Auteur Topic: [WK 2010] Kwartfinales  (gelezen 7035 keer)

Offline ssvoogel

• International
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1440
  • Favoriete Ajacied: Nicolás Lodeiro
Re: [WK 2010] Kwartfinales
« Reactie #30 Gepost op: 3 juli 2010, 10:41:54 »
Uiteraard was het buitenspel maar zoals het nu is gegaan maakt het de overwinning van Uruguay alleen maar mooier. Zo mooi als gisterenavond heb ik nog nooit 1 van mijn teams door zien gaan. Man man man. Wat een wereldse ontknoping
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Guest »

Offline Maverick

• Forumbeheerder
  • Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 3 juli 2010, 11:31:48 »
Ik heb de laatste 50 minuten gekeken. Het was een enorm facinerend gevecht. Penalties hingen in de lucht. Ghana nam er uiteindelijk geen genoegen mee, was ook vooral op basis van atletische vaardigheden beter. De kansen in de dying seconds werden niet koel benut, maar qua spel organisatie is Ghana verreweg het beste team in Afrika.

Het is erg vreemd  dat niemand verwijst naar de buitenspel situatie, wellicht is alles overschaduwd door de sensatie.

Uruguay lijkt niets te klagen te hebben, maar ze speelden met één van de beste zo niet de beste speler van het tournooi, en die staat er naast tegen Nederland.

Het allerbelangijkste onderdeel van voetbal is scoren, en Suarez heeft op dat punt het beste gepresteerd.

Onvoorstebaar drama in de slotfase, ik heb het filmpje iets van 4 keer bekeken...... Dit soort Voetbalwedstrijden zijn spannender dan welke film ook, want dit is echt.

Met dank aan de FIFA overigens, schandalige praktijken zoals in 2002 heb ik niet gezien tot nu toe.

Offline ssvoogel

• International
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 3 juli 2010, 11:45:19 »

Offline ricardo

• Algemene moderator
  • International
  • Live is uncertain, eat dessert first
    • Bekijk profiel
    • http://ajaxforum.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Maarten Stekelenburg
« Reactie #33 Gepost op: 3 juli 2010, 11:59:29 »
Hee Steven, maak er een avatar van  :lol:

Offline ssvoogel

• International
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 3 juli 2010, 12:01:26 »

@ Ricardo:
Ik weet niet hoe. Kan iemand dat doen voor mij? Volgens mij deed SFF dat eens voor mij

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
« Reactie #35 Gepost op: 3 juli 2010, 12:05:22 »
Volgens mij deed maurien dat altijd...

Offline ssvoogel

• International
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 3 juli 2010, 12:09:31 »
Dan hierbij de vraag aan Maurien:

Please!!! Verklein het even zodat ik dit kan gebruiken als nieuwe avatar

@ SFF: Word het niet tijd voor een avatar van de kopbal van Wesley tegen Brazilie?

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
« Reactie #37 Gepost op: 3 juli 2010, 12:39:04 »
Hand van God is nu van Suarez :D

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
« Reactie #38 Gepost op: 3 juli 2010, 12:45:25 »

zoiets?

Offline ssvoogel

• International
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 3 juli 2010, 13:09:02 »
Bas, Het moet 60x60 pixels zijn. Zou dat mogelijk zijn? Ik neem die als avatar... Daar heb ik als Uruguay-guru wel recht op toch? ;)

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
« Reactie #40 Gepost op: 3 juli 2010, 14:00:06 »
Ik krijg hem niet op 60x60

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
« Reactie #41 Gepost op: 3 juli 2010, 17:26:02 »
Duitsland was weergaloos tegen Argentinië. Dit had ik echt niet verwacht. Mijn voorspelling voor de finale (URU-ARG) zal niet meer uitkomen, dus ik zet mijn geld in op Uruguay - Duitsland. Wat een team zeg.

Offline Maverick

• Forumbeheerder
  • Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 3 juli 2010, 18:26:33 »
AZ heeft enorm veel van dit soort wedstrijden gespeeld tegen mindere tegenstanders. Duitsland kwam tegen Ghana al niet uit de verf. Hun aanpak werkt niet tegen iedereen.

Spanje - Duitsland word wel een mega halve finale. Wint Duitsland dat, dan hebben ze Engeland, Argentinie en Spanje er uit gegooid ( dank je wel ) en daarna ook nog de finale winnen is in mentaal opzicht erg erg zwaar en ook (vrijwel?) ongekend.

Nederland kan profiteren.

Offline DannyIsDeMan

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Daley Blind
« Reactie #43 Gepost op: 5 juli 2010, 15:16:22 »
Citaat van: "vdVaart"
Duitsland was weergaloos tegen Argentinië. Dit had ik echt niet verwacht. Mijn voorspelling voor de finale (URU-ARG) zal niet meer uitkomen, dus ik zet mijn geld in op Uruguay - Duitsland. Wat een team zeg.

droom verder  :lol:

Offline Maverick

• Forumbeheerder
  • Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 5 juli 2010, 16:51:21 »
Ach, over wedden :)

Iemand met wie ik Ghana - Uruguay keek daagde een ieder in ons groepje uit om 20 Euro te wedden op het misgaan van de penalty. 50% kans voor een rake penalty is lonend, dus ik hapte toe, waarop het aanbod werd ingetrokken :)

Uruguay in de finale is een droom ja, maar wel één die uit kan komen.

Geld inzetten op Uruguay zou ik normaal gesproken laten afhangen voor de quotering. Nu echter met Nederland trek ik niets Oranje aan, want dat gaat het hele tournooi al goed, en al staat Uruguay 1 tegen 1000, ik zet er geen cent op in want deze titel is mij meer waard dan extra geld hebben. Allemaal onzin, maar als Nederland het red wil ik er optimaal van genieten. Dáár richt ik me op. Wedden op de tegenstander hoort daar niet bij. En zolang er geen toestanden komen zoals met Advocaat als coach, ben ik weer Oranje fan ( wat sinds de komst van de ambivalente Van Basten weer het geval is).

Nederland zal in deze fase van het tournooi 7 tot 8 van de 10 keer winnen in 90 minuten en de kans op verlies in 90 minuten is erg klein te noemen. Uruguay heeft de halve finale gehaald, hun tournooi is al geslaagd, en mist Suarez. Mocht je dus niet na 90 minuten winnen, dan heb je dus 30 minuten extra om het verschil in kwaliteit in goals tot uitdrukking te brengen. Dat is een groot voordeel voor Nederland. Eigenlijk is goed positiespel en weinig risico nemen een zeer sterke basis om 1-0 0f 2-0 te winnen.

Met penalties zal Uruguay licht voordeel hebben qua schieten, technisch gezien zal dat wel goed zitten en mentaal ook ( Bij Nederland zakken er meestal 1 of 2 door de hoeven ). Maar Nederland heeft weer de betere keeper. Kans op het bereiken van de finale acht ik dus rond de 85%. Ik zou een ieder pas aanraden geld op Uruguay te zetten als je voor je Euro minimaal 8,50 terugkrijgt.

Duitsland - Spanje is moeilijk te duiden. Spanje zal zich tot op zekere hoogte instellen op Duitsland. Dat is lastig voor Duitsland. Duitsland is in het tournooi gegroeid, maar ik zie wel degelijk zwaktes bij de Duitsers. Tegen Servie kregen ze niets voor elkaar, tegen Ghana hadden ze het ook zwaar. Overeenkomst: Duitsland moest ( in het eerste geval van zichzelf) en de tegenstander wilde profiteren. Duitsland wisselt dus goede met slechte wedstrijden af. En heeft de neiging slechter te spelen als ze het initiatief hebben. De tegenstand van Duitsland is tot nu toe is constant middelmatig. Waarbij tegen Argentinie het score verloop hielp. De wedstrijd tegen Spanje is het eindexamen voor de finale en tijdens de voorgaande 5 schoolonderzoeken was het al twee maal onvoldoende ( de wedstrijd tegen Ghana was naast die tegen Servië ook slecht ). Het examen is zwaarder dan de voorgaande schoolonderzoeken.

Spanje is dit tournooi weer eens een team dat niet weet wat het moet doen met zijn kwaliteit. Verloren van Zwitserland, en vijf  wedstrijden vol balbezit en gebrek aan rendement. De spelers lijken beter dan die van Duitsland, maar schijn bedriegt. Ervaring zou het verschil moeten maken, maar dat verschil zie je niet in het veld. Dus al met al lijkt Duitsland mij in deze halve finale licht favoriet. Als Spanje nu niet loskomt, dan gaan ze een groot probleem krijgen.

Toch zou ik bij 50 / 50 mijn geld op Spanje zetten. De Duitsers van nu zijn op enkele punten onvergelijkbaar met de teams van vroeger. Vroeger zou ieder team pas na de gewonnen finale naast zijn schoenen gaan lopen. Nu gaan ze in de slotfase van de KF al aan de gang met hakjes.

Ik denk dat Nederland ( mits geplaatst ) meer kans heeft tegen Duitsland dan tegen Spanje. Duitsland heeft in mentaal opzicht een vermoeiende groepsfase doorlopen en heeft indien in de finale aanwezig ook tegen drie landen gespeeld met een erg grote naam.

Indien die andere halve finale 120 minuten gaat duren met wat rode kaarten hier en daar en zware kramp, dan mag Nederland indien geplaatst zich gaan opmaken voor zijn eerste wereldtitel in de grootste sport van allemaal. Een finalist die door zeer zwaar gebergte als laatste de finale bereikt, gaat al te vaak stuk op de laatste helling. Dát is WK logica.