Poll

Oranje wereldkampioen is leuk, maar .... (meerdere keuzes mogelijk)

Totaal aantal stemmen: 6

Poll gesloten: 13 juli 2010, 09:21:46

Auteur Topic: Peiling belang van WK titel tov prestaties Ajax  (gelezen 1893 keer)

Offline lelystad

• Sterspeler
  • can't undo past, but can certainly not repeat it
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1000
  • Favoriete Ajacied: Mounir El Hamdoui
Peiling belang van WK titel tov prestaties Ajax
« Gepost op: 10 juli 2010, 09:21:46 »
De meeste mensen die normaal niets met voetbal hebben lopen nu massaal achter Oranje aan. Volgens mij heeft dat weinig met het belang van de WK titel te maken maar vooral met de lol van een massaal feestje. Zoiets als koninginnedag, carnaval  of een elfstedentocht. Hoewel de aandacht voor het Nederlands elftal weer alle records breekt vraag ik me af hoe belangrijk de echte fans het WK vinden.

In deze peiling zijn meerdere keuzes mogelijk. Elke optie die je belangrijker vindt dan de WK titel kan je kiezen. Het gaat dus niet om welke optie je het allerbelangrijkste vindt, maar vooral om een beeld te krijgen waar gemiddeld het belang van het WK ligt ten opzichte van mogelijke prestaties die Ajax komend seizoen kan halen.

PS) In veel VI peilingen (of van andere landelijke (voetbal)sites) zie je vaak een uitslag op basis van clubvoorkeur dan op basis van een open keuze. Daarom aan de hier aanwezige fans van andere clubs het verzoek om te kiezen alsof het om de eigen club gaat.  :wink:

Even voor de duidelijkheid;
Stel dat Ajax zich niets plaatst voor de CL groepsfase maar Oranje wordt wel wereldkampioen. Zou je dan wensen dat het andersom was?
Of is plaatsing op zich niet belangrijk. Waar ligt dus je grens. Alle opties die boven die grens liggen kies je ook.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 1970, 00:00:00 door Guest »

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
Re: Peiling belang van WK titel tov prestaties Ajax
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2010, 09:55:27 »
WK is nog nooit gebeurd. Dit is dus een unieke kans die we misschien nooit meer hebben. Dat vind ik op voetbal en geschiedenisvlak enorm belangrijk. Heeft verder niets met de aspiraties die Ajax. Ik kan tegen mijn kleinkinderen later vertellen dat ik Ajax de UEFA, CL, Supercup, Wereldcup, etc heb zien winnen en Nederland het EK. Er ontbreekt nog maar 1 ding en daar hebben we nu de kans voor.

Ik wil natuurlijk hartstikke graag dat Ajax zich plaatst voor de CL en dit seizoen kampioen wordt. We wachten er al veel te lang op. Maar wie zegt dat het was gebeurd als er geen WK was, of Nederland niet in de finale stond? Het zou erg teleurstellend zijn als we ons niet plaatsen, maar dat hebben we zelf in de hand. Suarez is waarschijnlijk weg binnenkort, net als Van der Wiel en Steek, maar wie zegt dat Suarez en Vd Wiel niet weg waren als er geen WK was geweest? We missen eigenlijk momenteel alleen De Zeeuw en Lodeiro. De Zeeuw komt waarschijnlijk gewoon fit terug, omdat die 45 minuten heeft gespeeld en Lodeiro is een wisselspeler. Al met al moeten we met de jongens die we hebben op 28 juli gewoon klaar staan voor de voorronde. Alleen de spitspositie is momenteel een probleem, maar als Sulejmani echt (EIN-DE-LIJK) zijn vorm terug begint te krijgen, hebben we de volgende mogelijke selectie die we in het veld kunnen zetten:

Doel: Vermeer
Verdediging: Blind, Alderweireld, Vertonghen en Anita
Middenveld: Enoh, De Jong, De Zeeuw
Voorhoede: Rommedahl, Sulejmani/Suk, Eriksen/Emanuelson

Is nou niet het meest droevige elftal wat ik me voor kan stellen.

Daarbij heeft Ajax snel geld nodig en het WK zorgt er waarschijnlijk voor dat mensen zoals Vd Wiel straks voor de hoofdprijs vertrekken. Ajax heeft geld nodig om te versterken. Dus is zie het WK momenteel alleen maar als pluspunt ;)

Offline lelystad

• Sterspeler
  • can't undo past, but can certainly not repeat it
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1000
  • Favoriete Ajacied: Mounir El Hamdoui
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2010, 10:14:29 »
Ik snap wat je bedoelt Yiggi. CL mislopen zou teleurstellend zijn maar WK titel missen zou ook teleurstellend zijn. Die twee staan op zich los van elkaar. De vraag is daarom ook wat vind je op dit moment belangrijker. Is de teleurstelling van geen plaatsing CL groepsfase groter of kleiner dan de teleurstelling van de gemiste WK titel? Ik denk dat een WK titel voor Oranje belangrijker is dan deelname CL groepsfase voor Ajax, maar ik zie mijn club liever overwinteren in de CL dan mijn land de WK titel winnen. Als overwinteren in de CL normaal is dan zou ik voor de WK titel wel voor 1 of 2 jaar overwinteren CL kunnen missen. In de huidige situatie vind ik overwinteren belangrijker. Liever nooit wereldkampioen voor Nederland dan nooit meer overwinteren CL.

Offline Yiggi

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2010, 19:04:50 »
Op dit moment zeg ik Oranje is belangrijker. De reden is simpel: het is uniek en nog nooit voorgekomen.

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
« Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2010, 10:20:58 »
idem.