Auteur Topic: Aankopen winterstop transferperiode 2012  (gelezen 6275 keer)

Offline Zonneveld

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
Aankopen winterstop transferperiode 2012
« Gepost op: 2 januari 2012, 19:57:53 »
Is de selectie in evenwicht? Moeten er spelers gekocht worden? Bespreek hier wat je van de huidige selectie vind.

Offline Principal2000

• Toeschouwer
  • *
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Eyong Enoh
Re: Aankopen winterstop transferperiode 2012
« Reactie #1 Gepost op: 2 januari 2012, 21:05:14 »
2 goede buitenspelers, linkerverdediger en als er nog geld is een centrale verdediger (of verdediger die zowel links als centraal sterk is). Maar ik had deze versterkingen al sinds het begin van het seizoen erbij willen zien. Nu wordt het plaats 3 of met wat geluk 2 op het eind van de race.

Offline Langevent

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Siem de Jong
« Reactie #2 Gepost op: 2 januari 2012, 23:38:13 »
Aankopen die wellicht goed zouden kunnen uitpakken.

Deze winterstop:

Christian Chivu
Ook al blijft Vertonghen, gewoon halen, kan je Vertonghen doorschuiven naar het middenveld of linksback zetten, Chivu blijft goud waard

Logan Bailly
Borrussia Mon'Gladbach keeper, ik vind Vermeer en Cillessen niet goed genoeg. Zal niet te duur zijn, is een ervaren keeper die nog wel wat jaren meekan. Bailly is groot, sterk en beheerst de Nederlandse taal.

Van Buyten
Door een aflopend contract niet meer heel duur. Zal wel een behoorlijk salaris vragen, maar is onbetwist van meerwaarde voor Ajax.

Alex (Huur)
Bij Chelsea is hij op een zijspoor beland. Wellicht als Ajax slim en snel handelt dat ze hem een half jaartje kunnen huren. Met Alex achterin wordt Ajax kampioen mits de tegenstanders enige punten laten liggen. (Wat alleen bij PSV een moeilijke zaak kan worden)

Aankomende zomer:
Chivu (Transfervrij)
Van Buyten (Transfervrij)
Gouweleeuw (Groot talent)
Janmaat (Transfervrij)

Opvallend aan mijn voorstellen:
Geen middenvelders, daar hebben we er genoeg van.
Geen Aanvallers, klopt, we hebben 3 spitsen en buitenspelers voldoende. Het is belangrijk dat Mickey ook gaat leren voetballen met z'n zwakke been en dat de Boer Serero vaker inzet op zijn positie. Kan daar prima uit de voeten en zo ervaart Mickey ook nog enige concurrentie.

Een keeper?
Ja, een keeper, Cillessen is nog lang niet klaar, Vermeer schrijf ik af, hij is gewoon geen meevoetballende coachende keeper, iets wat je bij Ajax wel nodig hebt.

Je kan deze winterstop voor 3-5 miljoen klaar zijn en dan heb je een nieuwe keeper en een nieuwe centrale verdediger die op het niveau meekan. Deze aankopen (en met name de verdedigers) kunnen een garantie vormen voor het kampioenschap.

Zijn deze aankopen niet te hoog gegrepen?
Wellicht, maar niet geschoten is altijd mis. Daarbij is Van Buyten al 33 en denk ik niet dat hij van plan is te vertrekken naar Anzhi. Chivu is sympathiek en wilt wellicht nog wel een keer terug komen. Bailly: is Mon'bach beter dan Ajax?

Alex? Deze kans is klein, maar niet onmogelijk, gewoon proberen. Villas Boas wilt hem niet meer opnemen.
« Laatst bewerkt op: 2 januari 2012, 23:41:00 door Langevent »

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
« Reactie #3 Gepost op: 3 januari 2012, 15:55:52 »

Heeeeel verhaal.

Je zegt op een gegeven moment dat Cilissen en Vermeer niet goed genoeg zijn. Buiten het feit dat ik sowieso vind dat bijvoorbeeld Cilissen niet eens een echte kans gehad heeft tot nu toe, vorig seizoen heb ik niet of nauwelijks iets negatiefs gehoord over Vermeer toen hij aan het einde Ajax er doorheen trok. Dit seizoen loopt het allemaal wat minder, maar om hem dan meteen af te schrijven gaat mij toch wat ver. Maar goed, das mijn mening.

Echter wat ik dan verbazend vind aan je verhaal is dan (na te hebben gelezen dat de keepers niet goed genoeg zijn) het volgende:

Citaat
Geen Aanvallers, klopt, we hebben 3 spitsen en buitenspelers voldoende. Het is belangrijk dat Mickey ook gaat leren voetballen met z'n zwakke been en dat de Boer Serero vaker inzet op zijn positie. Kan daar prima uit de voeten en zo ervaart Mickey ook nog enige concurrentie.

Ja, die hebben we misschien wel voldoende, maar zijn die allemaal wel goed genoeg dan?

Boerrigter? oke.
Sulejmani? Oke.

Maar Lukoki, Serero, Ozbiliz, Ebecilio, Geen van vieren vind ik (momenteel) goed genoeg.

Daarnaast wil je voornamelijk de defensie verbeteren.

Wat is er mis met de defensie tot nu toe dit seizoen? Ik niet snap hoor, maar we spelen gewoon met dezelfde defensie als waar we vorig seizoen kampioen mee geworden waren.

Wiel, Toby, Jan en Boilesen is gewoon een zeer degelijke achterhoede voor de Nederlandse competitie. Naar Internationale wedstrijden moet je heel niet kijken, zeker geen CL, want daarvoor hebben de Nederlandse clubs in totaliteit gewoon te weinig kwaliteit.

Als Vertonghen en Wiel weggaan, moet het juist de bedoeling zijn om weer jeugdspelers in te passen.

Offline Spoon

• Talent
  • **
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Toby Alderweireld
« Reactie #4 Gepost op: 4 januari 2012, 19:21:17 »
Zelf denk ik wel dat Ajax een opvolger moet gaan zoeken voor van der Wiel en eventueel voor Vertonghen, al is van Rhijn misschien wel de juiste opvolger van hem.

Wat ik vooral mis in deze selectie is ervaring. In het begin dacht ik niet eens dat het weg vallen van de Zeeuw erg zou zijn maar ik denk nu achteraf daar toch anders over. Op een of andere manier was hij toch een bepaalde drive op het middenveld. Iets wat ik mis bij Janssen. Aanvallend zijn we op het middenveld echt niet sterker geworden dankzij Janssen en verdedigend zeker zwakker, hij is traag en verdedigt amper mee. De Zeeuw vond ik altijd een hard werkende kracht binnen de ploeg. Een Lodiero zou ook op de plaats van Janssen kunnen spelen maar ook in hem zie ik niet de ervaring, rust en verdedigende kwaliteiten.

Achterin is er inderdaad weinig tot niets veranderd ten opzichte van vorig jaar. Hoe komt dat? Toch vanwege dat verzwakte middenveld vind ik. Natuurlijk hebben de blunders van Vermeer ook wel eens de nodige punten gekost maar het komt niet standaard door hem. Ajax weet nu dat van der Wiel gaat vertrekken, dus kan men op zoek naar een vervanger die wellicht in Nederland te vinden is bij SC Heerenveen. Janmaat word transfervrij maar echter Feyenoord en PSV zitten ook achter hem aan. Maak hem belangrijk en zorg er voor dat je de beste salaris wensen hebt zodat je hem volgend seizoen onder contract hebt staan.

Voorin zijn we in mijn ogen zelfs sterker geworden dan na de winterstop van vorig seizoen. Natuurlijk was de aanval met Suarez sterker bezet maar na de winterstop vond ik ons aanvallend een stuk minder. Ebecilio heeft het een periode goed gedaan maar is een weinig verrassende buitenspeler. Met Boerrigter hebben we een nieuwe topper in huis alleen heeft hij de pech dat hij een blessure heeft gehad, even als Sigthorsson. Beide waren in vorm voor hun blessure. Dat heeft ons ook zeker wat punten gekost. Een echte diepe spits lijkt me welkom. Bulykin is een leuke spits voor als we een doelpuntje nodig hebben in het laatste kwartier maar meer ook echt niet. De Jong is totaal geen spits maar pikt wel zijn doelpunten mee.

Dan kan ik nog kort zijn over de keepers, Vermeer is een hele aardige doelman maar is erg excentriek. Hierdoor krijg je denk ik zo'n tien onnodige doelpunten per jaar tegen. Hij is nog jong en moet nog veel leren. Stekelenburg stond ook wel eens per discussie en uit eindelijk is hij een hele goede opvolger van Edwin van der Sar gebleken. Tot nu toe vind ik Vermeer daar nog lang niet toe in staat maar hij heeft ons vorig seizoen zeker op de been gehouden en verdient daardoor veel krediet (bij mij). Cillessen is een heel groot talent en keepte bij NEC zeer sterk. Ook hij zal fouten maken maar daardoor word een keeper alleen maar sterker (in de meeste gevallen), vooral mentaal.

Offline lelystad

• Sterspeler
  • can't undo past, but can certainly not repeat it
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1000
  • Favoriete Ajacied: Mounir El Hamdoui
« Reactie #5 Gepost op: 4 januari 2012, 20:26:35 »
Interessante gedachten over De Zeeuw, Spoon. Al ligt het volgens mij meer aan de aanwezigheid van Janssen dan aan de afwezigheid van De Zeeuw. Demy is volgens mij meer een middenvelder die past in een punt naar voren middenveld. De Boer heeft nadrukkelijk gekozen voor de punt naar achteren.

Offline Langevent

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Siem de Jong
« Reactie #6 Gepost op: 5 januari 2012, 12:15:42 »

Heeeeel verhaal.

Je zegt op een gegeven moment dat Cilissen en Vermeer niet goed genoeg zijn. Buiten het feit dat ik sowieso vind dat bijvoorbeeld Cilissen niet eens een echte kans gehad heeft tot nu toe, vorig seizoen heb ik niet of nauwelijks iets negatiefs gehoord over Vermeer toen hij aan het einde Ajax er doorheen trok. Dit seizoen loopt het allemaal wat minder, maar om hem dan meteen af te schrijven gaat mij toch wat ver. Maar goed, das mijn mening.

Echter wat ik dan verbazend vind aan je verhaal is dan (na te hebben gelezen dat de keepers niet goed genoeg zijn) het volgende:

Citaat

Ja, die hebben we misschien wel voldoende, maar zijn die allemaal wel goed genoeg dan?

Boerrigter? oke.
Sulejmani? Oke.

Maar Lukoki, Serero, Ozbiliz, Ebecilio, Geen van vieren vind ik (momenteel) goed genoeg.

Daarnaast wil je voornamelijk de defensie verbeteren.

Wat is er mis met de defensie tot nu toe dit seizoen? Ik niet snap hoor, maar we spelen gewoon met dezelfde defensie als waar we vorig seizoen kampioen mee geworden waren.

Wiel, Toby, Jan en Boilesen is gewoon een zeer degelijke achterhoede voor de Nederlandse competitie. Naar Internationale wedstrijden moet je heel niet kijken, zeker geen CL, want daarvoor hebben de Nederlandse clubs in totaliteit gewoon te weinig kwaliteit.

Als Vertonghen en Wiel weggaan, moet het juist de bedoeling zijn om weer jeugdspelers in te passen.
Cillessen is nu nog niet klaar voor een club als Ajax, deed het leuk bij NEC. Maar bij Ajax heb je een keeper nodig die er staat en een verdediging die er staat, dat is cruciaal voor ons voetbal.

Als je goed kijkt naar mijn spelers die ik benoem voegen ze wel degelijk iets toe: Ervaring. De spelers die ik noem zijn spelers die hun club in het verleden (Chivu) of zelfs nu nog (van Buyten) op sleeptouw kunnen nemen. Ajax mist ervaring achterin. Het zijn stuk voor stuk allemaal prima verdedigers, maar er staat geen echte leider. Daarom pleit ik voor een van Buyten of een Chivu. Die buitenspelers zijn overigens ook knake bij onze club, groot gelijk. Ik ben er ook niet voor dat Sulejmani blijft, laat Ajax daar maar een talent neerzetten.

Conclusie over de verdediging: Ajax heeft een goede verdediging, maar de concurrentie is laag en de spoeling is dun. hopelijk geeft je dat wat meer duidelijkheid over mijn voorstellen. Overigens, het zijn allemaal relatief goedkope aankopen.
« Laatst bewerkt op: 5 januari 2012, 12:27:40 door Langevent »

Offline Spoon

• Talent
  • **
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Toby Alderweireld
« Reactie #7 Gepost op: 5 januari 2012, 18:37:52 »
Dus voor de plaats van Sulejmani wil je wel een talent zien maar achterin op de plek van Alderweireld of Vertonghen wil je wel een Chivu of van Buyten met een salaris van 2 miljoen per jaar.

Van Buyten heb ik altijd een aardige speler gevonden maar hij is zo tergend langzaam. Opbouwend is hij ook totaal geen toegevoegde waarde voor Ajax. Vertonghen en Alderweireld hebben dit juist wel. Van Buyten is een fysiek sterke verdediger vanwege zijn bouw en lengte. Technisch gezien is hij zwak, traag en daardoor zal hij bij Ajax falen. Kijk maar naar Oleguer, zelfde soort verdediger.

Chivu is wel een versterking voor Ajax denk ik. Een speler met passie, inzicht, snelheid. Echter vind ik Chivu niet meer de Chivu van voorheen. Na zijn spijker harde botsing is Chivu achteruit gegaan, net als een Cech bij Chelsea. Ik vind het te riskant om zulke spelers nog bij Ajax te halen. Ze hebben hun top jaren al gehad en komen alleen maar om te cashen. De jeugd heeft de toekomst en zo zullen Cruijff en de Boer zeker denken.

Met van Rhijn en Koppers heeft Ajax best leuke talenten in huis die vooral nog veel tijd nodig hebben om zich te ontwikkelen. Vertonghen nu als linksback gaan gebruiken lijkt mij geen optie, dan zou ik hem liever centraal op het middenveld zien spelen. Zeker vanwege zijn opbouwende spel, dat heeft Enoh totaal niet. Vertonghen begon bij Ajax ook als middenvelder.

Meeste prioriteit op dit moment is een extra spits. Lodeiro en De Jong hebben het leuk ingevuld maar toch ook bewezen dat hun niet de ideale spits zijn voor een 4-3-3 systeem. Bulykin vind ik dus een storm ram (eerder vermeld in dit topic). Ik zou zeggen kijk eens bij de grote clubs in het buitenland. Wellbeck van Manchester United bijvoorbeeld.

Al ligt het volgens mij meer aan de aanwezigheid van Janssen dan aan de afwezigheid van De Zeeuw. Demy is volgens mij meer een middenvelder die past in een punt naar voren middenveld. De Boer heeft nadrukkelijk gekozen voor de punt naar achteren.

Janssen past totaal niet bij Ajax. Hij brengt helemaal niets extra's. De kwaliteiten die hij liet zien bij Twente komen bij Ajax niet tot uiting. Janssen maakt het middenveld erg zwak. Enoh is voetballend gezien ook een zwakke schakel, enkel verdedigend sterk en goed. Vertonghen zou een optie kunnen zijn als je Chivu terug haalt. De Zeeuw mis ik toch wel een beetje als leider op het middenveld maar je hebt inderdaad gelijk over het feit dat hij bij Ajax speelde onder Jol met de punt naar voor.
« Laatst bewerkt op: 5 januari 2012, 18:40:45 door Spoon »

Offline Op de Lat

• Toeschouwer
  • *
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Hyun-Jun Suk
« Reactie #8 Gepost op: 5 januari 2012, 19:46:36 »
@Langevent Oude tranfervrije spelers halen hebben we toch al gedaan? Leuk geen transfersom maar je tikt wel zeg 4 miljoen per jaar af voor twee verdedigers zonder toekomst.

Chivu mag van mij komen maar dure oudere spelers zonder Ajax verleden moeten ze niet meer halen imo.

Offline Zonneveld

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 5 januari 2012, 20:26:22 »
Ik vind t middenveld van ajax nu slapper. Ik ben t met spoon eens dat we een speler als de zeeuw missen

Citaat
. De zeeuw in goede doen,kan in zijn eentje een wedstrijd doen kantelen. Hij kan op t randje spelen in moeilijke wedstrijden. De selectie min de Zeeuw en min Lindgren. Dat is toch inleveren aan voetballend vermogen op het middenveld.

De zeeuw was echt een rammer, die zich 90 minuten lang t apenzuur werkte. Hij was een meester in omschakelen in tegenstelling tot enoh of janssen.

Ik denk trouwens dat er geen versterkingen komen.

Offline lelystad

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 5 januari 2012, 20:42:32 »
In het verlengde van over de doden niéts dan goeds lijkt dat óók te gelden voor oud ajacieden. Wié is de volgende Ajacied die nu afgezeken wordt en volgend seizoen gemist.

Offline Zonneveld

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 5 januari 2012, 20:44:11 »
Sulejmani en Vertonghen
« Laatst bewerkt op: 6 januari 2012, 09:09:43 door Zonneveld »

Offline lelystad

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 5 januari 2012, 22:04:56 »
Sulemanji en Verthongen

Ajax heeft geen speler die Verthongen heet.

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
« Reactie #13 Gepost op: 6 januari 2012, 06:10:05 »
Sulemanji en Verthongen

En ook geen een die Sulemanji heet. Als je dan toch bezig bent

Offline Zonneveld

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 6 januari 2012, 09:10:41 »
Sulemanji en Verthongen

Azijnzeiker