Auteur Topic: Aankopen winterstop transferperiode 2012  (gelezen 6277 keer)

Offline lelystad

• Sterspeler
  • can't undo past, but can certainly not repeat it
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1000
  • Favoriete Ajacied: Mounir El Hamdoui
Re: Aankopen winterstop transferperiode 2012
« Reactie #15 Gepost op: 6 januari 2012, 10:21:21 »
Verthongen viel op omdat heel vaak zijn naam op die manier fout geschreven wordt. Dan is niet meer sprake van een typefout die over het hoofd wordt gezien. Blijkbaar denken veel fans daadwerkelijk dat zijn naam zo geschreven moet worden.

Offline Spoon

• Talent
  • **
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Toby Alderweireld
« Reactie #16 Gepost op: 6 januari 2012, 11:09:01 »
www.ajaxlife.nl

Citaat
Frank de Boer denkt niet dat Ajax deze winterstop een extra spits aantrekt. Dit vertelt de trainer aan De Telegraaf in een reactie op het nieuws dat Kolbeinn Sigthórsson nog wel een tijdje geblesseerd is. "Daar moeten we het nog over hebben. Maar Nicolas Lodeiro, Siem de Jong en Dmitry Bulykin zijn me goed bevallen als nummer negen," aldus De Boer. Ook ad interim-td Danny Blind verwacht niet dat Ajax gekke dingen gaat doen deze transferperiode. "Tenzij er jongens weggaan en we dat niet kunnen opvangen met eigen jeugd," zegt hij in dezelfde krant.

Ik zou wel eens een gesprek willen voeren met Frank de Boer. Sigthorsson is in mijn ogen een echte Ajax spits die met zijn rug naar het doel kan spelen, goed aanspeel punt is dus ook balvast. Bulykin is een goede vervanger want met zijn postuur is hij altijd een aanspeelpunt in de lucht. Verder vind ik hem een zwakke aanvaller. De Jong en Lodeiro hebben het aardig ingevuld maar tonen toch aan geen eigenschappen te hebben die een spits nodig heeft. Al komt de Jong aardig in zijn buurt. Ik vrees dat Kolbeinn dit seizoen niet meer in actie komt, het zou een beetje naïef zijn om dan juist geen (tijdelijke) vervanger te halen. Wil je nog mee doen om de titel dan heb je scorend vermogen nodig.

Offline lelystad

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 6 januari 2012, 12:51:26 »
www.ajaxlife.nl

Citaat
Frank de Boer denkt niet dat Ajax deze winterstop een extra spits aantrekt. Dit vertelt de trainer aan De Telegraaf in een reactie op het nieuws dat Kolbeinn Sigthórsson nog wel een tijdje geblesseerd is. "Daar moeten we het nog over hebben. Maar Nicolas Lodeiro, Siem de Jong en Dmitry Bulykin zijn me goed bevallen als nummer negen," aldus De Boer. Ook ad interim-td Danny Blind verwacht niet dat Ajax gekke dingen gaat doen deze transferperiode. "Tenzij er jongens weggaan en we dat niet kunnen opvangen met eigen jeugd," zegt hij in dezelfde krant.

Ik zou wel eens een gesprek willen voeren met Frank de Boer. Sigthorsson is in mijn ogen een echte Ajax spits die met zijn rug naar het doel kan spelen, goed aanspeel punt is dus ook balvast. Bulykin is een goede vervanger want met zijn postuur is hij altijd een aanspeelpunt in de lucht. Verder vind ik hem een zwakke aanvaller. De Jong en Lodeiro hebben het aardig ingevuld maar tonen toch aan geen eigenschappen te hebben die een spits nodig heeft. Al komt de Jong aardig in zijn buurt. Ik vrees dat Kolbeinn dit seizoen niet meer in actie komt, het zou een beetje naïef zijn om dan juist geen (tijdelijke) vervanger te halen. Wil je nog mee doen om de titel dan heb je scorend vermogen nodig.

Spoon, wie of waar zou je een goede spits halen die tijdelijk beschikbaar is, gelijk ingepast kan worden, binnen het budget past en niet de positie van Bulykin of De Jong onmogelijk maakt.

Offline Spoon

• Talent
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 6 januari 2012, 15:28:18 »
Spoon, wie of waar zou je een goede spits halen die tijdelijk beschikbaar is, gelijk ingepast kan worden, binnen het budget past en niet de positie van Bulykin of De Jong onmogelijk maakt.

Bulykin zou in-principe best vooruit kunnen zo lang Sigthorsson geblesseerd is en daarnaast kunt je het dan ook nog aanvullen met De Jong. Echter ben ik niet zo gecharmeerd van de Rus, echt een pinchhitter in mijn ogen maar aan de andere kant speelde hij bijvoorbeeld tegen Utrecht wel weer goed. Het is niet echt een noodzaak om een extra aanvaller te halen omdat de Boer het nu met drie andere spelers op weet te lossen.

Ik denk dat wanneer Ajax een speler wil gaan huren dit zeker niet in de kosten hoeft te gaan lopen. Wellicht een deel van de salaris of helemaal. Er zijn denk ik wel een aantal jonge spelers die bij top clubs zoals Manchester United niet aan spelen toe komen, je kan het altijd proberen om dit soort spelers te huren.

Offline Zonneveld

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 7 januari 2012, 11:09:33 »
Lukaku huren van chelsea. Zarate van inter. Als Ajax een spits wil huren, zijn er opties genoeg. Jonge spelers die nog geen kans maken bij een topclub, maar daar wel onder contract staan. Myaichi en Guidetti zijn ook een aanwinst voor de eredivisie, en helemaal voor die club.

Offline lelystad

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 7 januari 2012, 11:51:49 »
Als Ajax een spits wil huren

Maar waarom zou Ajax dat willen?

Offline Zonneveld

• Jeugdspeler
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 7 januari 2012, 12:00:21 »
Citaat
Maar waarom zou Ajax dat willen?

Als AJAX..... Defenitie van als: wanneer, zoals, indien, enz. (oftewel ik ben ajax niet)

Ik werk niet bij Ajax dus ik weet niet waarom ze een spits willen. Ik reageer alleen op de stelling van spoon.
We hebben het op dit moment in dit topic over het halen van een spits omdat Sigthorsson langdurig geblesseerd is. Spoon is van mening dat de overige spitsen niet goed genoeg zijn. Dus vandaar de reactie.

Ik hoop dat t nu helder voor je is LLS. Anders moet je onderstaande reactie van Spoon nog maar eens aandachtig doorlezen.

Citaat
« Laatst bewerkt op: 7 januari 2012, 13:21:01 door Zonneveld »

Offline lelystad

• Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 7 januari 2012, 13:51:26 »
Zonneveld (Mike? ) ik begreep je reactie wel alleen vraag ik me dus af waarom?

Ajax heeft het hoogste rendement uit de doelpogingen. Dus dat scorend vermogen is zo beroerd niet.

Als je de voordelen (potentieel sterke spits) afzet tegen de nadelen (demotivatie voor De Jong en Bulykin terwijl ze elkaar nu juist scherp (kunnen)houden achter Sigthorsson) en een onder zijn vermogen spelende gehuurde spits (verhuurd worden is voor de meeste spelers toch een stap terug) die eerst nog een paar wedstrijden ingespeeld moet worden.

Een nieuwe speler halen in de winterstop is zelden een goede stap. Bij een huurling is de kans op succes nog kleiner.

« Laatst bewerkt op: 7 januari 2012, 15:03:32 door lelystad »

Offline Spoon

• Talent
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 31 januari 2012, 09:23:16 »
Ajax wil met alle geweld Narsigh naar Amsterdam halen. Dat is natuurlijk een goede keuze maar op het verkeerde moment. De transfermarkt sluit vandaag en Heerenveen wil natuurlijk de hoofdprijs. Ik zeg niet doen, wat brengt Narsigh nu nog extra waardoor het allemaal in een keer gaat kantelen. Kunnen we beter van de zomer voor Narsingh gaan want nu betaal je er meer dan 12 miljoen voor.

Offline Langevent

• Vedette
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Siem de Jong
« Reactie #24 Gepost op: 31 januari 2012, 09:40:28 »
Haal die gozer van Almere City op.. Stuk beter te betalen en is op het moment niet slechter dan Narsingh als je het mij vraagt. Daarbij komt er nog een probleem: Is Narsingh iemand die het team kan dragen? Ik denk dat Ajax een stabieler persoon nodig heeft. Ik zou dan eerder gaan voor 5 jaar meer levenservaring.. Met dat verkeerde moment ben ik het overigens eens. Dan kan je nog beter Juan Angel Albin proberen te halen uit Spanje. Beter, en misschien nog beter te betalen ook.

Offline Langevent

• Vedette
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 31 januari 2012, 12:25:38 »
Narsingh gaat niet meer door.. Hij heeft zelf afgezet.. Was Ajax een week eerder geweest in plaats van dat bestuurlijke tiefen en kutten dan hadden ze nu Narsingh kunnen hebben..

Offline Dennes

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
    • www.youtube.nl
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
« Reactie #26 Gepost op: 31 januari 2012, 12:27:38 »
Haal die gozer van Almere City op.. Stuk beter te betalen en is op het moment niet slechter dan Narsingh als je het mij vraagt. Daarbij komt er nog een probleem: Is Narsingh iemand die het team kan dragen? Ik denk dat Ajax een stabieler persoon nodig heeft. Ik zou dan eerder gaan voor 5 jaar meer levenservaring.. Met dat verkeerde moment ben ik het overigens eens. Dan kan je nog beter Juan Angel Albin proberen te halen uit Spanje. Beter, en misschien nog beter te betalen ook.

Je bedoeld Burgzorg? Die heeft al een Ajax verleden he, was niet goed genoeg en werd na z'n A1 periode naar Haarlem gestuurd.

Offline Langevent

• Vedette
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 31 januari 2012, 14:09:01 »
Nee geen burgzorg. Heerenveen had hem op de korrel als opvolger van narsingh. Ben alleen an naam kwijt.

Offline Dennes

• Basisspeler
    • Bekijk profiel
    • www.youtube.nl
  • Favoriete Ajacied: Jan Vertonghen
« Reactie #28 Gepost op: 31 januari 2012, 14:18:00 »
Hmm Rosheuvel? Die is in ieder geval rechtsbuiten.

Offline NinjaKai

• International
  • The NinjA is everywhere
    • Bekijk profiel
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
« Reactie #29 Gepost op: 31 januari 2012, 16:42:05 »
In plaats van halen zijn we kwijt aan het raken:

Citaat
Ajax heeft zich neergelegd bij het vertrek van Ouasim Bouy naar Juventus. De pas achttienjarige middenvelder tekent binnenkort een contract tot medio 2015 of 2016 met de Serie A-koploper. "Zijn zaakwaarnemer Mino Raiola heeft gebeld dat Ouasim een dusdanige aanbieding heeft gehad dat hij daar voor open staat", vertelt technisch directeur ad interim Danny Blind dinsdag in De Telegraaf.

"Ouasim heeft een aflopend contract. Ik ga ervan uit dat hij zijn keuze definitief op Juventus heeft laten vallen." Het liefst verhuist Bouy per direct naar Turijn. "Ik zou niet kunnen bedenken wat het belang van Ajax is om daar niet aan mee te werken", aldus de Nederlandse Italiaan Raiola. "Hij is geen speler van het eerste, Ajax kan de helft van zijn salaris besparen en nu wellicht nog een kleine vergoeding ontvangen."
Blind ondernam nog wel een poging om Bouy langer aan Ajax te binden. "In december heb ik al een gesprek gehad met Mino en een aanbieding gedaan", geeft de sportbestuurder aan. "Die heeft hij niet geaccepteerd."
Update 31 januari 14:00 uur - Ajax bereid om mee te werken aan winters vertrek Bouy
Mino Raiola wil Ajax-talent Ouasim Bouy nog deze dinsdag onderbrengen bij Juventus. De middenvelder beschikt over een aflopend contract bij Ajax en daarom zijn de Amsterdammers bereid om mee te werken aan een winters vertrek. "Ajax is bereid de deal nu al rond te maken", zegt zaakwaarnemer Raiola tegen De Telegraaf. "We gaan vanavond vóór 19.00 uur proberen alles op papier te zetten."

voetbalzone

Hoorde behoorlijk goede dingen over die jongen. En het is toch juventus. Daarentegen zijn contract loopt af, en ajax let de laatste jaren behoorlijk goed op dergelijke zaken. Jammer is het in iedergeval altijd als "talenten" naar grote clubs vertrekken nog voordat we ze in het eerste hebben kunnen beoordelen. Daarentegen doen wij niet veel anders (bv fischer).