Auteur Topic: [WK 2010]Finale 11-7-2010 20:30 Johannesburg,the place to be  (gelezen 9444 keer)

Offline joodkevin

• Speciaal Lid
  • International
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1440
  • Favoriete Ajacied: Toby Alderweireld
Re: [WK 2010]Finale 11-7-2010 20:30 Johannesburg,the place t
« Reactie #60 Gepost op: 12 juli 2010, 11:49:22 »
Citaat van: "joodkevin"
http://nos.nl/wk2010/video/171342-wkfinale-regen-gele-kaarten.html

Geel van Persie: Overdreven om hem zo vroeg al te geven, voor een in mijn ogen lichte overtreding.
Geel Puyol: Gestrekt been van Puyol en van achter, gewoon rood.
Geel van Bommel: gewoon geel
Geel Ramos: Terechte gele kaart als je die aan van Persie ook gaf. Plus dat Ramos gewon zijn been strekte
Geel  de Jong: Volkomen terecht, gewoon rood.

jammer dat de rest niet te zien is, ik ga nu de wedstrijd opnieuw proberen te bekijken en dan ook te kijken naar gele kaarten en overtredingen.

Ik vergeet nu nog te noemen dat Iniesta (en vele spanjaarden) meermaals om geel vroegen en zelf geen kaart kregen. De regel luidt, vragen om een kaart is er 1 krijgen.

25e minuut, De scheids fluit voor een overtreding van sneijder, terwijl sneijder minder erg vasthoud en busquets eigenlijk meer obstructie maakt.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Guest »

Offline Langevent

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Siem de Jong
« Reactie #61 Gepost op: 12 juli 2010, 11:50:40 »
off topic: Ik ben er ook achter gekomen dat van Bommel de meest gehate Nederlandse voetballer is in het buitenland..
ontopic: maargoed, tel de overtredingen maar en breng het maar in kaart JK, ik ben erg benieuwd..

Offline NinjaKai

• International
  • The NinjA is everywhere
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
« Reactie #62 Gepost op: 12 juli 2010, 11:51:02 »
Citaat van: "Martijn_Cruijff"
Jongens... de hele wereld heeft zich aan ons geërgerd. Laten we aub even met zijn allen in de spiegel kijken. We hebben ons gewoon misdragen in het veld gisteren.

Citaat van: "DannyIsDeMan"
als we al ooit nog een keer de kans krijgen. we hebben geen jeugd meer nu zoals 10 á 20 jaar geleden. nu wordt de jeugd geplukt door buitenlandse clubs die niet de gedegen opleiding en cultuur meegeven die ze in Nederland meegeven. dat zal de eenheid alleen maar minder maken.

Ik vind dit wel erg pessimistisch. Bij Feyenoord loopt toch wel redelijk wat talent en de B1 van Ajax heeft zich ook erg goed getoond op enkele internationale toernooien. Over 8 jaar zijn die jongens die nu in de B1 spelen, 24 jaar. Dan kan er maar zo weer een lichting staan. Ik denk wel dat we een rol van betekenis blijven spelen hoor.

Misdragen?
schwalbes en om kaarten vragen dat is misdragen. Dat is echt het uitschot van een voetballer die haast in heel europa wordt uitgekost. Dorrollen, liggen en niks kunnen, maar als de bal in de buurt is snel opstaan en positie kiezen. Volgens mij is daar iemandf in de cl nog dik voor geschorst. Wij hebben luis er echt veel op aangesproken, krijgen we niet helemaal eruit maar op een dusdanige manier aangepast zodat we er enigszins mee kunnen leven.

Schandalige overtredingen?
Klopt zeker die van de jong was echt schandalig en was ik niet blij mee. Daarentegen iniesta kon er ook wat van met zijn judoworp, heeft toch ook helemaal niks met voetbal te maken. Ook viel op dat Spanje elke keer het voordeel van de twijfel kreeg, indien het ging om een overtreding die er geen was (want van der wiel en gio kregen wel heel erg makkelijk een gele kaart, terwijl die de hele wedstrijd slechts heel erg weinig overtredingen maakte en zeer correct speelde, dus een optelsom kan het ook niet geweest zijn). Maar ook indien er sprake was van overtredingen aan de zijde van spanje, die waren echt niet geniepiger, die waren net zo duidelijk (of vind je aan armen gaan trekken en hangen, sluwe overtredingen?). En die werden vaker niet dan wel bestraft.

Terecht verloren?
Geen idee, weet ik niet. Uiteindelijk heeft Spanje gescoord en Nederland niet, terwijl Robben wel twee echt grote kansen heeft gehad die het hadden moeten zijn. Dus dat is aan ons zelf te wijten. Het feit dat spanje scoort uit een doeltrap die een corner had moeten zijn (was ook redelijk duidelijk zichtbaar, en webb had dat ook moeten zien op de positie waar hij stond) maakt het voor mij wel moeilijker te slikken. Al dan niet Buitenspel heb ik weinig mee als het voor ons al zo onduidelijk is naar duizend herhalingen dan is het voor een grens echt onmogelijk te bepalen. Over de hele wedstrijd gezien, had spanje veel en veel meer balbezit, maar hadden wij de betere kansen. Spanje speelde verzorgd voetbal, wij resultaat voetbal, maar het voetbal van spanje beter? Niet echt tot aan de 16 zeer zeker, maar slechts positiespel voor de goal van de tegenstander haalt de rest van het goede voetbal wel heel erg naar beneden. Het feit dat Nederland met resultaatvoetbal twee van zulke dikke kansen mist, maakt het dan ook wel weer slecht resultaatvoetbal van het Nederlands elftal. Verschil is wel dat het slechte resultaatvoetbal van Nederland terug te voeren is op een man, namelijk robben. De kansen heeft hij gekregen die moet hij maken, kan niemand anders voor hem doen. Het slechte positiespel voor het doel van de tegenstander van de Spanjaarden ligt daarentegen aan het hele team. Uiteindelijk was elke winnaar in mijn ogen de terechte winnaar geweest. Dus ook nu is spanje in mijn ogen de terechte winnaar. De arbitrale dwaligen voorafgaand aan de goal en gedurende de wedstrijden, geven me wel een zure nasmaak waardoor ik vind dat nederland onterecht verloren heeft. Spanje dus de terechte winnaar, nederland onterecht verloren, maar in een finale van een ek of wk wilt dat wel eens vaker gebeuren.

Offline joodkevin

• Speciaal Lid
  • International
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 12 juli 2010, 11:57:39 »
Vlak voor rust affluiten terwijl kuyt voor het goal staat vanwege buitenspel terwijl van Persie buitenspel stond en niet meedeed.
Het gevaarlijke spel van Pedro had ook geel mogen zijn, zeker na vele geniepige overtredingen.

Ik stop er maar mee, want ik word steeds pissiger op de scheids als ik alles terug kijk. Wat een eikel...

Overigens kan ik maar een paar mensen iets verwijten:
v. Persie, veel te lui gespeeld (hele toernooi)
v. Marwijk, had Huntelaar moeten brengen en als je v. Persie er niet uit wilt halen gooi je hem naar de vleugel

Offline Langevent

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Siem de Jong
« Reactie #64 Gepost op: 12 juli 2010, 12:12:03 »
Vlak voor rust affluiten terwijl kuyt voor het goal staat vanwege buitenspel terwijl van Persie buitenspel stond en niet meedeed.
Het gevaarlijke spel van Pedro had ook geel mogen zijn, zeker na vele geniepige overtredingen.

Ik stop er maar mee, want ik word steeds pissiger op de scheids als ik alles terug kijk. Wat een eikel...

Overigens kan ik maar een paar mensen iets verwijten:
v. Persie, veel te lui gespeeld (hele toernooi)
v. Marwijk, had Huntelaar moeten brengen en als je v. Persie er niet uit wilt halen gooi je hem naar de vleugel
snap ik dus ook niet.. vdVaart raakte zijn basisplaats kwijt omdat hij gewoon niet lekker speelde.. Bij van Persie gebeurt dit vervolgens niet? beetje lastig.. Huntelaar is in 20 minuten voetbal net zo effectief geweest als van Persie het hele toernooi..
vind ik ergens wel erg moeilijk..

Offline Martijn_Cruijff

• Vedette
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 12 juli 2010, 12:22:18 »
Van Persie was gisteren ook verreweg de minste. En dan haalt hij Kuijt, die overigens ook matig speelde maar altijd werkt als een paard, er uit. Tja...

Offline joodkevin

• Speciaal Lid
  • International
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 12 juli 2010, 12:43:59 »
Langevent ik vond Huntelaar eigenlijk nog effectiever, Hij zette veel vaker druk. Iets wat ik van Persie niet heb zien doen. Dat snap ik overigens ook niet, al snap ik wel dat Kuijt en Robben boven van der Vaart zijn verkozen. Ondanks dat haalt hij van der Vaart er wel af en v. Persie niet inderdaad. De winnende coach heeft altijd gelijk, maar ik heb het hele toernooi al gezegd dat Huntelaar er gewoon eerder/vaker in het team moest staan. Ik loop me nog steeds aan die luie v. Persie te ergeren.

Offline joodkevin

• Speciaal Lid
  • International
    • Bekijk profiel

Offline joodkevin

• Speciaal Lid
  • International
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 12 juli 2010, 15:05:49 »
Citaat
Arbiter De Bleeckere: "Oranje heeft me genekt"
12 juli 2010

Als het aan scheidsrechter Frank de Bleeckere had gelegen, was het Nederlands elftal op het WK al voor de finale uitgeschakeld. Volgens de Belg heeft hij door het lange optreden van Oranje in Zuid-Afrika de finale misgelopen.

"Een halve finale of finale zat er zeker in", zegt De Bleeckere in Het Nieuwsblad, "maar toen ik de resultaten in de kwartfinales zag, wist ik dat het over was. Met Nederland erbij mocht ik het vergeten. Ik had nochtans graag een vierde wedstrijd gekregen. Jammer." Aangezien De Bleeckere af en toe competitieduels in Nederland fluit, kon de FIFA de Belg niet tijdens de eindstrijd in actie laten komen.

"Ik heb gevloekt, want het was slikken. Als scheidsrechter ben je afhankelijk van de prestaties van bepaalde landen. Andere landen hadden nooit aanvaard dat ik Nederland of zelfs Duitsland, een ander buurland, zou leiden."
voetbalcentraal dacht ik.

Toch wel opmerkelijk dat hij Ned en Dui niet mag fluiten omdat hij weleens in Nederland fluit en Duitsland een buurland is, waarom mag Webb dan wel fluiten. Engeland is ook een buurland van Nederland. :roll:

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
« Reactie #69 Gepost op: 12 juli 2010, 16:03:53 »
Er staat dat hij alleen niet in Nederland mag fluiten. Op zich wel logisch, aangezien hij hier ook fluit. Zou toch rare gezichten kunnen opleveren.

Offline Mloesje

• Rotatiespeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 12 juli 2010, 16:12:25 »
Nou, dan mag de voetbalwereld ons wel dankbaar zijn dat wij in de finale stonden. Want De Bleeckere is helemaal een ramp.

Over de finale: Tja, ik denk wel dat de beste heeft gewonnen,maar als het doelpunt was afgekeurd hadden we de penalty's gehaald en dan had ik het nog wel moeten zien. Dan waren we wel met een morele voorsprong de penaltyreeks ingegaan denk ik.

Webb floot idd wel vrij snel tegen Nederland, het leek idd of Spanje met wat meer wegkwam. Wat mij betreft is kaarten vragen er idd ook ééntje krijgen. Aan de andere kant mochten we van geluk spreken dat we nog de verlenging in gingen met elf spelers, want Van Bommel had al in de eerste helft rood kunnen krijgen.

Offline lelystad

• Sterspeler
  • can't undo past, but can certainly not repeat it
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1000
  • Favoriete Ajacied: Mounir El Hamdoui
« Reactie #71 Gepost op: 12 juli 2010, 16:29:30 »
Citaat
Arbiter De Bleeckere: "Oranje heeft me genekt"
12 juli 2010

Als het aan scheidsrechter Frank de Bleeckere had gelegen, was het Nederlands elftal op het WK al voor de finale uitgeschakeld. Volgens de Belg heeft hij door het lange optreden van Oranje in Zuid-Afrika de finale misgelopen.

"Een halve finale of finale zat er zeker in", zegt De Bleeckere in Het Nieuwsblad, "maar toen ik de resultaten in de kwartfinales zag, wist ik dat het over was. Met Nederland erbij mocht ik het vergeten. Ik had nochtans graag een vierde wedstrijd gekregen. Jammer." Aangezien De Bleeckere af en toe competitieduels in Nederland fluit, kon de FIFA de Belg niet tijdens de eindstrijd in actie laten komen.

"Ik heb gevloekt, want het was slikken. Als scheidsrechter ben je afhankelijk van de prestaties van bepaalde landen. Andere landen hadden nooit aanvaard dat ik Nederland of zelfs Duitsland, een ander buurland, zou leiden."
voetbalcentraal dacht ik.

Toch wel opmerkelijk dat hij Ned en Dui niet mag fluiten omdat hij weleens in Nederland fluit en Duitsland een buurland is, waarom mag Webb dan wel fluiten. Engeland is ook een buurland van Nederland. :roll:

Een scheidsrechter mag nooit het idee hebben dat het zijn wedstrijd is. Een scheidsrechter die vloekt omdat hij een finale niet kan fluiten zou niet eens gevraagd moeten worden voor het toernooi. Stel je voor dat een rechter zou vloeken omdat hij een belangrijke moordzaak misloopt. Zo iemand is niet geschikt voor zijn werk.

Offline vdVaart

• Legende
    • Bekijk profiel
    • Slim-Shady.nl
« Reactie #72 Gepost op: 12 juli 2010, 16:55:09 »
Mm ja, maar jij vloekt toch ook wel eens op je werk? Hoe je het ook wendt of keert, een finale is natuurlijk het mooiste dat je kan fluiten als scheidsrechter. Als je het dan ook nog goed doet, betekent dat je in de toekomst veel meer belangrijkere wedstrijden krijgt en dus gewoon meer inkomen ;)

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
« Reactie #73 Gepost op: 12 juli 2010, 17:07:49 »
Na er nog eens een nachtje (slecht) over geslapen te hebben en alles op een rijtje te hebben gezet, moet ik toch tot de conclusie komen dat er iets niet in de haak was. Ik wil niet over complottheorieën en achterkamertjespolitiek praten, maar ik ga het nu toch doen.

Tijdens dit toernooi zijn me enkele zaken opgevallen die niet klopten, maar het meest in het oog sprong de klap van David Villa, die niet bestraft werd door zowel de scheidsrechter (die het heeft gezien) en de Fifa (na camerabeelden). Als je verder gaat zoeken in de wedstrijden dan vind je wel meer van die momenten, waar duidelijk dingen helemaal niet klopten. Nigeria tegen Griekenland klopte ook al heel weinig van en zo zijn er nog meer vreemde dingen.

Müller stond op scherp in de wedstrijd tegen Argentinië en krijgt voor een onzinnige handsbal, waar je niets aan kan doen geel. Dag beste speler van Duitsland. Viel toen al op. Helemaal toen aan de andere kant hetzelfde gebeurde bij Spanje en er geen geel voor gegeven werd, maar wel een vrije trap.

Tijdens de wedstrijd Nederland - Brazilië had ik ook al sterk het vermoeden dat de scheidsrechter probeerde om Nederland uit het toernooi te gooien. Dan heb ik het over die idiote Japanner (toevallig ook de 4de man bij Nederland - Spanje, 't is maar dat je het weet) al voor bullshit geel gaf aan Nederlandse spelers en Brazilië er lustig op los liet trappen. Dat viel ook al op! , Alleen maar door een mirakeldoelpunt van Sneijder, waarna Brazilië helemaal de weg kwijt was, gevolgd door de waardeloos verdedigde corner van Nederland waar onze kabouter Sneijder weer uit scoorde, kon de idiote Japanner niets meer eraan doen. Helemaal toen Melo zich als een debiel ging gedragen. Het had TE erg opgevallen als hij daar geen rood voor trok.

En in de finale stond daar plots Webb. De man die een waar-de-loze wedstrijd van Spanje had gefloten, dus nog een goedmaker had en blijkbaar zodanig geïnstrueerd was dat hij Spanje moest laten winnen. Het was te duidelijk. De kaarten, de spelregels die niet in acht werden genomen, de dingen die verkeerd gezien werden, de kaarten die werden gevraagd door Spanje en nog gehonoreerd werden ook. Het is een deceptie van de grootste rangorde geworden.

Nou ga ik echt niet roepen dat wij hadden gewonnen als dit niet was gebeurd, maar na het WK in Japan en Zuid Korea, waar overduidelijk Zuid Korea zwaar bevoordeeld werd en het WK in Duitsland, waar Italië zwaar bevoordeeld werd is dit het derde WK waar het me heel erg opvalt. Meneer Blatter wil geen technische hulpmiddelen....... Het is me wel duidelijk.

Maar aan de andere kant..... Dit was wel heel naar... Hoe kun je hier geen rood voor geven??

Offline Martijn_Cruijff

• Vedette
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 13 juli 2010, 07:31:56 »
Zal ik alle overtredingen van Van Bommel ook nog even achter elkaar afspelen? Dan kom je ook ongeveer op 2,5 gele kaart.  :wink: Laten we nou niet gaan wijzen naar Webb, die overigens matig floot. Maar we hebben alles over onszelf afgeroepen en erger nog... we hebben onze naam compleet ten grabbel gegooid. Laten we aub weer terugkeren naar de Nederlandse school, ipv de Italiaanse.