Poll

Wint Nederland van Brazilië in de kwartfinale?

Totaal aantal stemmen: 19

Poll gesloten: 26 juni 2010, 12:01:59

Auteur Topic: Poll: wie wint Nederland-Brazilië  (gelezen 9008 keer)

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
Re: Poll: wie wint Nederland-Brazilië
« Reactie #15 Gepost op: 27 juni 2010, 16:11:58 »
Dat begrijp ik ook wel.

Maar Nederland verliest denk ik van Brazilie na verlenging
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Guest »

Offline m

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 27 juni 2010, 16:16:35 »
Ik hoorde spelers zeggen dat ze slowakije niet mogen onderschatten. Wanneer spelers dat zeggen betekent het meestal dat ze al bezig zijn met onderschatten.

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
« Reactie #17 Gepost op: 27 juni 2010, 17:54:08 »
Denk het niet hoor. Ze hebben een doel en dat doel is nog 4 wedstrijden verwijderd.

Als ze niet voorbereiden op deze met gevaarlijke spelers zoals Vittek en Hamsik, die ze helemaal niet kennen, dan sta je al 2-0 achter. Vandaag is er weer zo scherp getraind dat Vd Vaart geblesseerd is geraakt. Kansen voor Elia, of Robben stapelen nu op. En met die diepte zouden we de kwartfinale kunnen halen.

Het enige waar ik bang voor ben is dat Vd Wiel, de Jong, Kuijt en Gio op de rem gaan spelen omdat ze bang zijn voor een schorsing.

Offline ssvoogel

• International
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1440
  • Favoriete Ajacied: Nicolás Lodeiro
« Reactie #18 Gepost op: 27 juni 2010, 18:16:51 »
Ik mag toch hopen dat Weiss en Hamsik wel in de tang zitten bij de Jong en van Bommel. Vittek mag geen probleem zijn aangezien onze centrale verdedigers jong zijn en zich niet weg laten zetten zoals de oude Cannavaro

Offline NinjaKai

• International
  • The NinjA is everywhere
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 27 juni 2010, 18:18:16 »
Citaat van: "Yiggi"
Denk het niet hoor. Ze hebben een doel en dat doel is nog 4 wedstrijden verwijderd.

Als ze niet voorbereiden op deze met gevaarlijke spelers zoals Vittek en Hamsik, die ze helemaal niet kennen, dan sta je al 2-0 achter. Vandaag is er weer zo scherp getraind dat Vd Vaart geblesseerd is geraakt. Kansen voor Elia, of Robben stapelen nu op. En met die diepte zouden we de kwartfinale kunnen halen.

Het enige waar ik bang voor ben is dat Vd Wiel, de Jong, Kuijt en Gio op de rem gaan spelen omdat ze bang zijn voor een schorsing.

Gewoon eruit laten. Boula voor van der wiel, de zeeuw voor de jong en gio en kuijt boeien mij niet. Spelen ze met de rem erop dan weet kuijt dat het voor hem voorbij is. Want de enige die aan hem vast blijft houden is van marwijk. De rest ziet liever robben in de basis op rechts.

Vittek is veel minder gevaarlijk, vooral die Hamsik moet afgedekt worden. Vittek is meer een doorkopper en afmaker, maar niet een man die zelf dingen creert. Hou Hamsik daar weg en dan is vittek meteen minder gevaarlijk, want hij kan niet meer doorkopper op hamsik, en geen mooie passes van hem ontvangen.

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 27 juni 2010, 20:29:02 »
Gio boeit wel. Het alternatief zou tegen Brazilië dan Braafheid zijn. Ik zie Maicon er al langs rennen........

Offline NinjaKai

• International
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 27 juni 2010, 21:20:59 »
Gio boeit wel. Het alternatief zou tegen Brazilië dan Braafheid zijn. Ik zie Maicon er al langs rennen........

Om heel eerlijk te zijn zie ik dat juist bij braafheid minder snel gebeuren aangezien die nog iets van dyanmiek en snelheid heeft, bij gio zie ik het juist gebeuren dat maicon er ff langs rent en zich dan afvraagt of gio wel mee doet.

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 27 juni 2010, 21:35:10 »
Je overschat Braafheid. Maicon en Elano wandelen langs hem. Gio zou het hun nog moeilijk maken door op de huid te zitten met zijn ervaring

Offline NinjaKai

• International
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 27 juni 2010, 23:30:34 »
Je overschat Braafheid. Maicon en Elano wandelen langs hem. Gio zou het hun nog moeilijk maken door op de huid te zitten met zijn ervaring

Misschien heb je wel gelijk gio heeft meer ervaring, maar hij mist toch wel erg veel snelheid, en ook gio vind ik er toch er vaak naast zitten, en kinderlijk eenvoudig uitgespeeld worden. Maar goed het moge duidelijk zijn dat eigenlijk beide backs niet goed genoeg zijn.

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 28 juni 2010, 05:19:18 »
Citaat van: "NinjaKai"

Misschien heb je wel gelijk gio heeft meer ervaring, maar hij mist toch wel erg veel snelheid, en ook gio vind ik er toch er vaak naast zitten, en kinderlijk eenvoudig uitgespeeld worden. Maar goed het moge duidelijk zijn dat eigenlijk beide backs niet goed genoeg zijn.

Dat klopt zeker. Ben benieuwd hoe dat opgelost gaat worden na het WK. Misschien Daley??

Offline NinjaKai

• International
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 28 juni 2010, 08:14:42 »
Citaat van: "NinjaKai"

Dat klopt zeker. Ben benieuwd hoe dat opgelost gaat worden na het WK. Misschien Daley??

Dat kan, ligt er natuurlijk ook aan waar die gaat spelen (linksback of rechtsback) en wat voor een ontwikkeling hij doormaakt. Het is inderdaad wel een positie die voor het oprapen is. De eerste nederlander die een fatsoenlijk seizoen draait op linksback en die bij een ploeg speelt die voor europees voetbal speelt, heeft de positie.

Misschien hebben we geluk en valt belgie binnen anderhalf jaar uit elkaar en komt het vlaamse deel bij nederland, zou erg goed zijn voor onze verdediging  :lol:.

Offline DannyIsDeMan

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Daley Blind
« Reactie #26 Gepost op: 28 juni 2010, 10:12:12 »
Vermaelen en Vertonghen erbij zou niet misstaan

Offline joodkevin

• Speciaal Lid
  • International
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Toby Alderweireld
« Reactie #27 Gepost op: 29 juni 2010, 21:59:56 »
Citaat
Middenveldproblemen Brazilië voor duel met Oranje

29/06/2010 21:21

Vrijdag staat de kraker tussen Nederland en Brazilië op het programma. Bondscoach Carlos Dunga van de Zuid-Amerikanen heeft problemen om zijn middenveld bemand te krijgen.

Elano raakte in het duel met Ivoorkust (3-1 winst) geblesseerd na een forse charge van FC Twente-speler Cheick Tioté. Dinsdag hervatte de middenvelder van Galatasaray de training, maar moest al snel weer afhaken.

Dat is niet het enige probleem van Dunga. Ramires ontving tegen Chili zijn tweede gele kaart en is geschorst. Daarnaast kampen andere opties Felipe Melo (enkel) en Júlio Baptista (knie) met kwetsuren. Het is zeer onzeker of zij tijdig fit zijn voor de wedstrijd tegen Oranje.
VI

Offline DannyIsDeMan

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Daley Blind
« Reactie #28 Gepost op: 30 juni 2010, 07:41:02 »
zal wel. Bendtner was ook veel te geblesseerd om te spelen.

vrijdag zijn ze weer allemaal genezen. braziliaans wondertje

Offline AJAXfanAPELDOORN

• Forumbeheerder
  • Legende
  • co za asy
    • Bekijk profiel
    • http://www.nba.com/pacers
« Reactie #29 Gepost op: 30 juni 2010, 15:09:00 »
Beste AF'ers!

Ok, nog 2 dagen en ik pies nu al in mn broek. We zitten alweer in de kwartfinale, wat gaat het hard!

Jammer genoeg krijgen we het grootste obstakel wat ons kan weerhouden om wereldkampioen te worden nu al in de kwartfinale voorgeschoteld.. Enorm zonde, want ik verlies liever in de finale van Brazilië dan in de kwartfinale. Dat gezegd, erg fijn dat de meeste AF'ers ons zien winnen van Brazilië. Dat geeft mij hoop dat ik gewoon negatief denk, dat ik het te somber inzie, want ik acht ons redelijk kansloos tegen Brazilië.

Ik acht ons redelijk kansloos, want zij spelen m.i. namelijk sinds kort ook zakelijk (niet meer Samba zoals vanouds) met een blok van 6/7 en een dynamische 3/4 voorin. Zij beheersen dit spelletje m.i. beter, hebben meer individueel talent en gewoonweg meer gogme. In 94 en 98 hadden we redelijk kansen om van het grote Brazilië te winnen gezien de enorme ruimtes die ze achterin lieten liggen en met ons welbekende positiespel/combinatievoetbal prik je er altijd we 1 a 2 in tegen een Brazilië wat vol op aanval kan gaan. Maar ja, die ruimtes komen er aanstaande vrijdag vrij weinig..Het verschil in gogme is overigens wel enorm geslonken, dus dat zal ons niet nekken wat ons in 94/98 waarschijnlijk wel de das om heeft gedaan. De Brazilianen genoten toen te veel aanzien van ons.

De mandekking is klasse bij Brazilië maar de rugdekking die ze elkaar geven is best weergaloos. Dus de welbekende steekpassjes die ons de laatste tijd heel wat goals hebben opgeleverd zullen vrijdag niet zo heel snel vallen. Van Persie zal zich echt anders op moet stellen in de spits! Hij zal zich echt minder moet aanbieden, minder moeten inzakken, want de opkomende man waar hij de bal op af wil geven zal niet vrij lopen of een gaatje kunnen vinden in de defensie..Hij zal het veld nu echt diep moet maken, anders ben je kansloos, want op de vierkante meter doen wij gewoon onder voor Brazilië. Je wordt dan wel erg afhankelijk van de afstandschoten op goal. Gelukkig hebben Robben en Sneijder het in zich om dit te doen, dus ik heb wel een sprankje hoop. Maar van Bommel zal hier vooral cruciaal in worden. Die heeft het in zich om de bal van buiten de 16 erin te rossen en tegen dit relatief defensieve Brazilië zal je een blok van schutters voor de 16 moeten neerzetten om de bal aan af te kunnen spelen die kunnen knallen! Van Bommel, laat je gelden. Bemoei je er mee. Laat me definitief vergeten dat je man met een PSV-hart bent!

Kuyt op links die in de kuiten van Maicon moet gaan bijten zal aanvallend gezien minder gaan brengen (des te meer reden om Van Bommel in te laten schuiven aangezien Kuyt nog meer hangend gaat spelen) Iig de eerste helft. Maicon houd zich niet bezig met de tegenstander, ook al had hij een Van der Vaart tegenover zich, dus die zal je de gehele rechterkant moeten dekken. Dus wat dat betreft fijn dat Van Marwijk niet kan kiezen voor een Van der Vaart (die ik dat niet zie doen) en hij dus sowieso voor de verdedigend betere Kuyt moet kiezen. Kuyt heeft 2 paar longen, dus outlast Maicon wel. Misschien dat Kuyt gedurende de 2de helft een Maicon in zn pocket heeft, of dat de dan frisse Elia een gaatje gaat vinden rechtsachter..

Wat betreft de huidige euforie, ik ben er ook in meegezogen hoor, is deze alleen niet zo op zn plaats. Tuurlijk hebben we al zo lang niet verloren. Bijna 30 wedstrijden volgens mij. Maar kijkend naar de meest recente uitslagen (onderaan) is het ook niet onmogelijk om zo n reeks iig van 20 naar 30 ongeslagen wedstrijden te vergroten. Van de laatste 14 wedstrijden waren Ita-Ned en Ned-Eng de meest opvallende, qua kaliber tegenstand. En laten we die wedstrijden nou net niet gewonnen hebben. Ik wil niet beweren dat wij niet van grote landen kunnen winnen, maar geen 1 wedstrijd heeft mij overtuigd dat wij van Brazilië kunnen winnen omdat we met dit team nog niet van een land van zo n kaliber hebben gewonnen. Eerst zien dan geloven. En dat ik dit nu zeg valt me tegen van mijzelf, normaliter ben ik een optimist. Maar denken dat we vrijdag gaan winnen en er dan met de kwartfinale uitgeknalt worden door zoals gewoonlijk weer Brazilië, ik zal me weken bagger voelen denk ik. Mij er nu al bij neerleggen dat het over is, dan kan het alleen maar meevallen.

Ik verwacht dat Nederland eruit ligt vrijdag maar ik hoop dat de rasoptimisten van deze forum zullen overwinnen, of bewijzen dat ik het spel nog niet helemaal snap :P Heerlijk lijkt me dat. Dat zou betekenen dat we in de halve finale staat tegen Ghana/Uruguay. Oh my...

Aan de rasoptimisten, of positief ingestelde realisten..Waarom denken jullie dat we kunnen winnen van Brazilië? Waar valt de winst te behalen?

Citaat
datum   thuis   uit   uitslag   comp
ma 28/6   Nederland   Slowakije   2-1   Eindronde WK 2010
do 24/6   Kameroen   Nederland   1-2   Eindronde WK 2010
za 19/6   Nederland   Japan   1-0   Eindronde WK 2010
ma 14/6   Nederland   Denemarken   2-0   Eindronde WK 2010
za 5/6   Nederland   Hongarije   6-1   Oefeninterland
di 1/6   Nederland   Ghana   4-1   Oefeninterland
wo 26/5   Nederland   Mexico   2-1   Oefeninterland
wo 3/3   Nederland   Verenigde Staten   2-1   Oefeninterland
wo 18/11   Nederland   Paraguay   0-0   Oefeninterland
za 14/11   Italië   Nederland   0-0   Oefeninterland