Poll

Wint Nederland van Brazilië in de kwartfinale?

Totaal aantal stemmen: 19

Poll gesloten: 26 juni 2010, 12:01:59

Auteur Topic: Poll: wie wint Nederland-Brazilië  (gelezen 8827 keer)

Offline DannyIsDeMan

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Daley Blind
Re: Poll: wie wint Nederland-Brazilië
« Reactie #30 Gepost op: 30 juni 2010, 15:14:52 »
we gaan heel dik verliezen. ik denk 0-3, of 1-4.

waarom denk ik dat? omdat brazilië Robben en Van Persie lam gaan leggen en we daarna geen afspleelmogelijkheden meer kunnen vinden, omdat Kuijt Maicon moet dekken.

we moeten al van geluk spreken als we over de middenlijk komen.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Guest »

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
« Reactie #31 Gepost op: 30 juni 2010, 15:34:15 »
IK zie mijzelf zeker niet als rasoptimist, aangezien ik denk dat we er ook uitvliegen vrijdag. Maar de winst valt voornamelijk in het eigen spel te halen.
Brazilie lijkt op dit moment ongeveer aan de top te zitten wat betreft het voetbal en wij weten AL LE MAAL, Oranje is dat nog lang niet op dit toernooi...
De winst valt daarnaast op het middenveld te halen want DAAR heeft Oranje toch echt de (op papier) betere spelers... Ga alles maar eens naast elkaar leggen, Zo veel minder zijn we niet dan die kanaries!

------ ------steek-------
Wiel--Heit-Math-- Gio---
-------Bommel---Jong--
Robben----Sneijder--Kuijt
-------------Persie----------

Nederland geeft zo ontzettend weinig weg de laatste tijd. Waarom zou dat dan wel gebeuren tegen Brazilie?
Maicon is gevaarlijk. Daar moet je dus voor zorgen dat hij niet heel vaak op zal kunnen komen. Wellicht dat je Elia daar eerst neer moet zetten om van diepgang te kunnen gebruik maken.

Citaat
Ik wil niet beweren dat wij niet van grote landen kunnen winnen, maar geen 1 wedstrijd heeft mij overtuigd dat wij van Brazilië kunnen winnen omdat we met dit team nog niet van een land van zo n kaliber hebben gewonnen. Eerst zien dan geloven.

De opstelling 2 jaar geleden tegen Italie en Frankrijk verschilden toch echt niet overdreven veel met wat er nu staat toch?  Steek, Wiel, Bommel en Persie?? Wat stond daar toen voor? Sar, Bouhla en Engelaar en Ruud of zo???

Dat valt toch wel iets mee?

Citaat
Mij er nu al bij neerleggen dat het over is, dan kan het alleen maar meevallen.

Kom op zeg...  :?

Citaat
Aan de rasoptimisten, of positief ingestelde realisten..Waarom denken jullie dat we kunnen winnen van Brazilië? Waar valt de winst te behalen?

Zoals al gezegd: Nederland kan enkel maar beter gaan voetballen. Brazilie is nu ECHT een tegenstander waarbij ik ook echt denk dat ze zich (met alle respect) nog meer zullen kunnen focussen en hun tanden in die wedstrijd kunnen zetten dan de landen die we tot nu toe hebben gehad. Brazilie heeft maandag 3-0 gewonnen. Maar ook dat was niet echt dat je zegt van wauw... Mooie uitslag, maar meer ook niet...
Ik heb dit WK nog niet 1 team gezien waarvan een normaal Oranje zou moeten verliezen. Ook brazilie niet. En niet verliezen betekent sowieso verlenging en later pingels...

Dat rijtje dat je onder aan je post neerzet, is leuk. Maar bijna allemaal oefeninterlands (we weten hoe bijster interessant die zijn) en 4 wedstrijden op dit WK tegen niet overdreven aansprekende tegenstanders die zich ook helemaal in hebben laten zakken.
Nederland zal hoe dan ook tegen BRazil meer ruimte krijgen om te voetballen. Daar valt de winst te pakken. Een Sneijder die passes over 20 of 100 meter net zo makkelijk geeft met beide voeten, daar kan veel gevaar vandaan komen... Nu ik er zo over nadenk zou ik in mijn opstelling zelfs beginnen met Elia en Robben op de flanken... Uitgaan van eigen kracht en voetballen zoals ze kunnen, dan kan ook Brazilie na vrijdag huiswaarts!!!
Diepgang en killerinstict, dat zijn de trefwoorden!

Citaat van: "DannyIsDeMan"
we gaan heel dik verliezen. ik denk 0-3, of 1-4.

waarom denk ik dat? omdat brazilië Robben en Van Persie lam gaan leggen en we daarna geen afspleelmogelijkheden meer kunnen vinden, omdat Kuijt Maicon moet dekken.

we moeten al van geluk spreken als we over de middenlijk komen.

Vanwege je laatste zin denk ik dat Brazilie het spel zal gaan maken! MOOOOOOI!!!! Zoals al gezegd kan Sneijder dan mooi Robben met zijn diepgang heel erg gevaarlijk maken. Die Bastos die slaapt nu al niet hoor!!!

Ik vind dus dat Oranje uit moet gaan van eigen kracht. Als ze dat doen, dan is geen tegenstander onverslaanbaar...

Offline DannyIsDeMan

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Daley Blind
« Reactie #32 Gepost op: 30 juni 2010, 15:54:37 »
waarom krijgt Nederland meer ruimte van brazilië? ik snap die opmerking niet.

brazilië speelt met Bastos, Juan, Lucio en Maicon achterin en vlak daarvoor staan Gilberto Silva, Felipe Melo en Dani Alves. dat zijn 7 verdedigende spelers. voorin staan Kaka, Robinho en Luis Fabiano. dat zijn de enige 3 die echt aanvallend zijn ingesteld.

Bastos------Juan----------Lucio---Maicon
-------------------Felipe Melo--------------
------Gilberto Silva------Dani Alves------
----------------------Kaka------------------
-----Luis Fabiano-----Robinho------------

Bastos en Maicon sluiten aan via de zijkant en de ander rent weer naar achter. Kaka heeft een vrije rol. Ruimte? Er staan continu 6 man te verdedigen. Melo gaat Sneijder dood verdedigen, Bastos, of Silva bewaken Robben met rugdekking van Juan en Maicon gaat Kuijt gek maken. misschien is er wat ruimte voor Van Persie en Van Bommel waar iets uit te halen valt, maar dat valt nog te bezien als Kaka mee gaat dekken en Lucio op Van Persie zou gaan staan.

dit is gewoon een hele zware wedstrijd. als 1 iemand een doelpunt maakt, gaat de hele boel open voor de ander. laten we hopen dat wij het dan zijn en na 45 minuten al op 2-0 staan of zoiets

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 30 juni 2010, 16:22:59 »
Als ze dan toch met zoveel man verdedigen? Hoe maken ze dan tegen Oranje dat niets weggeeft 3 of 4 doelpunten?

Enige speler waar we aanvallend bang voor moeten zijn is die Luis Fabiano.

Offline Langevent

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Siem de Jong
« Reactie #34 Gepost op: 30 juni 2010, 17:46:44 »
Citaat van: "the real one"
Als ze dan toch met zoveel man verdedigen? Hoe maken ze dan tegen Oranje dat niets weggeeft 3 of 4 doelpunten?

betwijfel ik, hij pakt z'n doelpunten mee maar tis een overschatte speler.

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 30 juni 2010, 17:57:07 »
Citaat van: "Langevent"

als ik kan kiezen tussen Kaka, Robinho en Fabiano dan vind ik Fabiano het minst overschat en juist het meest onderschat...

Offline Langevent

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Siem de Jong
« Reactie #36 Gepost op: 30 juni 2010, 18:40:19 »
Citaat van: "Langevent"

als ik kan kiezen tussen Kaka, Robinho en Fabiano dan vind ik Fabiano het minst overschat en juist het meest onderschat...
ja oke dat wel, maar Kaka is pas overschat sinds hij bij real voetbalt, daarvoor was hij dat niet :wink:
en Robinho, tsja, ik zelf vind het een goede voetballer, maar hij wordt groter gemaakt dan dat hij is, maar is dat niet bij de meeste voetballers?

Offline NinjaKai

• International
  • The NinjA is everywhere
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 30 juni 2010, 19:28:30 »
Citaat van: "DannyIsDeMan"
waarom krijgt Nederland meer ruimte van brazilië? ik snap die opmerking niet.

brazilië speelt met Bastos, Juan, Lucio en Maicon achterin en vlak daarvoor staan Gilberto Silva, Felipe Melo en Dani Alves. dat zijn 7 verdedigende spelers. voorin staan Kaka, Robinho en Luis Fabiano. dat zijn de enige 3 die echt aanvallend zijn ingesteld.

Bastos------Juan----------Lucio---Maicon
-------------------Felipe Melo--------------
------Gilberto Silva------Dani Alves------
----------------------Kaka------------------
-----Luis Fabiano-----Robinho------------

Bastos en Maicon sluiten aan via de zijkant en de ander rent weer naar achter. Kaka heeft een vrije rol. Ruimte? Er staan continu 6 man te verdedigen. Melo gaat Sneijder dood verdedigen, Bastos, of Silva bewaken Robben met rugdekking van Juan en Maicon gaat Kuijt gek maken. misschien is er wat ruimte voor Van Persie en Van Bommel waar iets uit te halen valt, maar dat valt nog te bezien als Kaka mee gaat dekken en Lucio op Van Persie zou gaan staan.

dit is gewoon een hele zware wedstrijd. als 1 iemand een doelpunt maakt, gaat de hele boel open voor de ander. laten we hopen dat wij het dan zijn en na 45 minuten al op 2-0 staan of zoiets

Dit klopt grotendeels, maar dat is gelijk de zwakte van brazilie.  Gewoon elia erin knallen en laat maicon dan maar lopen, dit doet hij welgeteld een keer en dan krijgt hij het hele elftal over zich heen.
Melo die sneijder gaat bewaken, ja hij gaat het proberen inderdaad, maar het gaat hem echt niet lukken. Wat een zwakke speler is dat zeg. Langzaam, niet zeer technisch, durft nooit een bal aan te nemen met een man in zijn rug. Hij heeft alleen zijn lengte en zijn lichaamsbouw mee, maar volgens mij vragen ze zich nog steeds af bij juventus waarom ze daar nu zoveel geld voor hebben neergelegd. Doe mij dan maar tien keer liever de jong of van bommel. Ook die gilberto silva, hebben ze daar nou echt niks beters lopen. Die is ook ver over zijn top heen, grote naam van vroeger, maar echt niet meer van nu. Brazilie is verdedigend sterker dan ons, maar wij zijn sterker op het middenveld. De aanval is is ongeveer gelijk. Maar het grote verschil tussen nederland en brazilie, nederland is sneller, brazilie is fysiek sterker.

Maar mensen kom op, dit heeft helemaal niks met optimistisch zijn te maken. Vele bagetalisseren de spelers van ons en maken die van brazilie veel groter dan ze zijn. Brazilie heeft toppers en wij hebben middenmoters althans zo wordt het door velen gezien (niet alleen op dit forum hoor). Slaat helemaal nergens op. In het nederlands elftal zitten spelers die absolute wereldtop zijn. 50/50 is geen slechte verhouding van de winkansen van beide ploegen. Ze hebben beide hun positieve en hun negatieve punten.

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
« Reactie #38 Gepost op: 30 juni 2010, 19:56:04 »
Ik blijf het bij 50/50 houden.

Ik ben het wel eens met de stelling dat diegene die het eerste doelpunt maakt de wedstrijd waarschijnlijk gaat winnen. De ander gaat naar voren en dan heb je met snelle technische spelers als Robben, Robinho, Van Persie, L. Fabiano, Sneijder en Kaka als tegenstander een hele zware middag. 4-1, 3-0, etc. het zou zomaar kunnen gebeuren. Laten we hopen dat het deze keer Oranje is die doorgaat en niet de kanariepieten

Offline NinjaKai

• International
  • The NinjA is everywhere
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 30 juni 2010, 20:58:10 »
Ik verwacht heel lang 0-0 totdat een van de twee een foutje maakt, maar zelfs dan verwacht ik niet dat het team dat achterstaat vol op de aanval gaat en achter veel ruimte weggeeft. Dat gebeurd pas de laatste 5 a 10 minuten. Althans dat is de verwachting die ik heb van de wedstrijd, vooral omdat beide teams spelen om niet te verliezen.

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 30 juni 2010, 21:00:28 »
Het klinkt misschien raar, maar ik zou het deze keer niet eens heel erg vinden om pingels te moeten nemen.
Ik denk dat Nl daar dit WK misschien wel een team voor heeft om echt rekening mee te houden...

Desalniettemin: NL heeft gewoon een goede kans om van Brazilie te winnen. Als het ooit een keer weer kan, dan is het nu!

Offline joodkevin

• Speciaal Lid
  • International
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1440
  • Favoriete Ajacied: Toby Alderweireld
« Reactie #41 Gepost op: 2 juli 2010, 08:18:04 »
Citaat
Dunga: "Cruijff mag gratis naar binnen"

Johan Cruijff haalde deze week uit naar het Braziliaanse elftal van bondscoach Dunga. Het voetbalicoon liet woensdag weten er geen geld voor over te hebben om de Goddelijke Kanaries aan het werk te zien.

"Ik heb geen geld over voor een kaartje om Brazilië te zien spelen", aldus de 63-jarige oud-international eerder deze week. "Ze hebben de beschikking over talentvolle spelers, maar ze voetballen op een defensieve en oninteressante manier. Het is een schande voor de fans en het toernooi. Brazilië is namelijk een team dat mensen normaal gesproken graag zien spelen."

"Iedereen mag zijn mening hebben", reageerde Dunga op de persconferentie van donderdag. "Ook Johan Cruijff. Maar volgens mij hoeft hij geen kaartje te betalen. Iemand als Cruijff mag volgens mij vaak gratis naar binnen. Dus hij kan ook ons gratis aan het werk zien. Cruijff moet zelf maar weten of hij dat wil. Ik betaal graag geld voor een wedstrijd van het Nederlands elftal. Het is een ploeg die vaak wil scoren. Net als wij geloof ik."

Voetbalprimeur.

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
« Reactie #42 Gepost op: 2 juli 2010, 08:22:19 »
Spanning begint nu wel te stijgen. De temperatuur overigens ook. Ondanks dat ik privé ontzettend slecht nieuws heb weten te ontvangen, heb ik heel erg veel zin in deze wedstrijd.

Offline ssvoogel

• International
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1440
  • Favoriete Ajacied: Nicolás Lodeiro
« Reactie #43 Gepost op: 2 juli 2010, 08:57:08 »
Wel grappig dat Cruijff nu kritiek heeft op het spel van Brazilie terwijl het sinds 1982 al niet om aan te zien is. 1982 was het laatste toernooi waar Brazilie mooi voetbal speelde. Maar zoals altijd heeft die ouwe zemelaar het weer eens mis. Ik ben benieuwd wanneer hij weer een column schrijft over zijn zo geliefde, maar binnen de EU verboden, 6+5 regeling

Nog een paar uurtjes!!! Spanning begint nu wel te komen inderdaad

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
« Reactie #44 Gepost op: 2 juli 2010, 12:18:47 »
Nog iets meer dan 2,5 uur. Spannend! Eerste biertje maar alvast genomen, wat een hitte. De tuin is te warm om in te zitten, hier binnen is het nog wel uit te houden.