Auteur Topic: [WK 2010] Achtste finales  (gelezen 9190 keer)

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
[WK 2010] Achtste finales
« Gepost op: 22 juni 2010, 18:07:40 »
Zaterdag 26 juni, 16.00u, Port Elizabeth
Uruguay - Zuid-Korea 2-1

Zaterdag 26 juni, 20.30u, Rustenburg
VS - Ghana 1-2 nv

Zondag 27 juni, 16.00u, Bloemfontein
Duitsland - Engeland 4-1

Zondag 27 juni, 20.30u, Johannesburg
Argentinië - Mexico 3-1

Maandag 28 juni, 16.00u, Durban
Nederland - Slowakije 2-1

Maandag 28 juni, 20.30u, Johannesburg
Brazilië - Chili 3-0

Dinsdag 29 juni, 16.00u, Pretoria
Paraguay - Japan 0-0 (5-3 np)

Dinsdag 29 juni, 20.30u, Kaapstad
Spanje - Portugal 1-0
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Guest »

Offline SuperZlatan

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
    • http://sports.espn.go.com/mlb/index
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
Re: [WK 2010] Achtste finales
« Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2010, 22:20:28 »
Zondag belooft een heerlijke voetbal dag te worden! Eerst Engeland - Duitsland en daarna Argentina - Mexico :)

Offline ssvoogel

• International
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1440
  • Favoriete Ajacied: Nicolás Lodeiro
« Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2010, 23:35:58 »
Citaat van: "vdVaart"
Zaterdag 26 juni, 20.30u, Rustenburg
VS - Ghana

Tegen wie speelt Ghana dan? ;)

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
« Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2010, 07:15:46 »
Flauw  :lol:

Offline Maverick

• Forumbeheerder
  • Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 24 juni 2010, 10:02:06 »
Een open route voor Uruguay naar de halve finale. Maar ze moeten het wel even doen. Daar kunnen ze Nederland tegenkomen. Wij zullen eerst van Italie moeten winnen ( dat kan ) en daarna van Brazilie of wellicht Spanje. Alhoewel het mogelijk is dat Zwitserland een ruime score neerzet tegen Honderas.

Een tweede ronde USA - Ghana is dit tournooi onwaardig, maar dat komt vooral door die ene blunder van de Engelse keeper en gebrek aan slagvaardigheid bij Engeland voorin.

Voor Nederland lijkt de route Italie - Brazilie - Uruguay me geen slechte. Daarna tegen de winnaar van Spanje - Argentinie. Goed scenario om de titel te stelen. Want de beste zijn we (vooralsnog) niet.

Nederland - Italie zou veel lijken op Nederland - Denemarken en Nederland - Japan. Dus raar maar waar, onze eerste echte test zou dan pas in de KF zijn.

Overigens, Brazilie moet nog wel even gelijkspelen tegen Portugal.

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
« Reactie #5 Gepost op: 24 juni 2010, 11:20:22 »
IK ben misschien een pessimist, maar ik ben er zo godsvergeten bang voor dat dat Italie dus 2e wordt en dan "gewoon" wint van Nederland in de volgende ronde...

Kwaliteiten hebben we genoeg, maar zoals Derksen gisteren al zei : Als Japan en Denemarken het ons allebei heel moeilijk kunnen maken, dan kan Italie dat dus ook...

Verder kijken dan de achtste finale heeft dus totaal helemaal geen zin op dit moment. .....

Offline ricardo

• Algemene moderator
  • International
  • Live is uncertain, eat dessert first
    • Bekijk profiel
    • http://ajaxforum.nl
  • Favoriete Ajacied: Maarten Stekelenburg
« Reactie #6 Gepost op: 24 juni 2010, 11:24:14 »
Die Italianen zijn goed in last minut goals, maar dat maakt niet uit als wij in de 90 minuten er voor 2x hebben gescoord  :lol: .

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 25 juni 2010, 12:02:04 »
Citaat van: "ricardo"
Die Italianen zijn goed in last minut goals, maar dat maakt niet uit als wij in de 90 minuten er voor 2x hebben gescoord  :lol: .

Van die Italianen hebben we weinig last denk ik  :wink:

Ik zou dit wel eens willen zien als opstelling:

--------------Steek-----------
Wiel----Heit---Math----Gio
-------Jong---Bommel-------
Robben----Sneijder----Elia-
-------------Persie-----------

Kuijt en Vaart er dus uit ten faveure van Robben en Elia. Dat is dan jammer, maar op dit moment zijn ze gewoon niet voldoende aanwezig om (mijns inziens) in aanmerking te komen voor de basis.

Mijns inziens ontbreekt het bij Oranje voornamelijk aan diepgang en snelheid over de vleugels. Kuijt heb ik volgens mij nog niet 1 keer de achterlijn zien halen of netzelfde wat. Meer tikkie terug en tikkie breed. Zeer nuttige voetballer, maar een actie die nodig is voor Oranje heeft hij helaas niet.
Vaart zou die actie wel kunnen hebben, maar je kunt duidelijk zien dat hij liever meer centraal wil spelen. En ja, voor de veldbezetting is dat gewoon niet goed op dit moment, want dan lopen Vaart en Sneijder elkaar alleen maar in de weg.
Dan moet er dus een keuze worden gemaakt tussen Sneijder en Vaart en die lijkt me simpel momenteel.

Met Robben en Elia heb je juist wel 2 spelers die veel diepgang in hun spel hebben en mede dankzij hun snelheid moet het toch mogelijk zijn voor Sneijder om ze 2 a 3 keer alleen voor de keeper te zetten. Daarnaast schijt zo onderhand de gehele wereld 10.000 kleuren bij de naam Robben en moet je daar dus van proberen te profiteren. Hij zal sowieso dubbele dekking krijgen en een simpel rekensommetje geeft dan aan dat ergens anders een man vrij moet zijn.. (dat dta waarschijnlijk een back is of zo doet er dan ff niet toe  :wink:)

Zoals gezegd: met het inzicht en de pass van Sneijder en de snelheid van Robben en Elia denk ik dat NL een stuk gevaarlijker zou kunnen zijn dan tot nu toe in de poulefase...
Mooi voorbeeld was toch meteen de 2-1 van gisteren: Jammer dat Robben de bal niet meteen goed mee kon nemen en in kon schieten.

Offline NinjaKai

• International
  • The NinjA is everywhere
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 25 juni 2010, 14:26:42 »
Citaat van: "the real one"
Ik zou dit wel eens willen zien als opstelling:

--------------Steek-----------
Wiel----Heit---Math----Gio
-------Jong---Bommel-------
Robben----Sneijder----Elia-
-------------Persie-----------

Kuijt en Vaart er dus uit ten faveure van Robben en Elia. Dat is dan jammer, maar op dit moment zijn ze gewoon niet voldoende aanwezig om (mijns inziens) in aanmerking te komen voor de basis.

Mijns inziens ontbreekt het bij Oranje voornamelijk aan diepgang en snelheid over de vleugels. Kuijt heb ik volgens mij nog niet 1 keer de achterlijn zien halen of netzelfde wat. Meer tikkie terug en tikkie breed. Zeer nuttige voetballer, maar een actie die nodig is voor Oranje heeft hij helaas niet.
Vaart zou die actie wel kunnen hebben, maar je kunt duidelijk zien dat hij liever meer centraal wil spelen. En ja, voor de veldbezetting is dat gewoon niet goed op dit moment, want dan lopen Vaart en Sneijder elkaar alleen maar in de weg.
Dan moet er dus een keuze worden gemaakt tussen Sneijder en Vaart en die lijkt me simpel momenteel.

Met Robben en Elia heb je juist wel 2 spelers die veel diepgang in hun spel hebben en mede dankzij hun snelheid moet het toch mogelijk zijn voor Sneijder om ze 2 a 3 keer alleen voor de keeper te zetten. Daarnaast schijt zo onderhand de gehele wereld 10.000 kleuren bij de naam Robben en moet je daar dus van proberen te profiteren. Hij zal sowieso dubbele dekking krijgen en een simpel rekensommetje geeft dan aan dat ergens anders een man vrij moet zijn.. (dat dta waarschijnlijk een back is of zo doet er dan ff niet toe  :wink:)

Zoals gezegd: met het inzicht en de pass van Sneijder en de snelheid van Robben en Elia denk ik dat NL een stuk gevaarlijker zou kunnen zijn dan tot nu toe in de poulefase...
Mooi voorbeeld was toch meteen de 2-1 van gisteren: Jammer dat Robben de bal niet meteen goed mee kon nemen en in kon schieten.

Goede opstelling, goede argumentatie erbij, ik ben het volledig met je eens, behalve het dikgedrukte. Het maakt namelijk een wereld van verschil welke back ze vrij laten en backs staan meestal vrij tot aan de middenlijn(of iets verder). Gio of Greg. Ik denk dat de gehele wereld wel zo onderhand weet dat je greg niet lekker vrij moet laten om op te bouwen, want dat is als tegenstander gewoon vragen om problemen. Dus dan wordt waarschijnlijk gio vrij gelaten. Toch gaat het veel verder. Tegen de mindere landen krijgt Robben naar alle waarschijnlijkheid dubbele dekking, greg wordt waarschijnlijk vrij gelaten tot aan de middenlijn (en dikke kans dat hij daar ook dubbele dekking krijgt, want hij heeft gewoon een aktie en passeert toch vrij gemakkelijk een man, daarnaast heeft hij ook nog eens voldoende snelheid om middels een, een-tweetje met van bommel zichzelf vrij te spelen). Tegenstanders zijn niet al te blij met een fatsoenlijke back. Het enige wat ze niet/minder weten is dat greg een back is die zich in de 16 gedraagt als een spits en toch wel heel makkelijk een goaltje maakt (mooie verassing, hopelijk blijft dat ook een verassing totdat het echt nodig is). Je kunt dus met twee mensen (misschien twee en een beetje van bommel) vier spelers van de tegenstanders bezig houden. Dan moeten er veel meer mensen vrij zijn dan alleen ergens een back. Verdedigend hoeft het ook geen probleem te zijn, omdat van bommel echt wel de positie van greg kan overnemen op het moment dat er een counter komt.

Tegen sterkere landen ligt het net ff anders, maar dat is dan weer op andere manier op te lossen. Al moet ik zeggen dat ook bij de meeste sterkere landen de verdediging er niet al te best uit ziet, zodat het best goed mogelijk is dat we een soortgelijke situatie krijgen als hierboven.

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 25 juni 2010, 14:41:19 »
Dat stukje met vetgedrukt was ook (en hij staat er ook bij) met een knipoog bedoeld. Ik wilde daar enkel mee aangeven dat je die vrije man vanwege de (waarschijnlijk) dubbele dekking voor een Robben waarschijnlijk ergens aan de andere kant van het veld zou moeten zoeken...

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
« Reactie #10 Gepost op: 25 juni 2010, 14:45:18 »
Ik zou Van der Vaart in plaats van Sneijder doen, dan is het de perfecte opstelling. Sneijder moet je erin zetten als je wat ruimte hebt, voor de dieptepass op Robben of Elia (zie 2-1 tegen Kameroen). Van der Vaart is beter in de combinatie met Van Persie (zie 1-0 tegen Kameroen)

Offline Langevent

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Siem de Jong
« Reactie #11 Gepost op: 26 juni 2010, 00:03:32 »
Citaat van: "vdVaart"
Ik zou Van der Vaart in plaats van Sneijder doen, dan is het de perfecte opstelling. Sneijder moet je erin zetten als je wat ruimte hebt, voor de dieptepass op Robben of Elia (zie 2-1 tegen Kameroen). Van der Vaart is beter in de combinatie met Van Persie (zie 1-0 tegen Kameroen)
kheb er nog eens over nagedacht.. ik ga dan toch voor Sneijder en Huntelaar..
Huntelaar geeft met doelpunten denk ik toch net wat meer garantie in de 16, en Sneijder kan hem daar wel aan helpen.
van Persie, ik weet niet.. vind het niet echt een 4-2-3-1 spits, die moet iemand als huntelaar naast zich hebben om goed te kunnen spelen..

Offline joodkevin

• Speciaal Lid
  • International
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Toby Alderweireld
« Reactie #12 Gepost op: 26 juni 2010, 00:08:01 »
Ik ben het met LV eens, Desnoods Robben en van Persie op de flank.

Robben--Sneijder--V. Persie
----------Huntelaar-----------

achter de spits heb je diversiteit, en spelers die kunnen om wisselen. Dan hou je Elia als troef voor de snelheid op de andere flank.

Offline lelystad

• Sterspeler
  • can't undo past, but can certainly not repeat it
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1000
  • Favoriete Ajacied: Mounir El Hamdoui
« Reactie #13 Gepost op: 26 juni 2010, 09:38:39 »
Ik zou in de achtste finale ook Vaart ipv Sneijder in het midden kiezen. Al was het alleen maar om Sneijder weer gretig in de groep te krijgen. Sneijder speelt wel heel erg voor zich zelf tijdens het WK. Tegen Brazilie breekt je dat op.  

Ik zou tegen Brazilie met Sneijder, Robben en Persie op de bank beginnen. Vaart in het midden en Elia, Kuyt op de vleugels.

Sneijder speelt momenteel te veel voor zichzelf. Op uitvoering is Sneijder beter dan Vaart. Maar het spelinzicht van Vaart vind ik beter dan bij Sneijder. Dus zowel om Sneijder weer als teamspeler gretig te krijgen en omdat het eerste uur tegen Brazilie vooral aftasten zal zijn geef ik Rafael de taak om Brazilie tactisch moe te spelen. Persie mist de vorm. En vorm heeft hij nodig om het feit dat hij geen echte spits is te compenseren. In deze situatie is hij op de vleugel van veel meer waarde. Robben kan nog niet op hoog niveau 90 minuten vol maken.

Na 60 minuten zou ik dan geleidelijk en in volgorde Sneijder (60), Persie (65) en Robben (70) in brengen. Als de basis dan Brazilie heeft vermoeid kunnen de grote 3 het afmaken. [even terzijde, ik vind het sowieso raar dat standaard een tactiek wordt bedacht waarbij als het niet loopt je terug moet vallen op technisch zwakkere wisselspelers. Waarom niet de beste voor het laatst bewaren]

De wedstrijd tegen Slowakije zou ik gebruiken om de startploeg (van de wedstrijd tegen Brazilie) ingespeeld te krijgen. In die wedstrijd zou ik Sneijder, Robben en Persie helemaal niet gebruiken. Met deze aanpak zou Van Marwijk zich blijvend als geniaal tacticus de geschiedenisboeken in schrijven. En daarmee de winst van de wereldbeker aan zijn naam verbinden. Al heb ik geen moment de illusie dat Marwijk dapper genoeg is om het krampachtig voortzetten van wat hij heeft los te laten.

Als bondscoach van Brazilie zal ik beseffen dat ik na de komst van het frisse trio Sneijder, Persie en Robben in de tweede helft kansloos ben. Daarom zou ik mijn aanvallers de opdracht geven tijdens een aanval tactisch tegen Bronckhorst en Mathijsen aan te lopen. Zodat beide licht geblesseerd gewisseld moeten worden.  :lol:

Offline m

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 26 juni 2010, 09:58:12 »
En wat als in de 30ste minuut vd wiel, in de 40ste stekelenburg en in de 50ste minuut nigel de jong geblesseerd uitvallen? Dan zit je toch maar mooi met je 'grote 3' op de bank.. ga je met 3-0 het schip in en kan marwijk in rusland gaan coachen omdat heet ajaxforum zich afvraagd waarom hij in godsnaam niet met zijn sterkste spelers is begonnen.