  :?

Wedstrijd begon en hoe meer de 1e helft vorderde, hoe minder vertrouwen ik kreeg. Milan was de veel betere ploeg en Ajax moest voornamelijk tegenhouden (iets waar niet hun kracht lag). Ik was derhalve blij dat het 0-0 stond bij rust...
Na rust herinner ik me vooral dat Ajax steeds beter in de wedstrijd kwam en dat ik het erg opvallend vond dat Litmanen naar de kant werd gehaald...

Wat er nu precies gebeurde met mij bij die goal weet ik niet meer... Wel herinner ik me nog dat ik Blind dat doelpunt in blessuretijd ook wel gegund had, maar het mocht niet zo zijn...

Desalniettemin een schitterende dag. Dag erop met een aantal mensen naar Amsterdam geweest, maar mijn god, wat een drukte daar toen zeg  :wink:  :lol:

Offline joodkevin

• Speciaal Lid
  • International
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1440
  • Favoriete Ajacied: Toby Alderweireld
« Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2010, 11:03:34 »
Het enige wat ik nog weet was dat ik al stond te springen voor er gescoord was, ik was een pikkie van bijna 4 en had 'smiddags geslapen. Aangezien me vader (en ook me moeder) fan zijn van Ajax, mocht ik het ook zien. Verder weet ik alleen nog dat ik het feest (de dag erop?) zag op tv en aan me pa vroeg wanneer wij daar zouden staan.
Meer kan ik me echt niet herinneren. Ik wil het nou ook wel eens heel bewust meemaken.

Offline MichelAngelo

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2010, 11:42:32 »
Zat in het stadion in Wenen met m'n neef en 2 gabbers. De hele wedstrijd zingen tegen Milan supporters. De ene helft van het stadion rood-wit de andere rood-zwart. Na het doelpunt ging de ene helft verschrikkelijk uit z'n dak en droop de andere helft al snel af. Daarna.... feest, feest, feest.

Offline NinjaKai

• International
  • The NinjA is everywhere
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 24 mei 2010, 11:46:11 »
Ik was toen ook pas tien jaartjes jong, en herinner me niet zoveel. Weet alleen dat ik samen met mijn beste vriend en zijn pa de wedstrijd keek, en na afloop  gewoon echt lang (in mijn gedachte minimaal een uur, maar dat kan gewoon niet) door de straten heb gerend met een ajaxvlag op mijn schouders. Werd gewoon helemaal gek, wat mijn favoriete speler scoorde. Ik was toen groot fan van kluivert, niet zozeer omdat ik vond dat het een goede spits was (dat soort ideeen had ik niet over voetbal) maar des te meer, omdat we een soort gelijke afkomst hadden en omdat hij mijn naamgenoot is. Dat is zo ongeveer het enigste wat ik me herinner.

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
« Reactie #6 Gepost op: 24 mei 2010, 11:48:53 »
Heet jij ook Kluivert dan?  :wink:

Offline ricardo

• Algemene moderator
  • International
  • Live is uncertain, eat dessert first
    • Bekijk profiel
    • http://ajaxforum.nl
  • Favoriete Ajacied: Maarten Stekelenburg
« Reactie #7 Gepost op: 24 mei 2010, 12:08:06 »
Ik was ook in Wenen aanwezig, wat een beleving was dat zeg. Ik ben blij dat ik dat heb mogen meemaken. En het mooiste was nog dat de intocht van Ajax meer kijkers trok op de tv dan de bekerfinale.

Offline NinjaKai

• International
  • The NinjA is everywhere
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 24 mei 2010, 12:42:16 »
Citaat van: "the real one"
Heet jij ook Kluivert dan?  :wink:

hahaha nee, maar wel patrick

Offline zesdecember

• Toeschouwer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 7 november 2010, 18:44:00 »
Citaat
Wat zijn jullie herrineringen aan die dag, vandaag exact 15 jaar geleden?

Ik keek de wedstrijd thuisop TV. De serie naar de finale toe was al heel mooi natuurlijk. Persoonlijk had ik eerder niet gedacht
dat het mogelijk was voor Ajax om na de Gouden Cruijff trilogie nog eens die jongen met de grote oren te winnen.

Die 3 cups begin jaren '70 kan ik mij maar vaag herinneren, vooral de verhalen van mensen die het hebben meegemaakt maakt ook dat je dat heel graag zelf eens wilde meemaken: Ajax weer de allerbeste van Europa!  :D

Ik was ook ontzettend gespannen die wedstrijd en keek hem met mijn vriendin thuis. Tranen in mijn ogen toen wij hem ook écht hadden: schitterende beelden met de jonge Kluivert, Seedorf & Davids met een ook emotionele Rijkaard.

Het was een beetje: de cirkel is rond gevoel voor een trotse Ajacied  :wink: