Auteur Topic: De financiële Crisis!  (gelezen 1811 keer)

Offline joodkevin

• Speciaal Lid
  • International
    • Bekijk profiel
  • Ajaxforum Bets: 1440
  • Favoriete Ajacied: Toby Alderweireld
De financiële Crisis!
« Gepost op: 22 april 2012, 01:36:27 »
Nederland werkt zichzelf heerlijk in een negatieve spiraal en ze doen er alles aan om dit steeds dieper te laten zinken. Waar Ajax bekend staat om de jeugd, moet dit land het ook hebben van de hoog opgeleiden en daar studenten op korten is op lange termijn gewoon zelfmoord.

Even met een makkelijk rekenvoorbeeld: van de 10 studenten die kunnen studeren na afronding van hun studie hoogopgeleid zijn, zal de helft er niet meer kunnen studeren. De ouders hebben geen geld en studeren kost per jaar gewoon gemiddeld al zo'n 3000 euro op zijn minst, nu komt daar de langstudeerders boete bij van 3000 euro en tel je verlies op als student. Dan zal men zeggen als je echt wilt, moet je ervoor gaan en veel geld verdienen. Om als student veel geld te verdienen moet je veel werken en in veel werken gaat veel tijd zitten dus, minder tijd om te studeren, dus meer kans op een langstudeerders boete. Dat zal stress opleveren bij studenten en wegens tijdgebrek zullen ze minder gaan sporten. Beide punten leveren een negatieve invloed op de gezondheid van de student en daarmee zullen de ziektekosten alleen maar stijgen, maar dat ter zijde.
Van die helft die er dan overblijft zijn er altijd mensen die niet willen studeren, zeg dat dat er 1 is op de 5. Dan houd je als land nog maar 4 van de 10 studenten over die het ook doen, oftewel over een paar jaar minder hoogopgeleiden in een land, dus minder belasting inkomsten en dergelijke. De negatieve spiraal zet zich door, tot dit als een wurgkoord om je nek gebonden zit!

Dan zijn er altijd mensen die roepen, we moeten minder uitgeven! Daar ben ik het in deze context niet mee eens, het geld dat uitgegeven wordt moet efficiënter worden uitgegeven en daarmee bespaar je sowieso al wat geld. Laten we namelijk geld afpakken van de defensie, er is toch geen oorlog in Nederland dus dat is niet nodig. Dus komt het onderzoek naar de JSF nooit af, daar zitten al miljarden in. Plus het maakt de defensie van een land sterker, plus het levert banen op en die banen die het oplevert levert meer besteedbaar inkomen op. Als dit besteedbaar inkomen ook daadwerkelijk besteed wordt, komt dit de economie ten goede. Ik leerde op de middelbare school al, dat als het slecht gaat met de economie van een land je niet geld moet afpakken, maar er meer in moet stoppen. Je moet banen creëren om de koopkracht te doen stijgen. Wanneer deze koopkracht stijgt, stijgt het vertrouwen van de consument langzaamaan mee en wordt er meer geld gespendeerd wat weer meer banen oplevert, want er is weer vertrouwen in de economie!

Waar kan je dan wel geld vandaan pakken, als je zorgt dat de economie draait zijn er minder euro's nodig in de werkloosheidsuitkeringen, ruim 5 miljard euro gaat daaraan uit, veel te veel in mijn ogen. Daarnaast is er nog een mogelijkheid om illegalen op te sporen, daardoor genereer je meer werk: 1. Werk voor de speurder. 2. Werk wat nu door illegalen wordt gedaan. Daardoor stijgt weer het besteedbaar inkomen van Nederland, en dat levert weer een spiraal omhoog op.

Zorg nou ook is voor minder negatieve publiciteit rond de economie, blegh Jantje voelt zich niet zo goed. Ahhh wat is Jantje zielig, iedereen om Jantje heen leeft met Jantje mee en Jantje sleept door zijn gevoel mensen om hem heen in een neerwaartse spiraal als er geen positiviteit uitgestraald wordt naar Jantje. Iedereen uit de omgeving van Jantje verteld weer door van oh ik ken iemand die is zo zielig, en zo blijf je doorgaan.

Het vertrouwen van consumenten wordt natuurlijk nog meer de kop ingedrukt als er wordt gezegd: alles wordt duurder (pak melk van 1 euro naar 1.10 euro. Zeker omdat aan de andere kant ook aan je stoelpoten wordt gezaagd van: Je inkomsten blijven gelijk of worden minder (meer belasting enz.). Dat betekend dus een dubbele daling in het koopkracht stelsel.

Het is dus gewoon een kwestie van vertrouwen, is dat het allemaal? Nee natuurlijk niet, maar er wordt heel zwaar aan getild en er worden dingen bedacht die ons land alleen treffen. Het kind gebonden budget moet minder gaan kosten, maar de hulp voor ontwikkelingssamenwerking blijft wel gelijk! Zorg eerst eens dat wij het allemaal goed hebben, hoeveel mensen zitten er hier in de verzorgingstehuizen met een vol gepoepte luier? Omdat ons zorg stelsel niet optimaal functioneert, maar in plaats van daar geld in te stoppen, stoppen we geld in ontwikkelingssamenwerking. Dat is ook belangrijk, maar we doneren als klein landje bijna het meest aan ontwikkelingssamenwerking.
« Laatst bewerkt op: 22 april 2012, 02:05:20 door joodkevin »

Offline joodkevin

• Speciaal Lid
  • International
    • Bekijk profiel
Re: De financiële Crisis!
« Reactie #1 Gepost op: 22 april 2012, 02:33:01 »
Als je kijkt naar bijvoorbeeld Buch in de Bajes, zie je dat een crimineel het in Nederland lang niet altijd zo makkelijk heeft als men denkt. Alleen het is nog wel erg luxe, zo krijgt een gevangene een heel brood voor een hele dag. Als men ziet hoeveel daarvan weg wordt gegooid, dat is gewoon zonde. Ruim de helft van het brood wordt weggegooid iedere dag, ik heb altijd geleerd voedsel mag je niet verspillen en in de bajes gebeurd het extreem erg. Ik zou zeggen doe er iets aan, want dat is ons belastinggeld wat daaraan op gaat. Zeg even een brood kost 1 euro, de helft wordt weggegooid dus 50 cent. 50 x 365 = 182.50 euro, wat gemiddeld per gevangenen per jaar aan alleen brood wordt weggegooid. Zeg dat er 16000 gevangenen zijn is 182.5 * 16000 = 2.92 miljoen (bijna 3 miljoen aan brood op jaar basis!), en dan moet ik zeggen dat mijn tante met een kind niet eens elke dag een brood kan kopen.

Om nog even terug te komen op het verhaal van het onderwijs, er moet gekort worden op de HBO studenten, maar het MBO onderwijs krijgt voor een x aantal miljoenen subsidie om "gratis" onderwijs te geven. MBO-ers zijn heel belangrijk voor deze maatschappij, maar waar ik hard moet werken voor een HBO studie en mijn ouders hard moeten werken om mij te onderhouden. Krijgt een MBO-er zomaar even gratis of erg goedkoop onderwijs. Als ik mijn HBO niet zou kunnen betalen, zou ik omdat ik in ieder geval een diploma wil hebben MBO moeten gaan doen om minder tijd aan school te hoeven besteden en meer kan werken om de studie wel te kunnen betalen. Allemaal nog niet eens zo een ramp, maar kan ik profiteren van de subsidie? Natuurlijk niet! Dat is een subsidie voor mensen die allochtoon zijn en niet zo heel goed Nederlands kunnen, zodat ze kunnen functioneren in de samenleving. Nou ik woon tussen de allochtonen, geen problemen mee! Laat ik dat voorop stellen, voordat ik dadelijk voor racist uitgemaakt word! Alleen een heleboel daarvan die kunnen niet leren op MBO niveau, maar daarvoor wordt wel gesubsidieerd of willen gewoon geen studie volgen. Weggegooid geld dus, stop dat dan in het HBO of houdt dat weggegooide geld in je zak!

Onderwijs wordt al vanaf de basisschool verkeerd aangepakt, kinderen worden in klassen van soms wel 35 kinderen gestopt. Veel te veel kinderen om goed les te kunnen geven. Kinderen raken snel afgeleid en hoe meer kinderen in een klas hoe groter daar de kans van is en hoe minder goed de educatieve kennis die wordt overgedragen blijft hangen. Hierdoor loop je vanaf het begin, bij een aantal kinderen toch flink achter de feiten aan, of een kind nou aan het begin van groep 6 of aan het eind van groep 6 (klas 4 voor de wat ouderen onder ons) kan hoofdrekenen lijkt misschien niet heel belangrijk. Alleen als het kind het vanaf het begin al kan, dan kan dit kind de rest van groep 6 leren hoe de Engelse taal zit. Zo kan je heel makkelijk de basis kennis van een kind opschroeven. Kleinere klassen => meer leerkrachten => meer geld om te besteden => meer inkomsten => Meer werk gelegenheid en voila we zijn weer bij de positieve spiraal.

Daarnaast blijft voor mij een vraag bestaan wat dit:

nou voor educatieve waarde heeft voor mensen en waarom er onder andere naar dit soort kunstwerkjes, miljoenen uitgaat aan subsidies.

Dit ding staat ergens in Rijswijk en schijnt een slordige 50.000 euro gekost te hebben, jawel natuurlijk volledig betaald vanuit ons belasting geld! En als ik het zie springen de tranen in mijn ogen, mijn zuurverdiende geld! Had met die 50.000 euro de voedselbank gesponsord ofzo!
« Laatst bewerkt op: 22 april 2012, 02:35:05 door joodkevin »

Offline the real one

• The best.
  • Algemene moderator
  • Erelid
  • Beter een pens van zuipen dan een bult van werken!
    • Bekijk profiel
    • http://www.tro.nl
  • Ajaxforum Bets: 900
  • Favoriete Ajacied: Christian Eriksen
« Reactie #2 Gepost op: 22 april 2012, 09:39:00 »
JK Als de studenten nu eens zouden stoppen met zeiken, zaniken etc en die tijd al zouden besteden met werken, ben je al een eind op weg. Ook zouden ze gewoon iets minder kunnen stappen, wat in de maand ook weer veel geld scheelt.
Alsmaar klagen etc etc etc.

Daarbij klopt je sommetje ook al niet, maar dat laat mij verder koud.

Citaat
Dit ding staat ergens in Rijswijk en schijnt een slordige 50.000 euro gekost te hebben, jawel natuurlijk volledig betaald vanuit ons belasting geld! En als ik het zie springen de tranen in mijn ogen, mijn zuurverdiende geld! Had met die 50.000 euro de voedselbank gesponsord ofzo!

Van jouw belastinggeld wordt ook de publieke omroep betaald en wordt dus ook miljoenen gegeven aan Studio Sport, alsmede dus geld om de samenvattingen van de eredivisie te hebben.
« Laatst bewerkt op: 22 april 2012, 09:41:39 door the real one »

Offline joodkevin

• Speciaal Lid
  • International
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 22 april 2012, 11:24:04 »
Veel studenten werken gewoon erg hard, dus dat slaat echt volledig nergens op! Er zijn veel studenten die niet extreem veel stappen, dus ook dat punt slaat nergens op. Ik stap niet eens 1x in de maand en tuurlijk zijn er mensen die elke week 2x stappen, maar die moeten ook niet zeuren inderdaad. Alleen daar gaat het nu niet om, het gaat om de financiële crisis. Van mijn belastinggeld hoeven ze van mij niet perse miljoenen te investeren in de samenvatting van de Eredivisie, tuurlijk wil ik liever op Ned1 kijken dan op RTL 7. Studio sport daarentegen is erg belangrijk op het open net, want dat zet kinderen aan om te sporten. Zien eten, doet eten! en zo werkt dat ook met sporten.

Offline Maverick

• Forumbeheerder
  • Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 22 april 2012, 18:21:45 »
Er is geen financiele crises in mijn mening, er is een systeem crises. Het vertrouwen in het bankwezen is na de val van Lehman Brothers gezakt naar een lager nivo, omdat in de economie allerlei zaken veel te grootschalig zijn. Bv als er in Eindhoven een atoombom uit mijn tas valt, dan is een enorm belangrijke schakel in de wereldwijde productie weggevallen, 75% van de machines waarmee chips gemaakt worden komt uit die risico.

Dus deze enkele gebeurtenis zou een crises veroorzaken waarbij vergeleken de huidige crises slechts om wisselgeld gaat. Lehman brothers heeft grote bedrijven bewust gemaakt van dit risico. Maar er is niet erg veel veranderd. Dus de volgende crises is een kwestie van tijd.

Er is ook een morele crises. In bijvoorbeeld Nederland komen studenten voor studenten op, komen schoonmakers voor schoonmakers op, maar mensen komen niet op voor het algemeen belang, want dat boeit ze niet.

De morele crises en systeem crises hangen met elkaar samen. Te weinig mensen hebben teveel macht en status.

Het gaat ook om kleine dingen.... In de jaren zestig zijn enorm veel galerij flats gebouwd, terwijl van tevoren niemand gevraagd is of ze die dingen wel wilden hebben.... Mensen willen gewoon huisje boompje beestje en niet huisje betonbalkon beestje....

Studenten die enorm veel uitgeven bepalen het beeld van "de student". Meestal hebben deze studenten ouders in plaatsen als Wassenaar, Blaricum en Bloemendaal, die hun kinderen een paar jaar flink de beest uit laten hangen voordat ze de kinderen weer in het gareel dwingen. Vooral de jongens uit deze groep hebben vaak gedrag wat om te kotsen is. Deze jongens werken geen dag van hun leven om hun studie te kunnen betalen, want die word betaald voor ze. En hun partij (VVD) wil nu dat iedereen zelf de studie gaat betalen.

Wat onterecht en onnozel is.

Offline NinjaKai

• International
  • The NinjA is everywhere
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 22 april 2012, 18:59:37 »

Onderwijs wordt al vanaf de basisschool verkeerd aangepakt, kinderen worden in klassen van soms wel 35 kinderen gestopt. Veel te veel kinderen om goed les te kunnen geven. Kinderen raken snel afgeleid en hoe meer kinderen in een klas hoe groter daar de kans van is en hoe minder goed de educatieve kennis die wordt overgedragen blijft hangen. Hierdoor loop je vanaf het begin, bij een aantal kinderen toch flink achter de feiten aan, of een kind nou aan het begin van groep 6 of aan het eind van groep 6 (klas 4 voor de wat ouderen onder ons) kan hoofdrekenen lijkt misschien niet heel belangrijk. Alleen als het kind het vanaf het begin al kan, dan kan dit kind de rest van groep 6 leren hoe de Engelse taal zit. Zo kan je heel makkelijk de basis kennis van een kind opschroeven. Kleinere klassen => meer leerkrachten => meer geld om te besteden => meer inkomsten => Meer werk gelegenheid en voila we zijn weer bij de positieve spiraal.

Je gaat uit van een zeer verkeerd standpunt. Je school hoort je niet alles te leren er is ook zo iets als de studie van je kind verrijken in een thuis situatie. Kom op zeg. Ook is het geen excuus dat of beide ouders werken of beide ouders niet hoog opgeleid zijn. Ik ben opgevoed door een alleenstaande moeder die in het huidige klimaat beschreven wordt als niet westerse allochtoon (wat niet geheel klopt, maar goed) die zelf niet verder is gekomen dan middelbaar onderwijs en die tijdens het verrijken van mijn kennis zelf bezig was met een mbo studie naast een baan van 32 uur in de week. Toch heeft mijn moeder het voor elkaar gekregen om mijn schoolcarriere vooral in de beginnende jaren (basisschool) te verrijken m.b.v. extra lesboekjes voor rekenen en taal en in het hele vroege begin oefeningen m.b.t. schrijven, tellen en kleuren herkennen. Ik heb gedurende mijn gehele basisschoolperiode in klassen van ong. 30 man gezeten en ook nog eens op een basisschool die nou niet echt bekend stond als een van de betere (sterker nog stond in een achterstandswijk). Als we het 20 jaar vooruit spoelen ben ik afgestudeerd aan de universiteit van groningen en heb ik onderweg ook nog een HBO studie op m'n sloffen afgerond en weet ik 100% zeker dat, dat niet gelukt was zonder thuisstudie.
En dat kan echt iedereen. Of in het weekend of je zorgt dat de oppas het doet of op welke manier dan ook (en mijn oppas was een poolse oma met alleen een basisschoolopleiding, die ik nauwelijks verstond maar waar ik wel een keer in de week 50 sommen van moest maken). Je hoeft er echt geen raketgeleerde voor te zijn en het helpt je kinderen ontzettend vooruit. Zeg niet dat ze dan allemaal massaal naar de uni toe kunnen, maar dat verandert niks aan het feit dat het elk kind ontzettend stimuleert en vooruit helpt.

Er is geen financiele crises in mijn mening, er is een systeem crises. Het vertrouwen in het bankwezen is na de val van Lehman Brothers gezakt naar een lager nivo, omdat in de economie allerlei zaken veel te grootschalig zijn. Bv als er in Eindhoven een atoombom uit mijn tas valt, dan is een enorm belangrijke schakel in de wereldwijde productie weggevallen, 75% van de machines waarmee chips gemaakt worden komt uit die risico.

Vergis je niet er is een financiële crisis, het gaat echter niet alleen om geld. Het heeft ook te maken met weinig tot geen vertrouwen, overwaarderen en het terug lopen van koopkracht.
En we zijn er nog lang niet, het heeft niet alleen met het niet krijgen van hypotheek dat het zo moeizaam gaat op de huizen markt. Te veel mensen hebben niet door dat vraag en aanbod niet gelijk lopen en dat loopt nog wel een aantal jaar zo door. Immers krijgen gezinnen steeds minder kinderen en daalt dus de vraag terwijl het aanbod stijgt. En wat voor de huizen geldt, geldt eigenlijk ook voor werkgevers al hebben die het wel iets beter door. Zo weinig mogelijk mensen in dienst nemen en zoveel mogelijk middels detachering en uitzendbureau's terwijl binnen een paar jaar de gehele generatie babyboomers eruit gaat.
En dan hebben we het nog niet over lokale overheden die industrietereinen en bedrijfspanden aanleggen bij de bosjes terwijl er verschrikkelijk veel leeg staat. Dit soort zaken krijgen we ook nog voor de kiezen en krijgt momenteel te weinig aandacht.

Offline Maverick

• Forumbeheerder
  • Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 22 april 2012, 19:59:38 »
De competitie zit er op wat formaliteiten na voor ons alweer op.
Waar zullen we het tot het EK allemaal over hebben?

Vergis je niet er is een financiële crisis, het gaat echter niet alleen om geld. Het heeft ook te maken met weinig tot geen vertrouwen, overwaarderen en het terug lopen van koopkracht.

In mijn mening is de financiele crises alleen maar een manifestatie van de systeem crises en de morele crises.

Indien de blaadjes van de bomen vallen in juli, dan is er waarschijnlijk ook geen sprake van een blaadjescrises immers.

Citaat
En we zijn er nog lang niet, het heeft niet alleen met het niet krijgen van hypotheek dat het zo moeizaam gaat op de huizen markt. Te veel mensen hebben niet door dat vraag en aanbod niet gelijk lopen en dat loopt nog wel een aantal jaar zo door.

Dat deel van de crises is wel financieel. Teveel mensen die geen eens tot tien kunnen tellen hebben van de bank een lening van 300 000 gekregen. Dat zijn onverantwoorde risico's. Die risico's zijn over de hele wereld verhandeld, en daar is het verschil ontstaan tussen een lokale crises als een enkele overheid te veel toestaat en teveel banken te weinig verantwoordelijkheid nemen, en een gobale crises.

In Spanje had je vastgoedbel plus wereldwijde  crises tegelijk, in NL heb je óók een vastgoed crises plus wereldwijde crises tegelijk.

Door de hypotheekrente aftrek is de waarde van huizen in NL gebaseerd op inkomsten die er nog moeten komen. Dat is waanzin, de vraag is niet of zo'n systeem fout gaat, maar wanneer.

Indien we een beetje normaal door deze crises komen, dan moet de aftrek meteen afgeschaft worden.

Citaat
Immers krijgen gezinnen steeds minder kinderen en daalt dus de vraag terwijl het aanbod stijgt. En wat voor de huizen geldt, geldt eigenlijk ook voor werkgevers al hebben die het wel iets beter door. Zo weinig mogelijk mensen in dienst nemen en zoveel mogelijk middels detachering en uitzendbureau's terwijl binnen een paar jaar de gehele generatie babyboomers eruit gaat.

Dat op zich hoeft geen probleem te zijn, er is ook nog zoiets als immigratie. Echter, als Nederlanders geen immigratie willen en ook geen kinderen willen, dan ontstaat er een probleem. Je zou dan weer kunstmatig schaarste kunnen veroorzaken door flink te gaan slopen en door minder te gaan bouwen.

Echter, alle factoren bij elkaar kunnen samen wel een probleem zijn.

Overigens heb je ook een probleem als mensen weer meer samen in een huis gaan wonen.

Citaat
En dan hebben we het nog niet over lokale overheden die industrietereinen en bedrijfspanden aanleggen bij de bosjes terwijl er verschrikkelijk veel leeg staat. Dit soort zaken krijgen we ook nog voor de kiezen en krijgt momenteel te weinig aandacht.

Dat moet je per geval bekijken. Het heeft geen zin voor een bedrijf om in een "sick building" te blijven zitten. Maar inderdaad, de dalende huizenprijzen werken door in consumptie, en dat werkt weer door in kantoorhuur, enz enz enz....

In hoofdlijnen zeg ik: eerlijker delen en een paar jaartjes geen loonstijgingen. Plus hervormen.

De 3% norm moet je op creatieve wijze halen, bijvoorbeeld door al het geld dat de overheid betaald aan derden, na betaling eerst 2 maanden op een tussenrekening van de overheid zelf te zetten.  De ontvanger weet zeker dat het geld komt, dus kan het al uitgeven.

Die tussenrekening bouw je in 8 jaar af naar nul.

( Ik roep maar wat hoor! )

Maar in zijn algemeen moeten we creatiever worden in dit land.

Offline joodkevin

• Speciaal Lid
  • International
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 22 april 2012, 23:43:43 »

Je gaat uit van een zeer verkeerd standpunt. Je school hoort je niet alles te leren er is ook zo iets als de studie van je kind verrijken in een thuis situatie. Kom op zeg. Ook is het geen excuus dat of beide ouders werken of beide ouders niet hoog opgeleid zijn. Ik ben opgevoed door een alleenstaande moeder die in het huidige klimaat beschreven wordt als niet westerse allochtoon (wat niet geheel klopt, maar goed) die zelf niet verder is gekomen dan middelbaar onderwijs en die tijdens het verrijken van mijn kennis zelf bezig was met een mbo studie naast een baan van 32 uur in de week. Toch heeft mijn moeder het voor elkaar gekregen om mijn schoolcarriere vooral in de beginnende jaren (basisschool) te verrijken m.b.v. extra lesboekjes voor rekenen en taal en in het hele vroege begin oefeningen m.b.t. schrijven, tellen en kleuren herkennen. Ik heb gedurende mijn gehele basisschoolperiode in klassen van ong. 30 man gezeten en ook nog eens op een basisschool die nou niet echt bekend stond als een van de betere (sterker nog stond in een achterstandswijk). Als we het 20 jaar vooruit spoelen ben ik afgestudeerd aan de universiteit van groningen en heb ik onderweg ook nog een HBO studie op m'n sloffen afgerond en weet ik 100% zeker dat, dat niet gelukt was zonder thuisstudie.
En dat kan echt iedereen. Of in het weekend of je zorgt dat de oppas het doet of op welke manier dan ook (en mijn oppas was een poolse oma met alleen een basisschoolopleiding, die ik nauwelijks verstond maar waar ik wel een keer in de week 50 sommen van moest maken). Je hoeft er echt geen raketgeleerde voor te zijn en het helpt je kinderen ontzettend vooruit. Zeg niet dat ze dan allemaal massaal naar de uni toe kunnen, maar dat verandert niks aan het feit dat het elk kind ontzettend stimuleert en vooruit helpt.

Dat ouders een belangrijke rol hebben in de educatie van het kind, maar je kind gaat naar school om te leren en niet om maar een periode op te passen en ik kijk het vanuit financieel oogpunt en niet vanuit kind/ouder of wat dan ook.

Offline NinjaKai

• International
  • The NinjA is everywhere
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 23 april 2012, 19:48:16 »
Dat ouders een belangrijke rol hebben in de educatie van het kind, maar je kind gaat naar school om te leren en niet om maar een periode op te passen en ik kijk het vanuit financieel oogpunt en niet vanuit kind/ouder of wat dan ook.

Je kind gaat voor meer naar school dan alleen leren. Dankzij dergelijke bekrompen ideeën hebben we het voor elkaar gekregen dat haast alle creativiteit is ingewisseld voor deskundigheid. I.p.v. van breed ontwikkelen is het allemaal steeds smaller geworden. Steeds gestroomlijnder, op steeds vroegere leeftijd al keuzes moeten maken die haast altijd je gehele carrière beïnvloeden. En juist een school is de ideale instelling om daar aan te werken en juist niet de ouders. Dat net wat sneller leren van basisvaardigheden zijn ze zeer geschikt voor.
Dat zorgt er dan weer later voor dat kinderen als jonge volwassenen veel betere studie keuzes maken, waardoor je niet van die dingen krijgt dat mensen eerst de ene studie gaan doen, dan massaal afhaken omdat het toch de verkeerde keuze is en vervolgens naar een andere studie vertrekken. Dat kost inderdaad veel geld, maar dat verbeter je niet door daar strenger te zijn, dat verbeter je juist door aan de onderkant soepeler te zijn. De weg die we nu ingeslagen hebben zorgt ervoor dat we nu na creativiteit ook deskundigheid gaan verliezen.

Offline Maverick

• Forumbeheerder
  • Sterspeler
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 24 april 2012, 13:55:07 »

Je kind gaat voor meer naar school dan alleen leren. Dankzij dergelijke bekrompen ideeën hebben we het voor elkaar gekregen dat haast alle creativiteit is ingewisseld voor deskundigheid. I.p.v. van breed ontwikkelen is het allemaal steeds smaller geworden. Steeds gestroomlijnder, op steeds vroegere leeftijd al keuzes moeten maken die haast altijd je gehele carrière beïnvloeden. En juist een school is de ideale instelling om daar aan te werken en juist niet de ouders. Dat net wat sneller leren van basisvaardigheden zijn ze zeer geschikt voor.
Dat zorgt er dan weer later voor dat kinderen als jonge volwassenen veel betere studie keuzes maken, waardoor je niet van die dingen krijgt dat mensen eerst de ene studie gaan doen, dan massaal afhaken omdat het toch de verkeerde keuze is en vervolgens naar een andere studie vertrekken. Dat kost inderdaad veel geld, maar dat verbeter je niet door daar strenger te zijn, dat verbeter je juist door aan de onderkant soepeler te zijn. De weg die we nu ingeslagen hebben zorgt ervoor dat we nu na creativiteit ook deskundigheid gaan verliezen.

Dat veel kinderen naar school gaan om op ze te passen, is in de omgeving Amsterdam waar. Vul dit maar in als: van de straat houden. Zoveel mogelijk uit de criminaliteit houden. Aan leren komen leerkrachten niet toe, en de leerlingen hebben geen enkele interesse in de leerstof. Je hoort verhalen als: komen altijd zonder ontbijt op school, ouders komen nooit naar school, maken hun huiswerk nooit, enz enz enz.

Dat het niet zo zou moeten zijn klopt ook, maar ga dat maar tegen alle verslaafde / bezeten / verwaande / achterlijke / gestoorde ouders zeggen.

Daarnaast zijn er ook veel kinderen die wel steun van ouders hebben, en pas dán word de leerkracht leraar in plaats van oppas.

Wat heeft dit alles te maken met de financiele crises? Alles! De financiele crises is output van zowel een systeem crises ( te veel concentratrie van productie in bijvoorbeeld de IT branche, en teveel onderlinge verbindenheid in bijvoorbeeld de financiele wereld.) De morele crises heeft óók als output dat veel te veel ouders stoppen met opvoeden zosnel als het kind geen klein schattig poppetje meer is. De ouders nemen het kind immers voor hun plezier, en dat is de verkeerde reden om een kind te nemen.